Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

krellik 2011-05-31 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5091044)
Twister? Den är förbjuden i Bjj numer väl? Finns väl några catch-moves till som är rätt farliga.

Twister ska göra jävligt ont, neck/spinecranks är teoretiskt extremt obehagliga men i verkligheten är risken mycket större att bli förlammad från att landa fel i en nedtagning.

Problemet med heelhooks är att marginalerna är så små och att man inte får någon smärtvarning innan knäet redan har tagit skada.

krellik 2011-05-31 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5091053)
Domaren rycker ju tydligt tre gånger i honom innan han släpper.

"Rousimar Palhare's heel hook submission of Tomasz Drwal at UFC 111 last night would have probably won the "Submission of the Night" award, but it came with a lot of controversy after the grappler held on for an extra five seconds and popped the Polish middleweight's knee in their fight. Some observers felt that Palhares held on to the submission for too long and it looks like the NJASCB agreed when they suspended him 90 days for holding on when the referee attempted to separate the fighters."

Jag räknar till ettusenett efter att dommaren lagt händerna på honom och hastigheten på klippet är betydligt sänkt.

En knapp sekunds reaktionstid i den avancerade position han var i är rimligt, jag anser inte att Palhares gör något fel.

Så påståendet om fem sekunder i artikeln ovan var fel.

Doctor Snuggles 2011-05-31 18:42

Mma hour nu. Ben Askren verkade vara en soft o vettig snubbe.

eternallord 2011-05-31 18:42

De räknar från när han börjar klappa, vilket nog kan vara fem sekunder. Jag tycker nog det tar 2 sekunder iaf efter domaren börjar slita i honom, och överhuvudtaget att det krävs tre stycken ordentliga ryck från domaren innan han släpper är anledning nog.

krellik 2011-05-31 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5091137)
De räknar från när han börjar klappa, vilket nog kan vara fem sekunder. Jag tycker nog det tar 2 sekunder iaf efter domaren börjar slita i honom, och överhuvudtaget att det krävs tre stycken ordentliga ryck från domaren innan han släpper är anledning nog.

Jag har svårt att se att man släpper igenom så många gånger domaren nästan med våld behöver bryta för gnp och att man dömmer för det här.

eternallord 2011-05-31 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5091150)
Jag har svårt att se att man släpper igenom så många gånger domaren nästan med våld behöver bryta för gnp och att man dömmer för det här.

Two wrongs don't make a right, det är lika illa.

krellik 2011-05-31 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5091157)
Two wrongs don't make a right, det är lika illa.

Vad jag efterlyser är mer konsekvens, och ett regelverk som inte misgynnar grapplers när det gäller avslut.

eternallord 2011-05-31 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5091183)
Vad jag efterlyser är mer konsekvens, och ett regelverk som inte misgynnar grapplers när det gäller avslut.

Jag har inga invändningar. Men det betyder inte att vad Palhares gjorde var okej.

Spiffy 2011-05-31 19:00

Palhares heelhook ser mycket mycket värre ut när man ser matchen än vad det ser ut här tycker jag.

Kwon 2011-06-01 04:03

Mayhem skall ju möta Bisping snart :D

Mayhem har redan börjat att retas
http://joelauzon.com/blog/wp-content...gYO5B86mq7.gif

eternallord 2011-06-01 23:40

YEEEES!

Georges St. Pierre vs. Nick Diaz Set For UFC 137

http://www.bloodyelbow.com/2011/6/1/...et-for-ufc-137

ManuelIT 2011-06-01 23:41

Såg det precis med... OH SHIET.

davve 2011-06-01 23:56

Nice! Men kommer Diaz verkligen ha någon större chans?

Oavsett så ser jag mycket hellre denna match än någon catch-weight mellan GSP och Silva.

Doctor Snuggles 2011-06-02 00:05

Cool. Oavsett så kör iaf Diaz på och kommer inte vara avvaktande. Han är också aktiv på marken. Tror inte heller han kommer att vinna, utan No Rush kommer tråkligga till en UD, men hoppas att det blir lite mer spännandw iaf.
Vad som än händer så kommer han säga att Diaz är hans svåraste challenge hittils och att han kommer avsluta honom. :D

Men jag fattar inte hur man hellre ser denna match, än mot Silva. Det är en match där man verkligen inte vet hur det kommer gå.

eternallord 2011-06-02 00:08

Diaz har större chans än någon annan contender haft på länge. Approach 1) GSP håller det stående och försöker boxas. I min mening en dålig idé mot Diaz vars volympunching och GSPs oförmåga att avsluta stående gör detta scenariot tufft för GSP. Approach 2) GSP wrestlerknullar Diaz i fem ronder. Att ta ner honom kommer vara lätt, men är det verkligen en god idé att ligga 25 min i en av MMA-världens vassaste guards?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:16.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)