Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2011-03-26 20:43

4 timmar kvar till epic prelims! Sjukt kort för övrigt, med ett relevantare main-event så hade det lätt kunnat vara PPV.

panzerpig 2011-03-26 21:36

Jag tycker det är ett spännande main event. Lyckas Phil Davis vinna så lär det bli hype runt honom... Lill-Nogge ska man aldrig räkna bort dock...

panzerpig 2011-03-26 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4951594)
Han fightades mot en MW och var helt slut efter första ronden.

+1
En MW plus att Lashley bankade på lika mycket i GNP som mot Griggs (om inte värre). Han borde hejda sig, kanske försöka en submission eller nått. Hade det varit en duktigare motståndare så hade han inte vunnit denna match.
Var nära att förlora faktiskt.

dared 2011-03-27 01:20

Riktigt bra maincard för att vara ufn imo!

Brabo 2011-03-27 02:52

Är det någon som ska se galan live inatt?

eternallord 2011-03-27 03:07

Nä det får bli frukost-treaten det. Sleepy time!

Keit 2011-03-27 03:08

självklart!

Brabo 2011-03-27 03:29

Riktigt fint avslut där :D

JusupWillkosz 2011-03-27 03:36

Vad har Jusup missat?

panzerpig 2011-03-27 08:32

Bra gala!
Kul för Korean zombie att tillslut få sin vinst.
Davis såg inte helt klockren ut i början men jobbade sig in i matchen rätt bra. Lite lustigt att hans sparkar såg bättre ut än hans takedowns :)
Russow imponerade faktiskt, trodde på Madsen.
Samma med Morecraft.

eternallord 2011-03-27 11:53

Verkligen oväntat att se Davis ha så mycket problem, men det är kanske som han sa, att det var skador som låg bakom. Zombien såg kanon ut.

Kwon 2011-03-27 13:03

Lashley har helt klart problem med cardion :D

eternallord 2011-03-27 13:16

Mycket snack om "wrestlefucking" efter Davis och Hardys fighter. Personligen tycker jag att det är märkligt att folk lägger skulden på brottarna. Problemet i dessa fighter är inte att brottarna tar ner sina motståndare, utan att motståndarna inte har något svar. Lil Nog har uppenbarligen förstått detta och visade bra TDD i första ronden, men Hardy är ett praktexempel på en kille som tycks helt nonchalant inför brottningsbiten. Han verkar bara ha accepterat att han kommer bli nertagen och har istället slösat sin tid på att försöka lära sig att fightas från sin rygg. Det syntes redan i GSP-fighten där han la campet på att träna BJJ hos Serra istället för att brottas. Men detta är ren, skär lathet och nonchalans, vi borde förvänta oss mer av UFCs toppatleter.

Det är bekvämt att strunta i att brottas. Jag har nämnt det tidigare i tråden, men personligen tycker jag att det är det överlägset jobbigaste momentet som finns i fighting. Att stå upp är inte så förbannat jobbigt och inte ens att fightas från sin rygg är helt hemskt, men att försöka försvara eller attackera mot en avancerad brottare är vidrigt. Så vissa skiter helt enkelt i det.

Nä, vill man vara en del av toppen så gäller det att vara en förbannat stabil brottare, men det betyder inte att man behöver vara NCAA-champion och bara grappleknulla sönder alla motståndare. De absolut bästa sysslar inte ens med defensiv top-control-brottning, bortsett från kanske GSP. Dominick Cruz har brottningsbackgrund, men använder den för att stå upp och dansa runt. Jose Aldo står stabilt upp och krossar sina motståndare. Frankie Edgar använder sin brottning för att stå upp och plocka poäng i slutminuterna. GSP fegar en del, men exempelvis i senaste fighten visade han att han även kan använda sin brottning som en del av en helhet för att kontrollera fighten. Anderson Silva har inte särskilt bra brottning och är ändå världens #1 P4P. Jon Jones har fantastiskt brottning men använder den hyperoffensivt och använde den i senaste fighten för att kunna sätta upp mer kreativ standup. Cain Velasquez är också en offensiv brottare som dessutom har extremt bra standup och utnyttjar i regel bara sin brottning när motståndaren är väldigt underlägsen på marken (Rothwell, Kongo exempelvis).

Nä, dom enda som tjatar om att brottarna är tråkiga är lata endimensionella fighters som Dan Hardy som tycker att alla som inte vill stå och slugga är fega. Trams, börja träna ditt TDD istället så kan du börja "Liddella" folk.

Kwon 2011-03-27 13:27

Dana is a big fan of Facebook :D

Charleston 2011-03-27 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4952777)
Mycket snack om "wrestlefucking" efter Davis och Hardys fighter. Personligen tycker jag att det är märkligt att folk lägger skulden på brottarna. Problemet i dessa fighter är inte att brottarna tar ner sina motståndare, utan att motståndarna inte har något svar. Lil Nog har uppenbarligen förstått detta och visade bra TDD i första ronden, men Hardy är ett praktexempel på en kille som tycks helt nonchalant inför brottningsbiten. Han verkar bara ha accepterat att han kommer bli nertagen och har istället slösat sin tid på att försöka lära sig att fightas från sin rygg. Det syntes redan i GSP-fighten där han la campet på att träna BJJ hos Serra istället för att brottas. Men detta är ren, skär lathet och nonchalans, vi borde förvänta oss mer av UFCs toppatleter.

Det är bekvämt att strunta i att brottas. Jag har nämnt det tidigare i tråden, men personligen tycker jag att det är det överlägset jobbigaste momentet som finns i fighting. Att stå upp är inte så förbannat jobbigt och inte ens att fightas från sin rygg är helt hemskt, men att försöka försvara eller attackera mot en avancerad brottare är vidrigt. Så vissa skiter helt enkelt i det.

Nä, vill man vara en del av toppen så gäller det att vara en förbannat stabil brottare, men det betyder inte att man behöver vara NCAA-champion och bara grappleknulla sönder alla motståndare. De absolut bästa sysslar inte ens med defensiv top-control-brottning, bortsett från kanske GSP. Dominick Cruz har brottningsbackgrund, men använder den för att stå upp och dansa runt. Jose Aldo står stabilt upp och krossar sina motståndare. Frankie Edgar använder sin brottning för att stå upp och plocka poäng i slutminuterna. GSP fegar en del, men exempelvis i senaste fighten visade han att han även kan använda sin brottning som en del av en helhet för att kontrollera fighten. Anderson Silva har inte särskilt bra brottning och är ändå världens #1 P4P. Jon Jones har fantastiskt brottning men använder den hyperoffensivt och använde den i senaste fighten för att kunna sätta upp mer kreativ standup. Cain Velasquez är också en offensiv brottare som dessutom har extremt bra standup och utnyttjar i regel bara sin brottning när motståndaren är väldigt underlägsen på marken (Rothwell, Kongo exempelvis).

Nä, dom enda som tjatar om att brottarna är tråkiga är lata endimensionella fighters som Dan Hardy som tycker att alla som inte vill stå och slugga är fega. Trams, börja träna ditt TDD istället så kan du börja "Liddella" folk.

+1

Ibland har jag varit less på att nedtagningar och lay'n'pray ger bra betalt i domarprotokollen. Då påminner jag mig om att ifall det varit en "riktig" fight med knän och danska skallar tillåtna så är det ingen bra ide alls att ligga underst på backen. Så det är inte helt fel i mina ögon då ju målet är att eftersträva en riktig fight men under säkrare former. Det är som du säger inte den som är bra på nedtagningar som man ska bli arg på att matchen kanske inte ser ut som man vill. Det är motståndaren med kasst nedtagningsförsvar som bär den riktiga skulden för att matchen hamnar där denne inte vill ha den.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)