![]() |
Citat:
Undvik ögonkontakt, det upplevs som utmanande av hunden med ögonkontakt, om den då samtidigt uppfattar dig som rädd blir det "dubbla signaler" för hunden som kanske tycker att det är säkrast att skälla/skrämmas då den blir osäker på dina avsikter. |
30 minuters videointervju med Rampage om hans "incident"
http://cbs2.com/video/?id=75772@kcbs.dayport.com ...har inte dragit igenom hela än, men det är bra skruvat! :smash: |
Tack Andreas.
|
Citat:
|
Kimbo Slice har fått en fight mot en bigshot
|
Citat:
Tyvärr ser jag inte Ken vinna över Kimbo, även om jag önskar han gjorde! |
Fy fan...
...Lesner mot Randy på UFC 91 blev just lite mer sannolikt! Saxat från bloodyelbow.com Citat:
Tyvärr kan jag också se hur ***-Lesner vinner över Randy, vilket skulle göra Lesner hypen helt outhärdlig! *spy* |
Citat:
|
Jag har absolut inget mot Lesnar. Han imponerade stort senast och om jag ska vara ärlig så ser jag få som kan stoppa honom om han utvecklar sitt bufflande tillsammans med lite mer funktionell submissionteknik.
Killen är STARK |
Jag gillar Lesnar grymt mycket ! Dock tycker jag inte han borde få slåss mot Randy än.. Han har en vinst och en förlust i UFC , för att möta Randy borde han iaf ha 5 vinster.
|
Citat:
Så jävla impad blev man inte, visst han dominera han på mattan men han måste lära sig GnP, isfall blir han riktigt farlig, att bara ligga på sin motståndare funkar inte i längden. Efterlyser mycket mer aktivitet. Med de dasslocken till händer och styrkan kommer han KO vem som helst. |
Citat:
Han var nog jävligt nära att slänga in handuken mer än en gång under tortyrens gång. Jag tyckte Lesnar skötte sig exemplariskt mot en av ufc:s mest meriterade tungviktare. |
Jag blev faktiskt riktigt förvånad över hur lite Herring gjorde (kunde göra?) mot Lesnar. Herring är ju både lång, tung, stark och meriterad. Han är bra helt enkelt och kom precis från en bra vinst mot Kongo.
Lesnar är en beast, synd att jag GnP-fighters oftast inte blir mina favoriter. Förhoppningsvis vågar han göra mer och mer när han får acklimatisera sig till mma:n mer och mer. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Det jag dock undrar över är vilken "gameplan" man kan spekulera i att Herring hade inför matchen? Vad kan man göra mot en motståndare som är såpass överlägsen i styrka och storlek? Får för mig att han hade förväntat sig att Lesnar snabbt skulle ta ner honom på mattan, och därför höll handskarna lågt när första smällen tog honom. Har Herring kommenterar matchen efteråt? Finns det några länkar? Vad är era spekulationer? |
Anderson "The Spider" Silva, utan tvekan BÄST! Kan inte vänta tills hans nästa match, oktober tror jag.
Så synd att de inte fightas oftare... |
ang. herring så tycker jag ofta att det ser ut som han inte riktigt vet vad han ska hitta på. han känns mycket mindre rutinerad än vad han rimligtvis borde vara med ett 40tal matcher bakom sig. han brukar klara sig för att han är stor och stark, itne för att han är en mästerlig MMA-utövare och då kan det ju bli knepigt när man möter en snubbe som farbror brock.
|
Citat:
Det känns som att de flesta redan glömt bort hur Mir behandlade Lesnar.. Visst han blev också överkörd i början av ronden men han visste hur han skulle hantera Lesnar på marken.. Men visst det var en helt annan Lesnar i buren denna match.. Tror han kan bli farlig om han lär sig lite fler tekniker.. |
Okey, ni som har lite koll på detta. Om man vill se de senaste matcherna vart/när ska man kolla då?
Brukar kolla på tv4sport men känns som det bara är gamla repriser på allting. |
Citat:
Men det finns ju mer än UFC, du har ju tex. WEC, EliteXC, IFL mm mm. |
Citat:
|
Lesnar blev ju varnad för att han råkade slå Herring i bakhuvudet med sina stora labbar, så efter det var han lite mer försiktig att slå på Herring med sina dasslock. :D
Man såg hur han tvekade flera gånger men struntade i att slå. Med en sådan tyngd och brottning som Fabbro Brock har så är ju benlås bästa melodin mot honom. :) Skall bli kul att se honom mot Kongo! Blir Takedown snabbt. |
Citat:
Jädra trist isåfall. Randy är ju en storstjärna och Lesnar har ju inte många matcher bakom sig. Han borde tvingas gå igenom lite "vanligt" motstånd innan han får chansen att mäta sig mot de stora namnen. (Sen tror jag Randy Cotour får svårt mot Lesnar, och det vore en sorg ifall han åkte på stryk :( ) |
Citat:
|
Vad tror ni om helgen då?
Lidell vs Evans - Jag hoppas och tror på en riktigt grisig uppgörelse här, helst med Chucki som vinnare. Franklin vs Hamill - Vill gärna se Franklin demolera Hamill här och återta lite av sin forna heder. Han är och förblir en av favoriterna för mig! Parisyan vs Yoshida - Japaner leverar alltid, kan säkert bli underhållande. http://www.youtube.com/watch?v=rtonAaUunmI där kan ni lära känna Parisyan lite ;) Henderson vs Palhares - Tuff brasilanare mot en annan favvo. Hoppas på Henderson. Sen har vi även vårt hopp från norden Kampmann som ska bli mycket intressant att se. Jag tror han sparkar ner Marquadt. Tunga förutsägelser från mig där :Virro Jag förväntar mig iaf en riktigt bra gala för det är jävligt många duktiga fighters även om det inte är några stora affischnamn med. |
Citat:
Jo det stämmer. Är det fortfarande bröderna Roberto som kommenterar UFC på tv4sport? Tycker bättre om Joe Rogan :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Bara jag som tycker det verkar som man promotar Lesnar lite väl hårt? Att ge honom en match mot Cotour redan nu, utan att samla mer matcher. Kan tänka mig att han är en riktig guldgosse i ögonen på varje marknadsförare hos UFC. Som en livs levande Actionforce-gubbe. Uppfyller liksom föreställningarna om "Fightern" som finns hos varje nintendo:fierade 18 till 25-åring. Som tagen ur Tekken eller Street-fighter 2, typ... Tycker det är tråkigt. Varför inte promota själva sporten i sig? Varför göra den mer och mer främmande i allmänhetens ögon? Men men, money makes the world go around... Är rädd att Cotour åker på stryk, som sagt...*cry* Citat:
|
Kräket
Självklart vore det underbart om det vore så, men Dana ser nu massor med dollartecken när han tittar på Brock (CAN YOU SEE ME NOW?!?!) och vilken potential han har! (CASHCOW!). Man måste smida medans järnet e varmt och Brock har massor med fans så han är ett "surefire way" ty "he puts butts in seats" vilket e klirr i kassan! |
Citat:
Sorgligt men sant! Tråkigt att de bara vill tjäna en massa pengar. Känns som att själva sporten kommer i andra hand :( Tycker bara det blir mer och mer uppenbart att det är pengarna som styr fightcarden.. Jag menar tänk nu om Lesnar vs Randy blir av.. Tycker inte att Lesnar har gjort sig förtjänt av en fight med en legend redan.. Han ska få fighta sig upp som alla andra! Visst det är en publiksport, men det känns som att teknik kommer i andra hand och show i första.. |
Jag vill se Big Nog vs Lesnar nu!!
|
"It's official: Randy Couture returning to UFC, fights Brock Lesnar at UFC 91
by MMAjunkie.com Staff on Sep 02, 2008 at 4:17 pm ET After a very public split with the organization back in October, reigning UFC heavyweight champion Randy Couture has agreed to return to the UFC, and he'll meet Brock Lesnar in a UFC 91 championship bout with Brock Lesnar. UFC President Dana White today confirmed the news in a media conference call. White also confirmed that UFC 91 will take place Nov. 15 at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas -- not at the Rose Garden Arena in Portland, Ore., as first expected. As part of Couture's return to competition, White confirmed that their ongoing legal battle has been resolved. "I think some comprises were made on both sides," Couture said. "All I give a [expletive] about is that he's back and fighting," White said. White also confirmed that the winner of an upcoming fight between interim heavyweight champion Antonio Rodrigo Nogueira and Frank Mir will meet the Couture vs. Lesnar winner sometime in 2009 to unify the titles." |
Skönt för Couture att han inte är i någon rättslig knipa längre, men det är nog den enda glada nyheten.
Hur fan kan Lesnar få en titleshot redan efter 1-1 i UFC? (Jo, jag förstår.. $$) Att Couture är tillbaks i UFC borde onekligen också innebära att han inte kommer att möta Fedor på ännu ett bra tag. :( |
"Mir's submission victory was overturned when it was discovered that Mir tested positive for a ground game better than Lesnar's."
hahahahahaha! från sherdogforumet angående varför Lesnar får chansen före Mir (och Nog). |
Så jävla tråkigt!
...kule att se Randy igen, men mot Lesnar!? |
Citat:
|
Jag vill av hela mitt hjärta att Randy ska dominera Lesnar men efter att ha läst ett citat av Brock:
"Who gives a shit about Fedor Emelianenko?" Lesnar started "I'm sick and tired of sitting on the phone listening about Fedor. Who f***ing gives a shit?". Så vill en liten del av mig att Brock ska vinna och få möta Fedor så Fedor kan förgöra honom och avsluta förnedringen genom att dra av det klassiska Fedor leendet. :) WAR MMA! |
Citat:
Lite svårt då de är i olika org. Synd på couture vs fedor matchen :( |
UFC förhandlar ju med Fedor så omöjligt är det inte.
Se spekuleras det också i att Fedor vs randy kommer ske om Randy vinner mot Lesnar så jag tror säker Dana vill köra Fedor vs Lesnar om Brock skulle lyckas vinna. |
Citat:
|
Måste hålla med de flesta att det är en kass match-up. Dels för att Brock inte gjort de antal matcher han borde gjort innan title-shot, men samtidigt också för att både Brock och Randy klappar lika hårt på olika sätt hos mig. Randy har varit med sen början och byggt upp sporten och än idag utvecklas han och dominerar/dominerade. Brock är väl vad jag skulle vilja kalla den nya generationen i Heavyweight-klassen. En j*vla massa användbar massa, stekjärn till labbar, grym bakgrund och nappar upp MMA-tekniken i god takt!
Ska bli kul men samtidigt sorgligt att höra vad Randy har och säga efter matchen. |
Inatt smäller det pojkar! :D
Mainevent: Liddell vs. Evans Jag hoppas innerligen att Liddell smörjer upp Evans ordentligt så han sitter som en kassler mot gallernätet! Sen är Franklin vs. Hamill oxå en riktigt bra match. Bästa polare är dom och har tränat mycket tillsammans. Snackar mycket om det i countdown. Kommer bli en bra match tror jag :) UFC88, kl.04 inatt på TV4sport :) |
Skall bli intressant!
|
Blir att vakna imorn och tanka den, att lida igenom 2timmar av Paolo robertos röst är inget jag någonsin kommer orka.
|
Citat:
|
Citat:
|
jag tycker joe rogan målar en så mycket bättre bild, fan blinda skulle kunna lyssna på honom och förstå vad som händer medans paolo mest skriker till så fort något händer.
|
Ahh kommer bli en najs gala, trots att Parisyan blev utdragen.
Lidell vinner självklart och skickar "sugar" tillbaka till verkligheten. UFC 89 kör ju våra båda svenska UFC fighters i london. Någon som vet några krogar som brukar sända i Stockholm? |
Citat:
|
Vad fan spelar de för roll om man är blind eller inte när man lyssnar på någon...
Jag tycker Paolo är en skön jävel som gör ett utmärkt jobb. |
Citat:
Paolo påminner om Goldberg... Ian däremot ger ett bra intryck. Vet inte riktigt hur jag gör inatt...får se. |
Citat:
|
När går reprisen på kvällsen match, ifall man somnar :)
Edit: såg nu :) 07/09 |
Citat:
|
Citat:
|
War Evans! :D
Men mest av allt WAAAAR KAMPMANN! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag kanske blandar ihop vem kampmann är nu (druckit hostmedicin) svensken eller är han dansk? Om det är dansken tar jag tillbaka vad jag sa.
|
han är dansk :D
|
Haha ok då är jag med på banan igen :) Han gjorde bra ifrån sig senast!!!
|
NU BÖRJAR DET!!!!
Klopfer vakna! :D |
Hahaha koreanen kan extraknäcka som ryggsäck :D
|
Citat:
|
Citat:
|
Shit...vad hände där...helt ägd.
|
Eas - sry mannen men din landsman åkte på dunder däng :D
Kul å bli mobbad direkt haha |
SATAN EVANS, vilken jävla knock.
En dubbel knock hade varit rolig snacka mainevent som man skulle komma ihåg. |
Citat:
|
|
Yes, jag visste det! Jag visste att Rashad skulle vinna stående! Jag vann 1000 kr på det också!
Rashad är bra och inte tråkig, förstå det nu! |
Brutal knock! Det hade varit intressant att se hur Lidells uppercut hade påverkat Evans om den träffat.. Såg ut att ligga bra med krut bakom den tyckte jag..
Bra gala iaf. |
Galan var helt ok. Gillade första matchen med Brown vs Koreanen. Gillade Koreanens stil och jag hoppas han jobbar på sina brister. Tyckte Kim vann första och sista rond, medan Brown var bättre om man skulle döma matchen som en helhet. (Iom den totala dominansen i rond 2 av Brown)
Imponerad av Franklin, gillar hans stil. Bara blivit slagen av Machida och A. Silva är inte så pjåkigt direkt :) Han vann ju rätt lätt nu mot Hamill, som inte hade en speciellt bra taktik, milt sagt. (Ser man då hur A.Silva totalt krossade Franklin back to back blir man ju bara sjukt imponerad av Silva) Henderson är grym. Bra gameplan av Hendo,även om den givetvis gjorde att matchen blev lite tråkigare än vad den skulle kunna blivit. Synd att Kampmann blev knockad, sånt som händer. Imponerad att han faktiskt ändå tog Nate´s slag efter head-kicken bra. Verkar inte vara den lättaste att knocka. Sen jävlar var Nate är grov (och stark antar jag) för den vikten. Imponerande krok av Evans. |
Såg reprisen nyss, galen jävla knockout :D
|
Citat:
Galet bra kraft i det slaget! |
Fy fan alltså, vilket vridmoment i den armen och axeln Evans har.
Passande av Roberto att precis ha sagt "man vill ju knappast stå toe to toe med The Iceman" .. det gick tydligen ganska bra det oxå, tyvärr! Hoppades på Liddell! Korenan Kim måste ju förresten jobba på zoo eller nåt i vanliga fall ;) |
Citat:
|
Bra matcher. Synd på Toquinho dock, cool stil med dödligt markspel, de gillar vi!
R Franklin var inget o snacka om, safe as allways Slutligen så har Chuck har gjort sitt nu.. |
Ah fyfan. Alla mina bets satt fel. Mest synd på Kampmann. Och att jag kommer tvingas stå ut med en till highlightreel av jobbiga Rashad (hans förra spark var så jävla ful).
Aja nu är det UFC 89 snart och våra svenska hopp mot Frankrike *drool* Är det någon som ska åka över och titta? |
Hade hoppats på Kampmann, Ace Franklin och Liddell... Rashad gillar jag inte för fem öre med tanke på hur han betedde sig i Tuf-huset. Trodde faktiskt att Chuck skulle vara rejält förberedd, men inte.... Kampmann belv ju fullständigt mosad.... Ser fram emot nästa gala och glömmer den här...
|
Ska bli riktigt najjs den 15nov (oktober) med Randy Couture som kommer in och styr upp lite. Har dåligt koll på vem Lesner är, som han ska möta. Måste läsa på lite.
Hade gärna sett Couture smörja upp nån "badboy", typ Quinton Rampage Jacksson. Men men, det här blir nog bra :) |
Citat:
Han gjorde en ännu bättre vid introduktionen... *popcorn* |
Hur i hela friden kan nate och kampmann väga lika mycket (för de gjorde väl det?) Nate ser ju minst 15kg tyngre ut. 15kg muskler tyngre. Fanns ju ingen chans i världen att kampmann skulle överleva 1a ronden.
|
Citat:
Nån som vet hur lång tid det är mellan invägning och fight i UFC? |
typ 24h
|
Citat:
Men jag tycker att det verkar va lite väl långt innan.. |
Faan han twistade tuttarna flera ggr :D
Stackars ice man, han va riktigt gone där.. Pd |
Citat:
Citat:
Intressant. Det rör ju sig om en del pengar för de som fightas, så jag kan förstå att de vill väga så mycket de kan i sin fight. |
Citat:
Det är de som går upp en hel del come fight-night. Här är fina bilder på Slampage Jackson http://www.combatlifestyle.com/pics/...08gvr/1086.jpg http://www.combatlifestyle.com/pics/...08gvr/1092.jpg http://i279.photobucket.com/albums/k...everything.jpg |
"UFC 88 Breakthrough Weigh Ins
Date: Sept.05, 2008" Så står det på den skivan jag köpte *host* med invägningen. |
Hur gick det med Rampage och hans smitning från polisen förresten?
Grymma matcher, orkade dock bara vara vaken till efter Hendersons match. |
Jag gillade Hendos match.
Superb Takedown av Palhares också. (Bra höjd) |
Citat:
|
Ja, skönt med Capoeira-spark åsse! :)
Palhares är grym. |
Trist att Iceman förlorade. Känns som att hans tid är över i UFC.
Rätt bra event även om resultaten inte blev som jag hade hoppats på :) |
Citat:
Han inväntar väl rättegång. Nya är väl att han nekar? |
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:23. |