Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Nitrometan 2008-08-28 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av LadyInsane (Inlägg 3169412)
Brukar jämt se den serien. Har väl hjälpt mig en del.

Finns det några knep att använda mot hundar? (Jag vet att det är skumma frågor, men i väntan på KBT är det ju kul att slippa bli en 2:åring för att en hund är lös i närheten..)

Nja. Hunden märker om du är rädd. Då vill många hundar visa sig dominanta. Bästa tipset är att inte vara rädd. Men det är ju dödfött på nån som är hundrädd.

Undvik ögonkontakt, det upplevs som utmanande av hunden med ögonkontakt, om den då samtidigt uppfattar dig som rädd blir det "dubbla signaler" för hunden som kanske tycker att det är säkrast att skälla/skrämmas då den blir osäker på dina avsikter.

Andreas H 2008-08-29 10:11

30 minuters videointervju med Rampage om hans "incident"

http://cbs2.com/video/?id=75772@kcbs.dayport.com

...har inte dragit igenom hela än, men det är bra skruvat! :smash:

Kwon 2008-08-29 10:11

Tack Andreas.

rAjj 2008-08-30 01:46

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas H (Inlägg 3170938)
30 minuters videointervju med Rampage om hans "incident"

http://cbs2.com/video/?id=75772@kcbs.dayport.com

...har inte dragit igenom hela än, men det är bra skruvat! :smash:

shit vad han flummar.. den halvtimmen skulle vem som helst kunna plöjja på 7 minuter. TOPS!

Chaan 2008-08-30 02:41

Kimbo Slice har fått en fight mot en bigshot

Andreas H 2008-08-30 05:01

Citat:

Ursprungligen postat av Chaan (Inlägg 3172351)
Kimbo Slice har fått en fight mot en bigshot

Mot Ken Shamrock ja....sist han var en bigshot var '96! :cool: ...men han är fortfarande en "legend" och tyvärr så blir matchen av därför att det är ännu ett trappsteg i ElitXC byggande av Kimbo!

Tyvärr ser jag inte Ken vinna över Kimbo, även om jag önskar han gjorde!

Andreas H 2008-08-30 05:37

Fy fan...

...Lesner mot Randy på UFC 91 blev just lite mer sannolikt!

Saxat från bloodyelbow.com
Citat:

I've spoken with a lot of people about Randy Couture in the last day. Things are definitely happening.

First, I can say with 100% certainty that there are current negotiations for Randy Couture to return in November to main event, and that the current proposed opponent is Brock Lesnar. They can't get Fedor, too many issues to work out on short notice, and he has a US-only non compete with Affliction.

This will be a new contract, not a return to the old one. It will likely pay him more and give him more benefits, but it will lock him into the UFC for the long term. In exchange for signing it Zuffa would drop all breach of contract charges.

From there, things get hazy. Randy is now training full time as if he is expecting a fight soon, but he still hasn't signed anything as far as I know. As far as the details of the Lesnar fight, I don't know if it's title or non title.

Update: Dave Meltzer is now confirming the story:

A source close to Randy Couture has confirmed today that Couture is in negotiations with UFC for a new three-fight deal which would end the nearly nine month legal battle between the two sides.

If the deal is closed, and the source said they are hoping to conclude negotiations and announce the match sometime within the next week, Couture would face Brock Lesnar on 11/15, most likely in Portland, Oregon.

Couture was said to be hoping that if everything went well, the next two fights could involve Fedor, Nogueira, and/or Chuck Liddell. However, all previous hangups involving Emelianenko and UFC remain.
Denna match vore en total katastrof! Men jag förstår varför den blir av om den blir det, Dana blir nog våt i brallan bara han tänker på hur många PPV's den skulle sälja!

Tyvärr kan jag också se hur ***-Lesner vinner över Randy, vilket skulle göra Lesner hypen helt outhärdlig! *spy*

dared 2008-08-30 09:04

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas H (Inlägg 3172369)
Fy fan...

...Lesner mot Randy på UFC 91 blev just lite mer sannolikt!




Denna match vore en total katastrof! Men jag förstår varför den blir av om den blir det, Dana blir nog våt i brallan bara han tänker på hur många PPV's den skulle sälja!

Tyvärr kan jag också se hur ***-Lesner vinner över Randy, vilket skulle göra Lesner hypen helt outhärdlig! *spy*

Håller helt med.

Hank 2008-08-30 09:47

Jag har absolut inget mot Lesnar. Han imponerade stort senast och om jag ska vara ärlig så ser jag få som kan stoppa honom om han utvecklar sitt bufflande tillsammans med lite mer funktionell submissionteknik.

Killen är STARK

selmir 2008-08-30 10:50

Jag gillar Lesnar grymt mycket ! Dock tycker jag inte han borde få slåss mot Randy än.. Han har en vinst och en förlust i UFC , för att möta Randy borde han iaf ha 5 vinster.

palme 2008-08-30 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3172518)
Jag har absolut inget mot Lesnar. Han imponerade stort senast och om jag ska vara ärlig så ser jag få som kan stoppa honom om han utvecklar sitt bufflande tillsammans med lite mer funktionell submissionteknik.

Killen är STARK


Så jävla impad blev man inte, visst han dominera han på mattan men han måste lära sig GnP, isfall blir han riktigt farlig, att bara ligga på sin motståndare funkar inte i längden. Efterlyser mycket mer aktivitet. Med de dasslocken till händer och styrkan kommer han KO vem som helst.

Hank 2008-09-01 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3172730)
Så jävla impad blev man inte, visst han dominera han på mattan men han måste lära sig GnP, isfall blir han riktigt farlig, att bara ligga på sin motståndare funkar inte i längden. Efterlyser mycket mer aktivitet. Med de dasslocken till händer och styrkan kommer han KO vem som helst.

Ehm.. såg du herring efter figthen? Killen kunde fan inte öppna något av sina ögon och det såg ut som om han hade satt huvudet i ett getingbo. Sen knäna mot levern lär ju ha orsakat några dagars blodig urinering.
Han var nog jävligt nära att slänga in handuken mer än en gång under tortyrens gång.

Jag tyckte Lesnar skötte sig exemplariskt mot en av ufc:s mest meriterade tungviktare.

dared 2008-09-01 23:18

Jag blev faktiskt riktigt förvånad över hur lite Herring gjorde (kunde göra?) mot Lesnar. Herring är ju både lång, tung, stark och meriterad. Han är bra helt enkelt och kom precis från en bra vinst mot Kongo.

Lesnar är en beast, synd att jag GnP-fighters oftast inte blir mina favoriter. Förhoppningsvis vågar han göra mer och mer när han får acklimatisera sig till mma:n mer och mer.

palme 2008-09-02 00:24

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3176903)
Ehm.. såg du herring efter figthen? Killen kunde fan inte öppna något av sina ögon och det såg ut som om han hade satt huvudet i ett getingbo. Sen knäna mot levern lär ju ha orsakat några dagars blodig urinering.
Han var nog jävligt nära att slänga in handuken mer än en gång under tortyrens gång.

Jag tyckte Lesnar skötte sig exemplariskt mot en av ufc:s mest meriterade tungviktare.

Klart jag såg den, var bara första smällen där han for i golvet som var bra, resten av fighten var rent ut sagt tråkig. Hände inte ett jota.

Nitrometan 2008-09-02 07:47

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3176960)
Klart jag såg den, var bara första smällen där han for i golvet som var bra, resten av fighten var rent ut sagt tråkig. Hände inte ett jota.

Lesnar ville inte bli varnad för slag mot bakhuvudet. Eftersom Herring tryckte ner huvudet i marken var det inte så mycket annat att göra. Synd. Fighten blev lite tråkig. Men Lesnar gjorde vad han kunde. Grymt rörlig för sin storlek.

Kräket 2008-09-02 09:06

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3176903)
Ehm.. såg du herring efter figthen? Killen kunde fan inte öppna något av sina ögon och det såg ut som om han hade satt huvudet i ett getingbo. Sen knäna mot levern lär ju ha orsakat några dagars blodig urinering.
Han var nog jävligt nära att slänga in handuken mer än en gång under tortyrens gång.

Jag tyckte Lesnar skötte sig exemplariskt mot en av ufc:s mest meriterade tungviktare.

Mitt intryck är också att Lesnar var bra överlägsen i den matchen. Själv jublar jag inte över det. Gillar när teknik och skicklighet vinner över storlek och styrka. Dessutom tyckte jag hans "ridning" var riktigt ful i slutet av matchen.

Det jag dock undrar över är vilken "gameplan" man kan spekulera i att Herring hade inför matchen? Vad kan man göra mot en motståndare som är såpass överlägsen i styrka och storlek? Får för mig att han hade förväntat sig att Lesnar snabbt skulle ta ner honom på mattan, och därför höll handskarna lågt när första smällen tog honom.

Har Herring kommenterar matchen efteråt? Finns det några länkar? Vad är era spekulationer?

TheSpider 2008-09-02 09:13

Anderson "The Spider" Silva, utan tvekan BÄST! Kan inte vänta tills hans nästa match, oktober tror jag.
Så synd att de inte fightas oftare...

hangatyr 2008-09-02 09:20

ang. herring så tycker jag ofta att det ser ut som han inte riktigt vet vad han ska hitta på. han känns mycket mindre rutinerad än vad han rimligtvis borde vara med ett 40tal matcher bakom sig. han brukar klara sig för att han är stor och stark, itne för att han är en mästerlig MMA-utövare och då kan det ju bli knepigt när man möter en snubbe som farbror brock.

Otto P 2008-09-02 09:54

Citat:

Ursprungligen postat av hangatyr (Inlägg 3177141)
ang. herring så tycker jag ofta att det ser ut som han inte riktigt vet vad han ska hitta på. han känns mycket mindre rutinerad än vad han rimligtvis borde vara med ett 40tal matcher bakom sig. han brukar klara sig för att han är stor och stark, itne för att han är en mästerlig MMA-utövare och då kan det ju bli knepigt när man möter en snubbe som farbror brock.

+1

Det känns som att de flesta redan glömt bort hur Mir behandlade Lesnar.. Visst han blev också överkörd i början av ronden men han visste hur han skulle hantera Lesnar på marken.. Men visst det var en helt annan Lesnar i buren denna match.. Tror han kan bli farlig om han lär sig lite fler tekniker..

KlopFer 2008-09-02 09:58

Okey, ni som har lite koll på detta. Om man vill se de senaste matcherna vart/när ska man kolla då?

Brukar kolla på tv4sport men känns som det bara är gamla repriser på allting.

Otto P 2008-09-02 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av KlopFer (Inlägg 3177187)
Okey, ni som har lite koll på detta. Om man vill se de senaste matcherna vart/när ska man kolla då?

Brukar kolla på tv4sport men känns som det bara är gamla repriser på allting.

Nya UFC events brukar sänds live på TV4Sport typ vid 4 tiden på natten. Kolla på UFC.com samt denna tråd så får du reda på när de sänds.. Jag brukar aldrig palla att sitta uppe så jag väntar till dagen efter och "lånar" hem dem.

Men det finns ju mer än UFC, du har ju tex. WEC, EliteXC, IFL mm mm.

KlopFer 2008-09-02 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 3177202)
Nya UFC events brukar sänds live på TV4Sport typ vid 4 tiden på natten. Kolla på UFC.com samt denna tråd så får du reda på när de sänds.. Jag brukar aldrig palla att sitta uppe så jag väntar till dagen efter och "lånar" hem dem.

Men det finns ju mer än UFC, du har ju tex. WEC, EliteXC, IFL mm mm.

Okej, får väl hålla utkik då :)

Kwon 2008-09-02 10:46

Lesnar blev ju varnad för att han råkade slå Herring i bakhuvudet med sina stora labbar, så efter det var han lite mer försiktig att slå på Herring med sina dasslock. :D

Man såg hur han tvekade flera gånger men struntade i att slå.

Med en sådan tyngd och brottning som Fabbro Brock har så är ju benlås bästa melodin mot honom. :)

Skall bli kul att se honom mot Kongo!

Blir Takedown snabbt.

Kräket 2008-09-02 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3177257)
Skall bli kul att se honom mot Kongo!

Blir Takedown snabbt.

Kommer han gå mot Kongo då? Ryktet säger väl att han ska få en chans mot Randy Cotour?

Jädra trist isåfall. Randy är ju en storstjärna och Lesnar har ju inte många matcher bakom sig. Han borde tvingas gå igenom lite "vanligt" motstånd innan han får chansen att mäta sig mot de stora namnen.

(Sen tror jag Randy Cotour får svårt mot Lesnar, och det vore en sorg ifall han åkte på stryk :( )

Mago 2008-09-02 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av KlopFer (Inlägg 3177220)
Okej, får väl hålla utkik då :)

Galorna brukar också sändas dagen efter (?) på kvällen och sen på kvällen helgen efter de har gått, utöver att de sänds live 04:00 då. Brukar väl gå ungefär 1 gala i månaden.

Hank 2008-09-02 11:42

Vad tror ni om helgen då?

Lidell vs Evans - Jag hoppas och tror på en riktigt grisig uppgörelse här, helst med Chucki som vinnare.

Franklin vs Hamill - Vill gärna se Franklin demolera Hamill här och återta lite av sin forna heder. Han är och förblir en av favoriterna för mig!

Parisyan vs Yoshida - Japaner leverar alltid, kan säkert bli underhållande.
http://www.youtube.com/watch?v=rtonAaUunmI där kan ni lära känna Parisyan lite ;)

Henderson vs Palhares - Tuff brasilanare mot en annan favvo. Hoppas på Henderson.

Sen har vi även vårt hopp från norden Kampmann som ska bli mycket intressant att se. Jag tror han sparkar ner Marquadt.

Tunga förutsägelser från mig där :Virro Jag förväntar mig iaf en riktigt bra gala för det är jävligt många duktiga fighters även om det inte är några stora affischnamn med.

Otto P 2008-09-02 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3177295)
Galorna brukar också sändas dagen efter (?) på kvällen och sen på kvällen helgen efter de har gått, utöver att de sänds live 04:00 då.


Jo det stämmer. Är det fortfarande bröderna Roberto som kommenterar UFC på tv4sport? Tycker bättre om Joe Rogan :)

Kwon 2008-09-02 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3177289)
Kommer han gå mot Kongo då? Ryktet säger väl att han ska få en chans mot Randy Cotour?

Jädra trist isåfall. Randy är ju en storstjärna och Lesnar har ju inte många matcher bakom sig. Han borde tvingas gå igenom lite "vanligt" motstånd innan han får chansen att mäta sig mot de stora namnen.

(Sen tror jag Randy Cotour får svårt mot Lesnar, och det vore en sorg ifall han åkte på stryk :( )

Troligare med Randy, men hade varit enormt roande me Brock Vs Kongo! :)

hangatyr 2008-09-02 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3177420)
Troligare med Randy, men hade varit enormt roande me Brock Vs Kongo! :)

inte minst för att båda har så skojiga efternamn! :D

Kräket 2008-09-02 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3177420)
Troligare med Randy, men hade varit enormt roande me Brock Vs Kongo! :)

:cryout:

Bara jag som tycker det verkar som man promotar Lesnar lite väl hårt? Att ge honom en match mot Cotour redan nu, utan att samla mer matcher. Kan tänka mig att han är en riktig guldgosse i ögonen på varje marknadsförare hos UFC. Som en livs levande Actionforce-gubbe. Uppfyller liksom föreställningarna om "Fightern" som finns hos varje nintendo:fierade 18 till 25-åring. Som tagen ur Tekken eller Street-fighter 2, typ...

Tycker det är tråkigt. Varför inte promota själva sporten i sig? Varför göra den mer och mer främmande i allmänhetens ögon? Men men, money makes the world go around...

Är rädd att Cotour åker på stryk, som sagt...*cry*

Citat:

Ursprungligen postat av hangatyr (Inlägg 3177424)
inte minst för att båda har så skojiga efternamn! :D

Hahaha! :D

Kwon 2008-09-02 13:22

Kräket

Självklart vore det underbart om det vore så, men Dana ser nu massor med dollartecken när han tittar på Brock (CAN YOU SEE ME NOW?!?!) och vilken potential han har! (CASHCOW!).

Man måste smida medans järnet e varmt och Brock har massor med fans så han är ett "surefire way" ty "he puts butts in seats" vilket e klirr i kassan!

Otto P 2008-09-02 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3177465)
Kräket

Självklart vore det underbart om det vore så, men Dana ser nu massor med dollartecken när han tittar på Brock (CAN YOU SEE ME NOW?!?!) och vilken potential han har! (CASHCOW!).

Man måste smida medans järnet e varmt och Brock har massor med fans så han är ett "surefire way" ty "he puts butts in seats" vilket e klirr i kassan!


Sorgligt men sant! Tråkigt att de bara vill tjäna en massa pengar. Känns som att själva sporten kommer i andra hand :(

Tycker bara det blir mer och mer uppenbart att det är pengarna som styr fightcarden..
Jag menar tänk nu om Lesnar vs Randy blir av.. Tycker inte att Lesnar har gjort sig förtjänt av en fight med en legend redan.. Han ska få fighta sig upp som alla andra!
Visst det är en publiksport, men det känns som att teknik kommer i andra hand och show i första..

7UP 2008-09-02 16:34

Jag vill se Big Nog vs Lesnar nu!!

7UP 2008-09-02 23:13

"It's official: Randy Couture returning to UFC, fights Brock Lesnar at UFC 91


by MMAjunkie.com Staff on Sep 02, 2008 at 4:17 pm ET

After a very public split with the organization back in October, reigning UFC heavyweight champion Randy Couture has agreed to return to the UFC, and he'll meet Brock Lesnar in a UFC 91 championship bout with Brock Lesnar.

UFC President Dana White today confirmed the news in a media conference call.

White also confirmed that UFC 91 will take place Nov. 15 at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas -- not at the Rose Garden Arena in Portland, Ore., as first expected.

As part of Couture's return to competition, White confirmed that their ongoing legal battle has been resolved.

"I think some comprises were made on both sides," Couture said.

"All I give a [expletive] about is that he's back and fighting," White said.

White also confirmed that the winner of an upcoming fight between interim heavyweight champion Antonio Rodrigo Nogueira and Frank Mir will meet the Couture vs. Lesnar winner sometime in 2009 to unify the titles."

Mago 2008-09-02 23:24

Skönt för Couture att han inte är i någon rättslig knipa längre, men det är nog den enda glada nyheten.

Hur fan kan Lesnar få en titleshot redan efter 1-1 i UFC? (Jo, jag förstår.. $$)
Att Couture är tillbaks i UFC borde onekligen också innebära att han inte kommer att möta Fedor på ännu ett bra tag. :(

7UP 2008-09-02 23:24

"Mir's submission victory was overturned when it was discovered that Mir tested positive for a ground game better than Lesnar's."

hahahahahaha!

från sherdogforumet angående varför Lesnar får chansen före Mir (och Nog).

Andreas H 2008-09-03 02:08

Så jävla tråkigt!

...kule att se Randy igen, men mot Lesnar!?

Kwon 2008-09-03 07:35

Citat:

Ursprungligen postat av 7UP (Inlägg 3178787)
"It's official: Randy Couture returning to UFC, fights Brock Lesnar at UFC 91


by MMAjunkie.com Staff on Sep 02, 2008 at 4:17 pm ET

After a very public split with the organization back in October, reigning UFC heavyweight champion Randy Couture has agreed to return to the UFC, and he'll meet Brock Lesnar in a UFC 91 championship bout with Brock Lesnar.

UFC President Dana White today confirmed the news in a media conference call.

White also confirmed that UFC 91 will take place Nov. 15 at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas -- not at the Rose Garden Arena in Portland, Ore., as first expected.

As part of Couture's return to competition, White confirmed that their ongoing legal battle has been resolved.

"I think some comprises were made on both sides," Couture said.

"All I give a [expletive] about is that he's back and fighting," White said.

White also confirmed that the winner of an upcoming fight between interim heavyweight champion Antonio Rodrigo Nogueira and Frank Mir will meet the Couture vs. Lesnar winner sometime in 2009 to unify the titles."

GREAT! Thanks bro!

psirus 2008-09-03 08:15

Jag vill av hela mitt hjärta att Randy ska dominera Lesnar men efter att ha läst ett citat av Brock:
"Who gives a shit about Fedor Emelianenko?" Lesnar started "I'm sick and tired of sitting on the phone listening about Fedor. Who f***ing gives a shit?".

Så vill en liten del av mig att Brock ska vinna och få möta Fedor så Fedor kan förgöra honom och avsluta förnedringen genom att dra av det klassiska Fedor leendet. :)

WAR MMA!

palme 2008-09-03 09:34

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3178958)
Jag vill av hela mitt hjärta att Randy ska dominera Lesnar men efter att ha läst ett citat av Brock:
"Who gives a shit about Fedor Emelianenko?" Lesnar started "I'm sick and tired of sitting on the phone listening about Fedor. Who f***ing gives a shit?".

Så vill en liten del av mig att Brock ska vinna och få möta Fedor så Fedor kan förgöra honom och avsluta förnedringen genom att dra av det klassiska Fedor leendet. :)

WAR MMA!


Lite svårt då de är i olika org.

Synd på couture vs fedor matchen :(

psirus 2008-09-03 09:43

UFC förhandlar ju med Fedor så omöjligt är det inte.

Se spekuleras det också i att Fedor vs randy kommer ske om Randy vinner mot Lesnar så jag tror säker Dana vill köra Fedor vs Lesnar om Brock skulle lyckas vinna.

detail 2008-09-03 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3178958)
Jag vill av hela mitt hjärta att Randy ska dominera Lesnar men efter att ha läst ett citat av Brock:
"Who gives a shit about Fedor Emelianenko?" Lesnar started "I'm sick and tired of sitting on the phone listening about Fedor. Who f***ing gives a shit?".

Så vill en liten del av mig att Brock ska vinna och få möta Fedor så Fedor kan förgöra honom och avsluta förnedringen genom att dra av det klassiska Fedor leendet. :)

WAR MMA!

Storleks problem only, and that only...... Randy är ffs Light heavyweight vanligt vis-.-.-d.-d.-d.- så kommer mr.brocklester som måste deffa för 265 :S tjockis! :D:D men nej Randy vinner, han måste bara vinna som du säger :D

rAjj 2008-09-03 20:48

Måste hålla med de flesta att det är en kass match-up. Dels för att Brock inte gjort de antal matcher han borde gjort innan title-shot, men samtidigt också för att både Brock och Randy klappar lika hårt på olika sätt hos mig. Randy har varit med sen början och byggt upp sporten och än idag utvecklas han och dominerar/dominerade. Brock är väl vad jag skulle vilja kalla den nya generationen i Heavyweight-klassen. En j*vla massa användbar massa, stekjärn till labbar, grym bakgrund och nappar upp MMA-tekniken i god takt!

Ska bli kul men samtidigt sorgligt att höra vad Randy har och säga efter matchen.

-C- 2008-09-06 19:29

Inatt smäller det pojkar! :D
Mainevent: Liddell vs. Evans

Jag hoppas innerligen att Liddell smörjer upp Evans ordentligt så han sitter som en kassler mot gallernätet!

Sen är Franklin vs. Hamill oxå en riktigt bra match. Bästa polare är dom och har tränat mycket tillsammans. Snackar mycket om det i countdown. Kommer bli en bra match tror jag :)

UFC88, kl.04 inatt på TV4sport :)

Kwon 2008-09-06 19:41

Skall bli intressant!

Tonto 2008-09-06 19:42

Blir att vakna imorn och tanka den, att lida igenom 2timmar av Paolo robertos röst är inget jag någonsin kommer orka.

Kwon 2008-09-06 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3185941)
Blir att vakna imorn och tanka den, att lida igenom 2timmar av Paolo robertos röst är inget jag någonsin kommer orka.

Hehe

-C- 2008-09-06 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3185941)
Blir att vakna imorn och tanka den, att lida igenom 2timmar av Paolo robertos röst är inget jag någonsin kommer orka.

Haha jodå! Då vaknar man iallafall ;) Klockan är ställd på 03.55, inte vika sig nu! :banned

Tonto 2008-09-06 20:01

jag tycker joe rogan målar en så mycket bättre bild, fan blinda skulle kunna lyssna på honom och förstå vad som händer medans paolo mest skriker till så fort något händer.

jaadå 2008-09-06 20:58

Ahh kommer bli en najs gala, trots att Parisyan blev utdragen.
Lidell vinner självklart och skickar "sugar" tillbaka till verkligheten.

UFC 89 kör ju våra båda svenska UFC fighters i london. Någon som vet några krogar som brukar sända i Stockholm?

Otto P 2008-09-06 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3185974)
jag tycker joe rogan målar en så mycket bättre bild, fan blinda skulle kunna lyssna på honom och förstå vad som händer medans paolo mest skriker till så fort något händer.

Haha håller med dig till 100%

Hank 2008-09-06 23:06

Vad fan spelar de för roll om man är blind eller inte när man lyssnar på någon...

Jag tycker Paolo är en skön jävel som gör ett utmärkt jobb.

palme 2008-09-06 23:18

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3185974)
jag tycker joe rogan målar en så mycket bättre bild, fan blinda skulle kunna lyssna på honom och förstå vad som händer medans paolo mest skriker till så fort något händer.

Bra beskrivning på joe.

Paolo påminner om Goldberg... Ian däremot ger ett bra intryck.


Vet inte riktigt hur jag gör inatt...får se.

palme 2008-09-06 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 3186204)
Vad fan spelar de för roll om man är blind eller inte när man lyssnar på någon...

Jag tycker Paolo är en skön jävel som gör ett utmärkt jobb.

Ja Paolo är bra när han kommenterar boxning, då kan han bidra med mer än bara VILKEN SCUDMISSIL!

KlopFer 2008-09-06 23:21

När går reprisen på kvällsen match, ifall man somnar :)

Edit: såg nu :) 07/09

palme 2008-09-06 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av KlopFer (Inlägg 3186221)
När går reprisen på kvällsen match, ifall man somnar :)

Söndag kl 21? Brukar va så iaf men har ingen tv guide.

Mago 2008-09-06 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3186223)
Söndag kl 21? Brukar va så iaf men har ingen tv guide.

Så ere.

psirus 2008-09-06 23:30

War Evans! :D

Men mest av allt WAAAAR KAMPMANN!

palme 2008-09-06 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3186235)
War Evans! :D

Men mest av allt WAAAAR KAMPMANN!

Sista framträdandet i ufc av kampmann?

rAjj 2008-09-06 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3186240)
Sista framträdandet i ufc av kampmann?

Menar du när han gjorde sitt senaste eller om det som sker ikväll kommer bli hans sista?

Mago 2008-09-06 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3186240)
Sista framträdandet i ufc av kampmann?

?? Vet du något som inte jag vet?

palme 2008-09-06 23:38

Jag kanske blandar ihop vem kampmann är nu (druckit hostmedicin) svensken eller är han dansk? Om det är dansken tar jag tillbaka vad jag sa.

psirus 2008-09-06 23:39

han är dansk :D

palme 2008-09-06 23:41

Haha ok då är jag med på banan igen :) Han gjorde bra ifrån sig senast!!!

palme 2008-09-07 02:58

NU BÖRJAR DET!!!!


Klopfer vakna! :D

palme 2008-09-07 03:19

Hahaha koreanen kan extraknäcka som ryggsäck :D

detail 2008-09-07 03:38

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3186376)
Hahaha koreanen kan extraknäcka som ryggsäck :D

HAHA :D Imponerande prestation av Matt Brown dock att klara sig ur den choken :D lite synd för att han inte vann

palme 2008-09-07 03:44

Citat:

Ursprungligen postat av detail (Inlägg 3186379)
HAHA :D Imponerande prestation av Matt Brown dock att klara sig ur den choken :D lite synd för att han inte vann

Nja tyckte domslutet va svårt. Väldigt jämn match. Trodde det var klart där när han fick in den.

palme 2008-09-07 03:48

Shit...vad hände där...helt ägd.

palme 2008-09-07 03:53

Eas - sry mannen men din landsman åkte på dunder däng :D


Kul å bli mobbad direkt haha

Tonto 2008-09-07 15:29

SATAN EVANS, vilken jävla knock.

En dubbel knock hade varit rolig snacka mainevent som man skulle komma ihåg.

detail 2008-09-07 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3187061)
SATAN EVANS, vilken jävla knock.

En dubbel knock hade varit rolig snacka mainevent som man skulle komma ihåg.

Det var rätt nära dubbel när du säger det :D

Kwon 2008-09-07 16:50

Först GSP och nu Rashad med Titty Twister!

http://i33.tinypic.com/zmb3gm.jpg

psirus 2008-09-07 17:26

Yes, jag visste det! Jag visste att Rashad skulle vinna stående! Jag vann 1000 kr på det också!

Rashad är bra och inte tråkig, förstå det nu!

Otto P 2008-09-07 18:53

Brutal knock! Det hade varit intressant att se hur Lidells uppercut hade påverkat Evans om den träffat.. Såg ut att ligga bra med krut bakom den tyckte jag..

Bra gala iaf.

dared 2008-09-07 19:31

Galan var helt ok. Gillade första matchen med Brown vs Koreanen. Gillade Koreanens stil och jag hoppas han jobbar på sina brister. Tyckte Kim vann första och sista rond, medan Brown var bättre om man skulle döma matchen som en helhet. (Iom den totala dominansen i rond 2 av Brown)

Imponerad av Franklin, gillar hans stil. Bara blivit slagen av Machida och A. Silva är inte så pjåkigt direkt :) Han vann ju rätt lätt nu mot Hamill, som inte hade en speciellt bra taktik, milt sagt.

(Ser man då hur A.Silva totalt krossade Franklin back to back blir man ju bara sjukt imponerad av Silva)

Henderson är grym. Bra gameplan av Hendo,även om den givetvis gjorde att matchen blev lite tråkigare än vad den skulle kunna blivit.

Synd att Kampmann blev knockad, sånt som händer. Imponerad att han faktiskt ändå tog Nate´s slag efter head-kicken bra. Verkar inte vara den lättaste att knocka. Sen jävlar var Nate är grov (och stark antar jag) för den vikten.

Imponerande krok av Evans.

KlopFer 2008-09-07 22:40

Såg reprisen nyss, galen jävla knockout :D

palme 2008-09-07 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av KlopFer (Inlägg 3188172)
Såg reprisen nyss, galen jävla knockout :D

*Phew* hade du somnat igen hade du fått en likadan ;)

Galet bra kraft i det slaget!

-C- 2008-09-07 22:45

Fy fan alltså, vilket vridmoment i den armen och axeln Evans har.
Passande av Roberto att precis ha sagt "man vill ju knappast stå toe to toe med The Iceman" .. det gick tydligen ganska bra det oxå, tyvärr! Hoppades på Liddell!
Korenan Kim måste ju förresten jobba på zoo eller nåt i vanliga fall ;)

KlopFer 2008-09-07 23:25

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3188176)
*Phew* hade du somnat igen hade du fått en likadan ;)

Galet bra kraft i det slaget!

Fast jag satt och hoppades på att liddell skulle avgöra matchen. Men snubben får nästan skylla sig själv när han har en sådan gard :D

Hank 2008-09-07 23:38

Bra matcher. Synd på Toquinho dock, cool stil med dödligt markspel, de gillar vi!

R Franklin var inget o snacka om, safe as allways

Slutligen så har Chuck har gjort sitt nu..

jaadå 2008-09-07 23:54

Ah fyfan. Alla mina bets satt fel. Mest synd på Kampmann. Och att jag kommer tvingas stå ut med en till highlightreel av jobbiga Rashad (hans förra spark var så jävla ful).

Aja nu är det UFC 89 snart och våra svenska hopp mot Frankrike *drool*


Är det någon som ska åka över och titta?

Duffman 2008-09-08 01:35

Hade hoppats på Kampmann, Ace Franklin och Liddell... Rashad gillar jag inte för fem öre med tanke på hur han betedde sig i Tuf-huset. Trodde faktiskt att Chuck skulle vara rejält förberedd, men inte.... Kampmann belv ju fullständigt mosad.... Ser fram emot nästa gala och glömmer den här...

-C- 2008-09-08 07:36

Ska bli riktigt najjs den 15nov (oktober) med Randy Couture som kommer in och styr upp lite. Har dåligt koll på vem Lesner är, som han ska möta. Måste läsa på lite.
Hade gärna sett Couture smörja upp nån "badboy", typ Quinton Rampage Jacksson. Men men, det här blir nog bra :)

Nitrometan 2008-09-08 07:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3187257)
Först GSP och nu Rashad med Titty Twister!

What's with the titty? :)

Han gjorde en ännu bättre vid introduktionen... *popcorn*

CrazyJoeDavola 2008-09-08 09:20

Hur i hela friden kan nate och kampmann väga lika mycket (för de gjorde väl det?) Nate ser ju minst 15kg tyngre ut. 15kg muskler tyngre. Fanns ju ingen chans i världen att kampmann skulle överleva 1a ronden.

Nitrometan 2008-09-08 09:26

Citat:

Ursprungligen postat av CrazyJoeDavola (Inlägg 3188462)
Hur i hela friden kan nate och kampmann väga lika mycket (för de gjorde väl det?) Nate ser ju minst 15kg tyngre ut. 15kg muskler tyngre. Fanns ju ingen chans i världen att kampmann skulle överleva 1a ronden.

Jag gissar att Nate körde hårt på att tappa vätska innan invägningen och sen bli återställd till fighten.

Nån som vet hur lång tid det är mellan invägning och fight i UFC?

psirus 2008-09-08 09:31

typ 24h

Otto P 2008-09-08 09:33

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3188469)
Jag gissar att Nate körde hårt på att tappa vätska innan invägningen och sen bli återställd till fighten.

Nån som vet hur lång tid det är mellan invägning och fight i UFC?

Efter lite letande pekar det mesta mot att invägningen till UFC 88 var den 5 sep. iaf.

Men jag tycker att det verkar va lite väl långt innan..

Pdaddy 2008-09-08 09:39

Faan han twistade tuttarna flera ggr :D

Stackars ice man, han va riktigt gone där..

Pd

Nitrometan 2008-09-08 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3188476)
typ 24h

Citat:

Ursprungligen postat av Otto P (Inlägg 3188478)
Efter lite letande pekar det mesta mot att invägningen till UFC 88 var den 5 sep. iaf.

Men jag tycker att det verkar va lite väl långt innan..

På 24 timmar är inte 10 kg det minsta konstigt för den som kan tappa vätska. Går att få tillbaka utan dropp också. Även om dropp gör att det går snabbare/lättare.

Intressant. Det rör ju sig om en del pengar för de som fightas, så jag kan förstå att de vill väga så mycket de kan i sin fight.

Kwon 2008-09-08 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av CrazyJoeDavola (Inlägg 3188462)
Hur i hela friden kan nate och kampmann väga lika mycket (för de gjorde väl det?) Nate ser ju minst 15kg tyngre ut. 15kg muskler tyngre. Fanns ju ingen chans i världen att kampmann skulle överleva 1a ronden.

Vid invägningen var det inte 15 kilo-skillnad.

Det är de som går upp en hel del come fight-night.

Här är fina bilder på Slampage Jackson
http://www.combatlifestyle.com/pics/...08gvr/1086.jpg
http://www.combatlifestyle.com/pics/...08gvr/1092.jpg
http://i279.photobucket.com/albums/k...everything.jpg

-C- 2008-09-08 16:24

"UFC 88 Breakthrough Weigh Ins

Date: Sept.05, 2008"

Så står det på den skivan jag köpte *host* med invägningen.

Jompan 2008-09-08 16:31

Hur gick det med Rampage och hans smitning från polisen förresten?

Grymma matcher, orkade dock bara vara vaken till efter Hendersons match.

Kwon 2008-09-08 16:32

Jag gillade Hendos match.

Superb Takedown av Palhares också. (Bra höjd)

Nitrometan 2008-09-08 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3189305)
Superb Takedown av Palhares också. (Bra höjd)

Palhares stil öht var bra. Rolig att se. Hoppas han får fler matcher.

Kwon 2008-09-08 17:01

Ja, skönt med Capoeira-spark åsse! :)

Palhares är grym.

Fultjack 2008-09-08 17:08

Trist att Iceman förlorade. Känns som att hans tid är över i UFC.

Rätt bra event även om resultaten inte blev som jag hade hoppats på :)

jaadå 2008-09-08 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Jompan (Inlägg 3189301)
Hur gick det med Rampage och hans smitning från polisen förresten?

Grymma matcher, orkade dock bara vara vaken till efter Hendersons match.


Han inväntar väl rättegång. Nya är väl att han nekar?

Kwon 2008-09-08 17:19

http://cdn.ratemybody.com/extraPics/...Me_3291417.jpg


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)