![]() |
De diskuterar väldigt mycket om Alex chanser är stora eller små i fighten, men går han in med maulsättningen att vinna kan allt hända. Mycket viktigt då mentala är A och O.
|
ALex kommer stoppa in han i sin lilla Maularlådda! :D
|
Citat:
Och on topic knock för Mauler i början av andra ronden. I min hjärna så ser jag matchen så här, Rond 1 börjar, Davies har svårare att ta ner mauler än räknat, Mauler får in lite stryk och åker tillslut ner på mattan, Davies har svårt att kontrollera Mauler på golvet och tillslut kommer han upp igen, mönstret upprepar sig genom första ronden. Rond 2 sänker Gustafsson Davies i första slagväxlingen. KO. Knock bonus och superstjärnestatus. Nu liiiite önskedröm var det kanske, sätter det mesta av sveriges mma hopp internationellt på Gustafsson just nu, men samtidigt tror jag inte det är en helt orimlig matchbild. Gustafsson har potentiall att knocka Davies i varje slagväxling, jag tror att Davies kommer få svårare att plocka ner honom till marken än han räknat med även fast jag tror det händer efter något försök eller 2. Det stora frågetecknet är hur svår eller lätt Gustafsson blir att kontrollera och slå ut på marken. Ytterligare ett orosmoln är att Davies är jävligt atletisk och att han visade vissa tendenser till att köra med oortodoxa tekniker, risken är att Gustafsson går in i något de inte räknat med i gameplanen. Tummarna är knycklade, nu ska vi se vad som händer. |
Det blir nog på maulsnöret om det blir alls. Annars är risken att han maular in sig i ett hörn. Maulsättningen måste ändå vara att avsluta matchen på ett mauleriskt sätt.
|
Snuggles: :thumbup:
|
Alex kommer bli fullständigt förstörd, har svårt att se matchen sluta på något annat vis.
|
Bah.
|
Jag ser vissa mauln som skulle kunna skymma gustafssons himmel under matchen, och få honom att se lite maulok ut.
Maulbilden måste ändå vara knock. |
Citat:
|
Citat:
|
Snackar vi så i göteborg? Låter mer som skånska.
|
Citat:
|
Maulsättningen måste vara att vinna, trots de mörka maulnen på himmelen..
Seriöst, tror jag tyvärr att han förlorar :( |
Citat:
Göteborg är känt för sina dåliga ordvitsar. Och att alla heter Glenn i Göteborg. |
Citat:
Förjävla många Glenn och failhundar där nere .. :D Pd |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Jag tror Alex vinner iaf!! (Gladius MMA rocks:hbang:)
|
Intressant hur rapporteringen runt Gustafssons fight varit. Davis har intervjuvats på ESPN, Sherdog, finns massa andra intervjuver med honom på radio och video. Han blir omnämnd typ hela tiden och pratad om, Alex då? jo han har nämnts en gång i förbifarten på mma live där dom inte ens sa hans namn i närheten av rätt.
Jag är inte dummare än att jag förstår att det är lättare att få tag i Davis samt att fler såg hans fight, men att två nya fighter som båda vunnit varsin match, båda vann dominant har så skev rapportering är like väl extremt. Får mig att tänka att det bara är för att Davis är amerikan, om så är fallet hur sjuukt bra fighters kan brassarna ha som man aldrig hört talas om? |
Citat:
UFC är amerikanskt, de har amerikansk publik, amerikaner är patriotiska. Maularen vinner fighten. Det finns mängder av duktiga brassar. |
Ja,jag menade kanske inte att jag gjort en fantastisk upptäckt i att ufc favoriserar Amerikaner, var mer att jag inte insåg till vilken grad.
|
Citat:
Delvis får vi nog acceptera att det beror på att ett par länder håller förbannat mycket högre klass än alla andra, varav USA är ett av dom. Alex vann med en fin knock, så jag tar inget ifrån honom, men det visade egentligen ganska lite om hur bra han är som fighter. Davis däremot är lätt att hypa för att man fick se honom dominera sin motståndare i en kvart. |
Som sagt det är bara positivt att matchen får hype.
Och särskillt konstigt är det inte heller, skulle Martin Lidberg gjort allvar av sin planerade mma karriär så skulle vi svenskar ha varit mest intresserade av honom, delvis för att han har varit en atlet som man har kunnat följa tidigare och som man så att säga har en vana att se vinna i olika sammanhang. Ser inte vad skillnaden mot Phil Davies skulle vara (bortsett från att Lidberg var en bättre brottare i sin disciplin men inte så relevant här...) Eller egentligen inte konstigt att de flesta här inne hyppar Alexander mer än Phil. |
Citat:
|
Citat:
http://medlem.spray.se/stefanochkrister/fras08.jpg |
Citat:
|
Citat:
|
Ang Pudzi-diskussionen så har ju alltid "Tonnage VS Technique" varit en hot topic! :D
Size VS Skill... Tonnage VS Technique... http://i268.photobucket.com/albums/j...3/DSC00248.jpg |
oj... gillar nog 'bulk vs. bravado bäst'
bravado är nog en bra egenskap att ha... slår bulk 7 dagar i veckan i min bok |
Citat:
|
Citat:
Man ska inte underskatta naturbegåvning, Alexander verkar ha viss begåvning på att just vara svår att plocka ner, ett annat exempel är Crocop som också var svår att plocka ner trots väldigt lite fristillsbrottare i toppklass att köra med, så helt kört är det inte så länge man har andra redskap i verktygslådan. |
Citat:
|
Citat:
Eller att han inte hade topp fristillskillar att träna med? |
Crocop var svår att ta ner i Pride! Coleman, Waterman, Fujita, Herring bland andra lyckades inte tex
I UFC är det dock skillnad. |
Citat:
|
Finns nog en mängd olika faktorer man kan spekulera över! :)
Crocop såg riktigt sunkig ut mot Gonz (såhär kände jag mig när hans fot vred sig) http://garakudou.s63.coreserver.jp/g...lery3/308b.gif |
Vad tror ni om Junie matchen?
|
Hur mycket tjänar t.ex Bj penn egentligen? Kollar på hans dokumentär nu och det är ju inget flashigt hus han bor i precis.
|
Citat:
Har inte BJs lön i huvudet men några hundra tusen dollar per match - minus träningsomkostnader + sponsorer + inkomst från sitt gym + andra intäkter. typ |
Blir ju en hel del.
|
Skatt är ej att förglömma, även i amerikat. Siffrorna man kan hitta på nätet är oftast innan skatt.
|
Citat:
|
Citat:
Med Henderson så gjorde han ett misstag mer än att bli nedtagen. |
Ofta B.J var född rik. Speciellt på Hawaii.. de som bor/föds på hawaii är oftast riktigt jävla fattiga finns inte mycket utbildning där heller. Jag skulle tro att han har varit fattig
|
Citat:
Hans familj äger en mäklarfirma eller ngt dylikt om jag förstått det rätt. Utbildning finns, det är USA om du inte visste det. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sjukt bra logik, samt skön generalisering. Pajas. |
epic fail :p
|
Citat:
Angående utbildning så visst det tillhör USA men det är fortfarande en ögrupp långt åt fan och att de flesta ungdomar som vill ha en bra utbildning måste lämna sin hemort på ett sånt sätt som inte är självklart i mångas öron. För på själva hawaii finns det inte mycket vettigt. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Har campus på tio av öarna. Inte helt kass, skulle jag säga. |
Aja jag säger bara vad BJ sa angående utbildningen i en intervju.
|
Citat:
|
Citat:
|
Fightermag ordnar en stream på M1 Selection Asia imorgon, fredag.
http://www.fightermag.se/nyheter/201...nd-2010-stream Matcherna kör igång ca 11.00 Svensk tid. För att kunna se streamen måste du vara inloggad som medlem på fightermag. (På grund av rättigheter kommer stream endast finnas tillgänglig för svenska IP-nummer.) Citat:
Citat:
|
Tror du det är något å ha då Nitro?
|
Citat:
|
Citat:
|
Såg att det är WEC gala på gång, gött!
|
Citat:
|
Citat:
Brian Bowles (No. 1 BW vs. Dominick Cruz (No. 5 BW) Miguel Torres (No. 2 BW) vs. Joseph Benavidez (No. 5 BW) Deividas Taurosevicius vs. L.C. Davis Bart Palaszewski vs. Karen Darabedyan Jens Pulver vs. Javier Vazquez Scott Jorgensen (No. 6 BW) vs. Chad George Danny Castillo vs. Anthony Pettis Leonard Garcia vs. George Roop Chad Mendes vs. Erik Koch Bendy Casimir vs. Ricardo Lamas Courtney Buck vs. Fredson Paixao |
Ja, det där såg ut att kunna bli riktigt bra!
|
Ska bli kul att se Jens Pulver igen :)
|
Chuck Arlovski,
http://img258.imageshack.us/img258/5...vskiie7om3.jpg |
Snyggaste MMA-snubben? Sexyama! :D
http://i611.photobucket.com/albums/t...g?t=1267921484 |
Diego förlorade på domslut mot gono.
|
Finns det några proffs boxare som har gått över till MMA, och hur har det gått för dom?
|
Citat:
|
|
Hade han varit en superhjälte hade han hetat Velaskor The Unstoppable!
|
Det värsta med mma är fan fansen. Jävla hillbillies som buar pga att ngn bryter handen. Bra gala för övrigt, den vita Ali var grym, trots att han såg lite kantig ut.
|
Jag tyckte att WEC 47 var en riktigt tråkig gala att titta på.
|
Citat:
Paul Daley har tydligen också karate/thai bakgrund, verkare inte ha varit proffsboxare. Alexander Gustafsson har gått ganska många amatör matcher i boxning, ingen proffsboxnings erfarenhet. Jens Pulver har försökt sig på några proffsboxningsmatcher efter han vart mästare i UFC, gick väll sådär, Chris Lyttle har också kört proffsboxning parallellt med mma karriären. Vitor Belfort har gått minst en proffsboxningsmatch, sen kan jag inte komma på någon annan åtminstone hyffsat framgångsrik mma fighter som kört boxning. Har funnits några avdankade boxare som tidigare hållit högre klass som testat mma utan bra resultat för någon. Vi får se hur det går för James Toney nu när han har skrivit kontrakt med UFC, han är ju inte så ung så frågan är om det kommer gå bra. |
Anderson silva körde också boxning ett tag
|
Citat:
|
WEC levererar som vanligt. Synd att jänkarna tydligen inte kan uppskatta sport. Utan mer verkar se det som en happening där man kan dricka öl och bua.
|
Bra fighters i bra matcher, stackars åskådare.
|
Citat:
Det är betryggande att antalet "bros" i Sverige är försvinnande lite. MMA är en "bro sport" av rang. |
På tal om Sverige. Är ju en gala den 26.e ? I liserbergshallen ( Göteborg)
Någon mer än jag som ska på den? |
Har någon klippet där Anderson förlorar? Boxningen asså.
|
Citat:
Det är iof osannolikt att han skulle vinna mot Roy, men jag tror han numer iaf är i samma liga. |
Citat:
Jag tycker inte att proffsboxare utan mma erfarenhet ska kastas in mot toppnamnen i mma utan att först förberedas med några lämpliga matchningar och på samma sätt känner jag med en mma toppfighter. Över är en film på den senare boxningsmatchen han gick, mot en mostståndare utan proffsboxnings erfarenhet. Han vinner matchen dominant men har man sett en del proffsboxningsmatcher så är det inte så man tänker "shit låt honom gå en match mot Roy Jones Jr"... |
Verkar som Eddy Bengtsson är signad för en match mot Aleksander Emelianenko.
Kommer nog bli jävligt tufft men kul att han får möta en såpass meriterad fighter. |
Verkar som Pudzianowski inte ska gå mot europamästarn i sumo, utan mot den olympiska mästaren i Judo, Pawel Nastula. Han har inte haft den bästa starten på sin mma-karriär (1-4-0), men svårt vore det kanske då han slagits mot Noguiera, Barnett och Fedor.
|
Äh, jag menade Alex, inte Fedor.
|
Citat:
Pudzi lär få stryk tror jag i den matchen. Har man inte set Natsulas matcher utan bara kollar på record så kanske man har svårt att tro det men han var jävligt game och med i matchen mot de bästa, på den nivån tror jag inte Pudzi är riktigt än. Blir kul att se ifall jag har fel... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Mitt främsta minne av hans Pridefighter är hans första mot stor Nog, vill minas att han hängde med ganska hyfsat mot honom på marken till att börja. Även ett svagt minne av att han såg helt ok ut mot Josh Barnett till han blev klappad... Hursomhelst spännande match, jag tippar att han kniper matchen i andra ronden genom slag från dominant position på marken. |
Citat:
Men visst blir det intressant, den förra påstådda matchupen var ju också mot någon som kunde judo och sumo. |
Citat:
|
Citat:
Hur bra judokille var Najman som Pudzi mötte, verkar ju främst vara en boxare om man kollar honom snabbt? Har han varit på högre nivå i judo? Viss skillnad på om man har något random svart bälte i judo eller om man varit uppe i världseliten (speciellt om man dessutom har hyffsad koll på marken som Pavel har, det har ju inte alla judokas alls...). |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:56. |