Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

dared 2010-03-01 15:58

De diskuterar väldigt mycket om Alex chanser är stora eller små i fighten, men går han in med maulsättningen att vinna kan allt hända. Mycket viktigt då mentala är A och O.

Kwon 2010-03-01 15:59

ALex kommer stoppa in han i sin lilla Maularlådda! :D

krellik 2010-03-01 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4205512)
Tappar du Maulföret?

Göteborg blir aldrig tråkigt.

Ja jag är avis, försökte komma på en rolig maulare men lyckades inte komma på en...:( snyftar och bölar.

Och on topic knock för Mauler i början av andra ronden. I min hjärna så ser jag matchen så här, Rond 1 börjar, Davies har svårare att ta ner mauler än räknat, Mauler får in lite stryk och åker tillslut ner på mattan, Davies har svårt att kontrollera Mauler på golvet och tillslut kommer han upp igen, mönstret upprepar sig genom första ronden. Rond 2 sänker Gustafsson Davies i första slagväxlingen. KO. Knock bonus och superstjärnestatus.

Nu liiiite önskedröm var det kanske, sätter det mesta av sveriges mma hopp internationellt på Gustafsson just nu, men samtidigt tror jag inte det är en helt orimlig matchbild. Gustafsson har potentiall att knocka Davies i varje slagväxling, jag tror att Davies kommer få svårare att plocka ner honom till marken än han räknat med även fast jag tror det händer efter något försök eller 2. Det stora frågetecknet är hur svår eller lätt Gustafsson blir att kontrollera och slå ut på marken.

Ytterligare ett orosmoln är att Davies är jävligt atletisk och att han visade vissa tendenser till att köra med oortodoxa tekniker, risken är att Gustafsson går in i något de inte räknat med i gameplanen.

Tummarna är knycklade, nu ska vi se vad som händer.

Doctor Snuggles 2010-03-01 16:32

Det blir nog på maulsnöret om det blir alls. Annars är risken att han maular in sig i ett hörn. Maulsättningen måste ändå vara att avsluta matchen på ett mauleriskt sätt.

Nitrometan 2010-03-01 18:51

Snuggles: :thumbup:

eternallord 2010-03-01 22:14

Alex kommer bli fullständigt förstörd, har svårt att se matchen sluta på något annat vis.

krellik 2010-03-01 22:50

Bah.

MilkmaN 2010-03-01 23:27

Jag ser vissa mauln som skulle kunna skymma gustafssons himmel under matchen, och få honom att se lite maulok ut.

Maulbilden måste ändå vara knock.

Ajin 2010-03-01 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4206539)
Alex kommer bli fullständigt förstörd, har svårt att se matchen sluta på något annat vis.

Jag har då tränat med/sett Alexander träna och kan med säkerhet säga att Alexander inte är en lätt match för någon. Hans takedown defence är dessutom väääldigt bra.

eternallord 2010-03-01 23:46

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4206703)
Jag har då tränat med/sett Alexander träna och kan med säkerhet säga att Alexander inte är en lätt match för någon. Hans takedown defence är dessutom väääldigt bra.

Sugen på ett avatar/signatur-bet? :D

Sebbe_H 2010-03-01 23:55

Snackar vi så i göteborg? Låter mer som skånska.

mur 2010-03-02 00:05

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 4206747)
Snackar vi så i göteborg? Låter mer som skånska.

http://www.funnyforumpics.com/forums/fail/3/fail~4.jpg

Salus 2010-03-02 01:40

Maulsättningen måste vara att vinna, trots de mörka maulnen på himmelen..

Seriöst, tror jag tyvärr att han förlorar :(

Nitrometan 2010-03-02 07:35

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 4206747)
Snackar vi så i göteborg? Låter mer som skånska.

Förutom den söta lilla failhunden...

Göteborg är känt för sina dåliga ordvitsar.

Och att alla heter Glenn i Göteborg.

Pdaddy 2010-03-02 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4206910)
Förutom den söta lilla failhunden...

Göteborg är känt för sina dåliga ordvitsar.

Och att alla heter Glenn i Göteborg.

Instämmer !!!

Förjävla många Glenn och failhundar där nere .. :D

Pd

Jacksatan 2010-03-02 09:33

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4206703)
Jag har då tränat med/sett Alexander träna och kan med säkerhet säga att Alexander inte är en lätt match för någon. Hans takedown defence är dessutom väääldigt bra.

mot vilka? Finns ju ingen fristilsbrottare i Sverige av den klass han ska gå upp mot nu. Att du inte kan ta ner honom säger ju inte så värst mkt...

Ajin 2010-03-02 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 4207037)
mot vilka? Finns ju ingen fristilsbrottare i Sverige av den klass han ska gå upp mot nu. Att du inte kan ta ner honom säger ju inte så värst mkt...

Sannerligen, (även om jag då inte precis rullat/sparrat med honom, jag väger hälften av vad han gör *rolleyes*). Samtidigt så grundar hans still på Sprawl n' Brawl, jag kan väldigt väl tänka mig att en stor del av hans träning går ut på att just hålla sig på fötterna. All I'm saying är att man inte ska räkna ut honom. :)

krellik 2010-03-02 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 4207037)
mot vilka? Finns ju ingen fristilsbrottare i Sverige av den klass han ska gå upp mot nu. Att du inte kan ta ner honom säger ju inte så värst mkt...

Sant, vi får hoppas devisen "everybody got a game plan, until they get hit" gäller i den här matchen...

ahl- 2010-03-02 22:42

TUF 11 Preview (inga spoilers)

http://www.spike.com/video/introducing-tuf-11/3351244

Christyle 2010-03-02 23:22

Jag tror Alex vinner iaf!! (Gladius MMA rocks:hbang:)

sz0 2010-03-02 23:41

Intressant hur rapporteringen runt Gustafssons fight varit. Davis har intervjuvats på ESPN, Sherdog, finns massa andra intervjuver med honom på radio och video. Han blir omnämnd typ hela tiden och pratad om, Alex då? jo han har nämnts en gång i förbifarten på mma live där dom inte ens sa hans namn i närheten av rätt.

Jag är inte dummare än att jag förstår att det är lättare att få tag i Davis samt att fler såg hans fight, men att två nya fighter som båda vunnit varsin match, båda vann dominant har så skev rapportering är like väl extremt.
Får mig att tänka att det bara är för att Davis är amerikan, om så är fallet hur sjuukt bra fighters kan brassarna ha som man aldrig hört talas om?

Nitrometan 2010-03-03 07:38

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 4209184)
Får mig att tänka att det bara är för att Davis är amerikan, om så är fallet hur sjuukt bra fighters kan brassarna ha som man aldrig hört talas om?

Ja? Så är det. Det är väl inte så svårt?

UFC är amerikanskt, de har amerikansk publik, amerikaner är patriotiska.

Maularen vinner fighten.

Det finns mängder av duktiga brassar.

sz0 2010-03-03 11:18

Ja,jag menade kanske inte att jag gjort en fantastisk upptäckt i att ufc favoriserar Amerikaner, var mer att jag inte insåg till vilken grad.

eternallord 2010-03-03 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 4209184)
om så är fallet hur sjuukt bra fighters kan brassarna ha som man aldrig hört talas om?

Brassarna får ganska brett utrymme i USA skulle jag vilja säga. Se på Gracie-klanen, Anderson, Wanderlei, Leitas mfl, jag tror UFC hämtar massor av sina talanger därifrån just för att brassarna håller väldigt hög klass. Men det gäller just brassarna, det är nog många andra länder som har svårt att ta sig fram.

Delvis får vi nog acceptera att det beror på att ett par länder håller förbannat mycket högre klass än alla andra, varav USA är ett av dom. Alex vann med en fin knock, så jag tar inget ifrån honom, men det visade egentligen ganska lite om hur bra han är som fighter. Davis däremot är lätt att hypa för att man fick se honom dominera sin motståndare i en kvart.

krellik 2010-03-03 13:40

Som sagt det är bara positivt att matchen får hype.

Och särskillt konstigt är det inte heller, skulle Martin Lidberg gjort allvar av sin planerade mma karriär så skulle vi svenskar ha varit mest intresserade av honom, delvis för att han har varit en atlet som man har kunnat följa tidigare och som man så att säga har en vana att se vinna i olika sammanhang. Ser inte vad skillnaden mot Phil Davies skulle vara (bortsett från att Lidberg var en bättre brottare i sin disciplin men inte så relevant här...) Eller egentligen inte konstigt att de flesta här inne hyppar Alexander mer än Phil.

Nitrometan 2010-03-03 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4209865)
Eller egentligen inte konstigt att de flesta här inne hyppar Alexander mer än Phil.

Precis. Vi svenskar säger att Alex är bäst och amerikanerna säger att det är Phil. :thumbup: Inga konstigheter.

Krampus 2010-03-03 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av MilkmaN (Inlägg 4206692)
Jag ser vissa mauln som skulle kunna skymma gustafssons himmel under matchen, och få honom att se lite maulok ut.

Maulbilden måste ändå vara knock.

Mauln?
http://medlem.spray.se/stefanochkrister/fras08.jpg

Doctor Snuggles 2010-03-03 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 4209636)
Ja,jag menade kanske inte att jag gjort en fantastisk upptäckt i att ufc favoriserar Amerikaner, var mer att jag inte insåg till vilken grad.

Ja, amerikaner som favoriserar amerikaner, vilken grej liksom!

Jacksatan 2010-03-03 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4208038)
Sant, vi får hoppas devisen "everybody got a game plan, until they get hit" gäller i den här matchen...

Han är absolut inte chanslös. Men att han skulle klara sig från att bli nedtagen någon gång under matchen ser jag som osannolikt.

Kwon 2010-03-03 17:04

Ang Pudzi-diskussionen så har ju alltid "Tonnage VS Technique" varit en hot topic! :D

Size VS Skill... Tonnage VS Technique...

http://i268.photobucket.com/albums/j...3/DSC00248.jpg

schmecker 2010-03-03 17:14

oj... gillar nog 'bulk vs. bravado bäst'
bravado är nog en bra egenskap att ha... slår bulk 7 dagar i veckan i min bok

Rahf 2010-03-03 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4209371)
Ja? Så är det. Det är väl inte så svårt?

UFC är amerikanskt, de har amerikansk publik, amerikaner är patriotiska.

Maularen vinner fighten.

Det finns mängder av duktiga brassar.

Jag tror inte det handlar så mycket om vad amerikanerna vill ha, som att det är stationerna som TROR att amerikanerna vill ha en viss sak. Jag beskrev ett liknande fenomen i nån tråd om jordbävningen i Chile och effekterna av det.

krellik 2010-03-03 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 4210147)
Han är absolut inte chanslös. Men att han skulle klara sig från att bli nedtagen någon gång under matchen ser jag som osannolikt.

Alltså personligen -tror- jag han kan stoppa några av Phils takedowns och jag tror inte Phil kan plocka ner honom helt när han vill. Dock så tror jag att han kommer bli nerplockad varje rond. Nyckel faktorerna i matchen som jag ser det är vilken skada kan Alexander göra innan den oundvikliga takedownen och vad kommer han kunna göra på marken från underläge.

Man ska inte underskatta naturbegåvning, Alexander verkar ha viss begåvning på att just vara svår att plocka ner, ett annat exempel är Crocop som också var svår att plocka ner trots väldigt lite fristillsbrottare i toppklass att köra med, så helt kört är det inte så länge man har andra redskap i verktygslådan.

eternallord 2010-03-03 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4210469)
ett annat exempel är Crocop som också var svår att plocka ner trots väldigt lite fristillsbrottare i toppklass att köra med

Vad baserar du detta på?

krellik 2010-03-03 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4210578)
Vad baserar du detta på?

Vadå att han var svår att plocka ner i sin prime i Pride?

Eller att han inte hade topp fristillskillar att träna med?

Kwon 2010-03-03 19:46

Crocop var svår att ta ner i Pride! Coleman, Waterman, Fujita, Herring bland andra lyckades inte tex

I UFC är det dock skillnad.

krellik 2010-03-03 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4210640)
Crocop var svår att ta ner i Pride! Coleman, Fujita, Herring bland andra lyckades inte tex

I UFC är det dock skillnad.

Förviso, svårt att veta ifall det är buren, högre nivå på brottarna eller bara det att Crocop är trött och ofokuserad utan killerinstinct. Sen ärligt talat har det väl inte varit att han blivit nerplockad som varit det stora problemet (förutom Gonzaga matchen då möjligtvis) utan snarare en allmän trött sunkighet.

Kwon 2010-03-03 20:18

Finns nog en mängd olika faktorer man kan spekulera över! :)

Crocop såg riktigt sunkig ut mot Gonz (såhär kände jag mig när hans fot vred sig)
http://garakudou.s63.coreserver.jp/g...lery3/308b.gif

way 2010-03-03 21:25

Vad tror ni om Junie matchen?

Sebbe_H 2010-03-03 21:29

Hur mycket tjänar t.ex Bj penn egentligen? Kollar på hans dokumentär nu och det är ju inget flashigt hus han bor i precis.

krellik 2010-03-03 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 4210939)
Hur mycket tjänar t.ex Bj penn egentligen? Kollar på hans dokumentär nu och det är ju inget flashigt hus han bor i precis.

Han är så vitt jag vet född rik av rika föräldrar, ibland blir det mindre viktigt att visa upp hur rik man är då. Sen är väll Hawaii ruskigt dyrt också...

Har inte BJs lön i huvudet men några hundra tusen dollar per match - minus träningsomkostnader + sponsorer + inkomst från sitt gym + andra intäkter. typ

way 2010-03-03 22:20

Blir ju en hel del.

sz0 2010-03-03 22:37

Skatt är ej att förglömma, även i amerikat. Siffrorna man kan hitta på nätet är oftast innan skatt.

Ajin 2010-03-03 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4210961)
Han är så vitt jag vet född rik av rika föräldrar, ibland blir det mindre viktigt att visa upp hur rik man är då. Sen är väll Hawaii ruskigt dyrt också...

Har inte BJs lön i huvudet men några hundra tusen dollar per match - minus träningsomkostnader + sponsorer + inkomst från sitt gym + andra intäkter. typ

Framförallt BJ som lägger så stort värde på att marknadsföra sig själv (bl.a med egen hemsida osv).

Doctor Snuggles 2010-03-04 01:28

Citat:

Ursprungligen postat av schmecker (Inlägg 4197999)
problemet för st. pierre är ju att han är lite kort i rocken jämfört med silva, silva har rejält övertag i räckvidd. silva har blivit nedplockad av både henderson och lutter så är inte bara möjligt utan ganska sannolikt att st. pierre med kanske bästa nedtagningarna i dagens mma kan ta ner honom, om han sen kan göra nåt med honom på backen är ju en annan femma.

Apropå lutter så läste jag precis att anderson hade opererat båda knäna 11 veckor innan den fighten och var fortfarande öm, vilket förklarar varför han var så lätt att ta ner och också förklarar varför han inte orkade trycka in triangeln tillräckligt.
Med Henderson så gjorde han ett misstag mer än att bli nedtagen.

nmanradnävna 2010-03-04 01:30

Ofta B.J var född rik. Speciellt på Hawaii.. de som bor/föds på hawaii är oftast riktigt jävla fattiga finns inte mycket utbildning där heller. Jag skulle tro att han har varit fattig

Doctor Snuggles 2010-03-04 01:45

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4211400)
Ofta B.J var född rik. Speciellt på Hawaii.. de som bor/föds på hawaii är oftast riktigt jävla fattiga finns inte mycket utbildning där heller. Jag skulle tro att han har varit fattig

Många infödingar är fattiga, men inte alla.
Hans familj äger en mäklarfirma eller ngt dylikt om jag förstått det rätt.
Utbildning finns, det är USA om du inte visste det.

eternallord 2010-03-04 02:12

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4211400)
Ofta B.J var född rik. Speciellt på Hawaii.. de som bor/föds på hawaii är oftast riktigt jävla fattiga finns inte mycket utbildning där heller. Jag skulle tro att han har varit fattig

Det är allmänt känt att BJ Penn är född rik.

eternallord 2010-03-04 02:12

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4210626)
Eller att han inte hade topp fristillskillar att träna med?

detta

Ajin 2010-03-04 03:00

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4211400)
Ofta B.J var född rik. Speciellt på Hawaii.. de som bor/föds på hawaii är oftast riktigt jävla fattiga finns inte mycket utbildning där heller. Jag skulle tro att han har varit fattig

"Eftersom de flesta födda på Hawaii är jävligt fattiga så måste BJ. Penn också vara det"

Sjukt bra logik, samt skön generalisering. Pajas.

Salus 2010-03-04 06:28

epic fail :p

nmanradnävna 2010-03-04 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4211430)
"Eftersom de flesta födda på Hawaii är jävligt fattiga så måste BJ. Penn också vara det"

Sjukt bra logik, samt skön generalisering. Pajas.

Okej jag hade fel ang BJs välfärd, torka tårarna.

Angående utbildning så visst det tillhör USA men det är fortfarande en ögrupp långt åt fan och att de flesta ungdomar som vill ha en bra utbildning måste lämna sin hemort på ett sånt sätt som inte är självklart i mångas öron. För på själva hawaii finns det inte mycket vettigt.

Kappman 2010-03-04 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4211833)
Okej jag hade fel ang BJs välfärd, torka tårarna.

Angående utbildning så visst det tillhör USA men det är fortfarande en ögrupp långt åt fan och att de flesta ungdomar som vill ha en bra utbildning måste lämna sin hemort på ett sånt sätt som inte är självklart i mångas öron. För på själva hawaii finns det inte mycket vettigt.

Är det därför som svenskar åker till Hawaii för att studera?

krellik 2010-03-04 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4211400)
Ofta B.J var född rik. Speciellt på Hawaii.. de som bor/föds på hawaii är oftast riktigt jävla fattiga finns inte mycket utbildning där heller. Jag skulle tro att han har varit fattig

Då tror du fel. Hans föräldrar hade tillräckligt med cash för att starta sin egen mma gala på hawaii, dvs Rumble on the rock.

Nitrometan 2010-03-04 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4211833)
Angående utbildning så visst det tillhör USA men det är fortfarande en ögrupp långt åt fan och att de flesta ungdomar som vill ha en bra utbildning måste lämna sin hemort på ett sånt sätt som inte är självklart i mångas öron. För på själva hawaii finns det inte mycket vettigt.

University of Hawaii: http://www.hawaii.edu/

Har campus på tio av öarna.

Inte helt kass, skulle jag säga.

nmanradnävna 2010-03-04 13:50

Aja jag säger bara vad BJ sa angående utbildningen i en intervju.

Nitrometan 2010-03-04 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4212108)
Aja jag säger bara vad BJ sa angående utbildningen i en intervju.

Då får du ju tänka på att BJ är involverad i en hawaiiansk befrielserörelse som vill att Hawaii ska bli "fritt från USA", självklart kommer han att säga att det är hemskt nu och kommer att bli paradiset sen när de är "fria".

nmanradnävna 2010-03-04 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4212114)
Då får du ju tänka på att BJ är involverad i en hawaiiansk befrielserörelse som vill att Hawaii ska bli "fritt från USA", självklart kommer han att säga att det är hemskt nu och kommer att bli paradiset sen när de är "fria".

Haha jaså det visste jag inte då förstår jag

Nitrometan 2010-03-04 14:32

Fightermag ordnar en stream på M1 Selection Asia imorgon, fredag.

http://www.fightermag.se/nyheter/201...nd-2010-stream

Matcherna kör igång ca 11.00 Svensk tid.

För att kunna se streamen måste du vara inloggad som medlem på fightermag.
(På grund av rättigheter kommer stream endast finnas tillgänglig för svenska IP-nummer.)

Citat:

För att följa stream:
Logga först in på fightermag.se. klicka sedan på länken, http://www.fightermag.se/stream.asp/
(Länken hittar du även under "Foto & Video" i menyn när du har loggat in som medlem på fightermag.se)


Citat:

Matchmaking M-1 Selection Korea
1. (155lbs) Lee MinGu (0-1) vs Song JinMin (0-0)
2. (155lbs) Whang KyoPyung (4-1) vs Lee JaeSeok (7-1)
3. (155lbs) Choi DooHo (10-2) vs Lee JongWha (3-3)
4. (155lbs) Kwon BaeYong (13-3) vs Bae TaeWhan (11-5)
5. (170lbs) Moon JunHee (2-3) vs Kim HoJoong (7-6)
6. (170lbs) Lee YongJae (7-1) vs Ryu Jeong Yong (5-3)
7. (185lbs) Jun JiSun (2-2) vs Ki NoJoo (5-1)
8. (185lbs) Kim Hee Seung (4-1) vs Lee HanKeun (6-1-2)
9. (205lbs) Jung HyunMo (2-1) vs Park JungKyo (12-1)
10. (205lbs) Koak YounSeop (65-17) vs Choi JeeHyun (2-0)
11. (+205lbs) Kim Jong Jik (5-2) vs Seo One Ho (2-0)
12. (+205lbs) Jang Young June (6-0) vs Kim ChangHee (14-5)

krellik 2010-03-04 14:45

Tror du det är något å ha då Nitro?

Nitrometan 2010-03-04 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4212195)
Tror du det är något å ha då Nitro?

Vet ej. Men fighting kan ju vara kul att titta på.

krellik 2010-03-04 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4212196)
Vet ej. Men fighting kan ju vara kul att titta på.

Absolut, har inte försökt följa mindre mma galor på några år, men kanske något man skulle börja med igen, ofta kan ju up and commers fighta med en jävla spirit.

krellik 2010-03-04 15:18

Såg att det är WEC gala på gång, gött!

Sebbe_H 2010-03-04 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4212254)
Såg att det är WEC gala på gång, gött!

Datum? Wec levererar fan varje gång!

dared 2010-03-04 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 4212263)
Datum? Wec levererar fan varje gång!

Nu på lördag, riktigt bra kort: WEC 47

Brian Bowles (No. 1 BW vs. Dominick Cruz (No. 5 BW)

Miguel Torres (No. 2 BW) vs. Joseph Benavidez (No. 5 BW)
Deividas Taurosevicius vs. L.C. Davis
Bart Palaszewski vs. Karen Darabedyan
Jens Pulver vs. Javier Vazquez
Scott Jorgensen (No. 6 BW) vs. Chad George
Danny Castillo vs. Anthony Pettis
Leonard Garcia vs. George Roop
Chad Mendes vs. Erik Koch
Bendy Casimir vs. Ricardo Lamas
Courtney Buck vs. Fredson Paixao

Sebbe_H 2010-03-04 17:29

Ja, det där såg ut att kunna bli riktigt bra!

Salus 2010-03-04 17:46

Ska bli kul att se Jens Pulver igen :)

Kwon 2010-03-06 01:31

Chuck Arlovski,
http://img258.imageshack.us/img258/5...vskiie7om3.jpg

Kwon 2010-03-07 08:37

Snyggaste MMA-snubben? Sexyama! :D
http://i611.photobucket.com/albums/t...g?t=1267921484

Erik__ 2010-03-07 11:28

Diego förlorade på domslut mot gono.

way 2010-03-07 17:55

Finns det några proffs boxare som har gått över till MMA, och hur har det gått för dom?

Christyle 2010-03-07 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av way (Inlägg 4218144)
Finns det några proffs boxare som har gått över till MMA, och hur har det gått för dom?

Chuck lidell paul daley Alexander Gustafsson m.f

Tonto 2010-03-07 20:47

http://i49.tinypic.com/2lxa15w.gif

rysningar... brrrrrrrrr

Kwon 2010-03-07 20:51

Hade han varit en superhjälte hade han hetat Velaskor The Unstoppable!

Doctor Snuggles 2010-03-07 23:00

Det värsta med mma är fan fansen. Jävla hillbillies som buar pga att ngn bryter handen. Bra gala för övrigt, den vita Ali var grym, trots att han såg lite kantig ut.

Salus 2010-03-07 23:03

Jag tyckte att WEC 47 var en riktigt tråkig gala att titta på.

krellik 2010-03-07 23:09

Citat:

Ursprungligen postat av Christyle (Inlägg 4218160)
Chuck lidell paul daley Alexander Gustafsson m.f

Chuck Lidell var hyffsad college brottare, hyffsad kickboxare med karatebakgrund.

Paul Daley har tydligen också karate/thai bakgrund, verkare inte ha varit proffsboxare.

Alexander Gustafsson har gått ganska många amatör matcher i boxning, ingen proffsboxnings erfarenhet.

Jens Pulver har försökt sig på några proffsboxningsmatcher efter han vart mästare i UFC, gick väll sådär, Chris Lyttle har också kört proffsboxning parallellt med mma karriären.
Vitor Belfort har gått minst en proffsboxningsmatch, sen kan jag inte komma på någon annan åtminstone hyffsat framgångsrik mma fighter som kört boxning.

Har funnits några avdankade boxare som tidigare hållit högre klass som testat mma utan bra resultat för någon. Vi får se hur det går för James Toney nu när han har skrivit kontrakt med UFC, han är ju inte så ung så frågan är om det kommer gå bra.

Hemma Gymmaren 2010-03-07 23:16

Anderson silva körde också boxning ett tag

krellik 2010-03-07 23:20

Citat:

Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren (Inlägg 4219058)
Anderson silva körde också boxning ett tag

Stämmer, tydligen gick han en match 98 och förlorade i andra ronden, samt senare gick en match mot någon som inte gått en proffsmatch tidigare mot och vann. Inget fantastiskt proffsrekord direkt, inte konstigt att Dana White inte vill att han ska möta Roy Jones junior i en proffsboxningsmatch... ... ...

spoon 2010-03-08 00:24

WEC levererar som vanligt. Synd att jänkarna tydligen inte kan uppskatta sport. Utan mer verkar se det som en happening där man kan dricka öl och bua.

sz0 2010-03-08 01:34

Bra fighters i bra matcher, stackars åskådare.

Rahf 2010-03-08 03:02

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 4219212)
WEC levererar som vanligt. Synd att jänkarna tydligen inte kan uppskatta sport. Utan mer verkar se det som en happening där man kan dricka öl och bua.

Välkommen till USA... Mer hjärndöd publik får man leta efter.

Det är betryggande att antalet "bros" i Sverige är försvinnande lite. MMA är en "bro sport" av rang.

Folke50 2010-03-08 03:03

På tal om Sverige. Är ju en gala den 26.e ? I liserbergshallen ( Göteborg)

Någon mer än jag som ska på den?

way 2010-03-11 14:58

Har någon klippet där Anderson förlorar? Boxningen asså.

Doctor Snuggles 2010-03-11 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4219070)
Stämmer, tydligen gick han en match 98 och förlorade i andra ronden, samt senare gick en match mot någon som inte gått en proffsmatch tidigare mot och vann. Inget fantastiskt proffsrekord direkt, inte konstigt att Dana White inte vill att han ska möta Roy Jones junior i en proffsboxningsmatch... ... ...

Du tror inte han har utvecklats på 10 år?
Det är iof osannolikt att han skulle vinna mot Roy, men jag tror han numer iaf är i samma liga.

krellik 2010-03-11 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4227898)
Du tror inte han har utvecklats på 10 år?
Det är iof osannolikt att han skulle vinna mot Roy, men jag tror han numer iaf är i samma liga.

Jo naturligtvis, men att skicka upp honom mot en elitboxare utan att han har presterat bättre än så tidigare tror jag är en rejält dålig ide.

Jag tycker inte att proffsboxare utan mma erfarenhet ska kastas in mot toppnamnen i mma utan att först förberedas med några lämpliga matchningar och på samma sätt känner jag med en mma toppfighter.



Över är en film på den senare boxningsmatchen han gick, mot en mostståndare utan proffsboxnings erfarenhet. Han vinner matchen dominant men har man sett en del proffsboxningsmatcher så är det inte så man tänker "shit låt honom gå en match mot Roy Jones Jr"...

davve 2010-03-11 19:19

Verkar som Eddy Bengtsson är signad för en match mot Aleksander Emelianenko.

Kommer nog bli jävligt tufft men kul att han får möta en såpass meriterad fighter.

Doctor Snuggles 2010-03-11 19:26

Verkar som Pudzianowski inte ska gå mot europamästarn i sumo, utan mot den olympiska mästaren i Judo, Pawel Nastula. Han har inte haft den bästa starten på sin mma-karriär (1-4-0), men svårt vore det kanske då han slagits mot Noguiera, Barnett och Fedor.

Doctor Snuggles 2010-03-11 19:31

Äh, jag menade Alex, inte Fedor.

krellik 2010-03-11 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4228542)
Verkar som Pudzianowski inte ska gå mot europamästarn i sumo, utan mot den olympiska mästaren i Judo, Pawel Nastula. Han har inte haft den bästa starten på sin mma-karriär (1-4-0), men svårt vore det kanske då han slagits mot Noguiera, Barnett och Fedor.

Vad hände med Tim Sylvia matchen? Var det bara snack.

Pudzi lär få stryk tror jag i den matchen. Har man inte set Natsulas matcher utan bara kollar på record så kanske man har svårt att tro det men han var jävligt game och med i matchen mot de bästa, på den nivån tror jag inte Pudzi är riktigt än. Blir kul att se ifall jag har fel...

Doctor Snuggles 2010-03-11 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4228584)
Vad hände med Tim Sylvia matchen? Var det bara snack.

Pudzi lär få stryk tror jag i den matchen. Har man inte set Natsulas matcher utan bara kollar på record så kanske man har svårt att tro det men han var jävligt game och med i matchen mot de bästa, på den nivån tror jag inte Pudzi är riktigt än. Blir kul att se ifall jag har fel...

Har inte sett Nastulas senaste matcher, men jag misstänker att han kommer ha svårt att hantera Pudzians styrka, och han verkar inte vara särskilt bra stående. Det blir däremot intressant att se Pudzians groundgame, d.v.s. om Nastula överlever den initiella bullrushen och legkicks of doom.

psirus 2010-03-11 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 4228525)
Verkar som Eddy Bengtsson är signad för en match mot Aleksander Emelianenko.

Kommer nog bli jävligt tufft men kul att han får möta en såpass meriterad fighter.

Eddy blir knockad.

schmecker 2010-03-11 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 4228599)
Eddy blir knockad.

av hepatiten?

krellik 2010-03-11 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4228598)
Har inte sett Nastulas senaste matcher, men jag misstänker att han kommer ha svårt att hantera Pudzians styrka, och han verkar inte vara särskilt bra stående. Det blir däremot intressant att se Pudzians groundgame, d.v.s. om Nastula överlever den initiella bullrushen och legkicks of doom.

Judokillar brukar dock vara relativt fysiskt starka, jag menar inte Pudzi klass här nu men jag tror inte han är vek på något sätt, han lär också ha en helt annan möjlighet att applicera sin styrka genom år av judoträning.

Mitt främsta minne av hans Pridefighter är hans första mot stor Nog, vill minas att han hängde med ganska hyfsat mot honom på marken till att börja. Även ett svagt minne av att han såg helt ok ut mot Josh Barnett till han blev klappad... Hursomhelst spännande match, jag tippar att han kniper matchen i andra ronden genom slag från dominant position på marken.

Doctor Snuggles 2010-03-11 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4228631)
Judokillar brukar dock vara relativt fysiskt starka, jag menar inte Pudzi klass här nu men jag tror inte han är vek på något sätt, han lär också ha en helt annan möjlighet att applicera sin styrka genom år av judoträning.

Mitt främsta minne av hans Pridefighter är hans första mot stor Nog, vill minas att han hängde med ganska hyfsat mot honom på marken till att börja. Även ett svagt minne av att han såg helt ok ut mot Josh Barnett till han blev klappad... Hursomhelst spännande match, jag tippar att han kniper matchen i andra ronden genom slag från dominant position på marken.

Hmm, har sett Barnett och Alex matchen nu och i båda kändes det som han klappade lite väl tidigt. Alex hade ju inte ens fått in choken och han borde kunnat sparka/kravla sig ut toeholden. Han såg dock lite bättre stående ut än vad jag trodde (men inte mycket) och visst var han med i matcherna. Jag har förut sagt att mma-utövare skulle må bra av mer judo-träning.
Men visst blir det intressant, den förra påstådda matchupen var ju också mot någon som kunde judo och sumo.

schmecker 2010-03-11 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4227898)
Du tror inte han har utvecklats på 10 år?
Det är iof osannolikt att han skulle vinna mot Roy, men jag tror han numer iaf är i samma liga.

roy jones såg ut att vara ungefär 100 år i hans senaste match då han blev knockad på 2 min, så ja i en match mellan dem skulle kanske anderson inte skulle vara helt chanslös numera.

krellik 2010-03-11 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4228646)
Hmm, har sett Barnett och Alex matchen nu och i båda kändes det som han klappade lite väl tidigt. Alex hade ju inte ens fått in choken och han borde kunnat sparka/kravla sig ut toeholden. Han såg dock lite bättre stående ut än vad jag trodde (men inte mycket) och visst var han med i matcherna. Jag har förut sagt att mma-utövare skulle må bra av mer judo-träning.
Men visst blir det intressant, den förra påstådda matchupen var ju också mot någon som kunde judo och sumo.

Inte sett de matcherna sen de gick så då har du bättre koll på Pavel än mej nu då...;) Min prediction står dock om matchen blir av.

Hur bra judokille var Najman som Pudzi mötte, verkar ju främst vara en boxare om man kollar honom snabbt? Har han varit på högre nivå i judo? Viss skillnad på om man har något random svart bälte i judo eller om man varit uppe i världseliten (speciellt om man dessutom har hyffsad koll på marken som Pavel har, det har ju inte alla judokas alls...).

Doctor Snuggles 2010-03-11 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4228672)
Inte sett de matcherna sen de gick så då har du bättre koll på Pavel än mej nu då...;) Min prediction står dock om matchen blir av.

Hur bra judokille var Najman som Pudzi mötte, verkar ju främst vara en boxare om man kollar honom snabbt? Har han varit på högre nivå i judo? Viss skillnad på om man har något random svart bälte i judo eller om man varit uppe i världseliten (speciellt om man dessutom har hyffsad koll på marken som Pavel har, det har ju inte alla judokas alls...).

Nej, jag menade han som Pudde var ryktad att möta nästa match (som har gjord en mma-match och vunnit på "ligga på motståndarens ansikte med feta magen"-choke), inte hans första match. Najman var bara en halvdan boxare.

krellik 2010-03-11 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4228815)
Nej, jag menade han som Pudde var ryktad att möta nästa match, inte hans första match. Najman var bara en halvdan boxare.

Okej jag hänger inte med alls, trodde att han skulle möta Pavel i sin nästa match, har tydligen noll koll...:P

Doctor Snuggles 2010-03-11 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4228821)
Okej jag hänger inte med alls, trodde att han skulle möta Pavel i sin nästa match, har tydligen noll koll...:P

Ja, att han ska möta Nastula är det är det sista jag läst. Men han var ryktad att han skulle möta Paczkow.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)