Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Matsa 2010-02-04 01:16

Citat:

Ursprungligen postat av schmecker (Inlägg 4150784)
jämförelsen med brock haltar mer än lite, brock var först och främst en grym collegebrottare och hans största plus är väl inte ren råstyrka utan snabbhet och atletisk förmåga i förhållande till sin storlek.

bob sapp visade ju hur pass långt man kommer med bara storlek och styrka, kan slå några tomatburkar i japan men blir fail med stora bokstäver om man får möta någon med hyfsade skills.

Sapp var en riktig pajas som hade usel uthållighet även för att vara så stor och tillråga på allt hade han en riktig glaskäke. Men jag antar att du har rätt på så vis att Sapp verkligen bara var stor och stark. Han hade inga andra kvaliteter som en fighter bör ha.

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4150769)
Lite känsligt är det faktiskt. Men missförstå mig inte, jag tycker det är grymt att vi får in fler HW's och motiverade fighters, och det är spännande med stora grabbar som Brock och Pudde, men av ren erfarenhet så tycker jag att uttalandet (vem det nu än var som sa det) att man kommer långt (så långt att man kan tävla mot topdog'sen) genom ren styrka och storlek (om än kombinerat med lite teknikträning) är absurt.

Jag håller med om att det är absurt. Om formuleringen i stället hade varit att man kommer långt med styrka samt tillräcklig teknik för att dra nytta av den styrkan så hade det låtit bättre tycker jag. Visst fan måste man inse att en fighter inte kommer undan med hur dålig teknik som helst, speciellt inte över en viss nivå. Däremot kan ett tillräckligt stort styrkeövertag jämna ut en viss skillnad i teknik.

Doctor Snuggles 2010-02-04 02:04

Citat:

Ursprungligen postat av AmericanDragon (Inlägg 4150679)
HAHAHAHA..

Fortsätt runka till dina styrkestats du. Vet du vad? Låt oss hoppas att vi får se en uppgörelse nångång, då lovar jag dig att jag vågar satsa stora pengar på Fedor. Förväntar mig att du gör detsamma, eftersom du är så säker menar jag? Lycka till! :thumbup: :thumbup:

Detta är lite roligt. Du vill få det till att styrkan är oviktig, men ändå så roidar du loss med dina feltolkningar. Ställ ner burken anabola nu.

Doctor Snuggles 2010-02-04 02:11

Citat:

Ursprungligen postat av schmecker (Inlägg 4150784)
jämförelsen med brock haltar mer än lite, brock var först och främst en grym collegebrottare och hans största plus är väl inte ren råstyrka utan snabbhet och atletisk förmåga i förhållande till sin storlek.

bob sapp visade ju hur pass långt man kommer med bara storlek och styrka, kan slå några tomatburkar i japan men blir fail med stora bokstäver om man får möta någon med hyfsade skills.

Förutom när han slår Mr Perfekt då. Ansedd som kanske den bästa i K-1 någonsin. Undantaget som bekräftar regeln? Eller gills det inte för att det inte finns några manliga kramar med i spelet?

Poängen är att någon som är stor och stark kan vinna typ bara på slump och bara pga sin fysiska hydda.

Doctor Snuggles 2010-02-04 02:13

Citat:

Ursprungligen postat av Matsa (Inlägg 4150799)
Jag håller med om att det är absurt. Om formuleringen i stället hade varit att man kommer långt med styrka samt tillräcklig teknik för att dra nytta av den styrkan så hade det låtit bättre tycker jag. Visst fan måste man inse att en fighter inte kommer undan med hur dålig teknik som helst, speciellt inte över en viss nivå. Däremot kan ett tillräckligt stort styrkeövertag jämna ut en viss skillnad i teknik.

Så mao handlar det bara om definitioner; vad man menar bra kontra dålig teknik är. Jag har redan sagt att det är en ekvation med styrka och teknik som två av flera variabler.

Erik__ 2010-02-04 07:35

Citat:

Ursprungligen postat av schmecker (Inlägg 4150784)
jämförelsen med brock haltar mer än lite, brock var först och främst en grym collegebrottare och hans största plus är väl inte ren råstyrka utan snabbhet och atletisk förmåga i förhållande till sin storlek.

bob sapp visade ju hur pass långt man kommer med bara storlek och styrka, kan slå några tomatburkar i japan men blir fail med stora bokstäver om man får möta någon med hyfsade skills.

Vunnit 2ggr mot ernesto hoost i k1*screwy*

AmericanDragon 2010-02-04 08:49

Citat:

Ursprungligen postat av Matsa (Inlägg 4150708)
Men snälla nån, Snuggles nämnde inte ens Fedor i det du citerade.



Han har många gånger uttalat sig om att även någon som Fedor skulle ha problem med Puddes styrka. Men visst, jag satsar lika mycket pengar på Brock som på Fedor.

Rahf 2010-02-04 08:52

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 4150895)
Vunnit 2ggr mot ernesto hoost i k1*screwy*

För att hans taktik (tjurrusning och överrumpling) funkade riktigt bra mot en fighter som inte var/är speciellt aggressiv utan mer reaktionär. När den sviten bröts så insåg alla att man måste vara lite mer aktiv i en fight mot Sapp, och sen blev sig ingenting likt för honom.

AmericanDragon 2010-02-04 08:55

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4150832)
Detta är lite roligt. Du vill få det till att styrkan är oviktig, men ändå så roidar du loss med dina feltolkningar. Ställ ner burken anabola nu.

Nej, nu är det du som feltolkar, gubben. Jag säger inte att styrka är oviktigt. Vad jag säger är att Pudde skulle få stryk mot någon som Fedor eller Brock. Det är två helt skilda saker. Behöver du ytterliggare en förklaring eller är det bra så?

delta_mats 2010-02-04 09:09

Citat:

Ursprungligen postat av AmericanDragon (Inlägg 4150975)
Nej, nu är det du som feltolkar, gubben. Jag säger inte att styrka är oviktigt. Vad jag säger är att Pudde skulle få stryk mot någon som Fedor eller Brock. Det är två helt skilda saker. Behöver du ytterliggare en förklaring eller är det bra så?

Hur vet du att han skulle få stryk? Hur skulle en gameplan se ut för Fedor eller Brock mot Pudde?

dared 2010-02-04 09:23

Ser Pudde ut som sin första fight behöver Fedor givetvis inte ens en gameplan, utan skulle nog bli en rätt snabb TKO. Går liksom inte ha halvkass teknik och slarva med guard mot världens genom tiderna bästa (tungvikts)fighter, även om man råkar vara starkast i världen.

Visst tål säkert Pudde mycket, men inga knäböjstats kan någonsin få en person att bli ostoppbar, alla har en haka.

...

Jag tror Pudde har potential att bli bra, dock så borde han isåfall flytta till top-camp och lägga ned WSM-satsningarna. Tveksamt att han gör nått av sakerna.

Ajin 2010-02-04 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4151014)
Ser Pudde ut som sin första fight behöver Fedor givetvis inte ens en gameplan, utan skulle nog bli en rätt snabb TKO. Går liksom inte ha halvkass teknik och slarva med guard mot världens genom tiderna bästa (tungvikts)fighter, även om man råkar vara starkast i världen.

Visst tål säkert Pudde mycket, men inga knäböjstats kan någonsin få en person att bli ostoppbar, alla har en haka.

...

Jag tror Pudde har potential att bli bra, dock så borde han isåfall flytta till top-camp och lägga ned WSM-satsningarna. Tveksamt att han gör nått av sakerna.

Sådär. Slutdiskuterat.

Doctor Snuggles 2010-02-04 12:47

Kan man träna axlar såhär utan att bli skadad, och med bättre engelskaskills än fedor, varför ens undra att fedor kommer bli mosad av manligheten. :D


NEXT TIME; YOU TRY!

AmericanDragon 2010-02-04 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4150993)
Hur vet du att han skulle få stryk? Hur skulle en gameplan se ut för Fedor eller Brock mot Pudde?

Jag behöver inte säga något mer, Dared sa det precis som jag skulle velat:

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4151014)
Ser Pudde ut som sin första fight behöver Fedor givetvis inte ens en gameplan, utan skulle nog bli en rätt snabb TKO. Går liksom inte ha halvkass teknik och slarva med guard mot världens genom tiderna bästa (tungvikts)fighter, även om man råkar vara starkast i världen.

Visst tål säkert Pudde mycket, men inga knäböjstats kan någonsin få en person att bli ostoppbar, alla har en haka.

...

Jag tror Pudde har potential att bli bra, dock så borde han isåfall flytta till top-camp och lägga ned WSM-satsningarna. Tveksamt att han gör nått av sakerna.


Kwon 2010-02-04 15:34

Underbart klipp det där

I SHOW YOU, NOW, MY WORKOUT FOR SHOULDERS; LETS GO!

TWO SETS, IS WARMUP

NEXT TIME; YOU TRY!

Kross 2010-02-04 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av AmericanDragon (Inlägg 4150969)
Han har många gånger uttalat sig om att även någon som Fedor skulle ha problem med Puddes styrka. Men visst, jag satsar lika mycket pengar på Brock som på Fedor.

Ja, han har sagt att Fedor kan få problem med Pudde. Det är ingen som har sagt svart på vitt att Pudzianowski kommer att klå Fedor och jag tror inte heller att någon här förväntar sig det. Hans absurda styrka och explosivitet kan fortfarande sätta Fedor i riskzonen för något oberäkneligt, och hur du än vrider och vänder på det lär det inte vara lätt att kontrollera någon som Pudde. Det är just det som är grejen - det finns en RISK, just pågrund av hans fysik och styrka. Sluta misstolka och hetsa upp dig med "Pudde får pisk av Brock och Fedor" för det var inte det saken handlade om.

Matsa 2010-02-04 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av AmericanDragon (Inlägg 4150969)
Han har många gånger uttalat sig om att även någon som Fedor skulle ha problem med Puddes styrka. Men visst, jag satsar lika mycket pengar på Brock som på Fedor.

Men citera då det du svarar på, det är väl inte precis något svårt koncept? ;)

Kwon 2010-02-04 16:46

1st (FÖRSTA!!!!) Annual UNC! Ultimate Nugget Championship

way 2010-02-04 21:19

Känns som att pudde säkert skulle kunna få ner fedor på marken, men torska på någon submission sedan.

Kwon 2010-02-04 22:15

Smiska på rumpan och du förlorar matchen!

AmericanDragon 2010-02-04 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Kross (Inlägg 4151565)
Ja, han har sagt att Fedor kan få problem med Pudde. Det är ingen som har sagt svart på vitt att Pudzianowski kommer att klå Fedor och jag tror inte heller att någon här förväntar sig det.

Absolut, jag håller med om att han får problem styrkemässigt. Men vi vet ju allihopa som är någolunda insatta inom sporten att man kommer bara så långt på "råstyrka". Ställer man sig mot någon i kalibern som Fedor måste man ha så mycket mer än bara sin styrka att förlita sig på.







Citat:

Ursprungligen postat av Matsa (Inlägg 4151619)
Men citera då det du svarar på, det är väl inte precis något svårt koncept? ;)

As you wish! :)


Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4144972)
När det gäller fedor så hade han lite problem med Brett t.ex. pga dennes styrka, tänk då en välrundad pudde som är MYCKET starkare. Vi kommer nog få se världens första "armbar escape by armcurl". ;)

(jag vet, inte helt seriöst uttalande)

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4146411)
Det är svårt att säga. Jag tror på mr P:s envisa tjurmentalitet och arbetsvillighet.

[...]


Jag tyckte att fedor upplevde en tydlig utmaning med bilmekanikerns styrka och explosivitet i några lägen, och tänk då någon som är typ dubbelt så stark. Men men, vi får se.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4148231)
Skulle fedor försöka en armbar på pudde så är risken att han skulle åka upp i luften och raskt ner några gånger med huvudet före.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4148342)
Du vet att han markar 400+ , va?


Om jag har misstolkat något så ursäktar jag mig. Men jag får bara intrycket av att Doctorn tror starkt på att Pudde skulle ha en ganska okej chans att slå Fedor pga sin awesomepowerness. Det är det jag inte håller med om.

Doctor Snuggles 2010-02-04 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av AmericanDragon (Inlägg 4152483)
Om jag har misstolkat något så ursäktar jag mig. Men jag får bara intrycket av att Doctorn tror starkt på att Pudde skulle ha en ganska okej chans att slå Fedor pga sin awesomepowerness. Det är det jag inte håller med om.

Min poäng har hela tiden varit, som någon redan förklarat, att han pga sin styrka och atletiskhet skulle innebära en utmaning. Hur stor chans han skulle ha är det omöjligt att säga. Men jag tror att chansen är större än de flesta som är negativt inställda inser - den är iaf inte 0%, det är bara naivt att tro.
Kolla vilka problem F hade att manövrera Choi. Två gånger försökte han med en suplex/höftkast och kunde inte röra honom ur fläcken. Det var lite komiskt faktiskt. :D
Visst, Choi är längre men har samtidigt knappt ngn teknik och är långsam och med sina långa armar så är det klart att han åker på en armbar (det var det jag tippade innan jag såg den matchen).
Det är klart att om Pudde kommer vara aldeles för övertänd så riskerar han att åka på en haka eller armbar eller något. Men på samma sätt så riskerar Fedor att knockas av en massa björnslag.

Kwon 2010-02-05 00:05

Fabricio Verdum snackar Fedor och sparkar reportern (endast 40 %)

olwe 2010-02-05 00:47

En av de skönaste grejerna med brazarna är att alla har svart bälte i muay thai :D

Rahf 2010-02-05 06:34

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4152718)
En av de skönaste grejerna med brazarna är att alla har svart bälte i muay thai :D

Grader existerar inte inom muay thai. Det handlar mer om hur ditt record ser ut :D. Menade du BJJ?

delta_mats 2010-02-05 08:36

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 4152774)
Grader existerar inte inom muay thai. Det handlar mer om hur ditt record ser ut :D. Menade du BJJ?

Dom snackade ju om bälte och muay thai tyckte även jag. Han hade ett eller två bälten kvar till svartbälte typ.

way 2010-02-05 15:18

När är matchen? Och har någon några bra videos där man ser Verdum's bästa?

eternallord 2010-02-05 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4152543)
Kolla vilka problem F hade att manövrera Choi.

Choi vägde in drygt 100 pounds tyngre än Pudde.

ahl- 2010-02-05 16:07

http://i46.tinypic.com/16iv4le.jpg

Konvex 2010-02-05 16:10

Rolig detalj att han gömmer sin.... fallostatuering med handen på bröstet. :D
Gisningsvis så att mammor ska våga köpa spelet till sina barn.

Christyle 2010-02-05 16:21

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 4153643)

när släpps den??

ahl- 2010-02-05 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4153651)
Rolig detalj att han gömmer sin.... fallostatuering med handen på bröstet. :D
Gisningsvis så att mammor ska våga köpa spelet till sina barn.

Såg det också :) Tror inte tatueringen har någon betydelse med tanke på vad spelet innehåller. Eller vad är barn för dig? :D

Citat:

Ursprungligen postat av Christyle (Inlägg 4153671)
när släpps den??

25e Mars har jag för mig. Eller 25e Maj? Antingen eller..

Christyle 2010-02-05 16:59

ahh okej UFC kmr alltså släppa ett spel varje år som dessa EA sports spelen fifa nhl med mera

Baan 2010-02-05 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av ahl- (Inlägg 4153702)
Såg det också :) Tror inte tatueringen har någon betydelse med tanke på vad spelet innehåller. Eller vad är barn för dig? :D

Säg inte det... i vissa länder är våld långt mer ok än sexrelaterade saker.

Nitrometan 2010-02-05 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4153651)
Rolig detalj att han gömmer sin.... fallostatuering med handen på bröstet. :D
Gisningsvis så att mammor ska våga köpa spelet till sina barn.

Eller också är den tatuering "borttagen" i spelet.

Matsa 2010-02-05 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Baan (Inlägg 4153754)
Säg inte det... i vissa länder är våld långt mer ok än sexrelaterade saker.

Heh, jo det ligger det lite i. Gör porr olagligt men skjutvapen det är tillgängligt för precis vem som helst. Usch vad bakvänt, personligen skulle jag hellre se att alla psykfall satt och drog skin framför Kinky Housewives 12 än att de satt med en frustrerad dase i ena handen och en puffra i den andra.

olwe 2010-02-05 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 4152774)
Grader existerar inte inom muay thai. Det handlar mer om hur ditt record ser ut :D. Menade du BJJ?

Haha, det är det som är det roliga. Man använder inte bälten inom muay thai. Förutom i brasilien tydligen, där anvädner de bälte i allt =). Jag har hört fler fighters från Brazil som snackar om bälte i thai. Störtskönt =)

Kwon 2010-02-06 04:05

Eddie Bravo, Shinya Ayoki, Lasse Kongo och Nelson81 demonstrerar Gogoplata.

Nitrometan 2010-02-06 09:22

K1 är iofs inte MMA, men vad händer? Har inte hört nåt om K1 sen finalerna. Inga matcher på gång?

schmecker 2010-02-06 11:43

wohoo ufc 109:Geriatric ikväll...
vad har ni för picks i main cardet?

Randy Couture vs. Mark Coleman
randy vinner decision efter ha juckat colemen mot buren i 15 min i en match som får en interpellationsdebatt i riksdagen att verka lockande

Nate Marquardt vs. Chael Sonnen
marquardt genom streetfighter combo

Mike Swick vs. Paulo Thiago
hoppas på kvällens skräll, thiago genom tko eller decision

Demian Maia vs. Dan Miller
maia med vilket submission han än vill

Matt Serra vs. Frank Trigg
serra med rear naked choke (kan bruce buffer kan serra)

Kross 2010-02-06 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av schmecker (Inlägg 4155219)
wohoo ufc 109:Geriatric ikväll...
vad har ni för picks i main cardet?

Randy Couture vs. Mark Coleman
randy vinner decision efter ha juckat colemen mot buren i 15 min i en match som får en interpellationsdebatt i riksdagen att verka lockande

Nate Marquardt vs. Chael Sonnen
marquardt genom streetfighter combo

Mike Swick vs. Paulo Thiago
hoppas på kvällens skräll, thiago genom tko eller decision

Demian Maia vs. Dan Miller
maia med vilket submission han än vill

Matt Serra vs. Frank Trigg
serra med rear naked choke (kan bruce buffer kan serra)

Håller med på de flesta punkter men hoppas däremot att Twinkletoes knäcker Serra. Ser framemot Nate The Great, förhoppningsvis är han lika underhållande som vanligt. Synd bara att maineventet kommer bli dödligt trist. Pensionera gubbarna already.

Tonto 2010-02-06 13:05

se det från den ljusa sidan, efter 109 kommer ufc 110(!!!!!!!!!!!!!!!!!).

olwe 2010-02-06 13:16

Hoppas på en grym sub av Maia!

davve 2010-02-06 13:17

Hoppas inte Couture - Coleman blir fullt så tråkigt som jag tror.

killenigrillen 2010-02-06 13:23


ahl- 2010-02-06 15:04

Citat:

Ursprungligen postat av killenigrillen (Inlägg 4155402)

Snubben blev avstängd från klubben :D
Detta va några år sedan!

Kwon 2010-02-06 19:57

UFC 109, UFC's mest eftertraktade event in all time! :D

Kl 04.00 inatt!

Christyle 2010-02-06 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 4155377)
se det från den ljusa sidan, efter 109 kommer ufc 110(!!!!!!!!!!!!!!!!!).

ja ser mest fram emot den

ManuelIT 2010-02-06 20:07

Citat:

Ursprungligen postat av killenigrillen (Inlägg 4155402)

Så jävla fakkin roligt. Älskar Joe Rogan :laugh: :laugh: :laugh:

eternallord 2010-02-06 20:10

Ja UFC 109 blir ingen höjdare, men efter det har vi ett gäääng höjdarevents på gång från UFC.

Doctor Snuggles 2010-02-06 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4153634)
Choi vägde in drygt 100 pounds tyngre än Pudde.

Referens på det? Enligt wiki vägde han in 167 kg mot lebaner men hittar inget om fedor.
I vilket fall så var det bara ett exempel på storlek vs skicklighet; pudde är säkert starkare än Choi och flera gånger snabbare.

Kwon 2010-02-06 20:38

Tito Ortiz

Kwon 2010-02-06 23:54

Brock Lesnar-art
http://bulk2.destructoid.com/ul/1626...simonhayag.jpg

Christyle 2010-02-06 23:56

vilken bola torsk

Salus 2010-02-07 00:15

bara 4 timmar kvar nu :D

Kwon 2010-02-07 00:17

Orkar man hålla sig vaken för det mest "episka" eventet någonsin, UFC 109? ;)

Kaboffastar 2010-02-07 00:33

Självklart håller man sig vaken.

Main card

Welterweight bout: Matt Serra vs. Frank Trigg
Middleweight bout: Demian Maia vs. Dan Miller
Welterweight bout: Mike Swick vs. Paulo Thiago
Middleweight bout: Nate Marquardt vs. Chael Sonnen
Light Heavyweight bout: Randy Couture vs.Mark Coleman

Christyle 2010-02-07 01:09

3 timmar kvar hehe

olwe 2010-02-07 01:14

Tror att det kommer gå exakt som kaboffastar tror. På något vis känns det som ett förutsägbart event. Peppar peppar.

Kabuto 2010-02-07 01:36

Inte värt att sitta uppe för denna, thai-träning imorgon på förmiddan dessutom..

sz0 2010-02-07 01:46

och jag resonerar tvärt emot personen över mig, har man BJJ på söndag och Maia slåss på lördag, ja då är ju få saker så motiverande.

Dessutom har alla de senaste eventsen folk klagat på varit överraskande bra så uppe stannar man såklart.

Kross 2010-02-07 02:01

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4156686)
Orkar man hålla sig vaken för det mest "episka" eventet någonsin, UFC 109? ;)

Nja det är väl frågan om. Själv lutar det nog mot att 'köpa' galan så fort den kommer ut imorgon istället. En halvdassig gala i kombination med TV4 Sports kommentatorer är en nicht so härlig kombo.

Salus 2010-02-07 02:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 4156718)
Självklart håller man sig vaken.

Main card

Welterweight bout: Matt Serra vs. Frank Trigg
Middleweight bout: Demian Maia vs. Dan Miller
Welterweight bout: Mike Swick vs. Paulo Thiago
Middleweight bout: Nate Marquardt vs. Chael Sonnen
Light Heavyweight bout: Randy Couture vs.Mark Coleman

Tror precis som du.

Möjligtvis att Trigg reder ut Serra :)

Christyle 2010-02-07 02:34

MMA i Filippinerna

http://www.youtube.com/watch?v=9l_VI...layer_embedded

Hank 2010-02-07 02:38

Jag tror tvärtom det kan bli en rätt rolig gala. Inga dunderstora namn, men upp till bevis för en hel del. Jag tror många av gubbarna är inställda på att slå på en bra show då denna gala snackats ner som fan.

Kan tänka mig att Dana underhållt med ett pepptalk eller två!

Salus 2010-02-07 03:06

Jag gillar att han lyckas sätta den tryckande sparken (0:59), alldeles för få sådana i dagens MMA. Antar att det är thaiboxningens roundkicks som tillåtits dominera för mycket ;)

Kwon 2010-02-07 03:23

Det är ju inte revolutionerande att majoriteten av MMA-världen tror det Kaboffen har skrivit ner.

Tror dock inte det blir en överraskande gala lol. :D

Welterweight bout: Matt Serra vs. Frank Trigg
Middleweight bout: Demian Maia vs. Dan Miller
Welterweight bout: Mike Swick vs. Paulo Thiago
Middleweight bout: Nate Marquardt vs. Chael Sonnen
Light Heavyweight bout: Randy Couture vs.Mark Coleman

Ajin 2010-02-07 03:59

Nate kommer krossa Chael. Total missmatch enligt mig.

Christyle 2010-02-07 03:59

Då var det dags

Salus 2010-02-07 04:06

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4156808)
Nate kommer krossa Chael. Total missmatch enligt mig.

Hmmms, jag tror det kan bli ganska tight faktiskt. Chael är den perfekta underdog:en :)

_slipknot1_ 2010-02-07 04:20

Det gick fort...

burre 2010-02-07 04:20

Serra den tönten vann sin match. Fi fan.

Salus 2010-02-07 04:20

haha verkligen!

Det var ingen sömnig inledning på denna galan. Im lovin it!

Matsa 2010-02-07 04:21

Hehehe "I'm kinda like Gimli from lord of the ring"

Salus 2010-02-07 04:24

Citat:

Ursprungligen postat av Matsa (Inlägg 4156819)
Hehehe "I'm kinda like Gimli from lord of the ring"

fick mig också att garva :)

_slipknot1_ 2010-02-07 04:27

Citat:

Ursprungligen postat av Matsa (Inlägg 4156819)
Hehehe "I'm kinda like Gimli from lord of the ring"

Humor:)

Christyle 2010-02-07 04:28

Damian Maia vinner på Submission eller vad säger ni?

Kaboffastar 2010-02-07 04:45

Nej som Kwon säger.. ganska lätt-tippat.. borde vara lätt-tippat i alla fall

Christyle 2010-02-07 04:53

vilken skit gala godnatt

burre 2010-02-07 05:31

Hohoho vilken choke från thiago. Kung!

Kaboffastar 2010-02-07 06:03

Nate.. helt ärligt va tog det åt honom? Nate the great? nate the ge upp som en jävla idiot efter 1 min i första ronden

Nu är jag tamefan upprörd.. "äre nåt ja inte ska göra så är det att underskatta chael, då kommer jag torska" va gör han då? flytta till köping för fan Nate

Kwon 2010-02-07 06:54

Hohohohohoh

Sista matchen var bäst!

Rolles Gracie ägde!

Jagärsvag 2010-02-07 06:57

Ok, missade Serra-matchen.
Var den något att ha?

Kwon 2010-02-07 07:00

Serra-matchen var helt ok!

Kabuto 2010-02-07 13:18

Hyffsat tråkig gala, men måste nog se prelims också..

olwe 2010-02-07 14:14

Tyckte galan var ganska underhållande ändå!

Sonnen vs Marquart var förståss lite oväntat men även Maias fight blev ju helt annorlunda mot vad jag trodde.

"F*ck you Tito!"

Jorpa 2010-02-07 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4156838)
Hohohohohoh

Sista matchen var bäst!

Rolles Gracie ägde!

Hur kan han vara med i UFC?

Shit va pinsamt.

Tigerkotten 2010-02-07 15:56

Nate blev ägd tyvärr :(

Kwon 2010-02-07 22:01

Cardio-Maskinen Rolles Gracie GJORDE UFC 109! :)

Fick mig ett godt skratt under den matchen! :D

delta_mats 2010-02-07 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4158119)
Cardio-Maskinen Rolles Gracie GJORDE UFC 109! :)

Fick mig ett godt skratt under den matchen! :D

går den att se någonstans?

Kross 2010-02-07 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4158119)
Cardio-Maskinen Rolles Gracie GJORDE UFC 109! :)

Fick mig ett godt skratt under den matchen! :D

Takedown attempts of the year-material! På tal om det, blev förvånad över hur Kapten Gammal kunde få submission of the night efter vad Paulo Thiago gjorde.

Kwon 2010-02-07 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4158140)
går den att se någonstans?

Gracie i vitt. (High level JiuJitsu-Black Belt, som egentligen skulle mött Mustapha Al Turk, men Turk blev ersatt av Mexecutionern Joey Beltran) Kanske var tur det? lolz
http://ufc-109-fight-videos.blogspot...y-beltran.html

Spiffy 2010-02-07 22:29

Sjukt lik Matt hamill den där Gracie.

AmericanDragon 2010-02-07 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4156808)
Nate kommer krossa Chael. Total missmatch enligt mig.

:cool: :cool:

Kwon 2010-02-07 22:49

http://thegarv.com/wp-content/upload...ylum_fedor.gif

dared 2010-02-07 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kross (Inlägg 4158149)
Takedown attempts of the year-material! På tal om det, blev förvånad över hur Kapten Gammal kunde få submission of the night efter vad Paulo Thiago gjorde.


Jag med, Randys har fortfarande stjärnstatus :)

Kwon 2010-02-07 22:56

Jon Fitch angående Sonnen VS Nate The Great-matchen
Closed Guard is dead in MMA unless yer Demian Maya


killenigrillen 2010-02-07 22:59

Thiago fick sub of the night ändå tydligen
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/...0693&zoneid=13

Kwon 2010-02-07 23:03

Nästa UFC blir rolig dock!

Sebbe_H 2010-02-08 00:04

"Any fucking time douchebag!" haha jävla lirare :D

olwe 2010-02-08 00:20

Citat:

Ursprungligen postat av killenigrillen (Inlägg 4158228)
Thiago fick sub of the night ändå tydligen
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/...0693&zoneid=13

Bra! Den var LÄTT den fetaste på galan.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)