Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

palme 2009-02-01 06:49

Eftersom BJ har små axlar så var taktiken att brottas de första 2 ronderna och göra honom stel i axlarna/mjölksyra så han inte skulle kunna boxas lika effektivt. Detta gjorde ju även att Penns brist på kondis gjorde honom i princip försvarslös.

Måste dock berömma Penns försvar med benen i guarden, var väldigt fint att se.

ManuelIT 2009-02-01 06:53

alright...

vad tror ni om GSP mot Anderson Silva?
jag vågar spekulera att gsp inte kommer ha stora svårigheter mot Thiago

Hank 2009-02-01 06:56

ganska väntad utgång.

ang thiago så är han riktigt vass och lär vara tuffaste på länge för gsp

dared 2009-02-01 06:56

Shit vad Machida imponerade!! Ser inte hur Rashad Evans skulle kunna försvara sitt bälte om Machida fick chansen.


Vilket jävla antiklimax på GSP vs BJP.... Visst är GSP bättre och kommer vinna den fighten väldigt ofta, men det där måste vara en bit under vad BJ borde kunna göra. Han hotade ingen gång, det var tammefan ingen glöd i honom alls.

dared 2009-02-01 07:01

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3462650)
alright...

vad tror ni om GSP mot Anderson Silva?
jag vågar spekulera att gsp inte kommer ha stora svårigheter mot Thiago

A silva har ju med inget snack om saken fördel stående, speciellt iom reachen. Det handlar ju om GSP kan ta ned Silva på marken. Vilket han ändå borde kunna kan man tycka. Känns som Silvas svaghet är just brottningen och där har ju GSP en otrolig styrka.

Om Silva lyckas stå emot några nedtagningar i början kan han nog göra så att GSp får betala för det. Handlar mycket om hans takedown defence imo.

palme 2009-02-01 07:03

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3462650)
alright...

vad tror ni om GSP mot Anderson Silva?
jag vågar spekulera att gsp inte kommer ha stora svårigheter mot Thiago

Thiago Alves är thaiboxare som slår och sparkar stenhårt, är väldigt stor och stark samt har riktigt bra TDförsvar...tror han blir riktigt svår, kanske t.om knockar GSP. Blir en tuffare match än den vi såg nyss!

Vet inte om GSP har planer på att gå upp en viktklass för att möta silva?

Salus 2009-02-01 07:46

fan, det var det värsta.

Två insikter, GSP är bättre än jag trodde samt att jag numera inte behöver förvalta mitt bettingkonto no more :D

vxcv 2009-02-01 08:07

Penn borde stannat hemma.

Pdaddy 2009-02-01 11:21

Pen is noooooobody nu, snacka om usel prestation...
Skall han fightas mer så får han gå tillbaka till sin viktklass så han slipper se ut some en monshishi !!

Pd

Kwon 2009-02-01 15:56

Machida is the OWN as always! :D

Kabuto 2009-02-01 16:07

Jag vill se Jon Fitch match. Det var inte kul att se BJ bli dominerad, men inte helt oväntat att han förlorade.

hoikka poika 2009-02-01 18:19

Det var kul att se så många klassiska judo- och brottarkast. Det visar att det finns plats för "klassiska" tekniker och inte bara double legs, intressant!

Grymt imponerad av Jon Jones. Kul med en fighter som kör tekniker hejvilt från många olika stilar. Jäkligt skoj med en brottare som inte kör den traditionsenliga "brottar-MMA:n"!

Sebbe_H 2009-02-01 18:56

Bra event överlag tyckte jag, är nöjd.

Jon Jones överaskade och var riktigt bra.

Dong youn kim skulle ha tagit decision dock.

Riktigt bra gjort av machida att sätta dit thiago.

Penn var chanslös, riktigt bra prestation av gsp som väntat!

Fultjack 2009-02-01 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3463290)
Machida is the OWN as always! :D

YES! Älskar verkligen Machida *cupid* Såklart GSP också! *cupid*

Trist att Stephan Bonnar förlorare men är imponerad av Jon Jones :thumbup:
Tycker också Kim borde tagit Karo men men...

CrazyJoeDavola 2009-02-01 21:39

Fel viktklass för BJ, skönt dock att se han bli mos.

Hatten av för jon jones och lyota, grymma de var!

Kräket 2009-02-02 00:07

Skön gala! Lyoto Machida imponerade stort. Förstår inte riktigt den kritik som (tidigare) riktats mot honom. Han vinner sina fajter och utan särskilt mycket skada. Tycker jag verkar vara en bra gameplan.

GSP verkade överlägsen. Styrkan och wrestlingen gjorde nog hela skillnaden. Särskilt när han tack vare dem kunde "lura" BJ och finta slag respektive att shoota.

Läste att BJ lämnat in en protest angående att GSP fick vaselin utsmetat på ryggen. Någon som har några tankar angående detta?

dared 2009-02-02 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3464784)

Läste att BJ lämnat in en protest angående att GSP fick vaselin utsmetat på ryggen. Någon som har några tankar angående detta?

Har för mig jag läste att det kunde vara efter de gett han vaselin i ansiktet och senare givit han ryggmassage. Tror inte Penn hade haft något chans iaf, men visst ska det inte vara så att GSP:s rygg ska bli insmetat med vaselin. Dock tvivlar jag starkt på att det var med flit så det var väl mest ett lite misstag.

Sebbe_H 2009-02-02 00:54

Misstag? Mjaa http://www.sherdog.net/forums/28554190-post1.html

Dock så hade inte Bj haft en chans ändå. :D

Kabuto 2009-02-02 01:03

Rolig tråd det där :D

detail 2009-02-02 01:27

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 3464784)
Läste att BJ lämnat in en protest angående att GSP fick vaselin utsmetat på ryggen. Någon som har några tankar angående detta?

Om detta nu stämmer skulle det vara sjukt sorgligt även om GSP var extremt dominant, men BJ:s stil är att köra rubberguard och lugna ner det hela och med vaselin på ryggen må det ju göra det extremt mycket svårare.

rAjj 2009-02-02 01:39

Han förlorade i praktiken men försöker lyfta förlusten med hjälp av juridiken?
BJ blev pissad på i minst 15 minuter. Skulle lite glidmedel på rygg och axlar göra slagen samt armbågarna mindre farliga?

Twi fan..

rAjj 2009-02-02 02:16

Jag får nog ta tillbaka det jag skrev här ovanför.
Ser matchen igen nu på TV4Sport.. det är ju mellan 1a och 2a ronden det sker i hans hörna. I rond 2 ser man faktiskt ganska tydligt hur BJ's ben glider ner lätt över ryggen på GSP :/ Vore hemskt om det skulle vara avgörande. Så mycket stryk han tar "tack vare" det.. isf.
Låter saker o ting vara osagt.
Puss!

jesse 2009-02-02 04:26

Extremt överdrivet, kroppen blir väldigt hal efter några minuter ändå pga något som heter svett. BJ Penn hade inte haft en suck om så GSP hade haft sandpapper på ryggen.

Kwon 2009-02-02 11:30

Lite trip-combos av Machida
http://a424.ac-images.myspacecdn.com...0b590804a7.gif
http://c3.ac-images.myspacecdn.com/i...782a79380e.gif
http://a100.ac-images.myspacecdn.com...4d48aa3f7b.gif
http://a742.ac-images.myspacecdn.com...d30c324f7d.gif
http://a622.ac-images.myspacecdn.com...1fd7094b55.gif

Galea 2009-02-02 12:46

skön tråd.

själv är man besviken över att BJ förlorade, men GPS är ju lite större än BJ dem sa nåt om att han väger runt 185Lbs i normal vikt.. kanske blev lite för mkt för BJ. det som jag hade tyckt vara roligt är en rematch i LW :D...

Sen hade jag gärna sett Thiago Alves vs GSP, kan vara en rolig match, 2 vältränade fighters.

Fultjack 2009-02-02 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av Galea (Inlägg 3465223)
.

Sen hade jag gärna sett Thiago Alves vs GSP, kan vara en rolig match, 2 vältränade fighters.

Det kommer du få göra, dom ska göra upp om bältet såsmåningom :thumbup: Ser verkligen fram emot den matchen.

Doctor Snuggles 2009-02-02 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3462653)
A silva har ju med inget snack om saken fördel stående, speciellt iom reachen. Det handlar ju om GSP kan ta ned Silva på marken. Vilket han ändå borde kunna kan man tycka. Känns som Silvas svaghet är just brottningen och där har ju GSP en otrolig styrka.

Om Silva lyckas stå emot några nedtagningar i början kan han nog göra så att GSp får betala för det. Handlar mycket om hans takedown defence imo.

Silva är sjukt farlig även från underläge, och gsp skulle riskera submission. Poängen med Silva är att han är utomordentlig på att leta upp brister och misstag hos motståndaren, bättre än fedor t.o.m.

dared 2009-02-02 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3465429)
Silva är sjukt farlig även från underläge, och gsp skulle riskera submission. Poängen med Silva är att han är utomordentlig på att leta upp brister och misstag hos motståndaren, bättre än fedor t.o.m.

Jo klart han är duktig, Silva skulle definitivt vara favorit i fighten. Dock är GSP även han väldigt slickad på BJJ och har väldigt bra kontroll on top. Tror det skulle bli svårt för Silva att avsluta på sub. Han klara ju dock att sänka in en triangle på Lutter (även om han var tvungen att komplettera med armbågar), så omöjligt är det väl knappast.

Nått Silva är jäkligt duktig på är att hålla avståndet och han sparkar/knäar stenhårt. Så GSP lär få en del stryk för varje nedtagningsförsök.

hahavaffan 2009-02-02 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3465352)
Det kommer du få göra, dom ska göra upp om bältet såsmåningom :thumbup: Ser verkligen fram emot den matchen.

Det lär ju högst troligen bli båda tvås nästa fight. UFC 100 rent av? :D

Kwon 2009-02-02 17:05

Angående BJ Penns Vaselin-anklagelser.

Here is one slippery canadian dude
http://i39.tinypic.com/2cftg0m.gif

KlopFer 2009-02-02 17:05

Haha :D

Matsa 2009-02-02 18:44

Jag tror att det är fråga om ett ärligt misstag. Om de hade haft för avsikt att fuska hade de fan kunnat vara lite smidigare, det där såg lite väl genomskinligt ut i så fall.

Sebbe_H 2009-02-02 18:54

Hade han inte velat fuska så skulle han torkat av händerna efter att ha smörjt honom i ansiktet, tyckte det var dåligt gjort av cornersnubben. Och det är helt rätt att han inte ska få vara i nåns corner i lasvegas igen.

Även om det inte påverkade resultatet av matchen så var det ett dåligt drag.

Matsa 2009-02-02 19:01

Missförstå mig rätt, jag säger inte att det inte var dåligt, jag tror bara att det var ett hjärnsläpp snarare än medvetet. Det finns smidigare sätt att fuska på, fast jag kanske tror för mycket om folk...:D

palme 2009-02-03 07:59

Löjligt av BJ och hans stall att ens ta upp saken. Vi snackar minimalt med vaselin som kan ha applicerats på ryggen och tror inte Penn hade benen i mitten av skulderbladen...

Finns svar från GSP's tränare i frågan, handlar om lite voodoo magic ;) (för lat för att leta efter artikeln).

palme 2009-02-03 08:43

Kiss of death! Mickey Avalon kysser BJ innan matchen mot GSP! JINX!?

http://se.youtube.com/watch?v=nx6yuhIcVWc


BJ skulle haft denna kille som vakt!

http://se.youtube.com/watch?v=Oh_FxmqTWjA

ManuelIT 2009-02-03 10:05

ahahaa, GSP's vakt, fyfan, det var det roligaste jag sett på länge

palme 2009-02-03 15:16

Hmm submission tävling i Eskilstuna 11 april. Delta kanske?

Erik__ 2009-02-03 16:30

Tycker GSP's tränare sa det bra.

“I’m sure he wouldn’t mind fighting B.J. a third time if they’re that concerned about it,” Jackson said. “I’m sure everybody would make a lot of money, and we’d certainly welcome that fight again.”

Kakskerta 2009-02-03 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3467934)
Hmm submission tävling i Eskilstuna 11 april. Delta kanske?

det är den 18 april.

Jag kommer ställa upp i år igen.

palme 2009-02-03 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Kakskerta (Inlägg 3468200)
det är den 18 april.

Jag kommer ställa upp i år igen.

Ja du har rätt! Va ett klockslag jag hade sett, läste för fort!

Vilken viktklass?

Kakskerta 2009-02-03 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3468463)
Ja du har rätt! Va ett klockslag jag hade sett, läste för fort!

Vilken viktklass?

+98kgs klassen
Fast förra årets vikt var 112kg, detta året 100-105kg max, man lär sig av sina misstag så att säga haha

olwe 2009-02-03 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3467176)
Kiss of death! Mickey Avalon kysser BJ innan matchen mot GSP! JINX!?

http://se.youtube.com/watch?v=nx6yuhIcVWc


BJ skulle haft denna kille som vakt!

http://se.youtube.com/watch?v=Oh_FxmqTWjA

LOL

Mickey Avalon rockar (bildligt talat) dock.

palme 2009-02-03 18:50

Hehehe :)

Kanske möts på mattan då!

palme 2009-02-06 15:37

Yesterday on polish newspaper u could read that strongest man on the world, 5 time WCH Mariusz Pudzianowski think about starts on MMA , he reach everything on strongmans competition so he need new challenges. His martial arts experience is not bad at all, he was practicing boxing for almost 7 years, he also is doing kyokushin since he is 11 so for sure he is flexible . He is 186 cm tall and weight about 140 kg.


Ojojoj...

clash 2009-02-06 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3474953)
Yesterday on polish newspaper u could read that strongest man on the world, 5 time WCH Mariusz Pudzianowski think about starts on MMA , he reach everything on strongmans competition so he need new challenges. His martial arts experience is not bad at all, he was practicing boxing for almost 7 years, he also is doing kyokushin since he is 11 so for sure he is flexible . He is 186 cm tall and weight about 140 kg.


Ojojoj...

Det skulle bli intressant =)

Inge Enveten 2009-02-06 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3474953)
Yesterday on polish newspaper u could read that strongest man on the world, 5 time WCH Mariusz Pudzianowski think about starts on MMA , he reach everything on strongmans competition so he need new challenges. His martial arts experience is not bad at all, he was practicing boxing for almost 7 years, he also is doing kyokushin since he is 11 so for sure he is flexible . He is 186 cm tall and weight about 140 kg.


Ojojoj...

Källa?

palme 2009-02-06 15:44

Översatt av en polack.

dared 2009-02-06 15:51

Jag och en polare har diskuterat hur häftigt det vore att se Mariusz Pudzianowski i buren. 140 kg ja jävlar, han skulle behöva gå ned en del för att ens klara UFC:s HW-gräns.

Jappsarna kan säkert betala en del för honom också.

jocke12 2009-02-06 15:52

Vore förbannat kul att se. Pudz vs Lesnar.

j2b 2009-02-06 15:54

ja det känns ju väldigt fräscht, lite ufc1

men för all del :P

Kabuto 2009-02-06 15:59

Hur många organisationer har viktgräns på tungvikten?

dared 2009-02-06 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 3474994)
Hur många organisationer har viktgräns på tungvikten?

I USA verkar alla ha HW upp till 265 (120kg), över det är super HW.

Verkar vara satt av Nevada State Athletic Commission, men under "unified rules", så verkar som alla stater som sanktionerar mma i USA kör på det.

http://en.wikipedia.org/wiki/MMA_weight_classes

I Japan är det nog inte så svårt att skriva kontrakt vägandes mer då de har flera +120 fighters som varit i ringen, dock har säkert vissa org. även där uppsatt maxgräns på HW.

palme 2009-02-06 16:40

“For the past several days I have been reading statements made by St. Pierre and Greg Jackson about our fight on January 31. St. Pierre claims that he is ‘not a cheater’ and that he and Greg Jackson will have ‘no problem with a rematch in the summer of 2009.’ To the untrained eye the grease might not look like much, but every grappler knows the effect that it has. Being able to apply your submissions and sweeps or just being able to hold on to your opponent to defend yourself from being hit is absolutely critical! There is a reason why you are not allowed to put grease anywhere on your body except for the area around your eyes. Because of the grease applied to St.Pierre’s Body the Nevada State Athletic Commission’s executive director, Keith Kizer has stated that the Penn-St. Pierre fight ‘definitely wasn’t fair.’ I hereby accept George St. Pierre and Greg Jackson’s challenge for a fight in the summer 2009. Lets call Dana now and set it up.”
BJ Penn


Det intressanta är att om inte BJ först försvarar sin LWtitel så kommer han bli av med den (får inte gå över 1 år mellan titelförsvar enligt UFC's regler). Så ska han ner till 155lbs nu, möta t.ex florian och sen bulka upp till 170lbs igen på 5 månader... Eller är Penn så kaxig att han lämnar titeln vakant för att han anser sig så bra att han kan ta tillbaka den när han känner för det?


GSP har sagt att han kan tänka sig att möta Penn iförd en rashguard (grappling tröja) så ingen ska kunna anklaga han för fusk.

CiCoro 2009-02-06 16:44

är det så stor skillnad på 15lbs i vikt? i matchen mot GSP var han ju ett skämt, GSP är säkert den bäste men det var knappt en match ju. Han bara la ner och tog emot stryk eller stod upp och tog emot stryk. Är 155lbs klassen så dålig eller bara GSP som är så grym?

palme 2009-02-06 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av CiCoro (Inlägg 3475052)
är det så stor skillnad på 15lbs i vikt? i matchen mot GSP var han ju ett skämt, GSP är säkert den bäste men det var knappt en match ju. Han bara la ner och tog emot stryk eller stod upp och tog emot stryk. Är 155lbs klassen så dålig eller bara GSP som är så grym?

170lbs ingångsvikt, räkna med att GSP väger runt 180lbs när det är match, stenhård. Medans Penn gått upp 15-20lbs fett för att klara vikten. Blir otroligt stor skillnad rent styrkemässigt.

Penn Är en grym lightweight och har visat att han har talang, gick en decision match mot machida som extremt tjock HW.

Tycker dock Penn ska stanna i LWklassen och möta florian, aoki etc.

CiCoro 2009-02-06 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3475055)
170lbs ingångsvikt, räkna med att GSP väger runt 180lbs när det är match, stenhård. Medans Penn gått upp 15-20lbs fett för att klara vikten. Blir otroligt stor skillnad rent styrkemässigt.

Penn Är en grym lightweight och har visat att han har talang, gick en decision match mot machida som extremt tjock HW.

Tycker dock Penn ska stanna i LWklassen och möta florian, aoki etc.

ahh, glömde det..fysiken var ju wow!

men vad är meningen med att Penn skulle experimentera och försöka på en viktklass han inte tillhör? förstår att han redan har titeln i LW men vf försöka på HW, han måste väl fattat att han i bulkform mot en GSP i perfekt, stenhård form inte skulle bli en riktig match oavsett hans skills i LW..

Sebbe_H 2009-02-06 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av CiCoro (Inlägg 3475067)
ahh, glömde det..fysiken var ju wow!

men vad är meningen med att Penn skulle experimentera och försöka på en viktklass han inte tillhör? förstår att han redan har titeln i LW men vf försöka på HW, han måste väl fattat att han i bulkform mot en GSP i perfekt, stenhård form inte skulle bli en riktig match oavsett hans skills i LW..

Tydligen inte, även om han är grym i LW så tror han för mkt om sig själv. Han pallade inte trycket och kommer nu med massa skitursäkter.

detail 2009-02-06 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3475055)
170lbs ingångsvikt, räkna med att GSP väger runt 180lbs när det är match, stenhård. Medans Penn gått upp 15-20lbs fett för att klara vikten. Blir otroligt stor skillnad rent styrkemässigt.

Penn Är en grym lightweight och har visat att han har talang, gick en decision match mot machida som extremt tjock HW.

Tycker dock Penn ska stanna i LWklassen och möta florian, aoki etc.

Jag vill minnas att jag läste att GSP vägde in på 187lbs match dagen.

palme 2009-02-06 17:15

Mer än jag trodde t.om :) Han väger alltså som en MW på matchdagen.

Kan jämföras med Thiago Alves som GSP möter härnäst som sägs vara uppe på 200+lbs inne i ringen, alltså som en LHW! (åkte dit för vätskedrivande medel förut).

De är verkligen duktiga på att klara vikterna.

Tigerkotten 2009-02-06 18:26

Denna match var rätt lik första fighten, om man bortser från första ronden från första fighten. GSP fick ner han lättare och lättare även där, och dominerade top position. Skillnanden nu var att han fick bättre position på marken mycket snabbare, och att "grease" skulle påverka den biten tvivlar jag på.

Penn kunde inte göra något från marken förra fighten heller.

Kwon 2009-02-07 15:51

STREET FIGHTER II : GSP RIDDUM REVENGE EDITION!

Kwon 2009-02-07 15:55

RIDDUM REVENGE : GSP PUNCHOUT (Nintendo)

palme 2009-02-07 18:04

Bj Penn försöker nu få en rematch via sin advokat och få GSP avstängd pga vaselin anklagelserna...

Snacka om dålig förlorare!

palme 2009-02-07 18:11

Nya regler...

Following a week of controversy after the Georges St. Pierre and B.J. Penn fight in which Vaseline was applied to the Canadian by one of his cornermen in between rounds, the UFC has instituted new policies regarding cut men and how the corners are allowed to enter during the breaks in between rounds for this weekend's Fight Night show in Tampa, Fla.

According to sources close to the situation, the UFC has now instructed that cornermen associated with the fighters will no longer be allowed to handle the Vaseline used in between rounds to treat and prevent cuts.

The UFC will now provide one cut man for each corner for the fight. Only 2 people are allowed to enter the Octagon between rounds so if a cut man is necessary to apply Vaseline or work on a cut, one of the other cornermen working with the fighter must exit the cage to allow the cut man to work.

This is all following the controversy surrounding St. Pierre cornerman, Phil Nurse, applying Vaseline to his fighter's face in between rounds and then moving his hands to the Canadian's chest and back to help with a breathing technique. Because his hands may have still had minuscule amounts of Vaseline left on them, Penn's camp was compelled to file a letter with the Nevada State Athletic Commission asking for an investigation into the matter.

Though there has been no official word from the UFC if this ruling will be instituted in other states or if Florida previously approved the matter, several MMAWeekly.com sources indicated that the new rules regarding Vaseline use have been presented as permanent.

Stay tuned to MMAWeekly.com for more on this story as it develops

CrazyJoeDavola 2009-02-07 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3477111)
Bj Penn försöker nu få en rematch via sin advokat och få GSP avstängd pga vaselin anklagelserna...

Snacka om dålig förlorare!

Han skulle kunna få 10 returmatcher på rad utan att vinna någon! Såtillvida han inte har en hästsko uppstoppad i baken!

Men det är väl klart att han blev ledsen när han inte lyckades döda GSP som han hotade med att göra :laugh:

Kwon 2009-02-07 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av CrazyJoeDavola (Inlägg 3477128)
Han skulle kunna få 10 returmatcher på rad utan att vinna någon! Såtillvida han inte har en hästsko uppstoppad i baken!

Det har han inför nästa fight..

palme 2009-02-08 11:24

Inträffa nästan ett dödsfall i en mmaring igår...

http://www.winnipegsun.com/news/winn...07306-sun.html

palme 2009-02-08 12:00

KWON! Du måste fixa gifen på JOSH NEER när han slår sig själv från nattens gala!!! Ligger i guard med en snubbe över sig och klockar sig själv!!! :D :D :D

KlopFer 2009-02-08 13:08

Vilken gala palme?

KlopFer 2009-02-08 13:11

Ah, såg nu vad det var.

Mago 2009-02-08 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av KlopFer (Inlägg 3478165)
Vilken gala palme?

UFC Fight Night 17

Så kul vet jag iofs. inte om det såg ut palme. :D

Einar 2009-02-08 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3478073)
KWON! Du måste fixa gifen på JOSH NEER när han slår sig själv från nattens gala!!! Ligger i guard med en snubbe över sig och klockar sig själv!!! :D :D :D

Haha.. Så det stämde alltså. Jag reagerade lite på det när jag såg matchen och tyckte det såg lite lustigt ut :D

Fultjack 2009-02-08 14:27

Tur som fan att Neer vann, ogillar verkligen Mac Danzig!

Vilken submission av Joe Lauzon också, riktigt snyggt :thumbup:

Kaboffastar 2009-02-08 14:28

vilken kanal gick de på? UFC Fight Nigh 17

Fultjack 2009-02-08 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Kaboffastar (Inlägg 3478295)
vilken kanal gick de på? UFC Fight Nigh 17

Ingen svensk tv kanal. Spike tror jag det gick på i USA.

Nitrometan 2009-02-08 19:05

Hörde att Fedor var anmäld till ADCC i år. Ska bli kul med lite mysbrottning.

Mescreant 2009-02-08 22:00

http://i372.photobucket.com/albums/o...r104386_50.gif

MangeByggarn 2009-02-08 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av Mescreant (Inlägg 3479268)

:laugh::laugh:

7UP 2009-02-09 00:23

Tjodor!!!

http://www.mixfight.ru/storage/images/5740.JPG

http://www.mixfight.ru/storage/images/5727.JPG

http://www.mixfight.ru/storage/images/5728.JPG

http://www.mixfight.ru/storage/images/5720.jpg

palme 2009-02-09 05:18

Tack mescreant :) Om bara nån mod kan göra gifen till avatar åt mig oxå så är jag nöjd sen.



Senaste från BJ Penn angående en tredje match mot GSP...

For the past several days I have been reading statements made by St. Pierre and Greg Jackson about our fight on January 31. St. Pierre claims that he is “not a cheater” and that he and Greg Jackson will have “no problem with a rematch in the summer of 2009.” To the untrained eye the grease might not look like much, but every grappler knows the effect that it has. Being able to apply your submissions and sweeps or just being able to hold on to your opponent to defend yourself from being hit is absolutely critical! There is a reason why you are not allowed to put grease anywhere on your body except for the area around your eyes. Because of the grease applied to St.Pierre’s Body the Nevada State Athletic Commission’s executive director, Keith Kizer has stated that the Penn-St. Pierre fight “definitely wasn’t fair”. I hereby accept George St. Pierre and Greg Jackson’s challenge for a fight in the summer 2009. Lets call Dana now and set it up.

palme 2009-02-09 05:20

Coolt att fedor fick ha sina mmahandskar i filmen ;)

Kwon 2009-02-09 07:00

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3479806)
Coolt att fedor fick ha sina mmahandskar i filmen ;)

Haha ja det kändes lite lolligt.

Trodde bara jag skulle anmärka på detta.

palme 2009-02-09 08:15

Canada eh?

http://www.mmatraining.com/featured/...s-nearly-riot/

http://mma.fanhouse.com/2009/02/08/f...ve-bosse-figh/

En till video av det pinsamma http://video.webpresse.ca/

Kwon 2009-02-09 08:25

LOL Wtf Palme!

Referee Yves Lavigne was forced to call a stop to the action and finally had to throw Bosse out of the cage for tossing a beer can at Thompson.

Vilken MMA-teknik!!

palme 2009-02-09 08:27

Can-attack! Måste ju komma nån rolig gif på detta hahaha!

MangeByggarn 2009-02-09 10:07

Eh.. filminspelning eller bara pose?

palme 2009-02-09 10:49

Filminspelning Mange.



25 Random MMA facts...

1) Jason Reinhardt, who lost to Joe Lauzon at UFC 78 is 20-1 with 20 finishes, 19 in the first round.

2) Prior to BJ Penn VS Joe Stevenson, all UFC 155lb title fights went to a decision.

3) Travis Fulton has the most KO wins in MMA with 60. Gilbert Yvel is second with 30. Fulton also has 123 submission wins, most of all-time as well. Dan Severn is second with 53.

4) Chris Lytle has 15 decision losses.

5) The UFC has held 1,089 fights (as of UFN 17). 32% have ended in a submission, 38% by KO/TKO, 28% by decision. Over 600 fights, PRIDE is almost identical. 31% submission, 34% KO/TKO and 31% decision.

6) Only one fight in the history of the UFC ended in the 5th round when Ricco Rodriguez defeated Randy Couture via submission due to strikes.

7) Bas Rutten is 2-3 against Frank and Ken Shamrock combined, but 26-1-1 against everyone else.

8) Randy Couture has 19 UFC fights, 15 of them title fights. Since December 1997, only one of his UFC fights has not been for a title.

9) Prior to "Cro Cop" Mirko Filipovic's nickname was "Tiger."

10) Teila Tuli, who lost to Gerard Gordeau at UFC 1, played Kemo in Forgetting Sarah Marshall. Gerard Gordeau continued the night with some of Tuli's teeth stuck in his foot. After he returned home to the Neatherlands he had to go months of treatment for fear of blood poisoning.

11) Tra Telligman has no right pectoral. He lost it in a car accident as a child.

12) Heath Herring has the most fights in the history of PRIDE.

13) Chael Sonnen ran for state legisture in Oregon. He lost. He is, however, a Real Estate Agent for John L Scott Realty

14) Tim Sylvia, Ricco Rodriguez, Wes Sims, Josh Thomson, Tiki and Pete Spratt all were on a special UFC episode of Blind Date. Frank Trigg was on kept

15) Troy Mandaloniz was the referee in the Anderson Silva/Yushin Okami fight

16) Stephan Bonnar snuck out of the Ultimate Fighter house to get some Mad Dog at a liquor store. It never made it on air.

17) Robbie Lawler VS Steve Berger was the first MMA fight to be aired on cable TV. Lawler was also in the first title fight to be on network TV.

18) UFC 78 was actually the 100th event in the company's history. UFC 100 will be the 132nd event.

19) Rampage was on Jackass teaching Ryan Dunn how to shoot for a takedown.

20) Mac Danzig was a sponsored skateboarder and is a professional photographer.

21) Jeremy Jackson's ex-wife named their son Nick after Nick Diaz, who beat Jackson right before she gave birth to Nick. Jackson went on as a last minute replacement for Diaz in The Ultimate Fighter 4.

22) Tito Ortiz's real name? Jacob Ortiz.

23) Art Jimmerson, who lost to Royce Gracie at UFC 1 when Royce mounted him, is still listed as an active fighter on the UFC website.

24) At a charity event, Bas Rutten accidently stepped on Brian Urlacher's foot. Bas apologized and Urlacher refused to accept. Bas tried to make peace but Urlacher asked Bas if "wanted to take this outside." Bas laughed and said yes. The bouncers diffused the situation and told Urlacher who Bas was. Urlacher quickly apologized.

25) And finally….Drew Fickett is in a band called cock sandwich.

dared 2009-02-09 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3480018)

25 Random MMA facts...


Vissa var riktigt sköna, Drew Ficketts band lär vara sjukt oseriösa.

hoikka poika 2009-02-09 11:35

Ang. Fedors film, antingen är han en sjukt bra skådespelare eller en ruskigt dålig. Jag tänker på hans minspel innan en match :|

PS. Ungefär som på bilderna alltså ...

olwe 2009-02-09 12:35

Fact #24 är så jäkla typiskt Bas. =)

Kräket 2009-02-09 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3479805)
For the past several days I have been reading statements made by St. Pierre and Greg Jackson about our fight on January 31. St. Pierre claims that he is “not a cheater” and that he and Greg Jackson will have “no problem with a rematch in the summer of 2009.” To the untrained eye the grease might not look like much, but every grappler knows the effect that it has. Being able to apply your submissions and sweeps or just being able to hold on to your opponent to defend yourself from being hit is absolutely critical! There is a reason why you are not allowed to put grease anywhere on your body except for the area around your eyes. Because of the grease applied to St.Pierre’s Body the Nevada State Athletic Commission’s executive director, Keith Kizer has stated that the Penn-St. Pierre fight “definitely wasn’t fair”. I hereby accept George St. Pierre and Greg Jackson’s challenge for a fight in the summer 2009. Lets call Dana now and set it up.

Vad tror ni om det där? Kan inte fatta ifall BJ Penn vill möta GSP igen. I matchen var han ju snudd på utklassad. Inte bara stående, eller i wrestling. Utan även på marken. GSP lyckades ju skaffa position obehindrat.

Klart Dana gnuggar händerna inför ett tredje möte dem emellan. Tycker dock det vore dumt av BJ. Han tog sig helt klart vatten över huvudet. Nu borde han ligga lågt och koncentrera sig på Florian.

burre 2009-02-09 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 3480163)
Fact #24 är så jäkla typiskt Bas. =)

http://www.themmapost.com/2008/01/ba...orts-show.html

Rätt kul story.

Rutten är ju kung generellt.

palme 2009-02-09 22:54

Rich Clementi från LWklassen och Luigi Fioravanti från WWklassen fick sina kontrakt med UFC rivna idag. http://fiveouncesofpain.com/2009/02/...rich-clementi/

Rabia 2009-02-10 11:10

Vet inte om ni sett det men...

UFC 97, April 18: Mark Bocek vs. David Bielkheden (LW)

http://www.cagepotato.com/ufc-97-fck-it

palme 2009-02-10 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av Rabia (Inlägg 3482291)
Vet inte om ni sett det men...

UFC 97, April 18: Mark Bocek vs. David Bielkheden (LW)

http://www.cagepotato.com/ufc-97-fck-it

Jodå vi vet :) Hoppas david gör bra ifrån sig!

Kaboffastar 2009-02-10 12:57

Ground and pound verkar ju som hans melodi iaf

http://www.bielkheden.com/db.htm

palme 2009-02-10 13:03

http://www.youtube.com/watch?v=RIdTLlxEi2k

Att han vågar säga detta i ansiktet på GSP :D "you look really gay", "shitle tot"

Hur fan embeddar man klipp?

hoikka poika 2009-02-10 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3482500)
http://www.youtube.com/watch?v=RIdTLlxEi2k

Att han vågar säga detta i ansiktet på GSP :D "you look really gay", "shitle tot"

Hur fan embeddar man klipp?

Haha, så det kan bli.


skriv yt inom hakparanteser []
skriv sedan in klippets "namn": RIdTLlxEi2k
och sedan /yt inom hakparanteser []

robin- 2009-02-10 13:18

Bielkheden kör helt okej träningspass förövrigt! ;)

http://www.fightplay.tv/2008/08/05/f...ran-igar-film/


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)