Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kost & Näring (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Bulk - maximalt med muskler, minimalt med fett (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=235444)

Sansad 2018-05-15 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av LunaSpice (Inlägg 7933283)
Jag tränar mer på gymmet än på forumet men vi är alla olika.

Haha :D

Navi 2020-01-16 14:00

Finns det något "tecken" på när man borde överväga att bulka? Jag har styrketränat seriöst i tre år men mina resultat den senaste tiden har stått relativt still och jag funderar på om en viktuppgång är det jag behöver?

Jag väger 74-75 kilo och står 186 cm över marken. Har stundtals räknat kalorier, men gör det inte dagligen. Är relativt nöjd med min kroppskomposition i dagsläget (vill inte bli varken fetare eller smalare) men mer muskler hade jag gärna haft. Tränar push pull legs sex dagar i veckan. Tränar i princip uteslutande för att se bra ut naken.

PureWhey 2020-01-16 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Navi (Inlägg 8094643)
Finns det något "tecken" på när man borde överväga att bulka? Jag har styrketränat seriöst i tre år men mina resultat den senaste tiden har stått relativt still och jag funderar på om en viktuppgång är det jag behöver?

Jag väger 74-75 kilo och står 186 cm över marken. Har stundtals räknat kalorier, men gör det inte dagligen. Är relativt nöjd med min kroppskomposition i dagsläget (vill inte bli varken fetare eller smalare) men mer muskler hade jag gärna haft. Tränar push pull legs sex dagar i veckan. Tränar i princip uteslutande för att se bra ut naken.

Att du vill ha mer muskler kan väl anses som ett tecken.

Navi 2020-01-17 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av PureWhey (Inlägg 8094649)
Att du vill ha mer muskler kan väl anses som ett tecken.

Jo, det är sant... Å ena sidan vill jag verkligen inte stå och stampa på samma vikter en längre tid. Å andra sidan tycker jag mig se så många här på brädan berätta om hur dåligt bulk varit då de tvingats till långa deff-perioder efteråt... Är väldigt kluven inför det här med att bulka, om det verkligen är så effektivt för att bygga muskler eller inte. Och nu pratar jag inte ens om någon slags grisbulk, utan ett så litet överskott möjligt*jorgen*

40plus 2020-01-17 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av Navi (Inlägg 8094953)
Jo, det är sant... Å ena sidan vill jag verkligen inte stå och stampa på samma vikter en längre tid. Å andra sidan tycker jag mig se så många här på brädan berätta om hur dåligt bulk varit då de tvingats till långa deff-perioder efteråt... Är väldigt kluven inför det här med att bulka, om det verkligen är så effektivt för att bygga muskler eller inte. Och nu pratar jag inte ens om någon slags grisbulk, utan ett så litet överskott möjligt*jorgen*

Bulk kan göra underverk. Jag tränade under ca 2 år på underskott och sedan kom skadorna. Jag började äta mycket och träna lite. Nu började jag träna seriöst igen och fortsatte äta mycket, på gränsen till grisbulk, och jag ökar som fan.

Ökar 2,5kg i veckan på bänkpress, det går i rasande takt. Men fet är jag och en hård deff väntar. Så ja bulk kan göra stooor skillnad!

geoff 2020-01-17 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av vicarious (Inlägg 7930094)
Träffa av sin kaloribalans är inte alltid enkelt

Om vi pratar om att stå stilla i vikt (sett på medelvikt vecka för vecka om man väger sig varje dag), är väl ändå inte svårt för en frisk person?

Slartibartfast 2020-01-18 20:25

Citat:

To get stronger, the conventional literature advises the consumption of around 200 to 400 calories more energy than we expend. This is woefully inadequate for most people who are serious about their training, and absolutely positively inadequate for an underweight male who is trying to gain muscular bodyweight. It has been the experience of the authors that a more reasonable intake to ensure recovery and strength gains would be at least 1000 calories per day over baseline requirements. If a gain in muscular bodyweight is the primary goal, a surplus of at least 2000 calories per day, and perhaps much more for some people who are inefficient metabolizers, will be needed.
- Rippetoe, Mark; Baker, Andy. Practical Programming for Strength Training

Så 2000kcal över energibalans om dagen, då killar *flex*

Diomedea exulans 2020-01-18 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av Slartibartfast (Inlägg 8095254)
- Rippetoe, Mark; Baker, Andy. Practical Programming for Strength Training

Så 2000kcal över energibalans om dagen, då killar *flex*

Wtf? Två kilo viktuppgång i veckan?

vicarious 2020-01-19 02:49

Låter utomordentligt. Om man vill bli fet.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)