Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Bästa Fysiken 2005 - Read only (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Volym rankas högre än defination? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=43681)

Mccartney 2005-05-13 16:48

Volym rankas högre än defination?
 
Vad räknas egentligen högst volym eller defination?

ställer mest denna fråga så jag vet vad jag skall bygga på tills tävlingen 2006?

Metal_boy_ 2005-05-13 16:49

Inget av det. Domarna kollar efter en jämn fysik ( symetrisk). Sen ska man väl helst inte vara ultrafet, för att kunna döma musklerna.

Jorgen 2005-05-13 17:29

Som där står i inbjudan: "Bedömningen kommer främst att avse muskulär utveckling, symmetri samt framförande. Extrem definition kommer inte att premieras extra."

//Jörgen

z_bumbi 2005-05-13 17:44

Jag går enbart på massa. *flex* :cool:

Seriöst så är det ju en fråga om 8 personers olika bedömning beroende på vilken bakgrund varje person har, vi skulle kunna fixa några fler riktiga domare än Jörgen men då skulle det ju bli en annan typ av tävling också.

Sen är det ganska många som har missat att framförandet är en del av det hela, vi har bara bilderna att gå på och har man inte övat posering så är det svårt.

Mccartney 2005-05-13 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av Jorgen
Som där står i inbjudan: "Bedömningen kommer främst att avse muskulär utveckling, symmetri samt framförande. Extrem definition kommer inte att premieras extra."

//Jörgen

Av vad jag kan utläsa av det så är det volym som rankas högst.

Allan 2005-05-13 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av Mccartney
Av vad jag kan utläsa av det så är det volym som rankas högst.

Nej, det är inte samma sak.


allan

puppas 2005-05-13 18:06

Hade dom gått på volym så hade jag nog inte kommit 2:a :D

Jorgen 2005-05-13 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av Mccartney
Av vad jag kan utläsa av det så är det volym som rankas högst.

Nope.
Muskulär utveckling är inte lika med volym.

Och som bumbi skrev så är det många som har missat en del när det kommer till framförandet. Det är en av dom viktigaste sakerna.

//Jörgen

joak1m 2005-05-13 18:37

lol, ska du anpassa din träning för 1 år framåt utifrån kolozzeums tävling?

Mccartney 2005-05-14 08:30

Nej utan kanske för att ställa upp i AF villket jag har en hel del människor som vill att jag skall ställa upp. Eftersom jag inte kan något om posering eller bedömning så tror jag att på detta forumet lär jag få ordentliga svar.

Pez 2005-05-14 09:25

Citat:

Ursprungligen postat av Mccartney
Nej utan kanske för att ställa upp i AF villket jag har en hel del människor som vill att jag skall ställa upp. Eftersom jag inte kan något om posering eller bedömning så tror jag att på detta forumet lär jag få ordentliga svar.

Frågade du med mening att generellt tävla i AF eller för att ställa upp i Kolozzeums fototävling? Om det var det förra så ställer du frågan i fel forumdel - vilket gör att det tolkas som att du frågar med avseende på det senare.

hultman 2005-05-17 18:29

Mccartney;
Du behöver bli bra mycket större för att ha någon chans att hävda dig inom a-f, inget illa menat.

no1fitness 2005-05-18 00:10

Tror jag också.
Du får titta på vilka som kommit högt upp i fysikronden det senaste året och bedöma dig själv utifrån dem.
Då vet du ungefär hur mycket muskelmassa du "behöver" för att hävda dig i fysikronden.
Det är ju inte bara själva fysikronderna som AF handlar om, men vill du ha någon chans på pallen i en tävling behöver man en "domarvänlig" fysik. :)

Mccartney 2005-05-20 17:29

55kg nu ....tävlingsform för AF 70kg minst antar jag...

Pez 2005-05-20 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av Mccartney
55kg nu ....tävlingsform för AF 70kg minst antar jag...

På din längd så är 70 hårda kilo mer lättviktsbyggning än AF skulle jag tro.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)