Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Fotboll (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   global fussball ok (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231027)

svenbanan 2017-10-21 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7839878)
Visste det.. Sa direkt när Jones klev av att nu kommer snart första målet..

Med tanke på han reaktion vid skadan såg det ut som att han slog upp nån gammal skada han redan var jävligt less på. Kan säkert bli ytterligare en långtidare för United.

Jag tyckte United såg rätt pigga ut framåt i början av matchen. Lukaku har ju sett seg ut de senaste 2-3 matcherna men var mer på hugget idag tyckte jag. Men trots detta så ser man ju helt uddlösa ut just nu. Man skapar nästan ingenting framåt trots att man trycker på med nästan för mycket folk, så varje gång motståndarna får bollen över mittlinjen blir det stora öppningar för deras forwards att springa på.

Ser inte så bra ut. :(

svenbanan 2017-10-27 15:08

Imorgon är det United - Tottenham.
Jag börjar ladda redan ikväll. :D
Jones och Bailly är tydligen bägge friska vilket är superbra nyheter för Mou. Man lär ju vara hyfsat defensivt inriktad under denna match gissar jag.
Att Kane är skadad är väl nästan katastrof för Pochettino.
Jag tycker det luktar 0-0.

svenbanan 2017-10-28 12:48

United defensiva? Jo tjena! :D

StarkaUlf 2017-10-28 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7842968)
United defensiva? Jo tjena! :D

Snart kommer Lingard eller Martial in och avgör matchen! :hbang:

Lukaku ser väldigt trubbig ut tyvärr. Och hans oförmåga att göra mål mot dom större klubbarna fortsätter. En sån här match hade man gärna haft Zlatan.

svenbanan 2017-10-28 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7842979)
Snart kommer Lingard eller Martial in och avgör matchen! :hbang:

Lukaku ser väldigt trubbig ut tyvärr. Och hans oförmåga att göra mål mot dom större klubbarna fortsätter. En sån här match hade man gärna haft Zlatan.

Martial isåfall. Och hellre Mata än Lingard.

Vad är det för fel på Fellaini? ManU verkar ju inte vilja trilla boll på mittfältet, så att ha en Fellaini rätt högt upp brukar vara fint...

Får se om Lukaku och Rashford orkar vara lika agressiva i presspelet. Tottenham har ju faktiskt sett mänskliga ut då de blivit rejält pressade tidigt.

Ashley Young är jag positivt överraskad av. Han har gjort en hel drös riktigt fina matcher nu. Om någon ska hitta Rashford eller Lukaku med en långboll så känns det som att det är han.

Rolig första halvlek!

svenbanan 2017-10-28 14:12

Supersub!!!

svenbanan 2017-11-01 22:56

Idag såg inte Tottenham ett dugg mänskliga ut. De ägde sönder marängerna från Madrid totalt. Det lär ju inte enbart bero på att Kane var med idag igen, men fan vad bra han är alltså!

StarkaUlf 2017-11-05 16:06

City är så jävla bra alltså... med lite skärpa i sista passningen hos Sané/Sterling så hade det stått 3, 4-0 i paus mot Arsenal.

Jag hoppas på ett kryss, för jag tror att United lär spela så sjukt defensivt och kryssa mot Chelsea, så City kommer springa iväg om dom tar hem detta.

leo1 2017-11-10 19:49

Jag tror att det blir oavgjort ikväll. Tror att det blir en del mål också men det vore ju inget bra för Sverige så jag säger 0-0 :d

svenbanan 2017-11-10 21:47

Känns som om denna matchen kan sluta lite hur som helst. Det känns inte som en 0-0 match, men det skulle inte förvåna mig om det är så den slutar ändå. Tror bägge lagen kan bli lite försiktiga framåt 70:e-80:e minuten om det fortfarande är mållöst...

svenbanan 2017-12-01 22:46

Stark match av Juve! Napoli fick i princip inget uträttat trots att typ hela matchen spelades på Juventus planhalva. Klassiskt! :D

Jävligt viktig seger också. Hade Napoli vunnit hade de varit klara serieledare. Nu kommer det vara ett getingbo ett tag framöver. Juve kommer säkerligen få en liten mental boost också.

svenbanan 2017-12-02 21:05

Vad ska man säga om Uniteds seger mot Arsenal egentligen? Mentalt stärkande att stå emot att vinna en sådan match då man har så vansinnigt många chanser emot sig. Ganska sjukt att man är såpass effektiva framåt i år trots att Lukaku enbart gjort ett enda mål sedan slutet av september.

Man får hoppas att Pogba inte blir avstängd fler matcher än det minimala (nästa plus en till?).

forslund 2017-12-03 09:20

De Gea vann matchen åt United. Rent spelmässigt tycker jag inte att 1-3 är ett rättvist resultat. Men men, så är spelet :)

svenbanan 2017-12-03 22:52

Pogba kan ha satt United på pottkanten med sin utvisning, som tydligen kommer ge tre matchers avstängning. Dessutom kanske hans "sarkastiska applåd" då han gick av planen förlänger avstängningen ytterligare.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...et-roda-kortet

Själv tyckte jag inte hans applåd var så väldigt uppseendeväckande och hånfull mot domaren, så jag tror inte de förlänger straffet. Jag tycker det brukar vara mycket mer hånfullt beteende då de gör detta. Men man vet ju aldrig.

svenbanan 2017-12-03 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av forslund (Inlägg 7858162)
De Gea vann matchen åt United. Rent spelmässigt tycker jag inte att 1-3 är ett rättvist resultat. Men men, så är spelet :)

Ja, det är ju svårt att argumentera mot antalet gjorda mål kontra antalet insläppta... I alla fall om domaren inte gjort hel hög tveksamma ingripanden och avgjort matchen åt fel lag.

Men visst satt man och väntade på att Arsenal skulle göra mål. Att de bara lyckades peta in en boll kändes inte logiskt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)