Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Fotboll (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=48)
-   -   global fussball ok (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=231027)

MackeJuve 2017-08-22 08:40

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7810748)
Vad har förresten hänt med soccerways sajt? Förr fick man upp en grafisk överblick över startelvorna, så man såg vilka spelare som var på vilka positioner. Detta verkar ha försvunnit...

Trist. Jag gillade den grafiken.

Nån som vet om det finns nån sajt (eller app kanske) där man kan få se detta?

Jag kör Livescore.

StarkaUlf 2017-08-24 20:01

Östersund i Europa League alltså. Imponerande!

xcv 2017-08-24 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av StarkaUlf (Inlägg 7812263)
Östersund i Europa League alltså. Imponerande!

Jääääävlar va sista frisparken var svettig. Vet inte hur keepern fixade det där

svenbanan 2017-08-24 21:08

Coolt med Östersund!

Zlatan verkar få en sista(?) chans i champions league också.

Vad är det egentligen som saknats ManU som de behöver för att vinna PL och vara i toppen av CL igen? Jag skulle säga kreativitet på mittfältet och stabilitet i försvaret, samt fler målskyttar som kan "dela på ansvaret". Det känns ju helt klart som att de förbättrat alla dessa faktorer (eller försökt i alla fall) till denna säsong. Så kommer det bli nån titel för Zlatan i Manchester i år?

Hövdingen 2017-08-24 21:09

Graham Potter måste vara ett geni.

baktung 2017-09-04 16:54

Vi fick en gratischans av Luxemburg igår att ta oss tillbaka i kvalet. Coolt! Det känns förstås fortfarande svårt med Nederländerna borta som avslutning, men om Frankrike tappar poäng borta mot Bulgarien har vi faktiskt avgörandet i egna händer. Plötsligt blev det spännande igen.

spoon 2017-09-04 19:43

Vi tappade vm chansen mot Bulgarien. Nu blir det playoff mot Italien eller någon annan jobbig grupptvåa. Frankrike tappar inte mer poäng.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

spoon 2017-09-04 19:46

Portugal
Italien
Irland
Nordirland
Ukraina
Polen
Slovakien
Bosnien

Känns som att vi kan ta en del av grupptvåorna i ett dubbelmöte medans andra är omöjliga. Vm är skitsvårt att ta sig till

Skickat från min D5803 via Tapatalk

baktung 2017-09-04 21:34

Är väl bara Portugal och Italien som man inte vill möta i playoff av de där lagen. Dock lär vi bli oseedade i lottningen så chansen att få en mardrömsmotståndare i playoff blir väl åtminstone 50 %, och eftersom vi har oflyt i vanlig ordning blir det Portugal igen.

leo1 2017-09-04 21:44

Om vi tar oss till vm är vi värda platsen. Men det laget vi har och spela fotbolls-vm:d

Jag tycker Toivonen och Bergh är okej men finns det inga bättre? Känns som en flashback för 10 år sen

MackeJuve 2017-09-05 06:47

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7817800)
Portugal
Italien
Irland
Nordirland
Ukraina
Polen
Slovakien
Bosnien

Känns som att vi kan ta en del av grupptvåorna i ett dubbelmöte medans andra är omöjliga. Vm är skitsvårt att ta sig till

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Av de där lagen är endast Italien och Portugal "omöjliga". Polen är bra men är etta i sin grupp, Danmark eller Montenegro tar andraplatsen. Jag tycker att det känns som ganska okej odds för att ta sig till VM.

EDIT: Om det är som Baktung skriver så försämras ju givetvis oddsen en hel del, i negativ bemärkelse.

MackeJuve 2017-09-05 07:05

http://www.aftonbladet.se/sportblade...tugal--italien

Där kan man läsa om läget. Finns ganska goda möjligheter att klättra på rankingen, men just nu är det 50/50 huruvida vi får möta Italien/Portugal eller något mer tacksamt.

svenbanan 2017-09-26 19:23

För ett par månader sedan såg Real Madrid ännu mer utomjordiska ut än ifjol.
Nu har de hackat i ligaspelet, men ser ändå på nåt sätt sjukt bra ut.
Kan bundesligaledarna Dortmund rå på de spanska marängerna hemma i tyskland?

Nej säger jag. Men det borde kunna bli en sjujäkla match! :D

StarkaUlf 2017-09-26 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7828635)
För ett par månader sedan såg Real Madrid ännu mer utomjordiska ut än ifjol.
Nu har de hackat i ligaspelet, men ser ändå på nåt sätt sjukt bra ut.
Kan bundesligaledarna Dortmund rå på de spanska marängerna hemma i tyskland?

Nej säger jag. Men det borde kunna bli en sjujäkla match! :D

Kan Betis på Bernabeu så kan nog Dortmund på Signal. Med Nacho på högerbacken så tror jag att Dortmund kommer att lägga mycket spel där. Med all rätt. Och så klart sikta på att ställa om fort. Ramos är ju inte helt oförmögen att gå bort sig (Han är fortfarande en riktigt bra back).

Men jag lutar ändå mer på Real eller möjligtvis oavgjort, men skulle inte bli det minsta förvånad om Dortmund vinner.

svenbanan 2017-09-26 19:47

Dortmund är jävligt bra (särskilt Aubemojäng) så Madrid lär få häcken full. Jag tror dock marängerna kommer växla upp ikväll när det faktiskt är en riktig stormatch.

Sjukt sugen nu! :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)