Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

JuzupWilkosz 2010-07-16 13:30

Inte jag heller. Men jag tar hellre honom före Fitch!

David R 2010-07-16 20:44

"The expert who trains the experts" är friad från alla anklagelser om att ha hållit sexslavar:

http://www.expressen.se/noje/extra/1...xanklagelserna

Klassiskt klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=3Jji78uEW14

Kwon 2010-07-16 22:20

Ägande Trailer!

Cain VS Brock


olwe 2010-07-16 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4476860)
Antagligen inte, nej. Men å andra sidan måste man komma ihåg att k-1 formatet inte lämpar sig för dominans. Det är 3 ronder på 3 minuter med boxningshandskar. Väldigt många matcher går därför till beslut och med så lite info blir utfallet lätt lite slumpmässigt.

Missförstår jag vad du skriver här? Det är ca 80% av alla k1 fighter som slutar med KO/TKO om jag inte missminner mig. Långt fler avslut än i MMA med andra ord.

Tonto 2010-07-16 23:09

Anderson Silva - Chael Sonnen

Clay Guida - Rafael dos Anjos

Jon Fitch - Thiago Alves

Matt Hughes - Ricardo Almeida

Roy Nelson - Junior Dos Santos

Bara jag som tror såhär? Alves och Almeida kanske får problem. sen kan allt hända i da åhktahgh0n

nmanradnävna 2010-07-17 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4481120)
Ägande Trailer!

Cain VS Brock


Nah fan det var ju mest gamla ihopklippta grejer man sett förut 10 gånger :/

Det känns vekligen som att Cain kommer vinna, men Brock kanske har en överraskande bra stand up när det väl är dags vem vet..

eternallord 2010-07-17 01:43

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4481178)
Missförstår jag vad du skriver här? Det är ca 80% av alla k1 fighter som slutar med KO/TKO om jag inte missminner mig. Långt fler avslut än i MMA med andra ord.

Ni har båda rätt och fel kan man säga. TKO i K1 är missvisande eftersom det räcker med att man tappar fotfästet 3 gånger i en rond för att det ska bli en automatisk TKO, oavsett om man fortfarande är i bra skick. Det är alltså ohyggligt mycket lättare att få TKO-avslut i K1.

eternallord 2010-07-17 01:46

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4481279)
Nah fan det var ju mest gamla ihopklippta grejer man sett förut 10 gånger :/

Det känns vekligen som att Cain kommer vinna, men Brock kanske har en överraskande bra stand up när det väl är dags vem vet..

Jag tror att Brock är den absolut sämsta matchupen för Cain, en av divisionens bästa brottare som är markant tyngre. Risken finns att han kommer kunna ta ner Cain och hålla honom där, och då ser jag inte hur Cain ska vinna.

Cain är definitivt en av de tekniskt bästa HW's där ute, men han är dessutom en av de minsta och vi vet ingenting om hur bra han är från ryggen.

Doctor Snuggles 2010-07-17 02:36

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4481178)
Missförstår jag vad du skriver här? Det är ca 80% av alla k1 fighter som slutar med KO/TKO om jag inte missminner mig. Långt fler avslut än i MMA med andra ord.

Jag har sett många som gått till beslut. Men jag kan ha fel, jag har inte sett någon hårdför statistik på hur många matcher i mma eller k-1 som avslutas i förtid.

Tigerkotten 2010-07-17 02:42

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4481297)
Jag tror att Brock är den absolut sämsta matchupen för Cain, en av divisionens bästa brottare som är markant tyngre. Risken finns att han kommer kunna ta ner Cain och hålla honom där, och då ser jag inte hur Cain ska vinna.

Cain är definitivt en av de tekniskt bästa HW's där ute, men han är dessutom en av de minsta och vi vet ingenting om hur bra han är från ryggen.

dock har Cain rätt bra brottningsmeriter, fast Brock väger en del mera. Fast frågan är om han verkligen får ner Cain.

"He is a two-time All-American collegiate wrestler from Arizona State and a Junior College National Champ at Iowa Central Community College.[5] He is a two-time 5A state champion in Arizona, Compiling a record of 110-10 for Kofa High School located in Yuma,"

Rahf 2010-07-17 04:03

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4481295)
Ni har båda rätt och fel kan man säga. TKO i K1 är missvisande eftersom det räcker med att man tappar fotfästet 3 gånger i en rond för att det ska bli en automatisk TKO, oavsett om man fortfarande är i bra skick. Det är alltså ohyggligt mycket lättare att få TKO-avslut i K1.

Wut? Alla matcher jag sett (det är rätt många) där deltagaren halkar och är relativt snabbt på fötter så gör domaren ingenting annat än att vänta på att fightern kommer upp igen. Jag har då inte sett någon dratta omkull och få räkning utan att denne fick en duglig smäll också.

eternallord 2010-07-17 08:01

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 4481311)
Wut? Alla matcher jag sett (det är rätt många) där deltagaren halkar och är relativt snabbt på fötter så gör domaren ingenting annat än att vänta på att fightern kommer upp igen. Jag har då inte sett någon dratta omkull och få räkning utan att denne fick en duglig smäll också.

Jag menade naturligtvis inte när folk halkar (eller för den delen blir kastade :D ) utan när de sänks som resultat utav slag, min poäng var att det inte behöver vara några enormt tydliga slagsänkningar, titta exempelvis på när Overeem möter Hari 2009 (här är det dessutom en two knockdown-rule som gäller eftersom det inte är en titelmatch), där är det först en tydlig knockdown och sen tappar Overeem balansen och lutar sig bak i repen. Knappast en värdig TKO det.

krellik 2010-07-17 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4481120)
Ägande Trailer!

Cain VS Brock


Jävligt ägande indeed.:)

Klart fan det är filmer man har sett redan nrmanäva(tusen bokstäver till), det är liksom så man gör highlights..;)

CpÅke 2010-07-17 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4481279)
Nah fan det var ju mest gamla ihopklippta grejer man sett förut 10 gånger :/

Det känns vekligen som att Cain kommer vinna, men Brock kanske har en överraskande bra stand up när det väl är dags vem vet..

tyckte den va helt värdelös,

cero 2010-07-17 15:12

Man måste bara digga Brocks, "Can you see me now, CAN YOU SEE ME NOW?!" :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)