Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2010-07-08 19:01

Några hints på när en ev. rematch mellan Werdum och Fedor kan vara?

Petoria 2010-07-08 19:07



Fedor skämtar till det lite!



Fedor leker lite judo


olwe 2010-07-08 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4467759)
Några hints på när en ev. rematch mellan Werdum och Fedor kan vara?

Det är inte ens säkert att det blir av. Strikeforce vill hellre få till en titelfight mellan fedor och Overeem medan M1 vill ha en rematch mot Werdum. Fedor har ju som bekant bara en fight kvar på kontraktet med strikeforce och det är som vanligt ingen enkel sak att reda upp politiken när M1 är med i leken.

Det finns någon klausul i kontraktet som gör att fedor inte kan lämna strikeforce om han står som champ vilket gör att m1 har en loose/loose ifall de tvingas fightas mot overeem (förlora och fedor tappar ännu mer ranking, vinna och få en sämre förhandlingsposition då de inte kan lämna strikeforce). Strikeforce har dock ännu mer att förlora på att sätta honom i en rematch mot Werdum eftersom Fedor då kan skriva kontrakt med exempelvis UFC efter den fighten.

Läs på bloodyelbow. Där står det mer om saken.

olwe 2010-07-08 19:44

Cero: nu ser jag att jag missade en liten del i din post =). Jag tror inte de har släppt några hints på eventuella datum.

cero 2010-07-08 19:47

Vill strikeforce ha en titlefight mellan fedor och overeem när fedor förlorade mot werdum? Makes no sence.

dared 2010-07-08 20:14

Förnuftigare än när Rogers fick den iaf :D

Doctor Snuggles 2010-07-08 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4467843)
Vill strikeforce ha en titlefight mellan fedor och overeem när fedor förlorade mot werdum? Makes no sence.

Du menar ifall bälten betydde något inom mma?

Tigerkotten 2010-07-08 20:23

Borde vara Overeem vs Werdum. Sen får Fedor möta antingen förloraren eller vinnaren. Då han antingen får en chans att ta revansch på Werdum, eller möta Overeem för första gången.

F.ö var jag 1 av 10 personer som vann en tävling på mmanytt :D

cero 2010-07-08 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4467893)
Du menar ifall bälten betydde något inom mma?

Nej men det känns ju ganska logiskt att Werdum får en title-shot eftersom att han vann mot Fedor, eller?

Doctor Snuggles 2010-07-08 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4467960)
Nej men det känns ju ganska logiskt att Werdum får en title-shot eftersom att han vann mot Fedor, eller?

Du menar som om man vanligtvis följer en ranking och logisk ordning för titelshots? Som t.ex. när Brock fick det efter 2 matcher i UFC, och 3 totalt, varav en var en förlust?
Som sagt, bälten är värda en hel del.

cero 2010-07-08 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4467995)
Du menar som om man vanligtvis följer en ranking och logisk ordning för titelshots? Som t.ex. när Brock fick det efter 2 matcher i UFC, och 3 totalt, varav en var en förlust?
Som sagt, bälten är värda en hel del.

Iförsig, men hade Brock blivit knockad av Heath Herring kanske inte ett försök på titeln skulle varit aktuellt längre, eller? Så som jag har förstått det brukar det vara så att om det finns typ 2-3 personer som är potenciella tagare av bältet, och alla de mötts på något sätt, så brukar det ju vara den som vinner som sedan möter "mästaren" - eller har jag fått det helt om bakfoten nu?

Doctor Snuggles 2010-07-08 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4468015)
Iförsig, men hade Brock blivit knockad av Heath Herring kanske inte ett försök på titeln skulle varit aktuellt längre, eller? Så som jag har förstått det brukar det vara så att om det finns typ 2-3 personer som är potenciella tagare av bältet, och alla de mötts på något sätt, så brukar det ju vara den som vinner som sedan möter "mästaren" - eller har jag fått det helt om bakfoten nu?

Eventuell "logik" som används är högst informell och ger alltid vika för kommersiella intressen, särskilt hos mindre organisationer som behöver pengarna. Strikeforce kommer sannolikt att göra det som de tror de kan tjäna mest pengar på - "vad fansen vill se". Det vore dessutom en annan sak om Fedor hade fler fighter kvar på sitt kontrakt.

eternallord 2010-07-08 22:01

Meningen var naturligtvis att Fedor skulle vinna mot Werdum för att kunna fightas om bältet men nu är det klabb. Kommerciellt sett så fungerar det alldeles utmärkt att sätta Fedor mot Overeem då det är en match folk vill se, men om Strikeforce vill skapa någon sorts legitimitet borde de sätta Werdum mot Fedor II i höst och om Fedor vinner där, Fedor mot Overeem runt nyårsskiftet.

"Fördelen" för Fedor verkar vara att Werdum inte tycks särskilt intresserad av Overeem-fighten och hellre tycks vara intresserad av en rematch.

Tigerkotten 2010-07-08 22:16

Varför ska Overeem behöva vänta på att Fedor får en revansch match?
Varför ska Werdum behöva möta Fedor en gång till innan han får chans på bältet?

Om Strikeforce ska visa någon s.k legitimitet så borde det vara Werdum vs Overeem som nästa fight.

delta_mats 2010-07-08 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4467675)
Visst finns det nybörjartävlingar! Har kollat runt lite på mma klubbar eftersom att jag är intresserad av att börja, och på hemsidorna skriver dom flesta att grappling tävlingar är lämpliga för nybörjare, för att sedan kunna tävla lite "hårdare" former när man har tränat ett tag. Har även kompisar som har tävlat som nybörjare.

Har erfarenhet från stående fighting då jag tränat boxning ett antal år förut, men det är väl runt 5 år sedan jag slutade. Ouch, tiden går fort. Men det är just grappling och sånt jag är intresserad av då det är nya kapitel för mig.

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4467721)
Absolut! Anslut dig till en klubb som angagerar sig mycket i att tävla så kommer nog tränaren (om du gör dig lite sedd iaf) börja truga på att du ska tävla. Det finns ju ganska många SW-tävlingar o.dyl så du behöver inte enbart rikta dig mot BJJ-tävlingar.

Absolut det ska jag göra, finns två BJJ klubbar här i Umeå. Får besöka de båda och se vilken man fastnar mest för.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)