![]() |
|
Citat:
Det är för enkelt att vara brottare i MMA idag. Man ska inte kunna slarva som dom gör ibland, tar man så dumdristiga risker ska man straffas också. |
Citat:
Ja, det stämmer, så mao skulle det vara farligare att göra halvdana takedowns (vilket är en fördel, exempel Silva-Maia kanske hade blivit intressantare om Silva kunde ge Maia betalt för sitt famlande). Däremot flygande knä mot liggande motståndare, likt stomps, bör inte tillåtas. Skulle någon HW landa klockrent med hela sin vikt på någons huvud med knät skulle vi nog få se det första dödsfallet i MMA. |
Citat:
Hur menar du med flygande knä mot marken? Typ så som Tony Jaa avslutar sin sista motståndare i Ong Bak-filmen? Hoppar upp och drar upp fötterna i rumpan så knäna pekar ner mot marken? Haha ja, visst det hade ju varit brutalt, men jag köper att det inte är tillåtet. Jag ser inte egentligen när det hade kunnat användas ens, enda tillfället men har "fri tillgång" att attackera en motståndare så är om han har magen mot golvet, och där får man varken attackera bakhuvudet eller ryggraden, vilket hade gjort att attacken ändå inte hade kunnat användas. På rygg hade attacken endast kunnat utföras mot en avsvimmad motståndare och det ser jag som tämligen otroligt. Skulle väl vara Henderson då, han gillar ju att permanent skada motståndare med flygande attacker efter knock, haha. http://i32.tinypic.com/2ntikc7.gif http://i49.tinypic.com/nlom6c.gif |
Man kan ju, som klippet visar, göra hopp över motståndarens ben när han ligger på rygg. På samma sätt skulle man kunna ta sats, fast landa med knäna före.
|
Alltså när jag läste det där med knän mot liggande fighter då tänkte jag direkt på Pride. Där såg man folk som låg och dundrande in knän i ovansidan av huvudet. Ska se om jag hittar klipp.
02:52 in |
Fedor>
|
Citat:
|
I Pride var de också inte särskilt snabba på att stoppa en fight, i UFC skulle det se helt annorlunda ut.
Hah, visste inte att Chuck hade slagits mot Overeem, måste kika på den matchen. Finns mycket godbitar i pride överhuvudtaget. |
Någon som känner till Megumi Fujii? Det borde ni.
Kanske pfp världens bästa kvinnliga mma-fighter/grappler. Obesegrad, 19-0, varav 16 är submissions och 13 av dem i första ronden. |
Doctor Snuggles du måste verkligen titta ingeom Pride! :) Många sjukt bra matcher.. Dana White drog dit med sin golden boy för att han trodde dom skulle vinna hela grand prixn ;) Gick inte riktigt sååå bra..
|
Jo, håller på att dra ner lite nu. :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Sedan handlar det nog för mycket om pengar för att någon ska tappa bara sådär |
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:42. |