Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

dared 2010-04-11 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren (Inlägg 4293678)
Alex borde egentligen gå ner till 185, det skulle nog passa lite bättre, då han blir en stor middleweight.

Han är ju redan längst tillsammans med Jon Jones i divisionen? Han är bara 22 år, tycker det är bättre att han köttar på med lite vikt som han försöker med. Han kan ju to m satsa på HW långsiktigt med hans frame även om han kanske inte väljer att göra det.

Doctor Snuggles 2010-04-11 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 4293663)
Problemet är inte att matchen blev dålig, utan att han agerar extremt respektlöst och arrogant. Det är bara rövhål som förnedrar sina motståndare, oavsett hur överlägsen man är.

Va? Du kanske bör gå o titta på teletubbies eller något. Jag tittar på MMA för att se bra matcher.

ManuelIT 2010-04-11 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av Yes (Inlägg 4293663)
Problemet är inte att matchen blev dålig, utan att han agerar extremt respektlöst och arrogant. Det är bara rövhål som förnedrar sina motståndare, oavsett hur överlägsen man är.

Håller med. Det är en sak att köra det obligatoriska pre-fight trashtalket för att hypa upp events, alla gör det och alla är med på det, typ. Men att göra det så i ringen, OCH SEN INTE BACKA UPP DET, utan försöka undvika motståndaren i över 2 ronder? Pinsamt.

davve 2010-04-11 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 4293775)
Håller med. Det är en sak att köra det obligatoriska pre-fight trashtalket för att hypa upp events, alla gör det och alla är med på det, typ. Men att göra det så i ringen, OCH SEN INTE BACKA UPP DET, utan försöka undvika motståndaren i över 2 ronder? Pinsamt.

Faktiskt, nu har jag inte ens sett galan än men känns inte spec. hett.

ahl- 2010-04-11 17:51

Kontrakten mellan organisationen och idrottsmännen kommer att se annorlunda ut framöver, tror jag!

Jazen 2010-04-11 18:07

Säger det igen. UFC ÄR en publik sport! vill silva ha svårare motstånd o white inte kan ordna det så kan han sluta tjäna stora pengar i ufc o gå till andra ligor där det kanske finns annat motstånd. Säg att han får lätt motstånd? då går man in, o avslutar snabbt som en champ man är.... punkt slut.... alla fighters säger det själva att dom är där för att prestera och underhålla publiken....okej dom är inga skådespelare, men man ska försöka, hur svårt/lätt motståndet är.
Killarna har ett ansvar och det är att underhålla + prestera..... annars kan dom köra lite backyard fighting där dom slipper sånt....

cero 2010-04-11 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4293421)
Jag förstår inte folk som resonerar sådär "Det såg ut som att han hade kunnat avsluta det när han ville".. Tror folk att Bj penn inte vill ha kvar sitt bälte? Inte vill fortsätta vara champion? Hade han kunnat göra någonting hade han gjort det..

Min teori - delvis pga hans knälinda - är att han var skadad men inte vill cancel:a så han slogs skadad och därför såg han så miserabel ut som han gjorde.

Jag tyckte att BJ Penn hade dominant boxning och träffade Frankie riktigt bra många gånger, men för någon anledning verkade han inte vilja pressa på och avsluta matchen. Utan han slog någon serie eller två, backade, och gjorde samma sak igen. De gångerna han gick fram så tyckte jag det såg ganska risigt ut för Frankie. Jag vet att den vanliga BJ Penn vi brukar se skulle total-dominera Frankie både stående, i clinchen, och på marken. Även om BJ såg värst ut i fejjan så gjorde ju Frankie aldrig något som var i närheten av att hota honom. Ganska tråkigt med sånna matcher, speciellt när det gäller titelmatcher.
Citat:

Maias för att vara för försiktig och defensiv
Gissa varför det blev så. Möter man någon som befinner sig ljusår över än så blir det lätt så. Dags för Dana att fixa Anderson något riktigt motstånd! Blir ju lätt trams när han får möta folk han kan knocka med en arm bakom ryggen. (Inte för att det är någon ursäkt för att han förstörde hela huvudmatchen, menmen) Vi såg det mot Leites, Griffin, Maia.
Citat:

Kontrakten mellan organisationen och idrottsmännen kommer att se annorlunda ut framöver, tror jag!
"You have to actually fight in the octagon?" - känns passande.

Jense 2010-04-11 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4293873)
Dags för Dana att fixa Anderson något riktigt motstånd! Blir ju lätt trams när han får möta folk han kan knocka med en arm bakom ryggen. (Inte för att det är någon ursäkt för att han förstörde hela huvudmatchen, menmen) Vi såg det mot Leites, Griffin, Maia.


Jag tror Dana försöker men vem ska Dana knyta till ufc som är likvärdig Anderson silva? Banta ner fedor?

Mago 2010-04-11 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4293887)
Jag tror Dana försöker men vem ska Dana knyta till ufc som är likvärdig Anderson silva? Banta ner fedor?

Mousasi!

cero 2010-04-11 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4293887)
Jag tror Dana försöker men vem ska Dana knyta till ufc som är likvärdig Anderson silva? Banta ner fedor?

Bra fråga, låt honom gå upp en viktklass?

Jense 2010-04-11 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 4293900)
Mousasi!

Han tävlar i lätt tungvikt, men väljer Anderson att gå upp i lhw har nog ufc en del fighters att sätta mot honom. Jag håller med, mousasi skulle ge Anderson en grym match i lhw.

cero 2010-04-11 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4293912)
Han tävlar i lätt tungvikt, men väljer Anderson att gå upp i lhw har nog ufc en del fighters att sätta mot honom. Jag håller med, mousasi skulle ge Anderson en grym match i lhw.

Fattar inte varför han inte skulle göra det? Ganska klart att MW inte har något som kan hota Silva.

Jense 2010-04-11 18:44

Jag menar alltså främst vem som skulle kunna ta mellanviktsbältet från honom

Jense 2010-04-11 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4293921)
Fattar inte varför han inte skulle göra det? Ganska klart att MW inte har något som kan hota Silva.

Jag håller med, och det har jag tyckt sen han piskade James Irvin. Vacanta bältet kanske? Något kommer garanterat hända i divisionen iaf.

Mago 2010-04-11 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4293912)
Han tävlar i lätt tungvikt, men väljer Anderson att gå upp i lhw har nog ufc en del fighters att sätta mot honom. Jag håller med, mousasi skulle ge Anderson en grym match i lhw.

Så är det ju, men han har fightats i MW för inte så länge sen och kan säkerligen gå ner dit lätt igen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)