Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

AmericanDragon 2010-02-04 08:49

Citat:

Ursprungligen postat av Matsa (Inlägg 4150708)
Men snälla nån, Snuggles nämnde inte ens Fedor i det du citerade.



Han har många gånger uttalat sig om att även någon som Fedor skulle ha problem med Puddes styrka. Men visst, jag satsar lika mycket pengar på Brock som på Fedor.

Rahf 2010-02-04 08:52

Citat:

Ursprungligen postat av Erik__ (Inlägg 4150895)
Vunnit 2ggr mot ernesto hoost i k1*screwy*

För att hans taktik (tjurrusning och överrumpling) funkade riktigt bra mot en fighter som inte var/är speciellt aggressiv utan mer reaktionär. När den sviten bröts så insåg alla att man måste vara lite mer aktiv i en fight mot Sapp, och sen blev sig ingenting likt för honom.

AmericanDragon 2010-02-04 08:55

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4150832)
Detta är lite roligt. Du vill få det till att styrkan är oviktig, men ändå så roidar du loss med dina feltolkningar. Ställ ner burken anabola nu.

Nej, nu är det du som feltolkar, gubben. Jag säger inte att styrka är oviktigt. Vad jag säger är att Pudde skulle få stryk mot någon som Fedor eller Brock. Det är två helt skilda saker. Behöver du ytterliggare en förklaring eller är det bra så?

delta_mats 2010-02-04 09:09

Citat:

Ursprungligen postat av AmericanDragon (Inlägg 4150975)
Nej, nu är det du som feltolkar, gubben. Jag säger inte att styrka är oviktigt. Vad jag säger är att Pudde skulle få stryk mot någon som Fedor eller Brock. Det är två helt skilda saker. Behöver du ytterliggare en förklaring eller är det bra så?

Hur vet du att han skulle få stryk? Hur skulle en gameplan se ut för Fedor eller Brock mot Pudde?

dared 2010-02-04 09:23

Ser Pudde ut som sin första fight behöver Fedor givetvis inte ens en gameplan, utan skulle nog bli en rätt snabb TKO. Går liksom inte ha halvkass teknik och slarva med guard mot världens genom tiderna bästa (tungvikts)fighter, även om man råkar vara starkast i världen.

Visst tål säkert Pudde mycket, men inga knäböjstats kan någonsin få en person att bli ostoppbar, alla har en haka.

...

Jag tror Pudde har potential att bli bra, dock så borde han isåfall flytta till top-camp och lägga ned WSM-satsningarna. Tveksamt att han gör nått av sakerna.

Ajin 2010-02-04 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4151014)
Ser Pudde ut som sin första fight behöver Fedor givetvis inte ens en gameplan, utan skulle nog bli en rätt snabb TKO. Går liksom inte ha halvkass teknik och slarva med guard mot världens genom tiderna bästa (tungvikts)fighter, även om man råkar vara starkast i världen.

Visst tål säkert Pudde mycket, men inga knäböjstats kan någonsin få en person att bli ostoppbar, alla har en haka.

...

Jag tror Pudde har potential att bli bra, dock så borde han isåfall flytta till top-camp och lägga ned WSM-satsningarna. Tveksamt att han gör nått av sakerna.

Sådär. Slutdiskuterat.

Doctor Snuggles 2010-02-04 12:47

Kan man träna axlar såhär utan att bli skadad, och med bättre engelskaskills än fedor, varför ens undra att fedor kommer bli mosad av manligheten. :D


NEXT TIME; YOU TRY!

AmericanDragon 2010-02-04 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4150993)
Hur vet du att han skulle få stryk? Hur skulle en gameplan se ut för Fedor eller Brock mot Pudde?

Jag behöver inte säga något mer, Dared sa det precis som jag skulle velat:

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4151014)
Ser Pudde ut som sin första fight behöver Fedor givetvis inte ens en gameplan, utan skulle nog bli en rätt snabb TKO. Går liksom inte ha halvkass teknik och slarva med guard mot världens genom tiderna bästa (tungvikts)fighter, även om man råkar vara starkast i världen.

Visst tål säkert Pudde mycket, men inga knäböjstats kan någonsin få en person att bli ostoppbar, alla har en haka.

...

Jag tror Pudde har potential att bli bra, dock så borde han isåfall flytta till top-camp och lägga ned WSM-satsningarna. Tveksamt att han gör nått av sakerna.


Kwon 2010-02-04 15:34

Underbart klipp det där

I SHOW YOU, NOW, MY WORKOUT FOR SHOULDERS; LETS GO!

TWO SETS, IS WARMUP

NEXT TIME; YOU TRY!

Kross 2010-02-04 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av AmericanDragon (Inlägg 4150969)
Han har många gånger uttalat sig om att även någon som Fedor skulle ha problem med Puddes styrka. Men visst, jag satsar lika mycket pengar på Brock som på Fedor.

Ja, han har sagt att Fedor kan få problem med Pudde. Det är ingen som har sagt svart på vitt att Pudzianowski kommer att klå Fedor och jag tror inte heller att någon här förväntar sig det. Hans absurda styrka och explosivitet kan fortfarande sätta Fedor i riskzonen för något oberäkneligt, och hur du än vrider och vänder på det lär det inte vara lätt att kontrollera någon som Pudde. Det är just det som är grejen - det finns en RISK, just pågrund av hans fysik och styrka. Sluta misstolka och hetsa upp dig med "Pudde får pisk av Brock och Fedor" för det var inte det saken handlade om.

Matsa 2010-02-04 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av AmericanDragon (Inlägg 4150969)
Han har många gånger uttalat sig om att även någon som Fedor skulle ha problem med Puddes styrka. Men visst, jag satsar lika mycket pengar på Brock som på Fedor.

Men citera då det du svarar på, det är väl inte precis något svårt koncept? ;)

Kwon 2010-02-04 16:46

1st (FÖRSTA!!!!) Annual UNC! Ultimate Nugget Championship

way 2010-02-04 21:19

Känns som att pudde säkert skulle kunna få ner fedor på marken, men torska på någon submission sedan.

Kwon 2010-02-04 22:15

Smiska på rumpan och du förlorar matchen!

AmericanDragon 2010-02-04 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av Kross (Inlägg 4151565)
Ja, han har sagt att Fedor kan få problem med Pudde. Det är ingen som har sagt svart på vitt att Pudzianowski kommer att klå Fedor och jag tror inte heller att någon här förväntar sig det.

Absolut, jag håller med om att han får problem styrkemässigt. Men vi vet ju allihopa som är någolunda insatta inom sporten att man kommer bara så långt på "råstyrka". Ställer man sig mot någon i kalibern som Fedor måste man ha så mycket mer än bara sin styrka att förlita sig på.







Citat:

Ursprungligen postat av Matsa (Inlägg 4151619)
Men citera då det du svarar på, det är väl inte precis något svårt koncept? ;)

As you wish! :)


Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4144972)
När det gäller fedor så hade han lite problem med Brett t.ex. pga dennes styrka, tänk då en välrundad pudde som är MYCKET starkare. Vi kommer nog få se världens första "armbar escape by armcurl". ;)

(jag vet, inte helt seriöst uttalande)

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4146411)
Det är svårt att säga. Jag tror på mr P:s envisa tjurmentalitet och arbetsvillighet.

[...]


Jag tyckte att fedor upplevde en tydlig utmaning med bilmekanikerns styrka och explosivitet i några lägen, och tänk då någon som är typ dubbelt så stark. Men men, vi får se.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4148231)
Skulle fedor försöka en armbar på pudde så är risken att han skulle åka upp i luften och raskt ner några gånger med huvudet före.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4148342)
Du vet att han markar 400+ , va?


Om jag har misstolkat något så ursäktar jag mig. Men jag får bara intrycket av att Doctorn tror starkt på att Pudde skulle ha en ganska okej chans att slå Fedor pga sin awesomepowerness. Det är det jag inte håller med om.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)