Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

MackeJuve 2015-06-04 15:46

Så patetiskt när man läser kommentarer på FB och AB angående att Alex fick matchen. Efter sin senaste torsk så är han en loser i mångas ögon, "hoppas du håller käften stängd och slåss istället", "Kommer bli mosad", etc etc. Snacka om kappvändare. Ja han kanske inte förtjänade fighten men kan inte folk vara lite glada för det istället? Jag hoppas innerligt av hela mitt hjärta att han vinner och täpper till truten på alla idioter :)

delta_mats 2015-06-04 15:49

Tror faktiskt att Gus kan stå emot Cormiers brottning rätt bra. Dels är han väldigt rörlig och sen är han betydligt längre vilket är svårare för Cormier.

Blir förhoppningsvis en spännande fight hur som helst.

Degpekka 2015-06-04 16:17

Alex är ju en jävel på att röra sig och distans. Om man lyckas plocka ner Jones som Alex gjorde så tyder det ju på att hans brottning är bland dem bättre i viktklassen. Rumble och Jones kändes som farligare motstånd vad gäller avslut iaf. Kan han bara ta sig upp från golvet om(Läs: när, för vem fan klarar 25min mot den köttbullen :D ) han hamnar där tror jag ändå han har en chans att plocka bra poäng.

delta_mats 2015-06-04 16:21

Alex plockade ner Jones som sagt, vilket Cormier misslyckades med, typ :)

eternallord 2015-06-04 16:55

Redan glömt? :) Inte särskilt mycket kontroll dock, men det hade inte Gus heller.
http://2.bp.blogspot.com/-PC-ApHZETT...BUFC%2B182.gif

Reachen som vissa av er pratade om är definitivt Gus bästa chans. Om han lyckas etablera jabben och hålla Cormier på avstånd kan han ta hem det.

delta_mats 2015-06-04 17:40

Därför jag skrev "typ".

Tricklew 2015-06-04 18:42

Känns som en svår fight för Alexander, man ska kanske ha i åtanke att han inte har besegrat några top motståndare öht. Kommer denna fight visa att han är en gatekeeper?

An Iron Soul 2015-06-04 18:42

Hoppas självklart att Alexander Gustafsson vinner. :)

Drömscenariot hade dock sett helt annorlunda ut; DC får sin returmatch mot JJ och vinner.
Alex möter antingen Rashad Evans eller Ryan Bader och vinner, belönas med en match om UFC-bältet.

Vet inte vad det är med mig men jag gillar DC alltså.. :laugh:
Blir säkert en tuff och jämn match.

Bailah 2015-06-04 19:00

Tror inte Alex vinner där, men självklart hoppas jag. Tror lite som Eternal där.

cero 2015-06-04 20:02



Lite sen till kalaset, men jag älskade denna brutalt iskalla kommentaren av Jacare efter Vitors match:

"You'd expect more from a Carlson Gracie student."

Var lite så jag tänkte också. Han misslyckades med steroidskuren, blev nedtagen en gång och gav upp direkt..? Finns nog ingen bättre definition av glaskanon/frontrunner än Vitor, så fort han hamnar utanför sin bekvämlighetszon så viker han sig och längtar hem till familjen. Kände att även Rumble vek sig, men det var mest en korkad prestation rent taktiskt och när gastanken tog slut var det för sent. 25-minutersmatch och redan från början slogs han som om det bara vore 1 rond kvar.

Rahf 2015-06-04 20:04

Gällande Gustafsson så har han åtminstone liten fördel med erfarenhet. Tränare vet vad som ska prioriteras inför den här matchen.

Doctor Snuggles 2015-06-05 13:54

Cero! Teh unbanned?

eternallord 2015-06-05 13:57

Varför blev du bannad? Jag missade det

Degpekka 2015-06-05 14:08

Klart det är en svår fight?! :D Det hade vatt en svår fight för dem flesta obeväpnade i världen... Kul att Alex får chansen!

kaer 2015-06-05 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av MackeJuve (Inlägg 7363148)
Så patetiskt när man läser kommentarer på FB och AB angående att Alex fick matchen. Efter sin senaste torsk så är han en loser i mångas ögon, "hoppas du håller käften stängd och slåss istället", "Kommer bli mosad", etc etc. Snacka om kappvändare. Ja han kanske inte förtjänade fighten men kan inte folk vara lite glada för det istället? Jag hoppas innerligt av hela mitt hjärta att han vinner och täpper till truten på alla idioter :)

Men är det egentligen folk som är intresserade av mma och följt ufc en längre tid som uttrycker sig så? Jag får för mig att kreti och pleti fick upp ögonen för Gus och ufc när det hajpades inför förra matchen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)