Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2015-01-07 01:12

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7237824)
Gillar du inte folk som dricker heller? Personligen bryr jag mig inte om folk festar på fritiden.

Håller med. Sedan kan man säkert argumentera för att han har lite annorlunda ansvar som idoliserad offentlig person och familjefar, men det är en annan diskussion. Att han checkat in på rehabiliteringscenter låter mer som standard PR, men vi får se.

Citat:

Men man behöver inte sälja sig själv som gudsbarn och som en person där familjen kommer först, när det uppenbarligen är bullshit.
Om man tar kokain så struntar man i familjen? :confused:

mottat 2015-01-07 01:15

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7237838)

Om man tar kokain så struntar man i familjen? :confused:


Köra rattfull och ta olagliga droger som man kan dö utav är ganska egoisktist mot sin familj.

cero 2015-01-07 01:16

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7237840)
Köra rattfull och ta olagliga droger som man kan dö utav är ganska egoisktist mot sin familj.

Gissa hur många som dör av alkohol varje dag?

Petoria 2015-01-07 01:18

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7237841)
Gissa hur många som dör av alkohol varje dag?

Ja han dricker ju tydligen också om han kör rattfull.

mottat 2015-01-07 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7237841)
Gissa hur många som dör av alkohol varje dag?

Vad har det ens med saken att göra?

cero 2015-01-07 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 7237842)
Ja han dricker ju tydligen också om han kör rattfull.

Visste inte att jag, och största delen av Sverige, är egoistiska mot våra familjer för att vi dricker ibland. *jorgen*

mottat 2015-01-07 01:21

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7237844)
Visste inte att jag, och största delen av Sverige, är egoistiska mot våra familjer för att vi dricker ibland. *jorgen*

Ja för alla som dricker kör bil samtidigt och det är exakt samma sak. :smash:

cero 2015-01-07 01:22

Det var du som skrev "droger som man kan DÖ utav" som en separat anledning till varför man är egoistisk.

mottat 2015-01-07 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7237847)
Det var du som skrev "droger som man kan DÖ utav" som en separat anledning till varför man är egoistisk.

Vad tror du är vanligast att man snortar lite för mycket kokain och dör av en överdos på plats, eller att man dricker för mycket och bara ramlar ihop.

cero 2015-01-07 01:26

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7237848)
Vad tror du är vanligast att man snortar lite för mycket kokain och dör av en överdos på plats, eller att man dricker för mycket och bara ramlar ihop.

5 miljoner människor "bara ramlar ihop" varje år, och alkohol dricker vi till lunchen och introducerar till våra barn. Men gud nåde den som snortar kokain bland sina vänner!

mottat 2015-01-07 01:34

Jag dricker inte alkohol själv. Men det är lagligt och tror inte så många dör av att dricka 1 gång. Men jag har känt 2 personer som dött av överdos och tror inte dom räkna med att dö utan att de bara skulla "snorta lite med sina vänner".

Känner inte Jon Jones, men av det jag läst och sett så är det ingen person för mig. Gillar inte religösa pundare som är hycklare.

Älskar o se han fightas dock och kommer fortsätta göra de :)

Doctor Snuggles 2015-01-07 01:36

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7237852)
Jag dricker inte alkohol själv. Men det är lagligt och tror inte så många dör av att dricka 1 gång. Men jag har känt 2 personer som dött av överdos och tror inte dom räkna med att dö utan att de bara skulla "snorta lite med sina vänner".

Känner inte Jon Jones, men av det jag läst och sett så är det ingen person för mig. Gillar inte religösa pundare som är hycklare.

Älskar o se han fightas dock och kommer fortsätta göra de :)

Eh, massor av människor dör av alkoholförgiftning. Att det är lättare att droga ihjäl sig beror mer på att det är lättare att få i sig för mycket och folk inte har koll på doser osv (delvis pga att det är olagligt). Inte för jag förstår hur det är relevant, dock.

Doctor Snuggles 2015-01-07 01:38

Citat:

Ursprungligen postat av mottat (Inlägg 7237835)
Folk får göra vad dom vill. Men man behöver inte sälja sig själv som gudsbarn och som en person där familjen kommer först, när det uppenbarligen är bullshit. Sen bryr jag mig extremt lite om fighters personligheter, det kommer aldrig ha en faktor över om jag kommer att titta. Kommer titta på hans fighter till den dagen han slutar.

Han är mao en vanlig höger-kristen i USA. Fattas bara lite gay-sex på offentliga toaletter. :D

mottat 2015-01-07 01:44

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7237854)
. Att det är lättare att droga ihjäl sig beror mer på att det är lättare att få i sig för mycket och folk inte har koll på doser osv.

Det är min poäng. Om man sitter i interjuver och säger att man älskar sin familj och att dom betyder allt så tycker jag inte man ska gå ut och dra några linor kokain för det är skoj. Alla kanske inte håller med mig. Jag hade haft en annan bild av mina föräldrar iallafall om jag fått reda på att dom gjorde det när jag var 4-5 år och satt hemma.

Doctor Snuggles 2015-01-07 01:48

Verkar inte som en särskild vettig poäng. Det är bara idioter som dör av överdos (och oftast i kombination med alkohol dessutom). Finns ingen anledning att se mer ner på en människa för att de tar en lina, än om de tar några drinkar imo. Förstår inte varför man skulle älska sin familj mindre för det. Då borde folk inte köra bil, för risken att dö i en bilolycka är isf mycket större.

Aja, men nog om det kanske.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)