Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2014-10-04 21:52

Som sagt, skit.

Gunnar gjorde han något annat än slå en höger och faila clinchen?

Hackenschmidt 2014-10-04 21:55

Ja clinchen var verkligen helt meningslös, fick bara 3 slag i magen varje gång

Gunnar ödmjuk som vanligt i alla fall, undrar fortfarande om sparkarna i början eller någon skada sabbade för Gunnar, han känns inte som typen som skulle nämna det på intervjun heller

Grazzafukkinrazzi 2014-10-04 21:57

Tyckte det syntes redan mot Zak Cummings att Gunnar inte har något extraordinärt att erbjuda på fötterna direkt. Förvånade mig att han inte var mer inne på nedtagningar för Story svingar rätt friskt emellanåt.

Sjukt bra stabilt av Story och LOL på split decision.

Doctor Snuggles 2014-10-04 22:01

Va? Han såg bra ut mot Cummings. Skillnaden var att Story hade en gameplan mot Gunnar, och Gunnar kunde inte anpassa sig. Trots att det är SBG:s mantra "adapt and overcome".
Konstigt, eftersom han är så snabb så han borde kunnat jabba sig till en vinst. Och varför inte fler sparkar och mer variation öht? Det är ju bl a det som gör Conor så bra. Folk vet inte vad som kommer.

Grazzafukkinrazzi 2014-10-04 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7155248)
Va? Han såg bra ut mot Cummings.

Såg precis om matchen. Vek i clinchen och tog emot ett par rejäla smällar mot buren. Avvaktande och tog emot många legkicks, inget markant övertag ståendes ens mot en fighter som Zak Cummings. När han drog ned Cummings i backen var det en helt annan historia dock.

Doctor Snuggles 2014-10-04 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7155274)
Såg precis om matchen. Vek i clinchen och tog emot ett par rejäla smällar mot buren. Avvaktande och tog emot många legkicks, inget markant övertag ståendes ens mot en fighter som Zak Cummings. När han drog ned Cummings i backen var det en helt annan historia dock.

Nja, han parerade alla slag i princip, och fick in några riktigt bra. Sedan drog han upp tempot i andra. Problemet mot Story var istället att han inte verkade kunna anpassa sig, och väntade istället på att Story skulle göra ett misstag.
Men visst, han har lite att jobba på. Clinchen märkte jag var dålig redan några fighter sedan.

Grazzafukkinrazzi 2014-10-04 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7155286)
Nja, han parerade alla slag i princip, och fick in några riktigt bra. Sedan drog han upp tempot i andra. Problemet mot Story var istället att han inte verkade kunna anpassa sig, och väntade istället på att Story skulle göra ett misstag.
Men visst, han har lite att jobba på. Clinchen märkte jag var dålig redan några fighter sedan.

Visst var han aldrig illa ute eller blev direkt skakad av något slag men tyckte det syntes att han är slö defensivt och inte alls blixtsnabb offensivt. Slö defensivt trodde jag bara berodde på nonchalans men kvällens match tycker jag är en bekräftelse på att hans defensiv inte är så bra. Han har nämnts i samma meningar som Machida när det kommer till karate vilket inte alls verkar stämma.

Jag är djupt bestört över att han inte försökte ta ett kapitel ur Maia's bok när det kommer till hur man löser Rick Story.

Doctor Snuggles 2014-10-04 23:18

Han verkar inte ha samma slags grindiga bjj som maia, utan verkar ge upp positioner om de är för jobbiga att hålla kvar.

Han är inte slö defensivt imo, utan var bara för förutsägbar och därför hamnade i dåliga positioner (där han faktiskt var rätt snabb på att ändå klara sig undan). Svårt då.
Men eftersom han är en attack-baserad fighter; skulle han vara mer oförutsägbar, leda med en jabb, och sparka mer, så skulle det nog gått mycket bättre.

MackeJuve 2014-10-04 23:20

Haha första galan man kollar på och alla man höll på förlorade :) Fick mersmak ändå!

Bailah 2014-10-04 23:27

Ska någon se nästa gala också?
Jag kommer nog att stanna upp för prelimsen, men sen blir det nog resten imorgon. Fan vad jag hoppas att Rory förlorar.

Petoria 2014-10-04 23:29


Doctor Snuggles 2014-10-04 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 7155303)

Ska den där bli som "I'm in your face" memen nu?

Bailah 2014-10-05 00:31

Oj, vilken Ko!

Doctor Snuggles 2014-10-05 00:34

Holy, Fucking, shit. Det där gjorde ont att bara titta på.

Bailah 2014-10-05 00:37

Denna fighten ser jag lite fram emot faktiskt, tror Raffe kommer dominera Caraway, hårt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)