Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2013-01-22 23:28

Finns maskiner där man tränar bålrotation. De är nog hyffsat effektiva för att utveckla en grundstyrka. Hålla i ena änden av en stång med andra änden på marken i ett hörn och vrida är ju rätt poppis också. Men även statiska övningar stärker ordentligt. Bålen har ju inte en särskilt stor ROM.

En bra träningsvideo:


:D

Vox 2013-01-23 08:41

Bra insats av Tor, och kul att Barnatt gick vidare. Förhoppningsvis får inte Tor Hall i nästa match.

Jag tippar Hall som vinnare av säsongen. Hans två förluster är mot Costa Philippou och Chris Weidman.

Såg ingen uppenbar "Junie Browning-person" den här säsongen vilket bådar gott (och förhoppningsvis bådar för kvalitet).

Vilson 2013-01-23 15:13

Citat:

Ursprungligen postat av Vox (Inlägg 6227374)
Såg ingen uppenbar "Junie Browning-person" den här säsongen vilket bådar gott (och förhoppningsvis bådar för kvalitet).

Ropa inte hej innan första fyllekvällen.

cero 2013-01-23 15:43

Uriah Hall såg onekligen imponerande ut, bortsett från gastanken i andra ronden.

Doctor Snuggles 2013-01-23 16:42

Fattar inte varför Jones inte valde Hall först. Verkar absolut ha mest potential, och är antagligen han som Dana har snackat varmt om.
Oh, HAI killen var rolig också. ;)
Produktionen verkar vara lite proffsigare. Spolade inte riktigt lika mycket som jag brukar.

ChrisRiddick 2013-01-23 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6227069)
Med vilka övningar får man starkare bålrotationer (för slag, sparkar osv) egentligen? I de flesta basövningar så jobbar ju bålen statiskt. En övningar är ju typ stångsvängar (http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/178), men är det verkligen en övning man kan köra gristungt i? Sen finns det ju lite andra varianter där man håller i viktplattor och roterar osv, men vet inte om de är så effektiva för att utveckla råstyrka.

körde faktiskt stångsvängar idag på gymmet för första gången, kändes rätt bra i bålen och den är rätt ung faktiskt, mer än vad jag trodde den skulle va.

pröva ditt nästa gymbesök.

ChrisRiddick 2013-01-23 18:18

Kul att se en svensk, har inte haft koll på deltagarna denna säsong så de va kul att bli överraskad, och så heter han TOR:) nice:)

Doctor Snuggles 2013-01-23 19:03

Tor Troeng är ju hyffsat känd i Norden, och folk var förvånade varför han inte fick samtalet inför förra UFC i Sverige (minns inte om han hade en fight bokad redan iof).

ChrisRiddick 2013-01-23 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6228718)
Tor Troeng är ju hyffsat känd i Norden, och folk var förvånade varför han inte fick samtalet inför förra UFC i Sverige (minns inte om han hade en fight bokad redan iof).

Har aldrig orkat hålla koll på mer än UFC, och pride när det begavs sig.

Doctor Snuggles 2013-01-23 19:16

Inte jag heller egentligen, men ändå hade jag hört talas om honom. ;)

ChrisRiddick 2013-01-23 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6228770)
Inte jag heller egentligen, men ändå hade jag hört talas om honom. ;)

hehe du kanske är mer skarpsynt än jag;)

Doctor Snuggles 2013-01-23 20:42

Har möjligen nämnt detta förut, men har tänkt på en sak:
Eftersom AC tillåter en 6-1 ratio av T till epi, att alla fighters egentligen skulle kunna använda testosteron upp till den gränsen utan att åka fast (eftersom man inte testar för syntetiskt testosteron, iaf inte i första testet - om det ens går). Visst, eventuell prestanda/återhämtningsökning skulle bli mindre än med rejäla doser, men man skulle ändå ligga på nivåer som bara 1% av män gör och det borde ändå vara betydande vad gäller återhämtning t.ex.

Tricklew 2013-01-23 20:45

Nu vet jag inte om du har läst Lance Armstrong tråden, men vill minnas att jag har sett dig därinne. Hursom, där diskuteras det du drar upp, eventuella spårmetoder med mera för att sätta fast dessa. Kan rekommendera att du läser igenom de sista sidorna, om detta är något som intresserar dig på en större plan än just MMA.

Doctor Snuggles 2013-01-23 21:16

Alltså, jag bryr mig egentligen inte så mycket om det sker eller inte. Tycker dopningsreglerna är hyffsat godtyckliga som de är. Visst man måste dra gränsen någonstans antar jag, men med tanke på att fighters har en hyffsad chans att paja sitt endokrinsystem, så borde de få lite mer spelrum.
Bloddoping/epo vore nog mer effektivt om vi snackar pur prestation i mma, iaf.

Rahf 2013-01-23 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisRiddick (Inlägg 6228590)
Kul att se en svensk, har inte haft koll på deltagarna denna säsong så de va kul att bli överraskad, och så heter han TOR:) nice:)

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6228770)
Inte jag heller egentligen, men ändå hade jag hört talas om honom. ;)

Duktig och rutinerad fighter från Umeå. Hoppas han kan stå sig i denna uppsättning.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)