![]() |
|
Junior Dos Santos, Alistair Overeem, Cain Velasquez
Där har du top 3 HWs just nu |
Citat:
http://www.knockoutmagazine.cz/obraz...ick-ko-nog.gif http://1.bp.blogspot.com/_Bd8M63hYvz.../cainkongo.gif Citat:
|
Det känns lite löjligt att diskutera hur bra GSP är när han inte har slagits på 18 månader, för allt vi vet kan han vara den nya Shogun.
|
P4P?
Tror ni GSP eller Silva hade spöat Cain om dom möttes? |
GSP är bättre än Cain på allt, men sen så skiljer det sig ~25 KG, så det hade blivit jävligt svårt för honom. Inte omöjligt i alla fall. Silva hade antagligen förlorat. Brottning är inte Silvas starkaste sida, och Cain är en väldigt duktig brottare på 110 KG. Men den senare är inte jättesvår att träffa ståendes, så man vet aldrig.
P4P är "pound for pound", och syftar på hur bra någon är i förhållande till vikten. |
|
Tack för era svar ^^ nu känner jag mig något klokare :) Om man roidar upp GSP typ 20kg så hade han mao köttar sönder cain ^^ förutsatt att han behållit sin teknik, strategi etc (ja jag fattar att han inte varit lika snabb på 20kg+ som nu)
|
Nej man vet inte, det enda man vet är hur de presterar under sina nuvarande förutsättningar, hela P4P diskussionen är en annan variant på "Hade Dempsey blivit världsmästare idag om han föddes för 20 årsedan och växte upp med all modern kunskap, träning etc?" Dvs, det är en gissningslek för vuxna människor som fortfarande väntar på att Superman ska slåss med Hulken, så vi äntligen vet vem som är starkast. P4P diskussionen är extremt löjlig, och det förvånar mig att så många faller in i denna diskussion om och om igen, en ranking inom varje viktklass fyller en klar funktion, och går till viss del att mäta efter deras prestation inom den viktklassen, P4P däremot är nonsens.
|
Sen brukar ju P4P mest handla om vem som är mest dominant om man bortser ifrån viktklasser. Handlar inte direkt om vem som teoretiskt skulle vinna mot vem, även om det är det som det egentligen ska betyda.
|
Citat:
|
Citat:
Silva däremot är helt obestridd i det avseendet. Sedan får man inte glömma Jon Jones. Det kan mycket väl visa sig att han är Goaten. Han har bara inte slagits tillräckligt länge, men fortsätter han som han gör, utvecklas ännu mer ståendes, och går upp i HW och dominerar, så blir det svårt att neka honom den platsen. |
Här, Timme:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:18. |
|