Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-11-05 01:38

Hmm, alla har snackat om hur WSOF betalar bra, men kollar man på lönerna så var det inget att hänga i granen.

nitz 2012-11-05 01:42

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6076927)
Hmm, alla har snackat om hur WSOF betalar bra, men kollar man på lönerna så var det inget att hänga i granen.

Det är ju trots allt ganska bra för en ny oetablerad organisation :)

Och vilken bra gala det var!

Doctor Snuggles 2012-11-05 01:59

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6076929)
Det är ju trots allt ganska bra för en ny oetablerad organisation :)

Och vilken bra gala det var!

Alltså, det var ju hyffsat och kanske lite mer jämnt, men jag fick intrycket av att det var t.o.m. mer än UFC, iaf garanterad lön. Men folk kanske menade jämfört med andra organisationer?
Inte för jag förstår riktigt hur fighters kan leva på några tusen dollar per fight.

scout_scatter 2012-11-05 07:38

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6075214)
Tyrone Spongs fight var ju underhållande!

Ja det var så spännande att se Tyrone i MMA!

Det här har väntats på länge.

nitz 2012-11-05 07:41

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6076936)
Alltså, det var ju hyffsat och kanske lite mer jämnt, men jag fick intrycket av att det var t.o.m. mer än UFC, iaf garanterad lön. Men folk kanske menade jämfört med andra organisationer?
Inte för jag förstår riktigt hur fighters kan leva på några tusen dollar per fight.

Jag har också tolkat det som att det var jämfört med andra mindre organisationer, tror nog promoters undviker att göra en affliction och kasta ut ofantliga summor från start :D.
Håller med där, som Tyrone Spongs motståndare, 4000 dollar, jag skulle verkligen inte vilja fightas mot Tyrone för de pengarna :D

Citat:

Ursprungligen postat av scout_scatter (Inlägg 6077026)
Ja det var så spännande att se Tyrone i MMA!

Det här har väntats på länge.

Håller helt med, riktigt spännande att se hur han går vidare nu, det kan bli en riktigt kul karriär att följa!

Doctor Snuggles 2012-11-05 08:06

Frågan är hur många år Spong har kvar på hakan. Han verkar ju hyffsat fräsch, men han har ju ändå fightats i drygt 10 år och har upp mot 100 kickboxningsmatcher redan.

cero 2012-11-05 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6077044)
Frågan är hur många år Spong har kvar på hakan. Han verkar ju hyffsat fräsch, men han har ju ändå fightats i drygt 10 år och har upp mot 100 kickboxningsmatcher redan.

Det lär ju knappast vara hans största problem. Kan han brottas/grapplas öht?

Bailah 2012-11-05 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6077987)
Det lär ju knappast vara hans största problem. Kan han brottas/grapplas öht?

Han är väl inte grym, men han har ju hängt hos blackzillians och med Rashad väldigt långe. Så något måste han ju ha snappat upp?

Doctor Snuggles 2012-11-05 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6077987)
Det lär ju knappast vara hans största problem. Kan han brottas/grapplas öht?

Det återstår väl att se. Han säger att han har blivit rätt bra, och han verkar ju vara rätt atletisk så det är fullt möjligt att han snappar upp saker snabbt. Inte ett dåligt camp för att träna brottning och juju iaf, med tanke på Rashad och Estima.

Doctor Snuggles 2012-11-06 21:01

Cain:
""You definitely don't know (who's going to be on the card until fight night). Because guys, we're going to just be in the gym training our butts off, and that's it. We don't worry about getting hurt in the gym. We just don't. We go in, and we just try to get the best workout we can, compete against our teammates, because that's what we're doing. We're always trying to be the best even inside the gym. It's just so easy to get hurt."

Inte så konstigt att så många blir skadade.

cero 2012-11-06 22:30

Hur är det med skador inom brottning? Om det är brottningen som ställer till det borde ju skadorna vara ännu högre för atleter som enbart tränar brottning kanske. Misstänker att bensparkar kan vara en av bovarna också. Guillard pratade en del om hur han brukade bli sparkad av Cerrone tills han inte ens kunde stå upp. Sånt kan nog slita en hel del på knäna. Och där handlar det ju inte om hjärnskador, så jag kan tänka mig att man sparkas ganska hårt.

Citat:

Inte ett dåligt camp för att träna brottning och juju iaf, med tanke på Rashad och Estima.
Hur länge har han tränat brottning/juju? Kanske har frågat det förut. Om han började för typ ett halvår sen så är det nog ganska kört om han inte bara vill ha mismatches. Med bra brottning och medioker striking kan man i alla fall ta sig en bra bit.

Doctor Snuggles 2012-11-07 01:14

Om jag förstått det rätt så har han tränat mma seriöst i 1-2 år. Apropå så var det 7 stycken kända och halvkända namn som nekade att slåss med honom, och snubben han mötte var ändå 7-2. Rent erfarenhetsmässigt vad gäller mma så var det ju snarare en mismatch åt andra sidan. ;)

cero 2012-11-08 16:52

Haha, så kan man ju också se det!

http://i.minus.com/ijPUYW.gif

Smidigt.

cero 2012-11-09 13:53

Ronda har skrivit kontrakt med UFC, och enligt Ariels källor så stängs Strikeforce ned efter årsskiftet någon gång. Börjar hända lite saker nu!

http://www.mmafighting.com/2012/11/8...rce-dana-white

nitz 2012-11-09 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6085251)
Ronda har skrivit kontrakt med UFC, och enligt Ariels källor så stängs Strikeforce ned efter årsskiftet någon gång. Börjar hända lite saker nu!

http://www.mmafighting.com/2012/11/8...rce-dana-white

Det kommer bli väldigt intressant att se vilka fighters som går över till UFC och vilka som inte gör det.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)