Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tigerkotten 2012-10-17 10:47

Funderar inte om jag tycker att det är mera missmatch Jones vs Chael än det var Silva vs Bonnar. Ser inte att Chael har en chans alls faktiskt. Bonnar trodde jag skulle kunna ta bra med stryk och kunde få någon fin träff in iaf. Samt dirtyboxing.

cero 2012-10-17 11:10

Inte i närheten. Bonnar är mycket, mycket sämre. Chaels brottning är bättre än alla Jones tidigare motståndare, så där är han i alla fall ett hot. Och vi vet inte om Jones är bra på att ta sig upp från marken, speciellt med tanke på hans kroppsbyggnad som inte är särskilt bra lämpad för det.

Vilson 2012-10-17 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6043512)
Inte i närheten. Bonnar är mycket, mycket sämre. Chaels brottning är bättre än alla Jones tidigare motståndare, så där är han i alla fall ett hot. Och vi vet inte om Jones är bra på att ta sig upp från marken, speciellt med tanke på hans kroppsbyggnad som inte är särskilt bra lämpad för det.

Tog inte Rashad ner Jones så tror jag inte Chael gör det heller.

cero 2012-10-17 11:29

Varför inte? Jag tycker Chael är en betydligt bättre brottare.

Vilson 2012-10-17 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6043550)
Varför inte? Jag tycker Chael är en betydligt bättre brottare.

Rashad är snabbare och starkare skulle jag säga, tror inte Chaels brottning räcker om inte Rashad lyckades.

nitz 2012-10-17 14:20

Även fast jag inte är helt för matchen, men men det är bara en match egentligen och det kommer ju inte direkt ändra så mycket heller.
Man får ta det för vad det är liksom.
Sen vill man leka lite med mma matte så är det ju kul att se hur det går för Jones mot en av Silvas gamla motståndare ;)

cero 2012-10-17 14:50

Jon förlorade en rond mot Bonnar. :D

delta_mats 2012-10-17 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6043567)
Rashad är snabbare och starkare skulle jag säga, tror inte Chaels brottning räcker om inte Rashad lyckades.

Chael har bättre brottning. Det är den hela hans gameplan kretsar runt. Rashad har en bra standup som han är bekväm i och måste inte ta matchen till marken, som Sonnen i princip måste.

Med det sagt tror jag ändå Jones vinner lätt, han är för stor för Chael helt enkelt.

Tigerkotten 2012-10-17 15:32

Måste väga in boxningen också, Sonnens boxning är inte direkt bra. Mot Rashad måste man iaf vara försiktig.

nitz 2012-10-17 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 6044043)
Måste väga in boxningen också, Sonnens boxning är inte direkt bra. Mot Rashad måste man iaf vara försiktig.

Sonnens boxning är imo inte direkt dålig faktiskt, han vann ju trots allt matchen mot Bisping som mestadels var ståendes.

cero 2012-10-17 15:59

Och Jons boxning är inte någon höjdare heller. Han är bra på att hålla distans, använda sparkar och att stänga utrymmet med clinch när det behövs. Men Chael är ju knappast rätt person att utnyttja det.

Doctor Snuggles 2012-10-17 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6043550)
Varför inte? Jag tycker Chael är en betydligt bättre brottare.

Baserat på vad, exakt? Rashad är mycket mer explosiv, och hade inga större problem med att hantera t.ex. Davis som är en fantastisk brottare.
Enda brottarn som Sonnen har mött var väl Okami (som inte är av Davis kaliber) och gjorde inte så mycket bättre ifrån sig där.
Sedan tog ju Maia ner Sonnen med en trip, och jag tvivlar på att Sonnen har något svar på Jones brottning.
Om Sonnen blir nedtagen så kommer han inte ens klara sig en minut, han kommer inte kunna ta ner Jones, och stående har han nada.

Doctor Snuggles 2012-10-17 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av Deceiver85 (Inlägg 6043453)
+1 :d Dana White alla dagar! WHITE POWER!

White skulle bli side-kickad en gång i magen och om han klarar det, vilket är tveksamt, subbad direkt efter.

Doctor Snuggles 2012-10-17 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6044102)
Och Jons boxning är inte någon höjdare heller. Han är bra på att hålla distans, använda sparkar och att stänga utrymmet med clinch när det behövs. Men Chael är ju knappast rätt person att utnyttja det.

Hans närdistans är inte något att hurra över, förutom armbågarna då, men det är som det ska vara. En fighter med såpass lång reach har för dåliga förutsättningar för att stå in the pocket (Struve). Dessutom så förbättras han ju för varje match fortfarande.

Doctor Snuggles 2012-10-17 17:09

http://cdn2.sbnation.com/fan_shot_im...ENDO_TWEET.jpg

Blir lite förvånad. Är inte dem polare och träningskumpaner? ;)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)