Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-10-14 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6038446)
Revbenen han läka lagom till andra ronden. :D

You lost me.

Doctor Snuggles 2012-10-14 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6038414)

His precision is precise.

Märkte ni att Goldie skämtade om sin egen groda? :D

Vilson 2012-10-14 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6038441)
Han gjorde iof inte så mycket alls i andra fighten när Silva inte hade skadade revben. Silvas förmåga att knappt ta någon skada på marken är underskattad. Inte för att jag vet hur väl han skulle klara sig mot da hellbows, men...

Nej absolut. Chael gjorde nog ingen skada alls i andra matchen, men det är det jag menar. Byt ut Chael mot Jones. Poängen var att jag tror Jones lätt kan hamna i samma position (och hålla den) som Chael hade men han skulle göra så in i helvete mycket mer skada. Du nämner ju själv hellbows och det är väl ingen som riktigt stått emot dom? Sen verkar ju Silva ha en haka av stål men till skillnad från Sonnens gnp kan hellbows generera riktigt vidriga cuts även om han inte skulle bli knockad.

bragd 2012-10-14 22:06

Yay. Så missade man ännu en fantastisk gala för att man bestämt skulle ha en normal dygnsrytm för en gångs skull. Fml.

Någon som har galan, eller åtminstone Silvas fight tillgänglig? Google ger ju högst tvetydiga resultat som vanligt.

Doctor Snuggles 2012-10-14 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av bragd (Inlägg 6038461)
Yay. Så missade man ännu en fantastisk gala för att man bestämt skulle ha en normal dygnsrytm för en gångs skull. Fml.

Någon som har galan, eller åtminstone Silvas fight tillgänglig? Google ger ju högst tvetydiga resultat som vanligt.

tpb

cero 2012-10-14 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6038450)
You lost me.

Andra ronden i andra matchen var den enda ronden där han lyckades stoppa nedtagningen.

Revbensskadan från första matchen fanns kvar, och läkte klart i pausen mellan första och andra ronden. Det var därför han blev NCAA Anderson och försvarade alla nedtagningar.

Ha-ha.

Vilson 2012-10-14 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6038470)
Andra ronden i andra matchen var den enda ronden där han lyckades stoppa nedtagningen.

Revbensskadan från första matchen fanns kvar, och läkte klart i pausen mellan första och andra ronden. Det var därför han blev NCAA Anderson och försvarade alla nedtagningar.

Ha-ha.

Snuggles syftar nog dock på första ronden, vilket han har rätt i då Silva aldrig kändes som han var i nån vidare knipa, förutom poängmässigt då.

bragd 2012-10-14 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6038464)
tpb

Att man inte ens tänkt tanken ännu är ju skamlig. Bockar och tackar så mycket.

Doctor Snuggles 2012-10-14 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6038470)
Andra ronden i andra matchen var den enda ronden där han lyckades stoppa nedtagningen.

Revbensskadan från första matchen fanns kvar, och läkte klart i pausen mellan första och andra ronden. Det var därför han blev NCAA Anderson och försvarade alla nedtagningar.

Ha-ha.

Ok, det där var inte ens roligt på ett ironiskt sätt. ;)
Jag talade om hans förmåga att inte ta skada på marken, inte om hans tdd.

Doctor Snuggles 2012-10-14 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av bragd (Inlägg 6038473)
Att man inte ens tänkt tanken ännu är ju skamlig. Bockar och tackar så mycket.

Dra absolut ner hela galan, även prelimsen. Kanske den bästa galan i år.

Herr Oberst 2012-10-14 22:18

Sanslöst bra gala.
Silva mot Fitch var egentligen rätt seg och trött match, men jävlar vad det svängde
Maldonado vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om. Kändes mest obehagligt faktiskt. Har sjukt svårt att titta på sånt. Ändå kan man inte låta bli att förundras över vilken jävla panna den snubben har.
Anderson Silva är Anderson Silva

cero 2012-10-14 22:20

Äsch. Jag tyckte det var roligt, ok.

Maldanos haka var fan overklig. En människa ska inte kunna ta så mycket stryk. Undra om han ens kommer ihåg något från matchen nu i efterhand.

panzerpig 2012-10-15 07:25

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6038414)

så sjukt vältajmat knä, träffar på studsen från buren= bonuskraft.
silva är ju sjukt duktig iofs.

Deceiver85 2012-10-15 07:53

Citat:

Ursprungligen postat av jahaa (Inlägg 6038357)
Enda chansen Jones har är väl att gå på sin brottning och vinna på poäng, vet inte riktigt hur han skulle kunna förnedra Silva.

Someone already mentioned hellbows...

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6038382)
Man är verkligen en tråkig hater om man tycker att Silva behöver "förnedras".

Såja, såja, inte vara en tråkig fanboy nu...vi har diskuterat det här förut och jag gillar inte Silva, samtidigt som jag gillar Jones. Vad är det som är så jobbigt med att alla inte sjunger Silvas lov?

Visst, Silva är rankad #1 "pound for pound", medan Jones är rankad #2, men det är dags för ett tronskifte nu.

delta_mats 2012-10-15 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6038414)

Här ser man ett tydligt exempel på varför Silva kan ta stryk och inte hans mottståndare.
Silva tittar alltid och ser slagen, även när han träffas i ansiktet så tittar han inte bort, han följer med träffen såklart.
Bonnar i detta fall skyddar ansiktet och vrider bort huvudet för att sedan helt blint träffas av ett stenhårt knä i solar plexus.

För övrigt tror jag Silva skulle trolla bort Jones i ett möte. Stående har inte Jones en chans. På marken kan han mycket väl bli subbad.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)