Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-10-12 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av Tediiieee (Inlägg 6034483)
Hit cappad fo sho
Snuggle, tränar du nåt själv eller gillar du bara att kolla? :)

Jag skulle gilla att träna också, men har pajj rygg tyvärr. Den pallar inte vissa positioner eller plötsliga ryck. Möjligen skulle boxning funka. Jag var dock med på en provträning med Andreas Mikael på nexus, och det kändes inte riktigt som min grej.

Krampus 2012-10-12 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6034497)
Jag har läst mig till att den ska vara ett hyggligt grundläggande försvar mot en giljotin. Ser ut som en modifierad armtriangel. Kände du till den?

Personligen försöker jag mycket att inte tänka i "fasta" tekniker, utan hitta möjligheter utifrån situationen man är i när en öppning kommer. Gärna kortaste väg. Det gäller att överraska. Jag har strypt folk på etta sättet, men jag har aldrig planerat det och aldrig på någon som varit på avancerad nivå.

Doctor Snuggles 2012-10-12 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6034510)
Personligen försöker jag mycket att inte tänka i "fasta" tekniker, utan hitta möjligheter utifrån situationen man är i när en öppning kommer. Gärna kortaste väg. Det gäller att överraska. Jag har strypt folk på etta sättet, men jag har aldrig planerat det och aldrig på någon som varit på avancerad nivå.

Det låter som ett liknande tänk jag skulle jobba på att utveckla om jag skulle kunna träna. Men samtidigt så måste man väl slipa på specifika tekniker för att lära känna deras svagheter och styrkor, försvar, kontringar osv?

willis 2012-10-12 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6034515)
Det låter som ett liknande tänk jag skulle jobba på att utveckla om jag skulle kunna träna. Men samtidigt så måste man väl slipa på specifika tekniker för att lära känna deras svagheter och styrkor, försvar, kontringar osv?

Ja, det är repetition, repetition och åter repetition som gör att man snabbt hittar teknikerna när öppningarna infinner sig.

Doctor Snuggles 2012-10-12 17:41

Tittar på Forrest vs Rashad igen, och mot Silva såg han ut som han simmade i sirap, om man jämför. Överlag har han sett dålig ut, nåja sämre, efter. Tog primen bara slut någonstans i campet innan Silva där han ändå blev knockad två gånger tydligen? Det plus benzo's?

cero 2012-10-12 17:42

Är jag galen som tror att Anderson skulle vinna över JDS och Overeem @ tungvikt med sin nuvarande vikt? Inte båda samtidigt.

Eternallord: Jo, jag förstår det. Formulerade mig lite klumpigt.

Snuggles: Vad har hänt med ryggen?

Doctor Snuggles 2012-10-12 17:47

Kollozzeum pajade min rygg. Jag är seriös. Det och marklyft.

Krampus 2012-10-12 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6034515)
Det låter som ett liknande tänk jag skulle jobba på att utveckla om jag skulle kunna träna. Men samtidigt så måste man väl slipa på specifika tekniker för att lära känna deras svagheter och styrkor, försvar, kontringar osv?

Lika bra att träna allt i rörelse från början eftersom det ska appliceras i rörelse. Se till att ha en motståndare som inte känner för att bli till exempelvis nedtagen.. Det gamla karate/ju-ju tänket där man står på linje och reppar samma situation är förlegat genom mma´s intrång. Repetitionsövningar för nybörjare - javisst, för att hitta timing och flyt, men vill man kunna göra något av sin kampsport mer än kata så får man sätta igång och röra på sig. Därför anser jag att tex Aikido är ett tämligen dåligt sätt att träna för kamp/självförsvar medan brottning är ypperligt.

Doctor Snuggles 2012-10-12 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6034567)
Lika bra att träna allt i rörelse från början eftersom det ska appliceras i rörelse. Se till att ha en motståndare som inte känner för att bli till exempelvis nedtagen.. Det gamla karate/ju-ju tänket där man står på linje och reppar samma situation är förlegat genom mma´s intrång. Repetitionsövningar för nybörjare - javisst, för att hitta timing och flyt, men vill man kunna göra något av sin kampsport mer än kata så får man sätta igång och röra på sig. Därför anser jag att tex Aikido är ett tämligen dåligt sätt att träna för kamp/självförsvar medan brottning är ypperligt.

Dissa inte Aikido, jak är tränat.
Blah, blah, Fiskmås vinner mot Van Amsterdam.
Fast för att sätta det i perspektiv så trodde jag på den tiden också att man knäckte tegelstenar med qi-kraft och genom att "tänka sig igenom" teglet.
Ja, jag var rätt liten. :D

cero 2012-10-12 20:13

Hur tråkig är Jon fitch egentligen? Har bara tittat på ett fåtal matcher med honom, men han får ju oändligt med kritik och knappt någon uppskattning öht på olika forum.

Doctor Snuggles 2012-10-12 20:45

Minns inte. Det kanske säger något.

Doctor Snuggles 2012-10-12 21:09

lol, Silva är 202. Klippte han någon vikt alls?

cero 2012-10-12 21:18

Tveksamt. Silva är inte ens en stor mellanviktare. Enligt hans tränare brukar han klippa från 195 -> 185.

Doctor Snuggles 2012-10-12 21:18

https://pbs.twimg.com/media/A5B3jkmCQAEPQse.jpg

Teh battle of the bitch-titties. :D

cero 2012-10-12 21:20

Dana fuskar med den pösiga tröjan.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)