Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-09-10 22:33

Så tar vi en liten repris på Silvas leksparring med någon Wild card fighter:


Tycker fortfarande det är lustigt att Silva bara leker på 30-40% och boxaren går hårdare och hårdare och verkar bli förbannad. ;)
Dålig kondis har han också.

Bailah 2012-09-10 22:51

Älskar när han får in ett par slag när Silva är i hörnet. Och Silva tar slagen som en boss och lägger "Cmon!"

Doctor Snuggles 2012-09-11 16:48

Någon som vet var man kan hitta k-1 us galan?
EDIT: Hiitade några på denna kanal
http://www.youtube.com/watch?v=WIGSK-8zhxE

cero 2012-09-11 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 5975039)
Det var faktiskt en underhållande och bra beskrivning av första matchen :D.
Problemet är ju som sagt att det är svårt att analysera utgången av andra matchen baserat på det.
Dock kan det ju ha skapat hjärnspöken hos Cain.

Har för mig att JDS missade ett par haymakers med några cm innan han fick in en fullträff, eller har jag drömt? Satt och tänkte på att Cain ser ut att vara ganska träffbar under Lesnarmatchen. Även om han skolade Brock, så blev han endå träffad lite för mycket. Som tur är var det knappt någon teknik eller kraft bakom slagen.

Citat:

Fast jag tycker JDS cardio brukar hålla? Machida är ju sjukt underskattad på backen dock ;).
Men jag tror som sagt att den som får in sitt game vinner, intressant att se vem det blir den här gången, får se hur matchbilden spelar ut när Cain väl börjar jaga sina nedtagningar och se vad som händer om han får till en nedtagning och kan utöva sin galna ground and pound.
Lesnar kondition såg också fantastisk ut innan han fick riktigt motstånd och blev pressad. JDS använder sig av mycket powershots, och har i flera matcher saktat ned i senare ronder. Sen brukar brottningen ta extra mycket på gastanken.

Citat:

Tycker fortfarande det är lustigt att Silva bara leker på 30-40% och boxaren går hårdare och hårdare och verkar bli förbannad.
Lite Wand-känsla över det hela. Skulle väl ta för mycket på boxarens stolhet att få stryk av en mmatävlande...

Doctor Snuggles 2012-09-11 16:57

Måste säga att de nyare K-1 reglerna är lite löjliga. Inga kast och bara en-hands thaiclinch tillåten för ett knä.

cero 2012-09-11 17:01

Man vill väl göra det mer "underhållande" genom att ha fler slagväxlingar och mindre clinch.

Doctor Snuggles 2012-09-11 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5976323)
Har för mig att JDS missade ett par haymakers med några cm innan han fick in en fullträff, eller har jag drömt? Satt och tänkte på att Cain ser ut att vara ganska träffbar under Lesnarmatchen. Även om han skolade Brock, så blev han endå träffad lite för mycket. Som tur är var det knappt någon teknik eller kraft bakom slagen.

Såg om matchen igår (finns på tuben) och det var bara några intetsägande utbyten. Minns inte att jag såg en rallarsving till. Måste dock säga att den var blixtsnabb och pricksäker, så det var inte bara en "lucky punch".

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5976323)
Lesnar kondition såg också fantastisk ut innan han fick riktigt motstånd och blev pressad. JDS använder sig av mycket powershots, och har i flera matcher saktat ned i senare ronder. Sen brukar brottningen ta extra mycket på gastanken.

Om med pressad du menar "träffad i ansiktet ett antal gånger", så ja. ;)
Blir väl en adrenalindump, särskilt om man inte är van/gillar bli träffad i ansiktet. Men även Shogun påstod att han inte var sig själv efter hoppknät i fejjan från Jones, så att bli hårt träffad är nog helt enkelt nog inte det bästa för kondisen.

Doctor Snuggles 2012-09-11 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5976347)
Man vill väl göra det mer "underhållande" genom att ha fler slagväxlingar och mindre clinch.

Jag inbillar mig att det var pga Semmy-faktorn. En lång fighter som dominerar med bl a knän pga att hans motståndares ansikten typ var i midjehöjd. ;)

Doctor Snuggles 2012-09-11 17:17

Hittade hela förresten. Fanns en officiell. :D
http://www.mmalinker.com/i.php?url=h...orded/25283341

Doctor Snuggles 2012-09-11 17:23

Apropå boxning och mma igen:


Aldo visar vart skåpet ska stå. Visst finns det i ärlighetens namn mycket att förbättra i särskilt huvudrörelse i mma, men jag antar att det tar en talang som Aldo eller Silva för att kombinera de med allt annat man måste kunna. Kanske om några sekel när mma fått utvecklas lika länge som boxning har, får vi se sådant oftare?

cero 2012-09-11 17:27

Längd kan nog också spela in. Overeem blev ju varnad flera gånger för att han inte kunde låta bli att använda båda händerna i clinchen.

Citat:

Såg om matchen igår (finns på tuben)
Letade precis. Hittade den inte?

Citat:

Om med pressad du menar "träffad i ansiktet ett antal gånger", så ja.
Fick röra sig mer för att undvika Cains slag, spendera mer energi på nedtagningarna där han fick anstränga sig för att få någon toppkontroll, blev nedtagen själv, och åt självklart massvis med slag på marken. Att sitta i Frank Mirs halfguard och huvudtrumma i ett par ronder kostar inte särskilt mycket energi.

Det här med Jones flygande knä känns så långsökt på något sätt. En bra träff och helt plötsligt är inte Shogun "samma fighter" trots att han såg identisk eller värre ut mot Henderson och Vera? Men visst, mycket slag tar på energin.

Citat:

Kanske om några sekel när mma fått utvecklas lika länge som boxning har, får vi se sådant oftare?
Absolut. Och något att tänka på är att Aldo är -> 25 <- år gammal, och inte ens han tränade väl MMA från grunden. Killen har säkert 10 år i sig om allt går som det ska. Han är verkligen en mall på hur thaiboxare ska vara i MMA. Perfekt kombination av brottning och striking, vilket jag tyvärr inte tycker Anderson är, trots att han kör över alla endå.

Doctor Snuggles 2012-09-11 17:30

Har du råkat ut för en hjärnskakning någon gång? Man är inte sig själv i ett bra tag efter. ;)



You suck at youtube. :D

cero 2012-09-11 17:49

Mer som pekar på att Shogun inte kan prestera på topp längre.

Trodde videon skulle vara från en officiell kanal, så jag antog att det där var någon skräpig analys eller något.

Men nä, du hade rätt. Var inte mycket till slagväxlingar där. Syftade på högerkroken som en kontring till en benspark där det inte alls såg ut som att Cain hade koll på läget. Och något annat jag märkte nu; har Junior INGET bensparksförsvar? Var värre än vad jag kom ihåg. Det är helt klart något Cain kommer utnyttja i returmötet.

Petoria 2012-09-11 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5976458)
Mer som pekar på att Shogun inte kan prestera på topp längre.

Trodde videon skulle vara från en officiell kanal, så jag antog att det där var någon skräpig analys eller något.

Men nä, du hade rätt. Var inte mycket till slagväxlingar där. Syftade på högerkroken som en kontring till en benspark där det inte alls såg ut som att Cain hade koll på läget. Och något annat jag märkte nu; har Junior INGET bensparksförsvar? Var värre än vad jag kom ihåg. Det är helt klart något Cain kommer utnyttja i returmötet.

Han slår dig i huvudet. Hårt. :D

http://urdirt.com/wp-content/uploads...KO-Gonzaga.gif

Doctor Snuggles 2012-09-11 18:22

Ja, det bådar iaf inte särskilt gott vid ett eventuellt framtida möte med Overeem. Vi kan nog lita på att det blir ganska många bensparkar och knän då.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)