Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Petoria 2012-09-10 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5972968)
Måste du alltid vara så känslig? ;)
Seriöst. Du har ju fan dolan som avatar.

Ja.

Måste du alltid börja med personangrepp när du inte har något argument?

Doctor Snuggles 2012-09-10 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5972969)
Ja.

Måste du alltid börja med personangrepp när du inte har något argument?

Vad babblar du om? Har du vaknat på fel sida eller något? Lägg ner nu.
Troll-betet var inte ens menat för dig.

Krampus 2012-09-10 00:18

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5972643)
Kayla Harrison (som vann guld i Judo i olympiska spelen precis) har sagt att hon ska gå över till mma så småningom. What's up Cyborg? ;)

http://i.imgur.com/67pNV.jpg

http://www.mmaweekly.com/olympic-gol...-on-2016-games

Nja alltså, eventuellt efter 2016...

kaer 2012-09-10 08:08

UFC-abstinensen vet inga gränser nu!
Undra om de kommer se en ökad försäljning av ppv efter så långt uppehåll.

För övrigt var jag och kollade på Söderslaget i helgen och undrar:
Varför blev Mathias Carlsson ifrån Hilti så förbannad efter sin förlust?
Jag fick för mig att han blev förbannad på domaren eller något liknande, alltså inte bara för att han förlorade.
Dessutom gick han väl ut utan att tacka motståndare eller domare, inget jag blir upprörd över, jag har full förståelse för att man kan vara rätt känslosam efter en förlust, men det är ju lite ovanligt och gör ju att jag undrar om det var något mer än bara förlusten.

Edit: Gjorde en snabb googling och såg att de (Robin Gidlöv) mötts tidigare och Mathias Carlsson även den gången förlorade på RNC, kanske var därför.

Petoria 2012-09-10 14:45

Snackades en del om Jason Delucia tidigare i tråden. Hittade ett intressant inlägg av honom på Sherdog:

Citat:

in ufc 1 and 2 there were absolutely no rules .only restrictions you'ld be fined for.fifteen hundered dollars for biting and eye gouging.also no medical coverage yada yada .after that they came up with rule and reg. for all sorts of things,but 1 and 2 ,no rules.
http://www.sherdog.net/forums/3822613-post43.html

Ganska intressant tråd :D

cero 2012-09-10 19:23

Citat:

Det är inte lite pinsamt ändå att en fet 40+are som inte kan få en vettig match i boxning, rankad typ 50e i en katastrofalt dålig HW, utan någon erfarenhet av annat än boxning kan gå rakt in i ett main event på UFC PPV?
Nja, det argumentet håller inte. Toneymatchen var en freakshow och inget annat.

frogmachine 2012-09-10 19:36

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5972844)
UFC 155 börjar bli riktigt bra nu. Weidman vs Boetsch blev precis bokad där (troligtvis #1 contender match)

http://www.bjpenn.com/mmanews/2012/0...ews-36290.html


Dos Santos vs. Cain Velasquez
Tim Boetsch vs. Chris Weidman
Forrest Griffin vs. Chael Sonnen
Joe Lauzon vs. Gray Maynard
Phil De Fries vs. Matt Mitrione


Holy shit..!

Hoppas inte Sonnen försöker sig på några spinningmoves nu.

Doctor Snuggles 2012-09-10 21:00

Det vore riktigt lustigt om Sonnen förlorar.
Bra kort.

nitz 2012-09-10 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5974445)
Nja, det argumentet håller inte. Toneymatchen var en freakshow och inget annat.

Det var nästan lite nostalgisk Pride FC känsla över det ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5974811)
Det vore riktigt lustigt om Sonnen förlorar.
Bra kort.

Jag tror nog ändå Sonnen tar det, men det är inte omöjligt att Forrest tar det med tanke på att han både har väldigt bra nedtagningsförsvar, är väldigt stor och stark, har rätt bra stående och råkar även sitta inne med ett svart bälte i BJJ.

Men vad tror folk om the big one då? JDS vs Cain?

Vilson 2012-09-10 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 5974847)
Det var nästan lite nostalgisk Pride FC känsla över det ;)


Jag tror nog ändå Sonnen tar det, men det är inte omöjligt att Forrest tar det med tanke på att han både har väldigt bra nedtagningsförsvar, är väldigt stor och stark, har rätt bra stående och råkar även sitta inne med ett svart bälte i BJJ.

Men vad tror folk om the big one då? JDS vs Cain?

Tror på Cain. Fighten mot JDS gick ju som den gick men ta fighten mot Lesnar eller Silva. Han var så jävla brutal där och är nog riktigt hungrig nu.
Rätt säker på att vi kommer få se JDS på marken den här gången så får se hur bra han klarar sig där.

nitz 2012-09-10 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5974858)
Tror på Cain. Fighten mot JDS gick ju som den gick men ta fighten mot Lesnar eller Silva. Han var så jävla brutal där och är nog riktigt hungrig nu.
Rätt säker på att vi kommer få se JDS på marken den här gången så får se hur bra han klarar sig där.

Jag tror dock att båda dessa monster är på en annan nivå än både Lesnar och Bigfoot.
Skall bli intressant att se vad JDS har på marken om Cain får ner honom, Cain har ju verkligen den fördelen också i sitt ground and pound att om man har honom över sig en viss tid så är det över
Dock så säger ju JDS träningspartners att han är bra på marken (dock så är de ju knappast opartiska bedömmare av detta).
Jag säger att den som lyckas hålla sitt game tar det och jag tror att den som lyckas hålla sitt game är JDS.
Alltså tror jag på JDS ;), men vinsten är verkligen up for grabs

cero 2012-09-10 22:06

Väldigt svårt att tro att Forrest inte blir totalt överkörd med tanke på hur han har sett ut på sistonde.

Ang Cain/JDS tror jag på Cain. Men den senare har visat sig ha vissa svagheter när det gäller striking (spec defensivt) och JDS har väl vad jag vet bra nedtagningsförsvar. Om Cain lyckas undvika JDSs powershots när han är som fräschast så tror jag han kan trötta ut honom genom nedtagningar och aktiv toppkontroll. Och JDS såg ju hemsk ut på marken om man ska gå efter det där klippet.. blev överkörd av Machida. :D

Doctor Snuggles 2012-09-10 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 5974877)
Jag tror dock att båda dessa monster är på en annan nivå än både Lesnar och Bigfoot.
Skall bli intressant att se vad JDS har på marken om Cain får ner honom, Cain har ju verkligen den fördelen också i sitt ground and pound att om man har honom över sig en viss tid så är det över
Dock så säger ju JDS träningspartners att han är bra på marken (dock så är de ju knappast opartiska bedömmare av detta).
Jag säger att den som lyckas hålla sitt game tar det och jag tror att den som lyckas hålla sitt game är JDS.
Alltså tror jag på JDS ;), men vinsten är verkligen up for grabs

Den första matchen sa ju egentligen ingenting. Båda var skadade, Cain var lite avvaktande, fick in några sparkar, gjorde ett slarvigt nedtagningsförsök och sedan fick JDS in en rallasving, och Cain hade inget försvar från guarden. Vore intressant att se några ronder iaf.

Doctor Snuggles 2012-09-10 22:22

Säga vad man vill om JDS boxning, men detta ser rätt fränt ut:

nitz 2012-09-10 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5975020)
Den första matchen sa ju egentligen ingenting. Båda var skadade, Cain var lite avvaktande, fick in några sparkar, gjorde ett slarvigt nedtagningsförsök och sedan fick JDS in en rallasving, och Cain hade inget försvar från guarden. Vore intressant att se några ronder iaf.

Det var faktiskt en underhållande och bra beskrivning av första matchen :D.
Problemet är ju som sagt att det är svårt att analysera utgången av andra matchen baserat på det.
Dock kan det ju ha skapat hjärnspöken hos Cain.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5975029)
Säga vad man vill om JDS boxning, men detta ser rätt fränt ut:

För att vara en mma fighter så är ju hans boxning onekligen bra i min åsikt.

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5974999)
Väldigt svårt att tro att Forrest inte blir totalt överkörd med tanke på hur han har sett ut på sistonde.

Ang Cain/JDS tror jag på Cain. Men den senare har visat sig ha vissa svagheter när det gäller striking (spec defensivt) och JDS har väl vad jag vet bra nedtagningsförsvar. Om Cain lyckas undvika JDSs powershots när han är som fräschast så tror jag han kan trötta ut honom genom nedtagningar och aktiv toppkontroll. Och JDS såg ju hemsk ut på marken om man ska gå efter det där klippet.. blev överkörd av Machida. :D

Fast jag tycker JDS cardio brukar hålla? Machida är ju sjukt underskattad på backen dock ;).
Men jag tror som sagt att den som får in sitt game vinner, intressant att se vem det blir den här gången, får se hur matchbilden spelar ut när Cain väl börjar jaga sina nedtagningar och se vad som händer om han får till en nedtagning och kan utöva sin galna ground and pound.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)