Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tricklew 2012-04-15 16:10

Det kan ha och göra med att Papy är en rätt så respektlös kille själv.

Mackan58 2012-04-15 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5716750)
Det kan ha och göra med att Papy är en rätt så respektlös kille själv.

Ok, har bara sett honom en gång tidigare, var det någonting som han sa eller gjorde som ledde till "incidenten"?

Silencer 2012-04-15 16:29

Jag hade gärna sett Maddog torska. Hans attityd stör mig verkligen. Han går runt i sin egen lilla värld och gör saker till något de inte är. Hans post fight snack på konferensen efteråt gjorde mig bara ännu mer irriterad.

delta_mats 2012-04-15 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Silencer (Inlägg 5716779)
Jag hade gärna sett Maddog torska. Hans attityd stör mig verkligen. Han går runt i sin egen lilla värld och gör saker till något de inte är. Hans post fight snack på konferensen efteråt gjorde mig bara ännu mer irriterad.

Något särskilt du syftar på?
Jag tycker han verkade ganska ödmjud.

Kwon 2012-04-15 16:55

Mad Dog var enormt ödmjuk denna gång, Silencer tänker nog på tidigare incidenter antar jag.

Eller är det denna du tänker på Silencer?
http://www.ufc.com/media/FUEL2-Izquierdo-Madadi

-squat- 2012-04-15 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5716750)
Det kan ha och göra med att Papy är en rätt så respektlös kille själv.

När då?

Tricklew 2012-04-15 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5716829)
Något särskilt du syftar på?
Jag tycker han verkade ganska ödmjud.

Kanske detta? ;)

http://i52.tinypic.com/33xfr89.jpg

Kwon 2012-04-15 17:11

Tror inte Silencer hade i åtanke på att han var en av de misstänkta för Helikopter-rånet utan andra saker. :)

Tricklew 2012-04-15 17:12

Nu var detta en misshandel dock, inte helikopter-rånet.

Silencer 2012-04-15 17:38

Jag tänker på honom allmänt. Får allmänt dåliga vibbar genom många småsaker jag sett hos honom under åren. Förvisso har han väl sina ljusa stunder också som när han hjälper gatubarn osv. Men ni vet instinktivt när man känner att man inte gillar en person. Så känner jag för Madadi. Han är väldigt arrogant, kaxig och allmänt störig. Och kriminell.

Doctor Snuggles 2012-04-15 17:48

Citat:

Ursprungligen postat av -squat- (Inlägg 5716235)
Det är ju rätt mycket WT över den ramsan. Men det blev dock en annan grej när hela globen joina in.

Visst, men den var ju lite rolig iaf. De andra ramsorna kan jag faktiskt skippa. Som den jävla white stripes låten. Wat, liksom.
Men tryck var det när alex slogs, det var lite känsla minsann.

I övrigt en hyffsad gala och det var en intressant upplevelse att vara på plats och man fick sitt lystmäte i att snacka mma iaf. ;) Lite trögt mellan matcherna var det dock, och saknade faktiskt kommentering lite. UFC borde sända radio med kommentering på plats, så man kan lyssna lite om man vill, och kanske visa kommentarorernas snack framför kameran mellan matcherna eller något.
Trist att det inte var skärmar över oktagonen också, blev lite väl mycket hattande med blicken.
Publiken kändes lite japansk stundom och hejade när något hände, men var hyffsat tyst i övrigt, och skötte sig med inte för mycket buande på fel ställen, vilket var kul.

Alex kändes lite väl avvaktande mot slutet av matchen, men han var smart. Borde jobba lite på medvetenheten om counter slag från motståndarn när han står i fickan - han är ingen Silva än. Men fixar han det så kommer han bli en riktig contender.
Reza's fight var lustig - slog han ens en enda gång under matchen? :D
Tyvärr misstänkte jag att både Papi och jycken skulle lyckas mindre bra.

Utöver en enstaka full nasse-finne som ropade skällord titt som tätt, och de helvetiska köerna innan (och idioter som trängde sig!) så är jag nöjd. Nu ska jag tanka galan för att se om några matcher, och se om jag syns. :)

Tricklew 2012-04-15 17:57

1 slag kastade Reza, vad tror du om en eventuell framtid för han i Ufc? :D

Doctor Snuggles 2012-04-15 18:11

Han får nog jobba på sin standup en gnutta. Men det ser nog lite mörkt ut.
Fascinerande hur bra betyg ändå galan, globen och publiken fick. Andra arenor måste vara mycket sämre än man tror. Är vi för gnälliga som svenskar helt enkelt? ;)

cero 2012-04-15 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 5716577)
Han ser inte slaget och kan således inte följa med i slagriktningen, slaget träffar bra. Stann är känd för att besitta mycket pulver i nävarna. Inga konstigheter.

Även om han inte ser slaget så har Stann båda knäna i marken, och inte särskilt mycket "wind-up" på slaget. Ser lite ut som att Sakara blundar när han tar emot slaget. Väldigt ovanligt att någon blir helt medvetslös av ett sådant slag på marken, men det händer väl.

-squat- 2012-04-15 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5716930)
Visst, men den var ju lite rolig iaf. De andra ramsorna kan jag faktiskt skippa. Som den jävla white stripes låten. Wat, liksom.
Men tryck var det när alex slogs, det var lite känsla minsann.

I övrigt en hyffsad gala och det var en intressant upplevelse att vara på plats och man fick sitt lystmäte i att snacka mma iaf. ;) Lite trögt mellan matcherna var det dock, och saknade faktiskt kommentering lite. UFC borde sända radio med kommentering på plats, så man kan lyssna lite om man vill, och kanske visa kommentarorernas snack framför kameran mellan matcherna eller något.
Trist att det inte var skärmar över oktagonen också, blev lite väl mycket hattande med blicken.
Publiken kändes lite japansk stundom och hejade när något hände, men var hyffsat tyst i övrigt, och skötte sig med inte för mycket buande på fel ställen, vilket var kul.

Alex kändes lite väl avvaktande mot slutet av matchen, men han var smart. Borde jobba lite på medvetenheten om counter slag från motståndarn när han står i fickan - han är ingen Silva än. Men fixar han det så kommer han bli en riktig contender.
Reza's fight var lustig - slog han ens en enda gång under matchen? :D

Utöver en enstaka full nasse-finne som ropade skällord titt som tätt, och de helvetiska köerna innan (och idioter som trängde sig!) så är jag nöjd. Nu ska jag tanka galan för att se om några matcher. :D

Gustafsson var nog mer nervös än vad han ville erkänna.

Jag håller med om att det borde ha varit skärmar ovanför oktagonen. För mig som satt på kortsidan, var det rätt oskönt för nacken.

Jag anlände till globens galleria redan klockan 16, för att äta. Tanken var att se alla matcher, men när jag såg kön, så satt jag kvar på restaurangen. Jag gled in när kan var rätt liten, lagom till Rezas match, ställd mig i kön för att köpa bärtz och godis. När det väl var min tur som var bärtzen slut. Dåligt skött, detta måste de fixa om vi ska få fler galor hit.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)