Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Greg 2011-09-15 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 5289892)
"do get frustrated when I hear people say that Anderson Silva‘s wiped out the middleweight division. He hasn’t wiped out the middleweight division, he hasn’t fought me yet. I feel I match up very well with him,” Bisping told MMAWeekly.com on Wednesday"

Tror bisping hade blivit en ny highlight reel utan dess like.

http://chicagosmma.com/wp-content/up...isping-gif.gif

Kwon 2011-09-15 18:35

Bisping matches up well with overhand rights.

That's the only thing he matches up very well with! :D

Greg 2011-09-15 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5290195)
Bisping matches up well with overhand rights.

That's the only thing he matches up very well with! :D

Så glad att han fick stordäng av Hendo efter allt skitsnack i TUF :D

cero 2011-09-15 20:53

Anderson är den värsta möjliga match-up för Bisping. Det behövs en riktigt bra brottare för att slå ut Silva.

Chael kan absolut greja det, även om jag tror att det kommer bli betydligt mer jämt i en rematch. Hoppas dock på Silva!

Degpekka 2011-09-15 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 5290001)
Undrar också, han landade ett knä någon sekund innan.. men kan väl inte vart det? I kommentarerna skriver folk att han gick ner pga ringgolvet? Men jag kan inte se vad som menas

Tror också det är det första knäet som säckar ihop honom... ner går han ju och visst slår han huvet i golvet, men spång fick ju ner honom innan det. Hade nog tagit slut vare sig han slog huvet i golvet eller ej... Och det är ju många som blivit KOade av canvasen via slams så varför ska dem böla att denna ej är nåt att ha? :)

nmanradnävna 2011-09-15 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Degpekka (Inlägg 5290683)
Tror också det är det första knäet som säckar ihop honom... ner går han ju och visst slår han huvet i golvet, men spång fick ju ner honom innan det. Hade nog tagit slut vare sig han slog huvet i golvet eller ej... Och det är ju många som blivit KOade av canvasen via slams så varför ska dem böla att denna ej är nåt att ha? :)

Jahaaaa! Var det DET youtube folket snackade om! Ja fan det är klart, han hade nog varit ganska knockad oavsett där ja :cool:

Jag tänkte typ "mjuknar golvet eller nåt så han trampar fel å ramlar" först :em:

krellik 2011-09-15 21:59

Svårt att se att något i Bispings skillset kan hota Anderson?

Jag ser det bara inte? Vilket vapen skulle han kunna plocka fram för att sätta Anderson i problem?

nmanradnävna 2011-09-15 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5290741)
Svårt att se att något i Bispings skillset kan hota Anderson?

Jag ser det bara inte? Vilket vapen skulle han kunna plocka fram för att sätta Anderson i problem?

Han har väl rätt okej fotarbete och tekniska händer som ofta träffar.. Sen saknar han ju rätt mycket power och... så möter han Anderson Silva ;)

Jag tror definitivt inte att Bisping skulle stå som ett fån och försöka slänga en jabb åt gången med Anderson framför sig med händerna på höften iaf.. Nåt skulle han väl kunna hitta på.. Men ja, man får nog vara ganska optimistisk för att se Bisping lyckas med något. Skulle vara kul att få se Rogan göra en såndär "fighter vs fighter" stats grej som dom gör ibland *popcorn*

Mackan58 2011-09-15 22:14

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5289947)
Skum knock. Varför var motståndaren på väg ner innan knät?

Han får ett knä mot magen och får sedan problem med balansen i clinchen.

krellik 2011-09-15 22:16

Alltså han är ju okej stående, inte lysande, han är okej brottare, okej på marken. Vill man vara elak så kan man säga att han är konsekvent medioker (nu snackar vi elitnivå naturligtvis). Jag har svårt att se att han har det där lilla extra som kan hota Anderson utan att det ska krävas större doser tur eller att Anderson är i jävligt dålig form.

Bara en sån sak som att han cirklade åt fel håll när han mötte Hendo, Hendo har ett jävla vapen som är sjukt farligt stående och han cirklar in i den om och om igen, jag tror helt enkelt inte han har tillräcklig blick för gamet.

Kwon 2011-09-15 22:17

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5290741)
Svårt att se att något i Bispings skillset kan hota Anderson?

Jag ser det bara inte? Vilket vapen skulle han kunna plocka fram för att sätta Anderson i problem?


Hans Showtime-kick, Side Check Kick eller den nya Toneyplatan han tränat i smyg tillsammans med James. :D

Alt hans backpedalling.

Greg 2011-09-15 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5290789)
Hans Showtime-kick, Side Check Kick eller den nya Toneyplatan han tränat i smyg tillsammans med James. :D

Alt hans backpedalling.

Han är ju så snabb att man inte får in de stora slagen jue!


Tricklew 2011-09-15 22:33

Dan som har klagat på dirty fighters, för att sedan göra ett av de fulaste avsluten i mma's moderna historia.

Kwon 2011-09-15 22:35

Rättning

Det finaste/vackraste avslutet någonsin.

nmanradnävna 2011-09-15 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5290786)
Alltså han är ju okej stående, inte lysande, han är okej brottare, okej på marken. Vill man vara elak så kan man säga att han är konsekvent medioker (nu snackar vi elitnivå naturligtvis). Jag har svårt att se att han har det där lilla extra som kan hota Anderson utan att det ska krävas större doser tur eller att Anderson är i jävligt dålig form.

Bara en sån sak som att han cirklade åt fel håll när han mötte Hendo, Hendo har ett jävla vapen som är sjukt farligt stående och han cirklar in i den om och om igen, jag tror helt enkelt inte han har tillräcklig blick för gamet.

Kanske uttryckte mig otydligt, jag säger inte att han har en chans mot Anderson. Tror inte någon här har sagt det heller? Eller? :Virro

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 5290816)
Rättning

Det finaste/vackraste avslutet någonsin.


Hehe, var det inte du som lade upp ett citat som någon hade sagt om avslutet nåt i stil med om man hittar sin fiende sovandes o har 3h på sig att förbereda den ultimata "sucker" punchen så är det den hendo la på bisping :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)