Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Petoria 2011-03-22 21:36

http://desmond.yfrog.com/Himg611/sca...=640&ysize=640

Love at first sight :)

"
"Judas Jones is gonna have 2 wait cuz @Bigfootsilva been asking 4 it! I can’t understand him but I know he talking bad about me in portuguese! =) lol"

cero 2011-03-22 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4943647)
Skulle det vara en k-1 match, så är det en sak, men en mma-match där Silva måste konstant oroa sig för takedowns (vi såg vad som hände med Sonnen, även om Silva inte var 100% där). Dessutom är Jones lik Silva som fighter, oförutsägbar, och en stor del av Silvas storhet är att han lär sig en fighters timing, och det är svårt att få in timing om man inte vet vad någon kommer göra härnest. Dessutom har Jones längre ben och armar än spindeln, så den fördelen är också borta.

Men även om det vore k-1, sett till hur snabbt Jones utvecklas, så tippar jag på att han kommer ligga i närheten av Andersons nivå inom ett par år. T.o.m. i Bones boxning börjar man se glimtar av storhet redan (även om han fortfarande är mycket oslipad).

Visst, Silva lär ju få stora problem med Jones brottning. Men mycket bättre striking har han definitivt. Sen är ju Jones större osv. Vet inte riktigt vad man ska säga om Sonnen matchen. Själv tyckte jag Silva inte alls gjorde en så bra match som han kunde ha gjort. Men det är väl svårt att säga.

Blev lite nyfiken nu, vad menar du för "glimtar av storhet" när det gäller Bones boxning?

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4943648)
Forrest är störtskönt självdistanserad. :D

Detta måste man bara hålla med om.

Doctor Snuggles 2011-03-22 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4943736)

Blev lite nyfiken nu, vad menar du för "glimtar av storhet" när det gäller Bones boxning?

Bara vissa stunder vad gäller timing, headmovement osv. T.ex. det sista livershotet var väldigt vackert.

delta_mats 2011-03-22 22:00

Tycker inte man ska dra för stora växlar om Jones striking än så länge. Han har inte mött några storheter där direkt. Shogun såg mycket dålig ut och det tror jag alla håller med om. Jones timing och träffsäkerhet höll inte speciellt bra klass alls, speciellt inte om man jämför med Silva som vissa gör här. Han har dock grym ground and pound med sina aparmar och vassa armbågar. Han kan ju med lätthet sitta i guard och armbåga motståndaren i huvudet. Sen gör Jones andra bra grejer och det är ju oväntade konstiga attacker, det är ju oväntade tekniker som överaskar, men man ska ju våga slänga iväg såna tekniker också.

nmanradnävna 2011-03-22 22:06

Håller med.

Tänk er Jon Jones med normala armar och ben. Han hade inte haft i närheten av samma framgång. Han har flashy moves men det betyder inte nödvändigtvis att hans striking är outstanding.

Tricklew 2011-03-22 22:09

Jones har inte visat någon väldigt tekniskt duktig striking än så länge. Däremot så besitter han ju en hemsk explosivitet med bra tyngd bakom slagen, vilket räcker en bra bit bara det. Men det är nog för tidigt att fira hans enormt farliga stand up.

Förövrigt tror jag Jones är alldeles för stor för att en match mot Silva ska vara intressant, Silvas största svaghet är stora wrestlare, varför skulle han då gå upp i viktklasser för att möta en ännu större wrestlare. Den matchen kan inte vara något annat än hemsk att se, som det Silva fan jag är.

Petoria 2011-03-22 22:10


Doctor Snuggles 2011-03-22 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4943799)
Tycker inte man ska dra för stora växlar om Jones striking än så länge. Han har inte mött några storheter där direkt. Shogun såg mycket dålig ut och det tror jag alla håller med om. Jones timing och träffsäkerhet höll inte speciellt bra klass alls, speciellt inte om man jämför med Silva som vissa gör här. Han har dock grym ground and pound med sina aparmar och vassa armbågar. Han kan ju med lätthet sitta i guard och armbåga motståndaren i huvudet. Sen gör Jones andra bra grejer och det är ju oväntade konstiga attacker, det är ju oväntade tekniker som överaskar, men man ska ju våga slänga iväg såna tekniker också.

Nja, jag ser som sagt glimtar av storhet. Mycket i hans rörelser påminner om Silvas standup, och visst är det delvis pga att de har liknande kroppstyp, men inte bara. Får han några mer års erfarenhet och fortsätter utvecklas i den takten han har gjort, så blir det biff.

Jag håller inte alls med att Shogun såg dålig ut. Han såg ut som han ser ut. Det första knät och sedan huvudsparken när han var på väg upp tog bra helt enkelt, och han hade problem med Jones reach och snabbhet/rörlighet.

Doctor Snuggles 2011-03-22 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4943831)

Fedor log efter han vann. Uppenbarligen är videon missvisande.

delta_mats 2011-03-22 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4943850)
Nja, jag ser som sagt glimtar av storhet. Mycket i hans rörelser påminner om Silvas standup, och visst är det delvis pga att de har liknande kroppstyp, men inte bara. Får han några mer års erfarenhet och fortsätter utvecklas i den takten han har gjort, så blir det biff.

Jag håller inte alls med att Shogun såg dålig ut. Han såg ut som han ser ut. Det första knät och sedan huvudsparken när han var på väg upp tog bra helt enkelt, och han hade problem med Jones reach och snabbhet/rörlighet.

Det finns dock ingenting som säger att han kommer fortsätta utvecklas i den takt han har gjort hittills. Jag skulle tro att Jones inspirerats av Silvas striking och i viss mån försöker härma den, jag anser dock inte att han är i närheten av pricksäkerhet eller timing. Dessutom har han kastat iväg många tekniker där han efteråt kunnat bli kontrad.
Angående Shogun så är det nog enbart du som tycker han inte såg dålig ut.
Det Jones visat sig bra på är riktigt bra kontroll över motståndaren på marken samt elaka armbågar.

cero 2011-03-22 22:33

Sen har ju Silva tränat Muai Thai i hela sitt liv.

Tror inte Jones kommer bli lika bra. Skulle han bli det, blir han ju i princip oslagbar?! Mycket av det vi ser nu är väl "nybörjarökningar" där en talang som Jones snabbt går från obefintlig standup --> medelmåttlig standup. Sedan planar sig nog utvecklingskurvan ut en del.

Skulle vilja se Shogun mot Silva.

delta_mats 2011-03-22 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4943901)
Sen har ju Silva tränat Muai Thai i hela sitt liv.

Tror inte Jones kommer bli lika bra. Skulle han bli det, blir han ju i princip oslagbar?! Mycket av det vi ser nu är väl "nybörjarökningar" där en talang som Jones snabbt går från obefintlig standup --> medelmåttlig standup. Sedan planar sig nog utvecklingskurvan ut en del.

Skulle vilja se Shogun mot Silva.

Så ser alltid utvecklingskurvan ut hos en nybörjare.

HulkH 2011-03-22 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av nmanradnävna (Inlägg 4943819)
Håller med.

Tänk er Jon Jones med normala armar och ben. Han hade inte haft i närheten av samma framgång. Han har flashy moves men det betyder inte nödvändigtvis att hans striking är outstanding.

Tycker han har bra teknik i sig.

Men som sagt, det e lite svårt att räkna bort de fördelar han har, med tex långt reach? ;)

Doctor Snuggles 2011-03-22 23:27

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4943881)
Det finns dock ingenting som säger att han kommer fortsätta utvecklas i den takt han har gjort hittills. Jag skulle tro att Jones inspirerats av Silvas striking och i viss mån försöker härma den, jag anser dock inte att han är i närheten av pricksäkerhet eller timing. Dessutom har han kastat iväg många tekniker där han efteråt kunnat bli kontrad.
Angående Shogun så är det nog enbart du som tycker han inte såg dålig ut.
Det Jones visat sig bra på är riktigt bra kontroll över motståndaren på marken samt elaka armbågar.

Silva slänger också iväg mycket där han kan bli kontrad. Skillnaden är att Silva oftast har bra koll på vad motståndaren kan göra efter, och undviker. Jag såg några glimtar av det med Jones. Återigen, glimtar. Glimtar är per definition inte något som sker ofta. Kom ihåg att detta kommer från den personen som tippade EXAKT rätt om hur matchen skulle sluta. :D

Nej, jag är inte den enda som tyckte att Shogun såg ungefär ut som vanligt, iaf i första ronden. Shogun sade själv att han var 100%, och det är något som upprepats (både underförstått och uttalat) av både hans brorsa och han själv efter matchen. Jones ägde honom bara, helt enkelt. Upplevde man Shogun som dålig var det för att Jones fick honom att se dålig ut, och tröttade ut honom.

eternallord 2011-03-22 23:33

Brorsan sa att det var första knäet och sparken i huvudet som tog all luft ur Shogun. Knäet var brutalt, fattar inte att Shogun inte blev tokknockad av det.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)