Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

sunkan 2008-08-28 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av burre (Inlägg 3169373)
"Pipstöt mot bröstet följs av kolvsving mot struphuvudet. När ni fällt fi spring snabbt fram och stampa sönder skallen. Det är han eller du."

Känns lite grovt för civilt bruk, även fast det görs med handen eller en kvist man hittat i parken.

Eller?

ja jag stampade dock aldrig någon i huvudet och jag sa ju att man skulle bortse från allt med vapen. Skillnaden är väll att när en civil har skadat "fi" så springer man och "vi" pekar med åskäppen;)

Nitrometan 2008-08-28 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av sunkan (Inlägg 3169390)
Skillnaden är väll att när en civil har skadat "fi" så springer man och "vi" pekar med åskäppen;)

I stort sett.

Lite skillnad i hur angrepp bemöts. I den militära varianten bryr man sig inte om att motståndaren går sönder. I den civila bryr man sig iaf lite om det (nödvärn och sånt).

Polisen måste ju kunna motivera sitt agerande.

LadyInsane 2008-08-28 13:16

Låter som en brutal metod av självförsvar. Dum fråga, men kan man använda den mot attackerande hundar??

(LI=Extremt rädd för hundar..:()

Nitrometan 2008-08-28 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av LadyInsane (Inlägg 3169400)
Låter som en brutal metod av självförsvar. Dum fråga, men kan man använda den mot attackerande hundar??

(LI=Extremt rädd för hundar..:()

Nej. Mot hundar använder man hundpsykologi (eller vapen). Slåss inte med en hund. Kolla "the Dog Whisperer".

LadyInsane 2008-08-28 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3169406)
Nej. Mot hundar använder man hundpsykologi (eller vapen). Slåss inte med en hund. Kolla "the Dog Whisperer".

Brukar jämt se den serien. Har väl hjälpt mig en del.

Finns det några knep att använda mot hundar? (Jag vet att det är skumma frågor, men i väntan på KBT är det ju kul att slippa bli en 2:åring för att en hund är lös i närheten..)

Nitrometan 2008-08-28 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av LadyInsane (Inlägg 3169412)
Brukar jämt se den serien. Har väl hjälpt mig en del.

Finns det några knep att använda mot hundar? (Jag vet att det är skumma frågor, men i väntan på KBT är det ju kul att slippa bli en 2:åring för att en hund är lös i närheten..)

Nja. Hunden märker om du är rädd. Då vill många hundar visa sig dominanta. Bästa tipset är att inte vara rädd. Men det är ju dödfött på nån som är hundrädd.

Undvik ögonkontakt, det upplevs som utmanande av hunden med ögonkontakt, om den då samtidigt uppfattar dig som rädd blir det "dubbla signaler" för hunden som kanske tycker att det är säkrast att skälla/skrämmas då den blir osäker på dina avsikter.

Andreas H 2008-08-29 10:11

30 minuters videointervju med Rampage om hans "incident"

http://cbs2.com/video/?id=75772@kcbs.dayport.com

...har inte dragit igenom hela än, men det är bra skruvat! :smash:

Kwon 2008-08-29 10:11

Tack Andreas.

rAjj 2008-08-30 01:46

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas H (Inlägg 3170938)
30 minuters videointervju med Rampage om hans "incident"

http://cbs2.com/video/?id=75772@kcbs.dayport.com

...har inte dragit igenom hela än, men det är bra skruvat! :smash:

shit vad han flummar.. den halvtimmen skulle vem som helst kunna plöjja på 7 minuter. TOPS!

Chaan 2008-08-30 02:41

Kimbo Slice har fått en fight mot en bigshot

Andreas H 2008-08-30 05:01

Citat:

Ursprungligen postat av Chaan (Inlägg 3172351)
Kimbo Slice har fått en fight mot en bigshot

Mot Ken Shamrock ja....sist han var en bigshot var '96! :cool: ...men han är fortfarande en "legend" och tyvärr så blir matchen av därför att det är ännu ett trappsteg i ElitXC byggande av Kimbo!

Tyvärr ser jag inte Ken vinna över Kimbo, även om jag önskar han gjorde!

Andreas H 2008-08-30 05:37

Fy fan...

...Lesner mot Randy på UFC 91 blev just lite mer sannolikt!

Saxat från bloodyelbow.com
Citat:

I've spoken with a lot of people about Randy Couture in the last day. Things are definitely happening.

First, I can say with 100% certainty that there are current negotiations for Randy Couture to return in November to main event, and that the current proposed opponent is Brock Lesnar. They can't get Fedor, too many issues to work out on short notice, and he has a US-only non compete with Affliction.

This will be a new contract, not a return to the old one. It will likely pay him more and give him more benefits, but it will lock him into the UFC for the long term. In exchange for signing it Zuffa would drop all breach of contract charges.

From there, things get hazy. Randy is now training full time as if he is expecting a fight soon, but he still hasn't signed anything as far as I know. As far as the details of the Lesnar fight, I don't know if it's title or non title.

Update: Dave Meltzer is now confirming the story:

A source close to Randy Couture has confirmed today that Couture is in negotiations with UFC for a new three-fight deal which would end the nearly nine month legal battle between the two sides.

If the deal is closed, and the source said they are hoping to conclude negotiations and announce the match sometime within the next week, Couture would face Brock Lesnar on 11/15, most likely in Portland, Oregon.

Couture was said to be hoping that if everything went well, the next two fights could involve Fedor, Nogueira, and/or Chuck Liddell. However, all previous hangups involving Emelianenko and UFC remain.
Denna match vore en total katastrof! Men jag förstår varför den blir av om den blir det, Dana blir nog våt i brallan bara han tänker på hur många PPV's den skulle sälja!

Tyvärr kan jag också se hur ***-Lesner vinner över Randy, vilket skulle göra Lesner hypen helt outhärdlig! *spy*

dared 2008-08-30 09:04

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas H (Inlägg 3172369)
Fy fan...

...Lesner mot Randy på UFC 91 blev just lite mer sannolikt!




Denna match vore en total katastrof! Men jag förstår varför den blir av om den blir det, Dana blir nog våt i brallan bara han tänker på hur många PPV's den skulle sälja!

Tyvärr kan jag också se hur ***-Lesner vinner över Randy, vilket skulle göra Lesner hypen helt outhärdlig! *spy*

Håller helt med.

Hank 2008-08-30 09:47

Jag har absolut inget mot Lesnar. Han imponerade stort senast och om jag ska vara ärlig så ser jag få som kan stoppa honom om han utvecklar sitt bufflande tillsammans med lite mer funktionell submissionteknik.

Killen är STARK

selmir 2008-08-30 10:50

Jag gillar Lesnar grymt mycket ! Dock tycker jag inte han borde få slåss mot Randy än.. Han har en vinst och en förlust i UFC , för att möta Randy borde han iaf ha 5 vinster.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)