Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-12-02 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 7206994)
Gillar Metamoris system mer. Enkla regler som gör sporten lätt att följa för vem som helst samtidigt som man främjar agressivitet och avslut (uppenbarligen). Dessutom bra generaliserbarhet till MMA. Går givetvis att köra med eller utan GI.

Nja, sub only funkar bara om det inte finns ngn tidsbegränsning imo. Det känns inte särskilt intressant om 80% av alla matcher slutar i draw. Särskilt om de oftast är rätt tydligt vem som dominerade och borde ha vunnit.

Doctor Snuggles 2014-12-02 20:53

lol
https://twitter.com/JoeLauzon/status/539831778849349632

cero 2014-12-02 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7207243)

Reebok ‏@Reebok 2h2 hours ago
@JoeLauzon @Showtimepettis You took it like a champ, though!

Rakt på hakan. :D

Grazzafukkinrazzi 2014-12-02 21:27

Om jag har förstått det hela rätt så bärs dessa "Reebok uniforms" endast i ringen. Tur det, för Diaz-bröderna måste få fortsätta göra sina walkouts i jeans och hoodie!

Doctor Snuggles 2014-12-02 21:35

Jag har för mig att de även kommer bäras på weigh ins.

olwe 2014-12-02 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7206998)
Nja, sub only funkar bara om det inte finns ngn tidsbegränsning imo. Det känns inte särskilt intressant om 80% av alla matcher slutar i draw. Särskilt om de oftast är rätt tydligt vem som dominerade och borde ha vunnit.

Jag gillar gränsdragningen. Det sätter verklig press på hela scenen att träna för avslut. Blir mycket mer publikvänligt och jag tror det kommer påverka hela sporten på ett possitivt vis. Mer fighting och mindre poäng-sport.

Doctor Snuggles 2014-12-02 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 7207301)
Om jag har förstått det hela rätt så bärs dessa "Reebok uniforms" endast i ringen. Tur det, för Diaz-bröderna måste få fortsätta göra sina walkouts i jeans och hoodie!

14. Which fight week events will require official gear?
Every UFC fight week event will require official gear. This includes, but is not limited to the events listed below. The official gear requirements are further detailed in the 2015 UFC Athlete Outfitting Policy.
a. Open workout
b. Ultimate Media Day
c. Press conferences
d. Weigh-in
e. Fight night, including walkout and in Octagon
f. Other official UFC events

Doctor Snuggles 2014-12-02 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 7207320)
Jag gillar gränsdragningen. Det sätter verklig press på hela scenen att träna för avslut. Blir mycket mer publikvänligt och jag tror det kommer påverka hela sporten på ett possitivt vis. Mer fighting och mindre poäng-sport.

Håller inte med. Kolla t.ex. på Shaub matchen, där han "stängde ner" sin motståndare. Inget hände. Det finns prestige i att inte bli subbad också.
Bättre vore regler som premierar subs, men också aggressivitet. Antingen genom att bryta matchen för att dra poäng, ge poäng för subförsök, eller tvinga passiva motståndare lägga sig i dåliga positioner (likt inom brottning) etc. Visst, det kräver kompetenta domare och kan bli lite subjektivt, men det finns en anledning till varför draws är så ovanliga inom kampsporter.

cero 2014-12-02 21:56

Citat:

Bättre vore regler som premierar subs, men också aggressivitet.
+1

T ex att man får poäng för enbart bra submissionförsök? Iofs svårt att avgöra vad som är nära avslut och inte.

Doctor Snuggles 2014-12-02 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7207342)
+1

T ex att man får poäng för enbart bra submissionförsök? Iofs svårt att avgöra vad som är nära avslut och inte.

Som sagt, kräver kompetenta domare. Men även även folk som inte tränar är väl rätt hyffsade på att avgöra om en sub är nära eller inte. Problemet att däremot ge poäng för att passera guard osv är att folk då kan safe:a, plus att det blir mer att hålla reda på.

Grazzafukkinrazzi 2014-12-02 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7207335)
14. Which fight week events will require official gear?
Every UFC fight week event will require official gear. This includes, but is not limited to the events listed below. The official gear requirements are further detailed in the 2015 UFC Athlete Outfitting Policy.
a. Open workout
b. Ultimate Media Day
c. Press conferences
d. Weigh-in
e. Fight night, including walkout and in Octagon
f. Other official UFC events

:(

Vad tycker ni andra om det här? Personligen tycker jag att det är förjävligt och tar bort en del av tjusningen med sporten.

Doctor Snuggles 2014-12-02 22:22

Om det leder till att sporten blir mer mainstream så bryr jag mig inte särskilt mycket. Weigh ins är varken från eller till för mig.

cero 2014-12-02 22:44

Innebär det här att det kommer finnas ett par modeller per kön som exakt alla kommer ha på sig? Om ja så lär det ju se löjligt generiskt ut. Detta är inte NFL. Iofs positivt om alla dussinatleter får en mer tillförlitlig inkomst, men det ska ju inte vara på bekostnad av de som faktist jobbat hårt för saftiga sponsorsavtal.

eternallord 2014-12-02 22:48

Om jag förstod det rätt kommer alla vara individualiserade. Hur mycket skillnad detta faktiskt innebär i praktiken är ju svårt att säga.

cero 2014-12-02 23:16

Är lite förvånad över att så många proffs är exalterade och positiva utan att ens ha fått några siffror ännu (klickish). Sponsorer (och UFC) brukar vara snåla och detta behöver inte vara ett undantag. I och med att det finns så många atleter så kanske alla får en tusenlapp var typ.

White kommenterar (video med Ariel): http://www.mmafighting.com/2014/12/2/7321851/dana-white


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:15.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)