Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

bear.flowertwig 2014-04-17 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6959504)
Det var inte så mycket att hänga i granen. Första avsnittet av tuf 19 däremot.

Jag följde de första 4-5 säsongerna med tröttnade på att det var för mycket realitysåpa. Är det samma upplägg?

Doctor Snuggles 2014-04-17 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 6960186)
Jag följde de första 4-5 säsongerna med tröttnade på att det var för mycket realitysåpa. Är det samma upplägg?

Japp. Produktionen har dock blivit lite proffsigare iom FOX.
Men man kollar för fighterna, och eventuellt träningen. Spolar resten.
Det verkar iaf lovande vad gäller talang denna säsong.

spoon 2014-04-18 01:15

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6960001)
Inte mycket till champ visserligen. Blev det 2009 när Bellator bara existerat i drygt ett år, och förlorade bältet nästa match till Askren.

Once a champ always a champ :D

Gillar intervjuerna med deltagarna innan matcherna. Kul att se vad dom har för syn på sporten. En del säger ju att det är en jäkla uppoffring och andra säger att dom älskar det dom gör. Tror att dom som gillar det dom gör kommer längst.

Hoppas att det blir en sässong med lite intriger lite drama och massor med träning och bra fighter.

spoon 2014-04-18 01:16

Citat:

Ursprungligen postat av bear.flowertwig (Inlägg 6960186)
Jag följde de första 4-5 säsongerna med tröttnade på att det var för mycket realitysåpa. Är det samma upplägg?

Det är värt att se första avsnittet på S19 i varje fall. Inget drama, bara fighter.

cero 2014-04-18 11:20

Stort lol på den första matchen. Springer bokstavligt talat fram med hakan i luften och blir knockad.

cero 2014-04-18 11:27

Hahaha, Wanderlei/Sonnen uppskjutet pga skador i samband med slagmål under TUF.

http://www.mmafighting.com/2014/4/17...hael-sonnen-vs

Citat:

"What happened was Wanderlei got hurt in that fight," White said following Wednesday's TUF Nations Finale. "He got double legged on the concrete and he hurt his back. He hurt his hand punching Chael in the head and he got injured. He couldn't fight on time because he got hurt in the fight f------- coaching a show. I'm done being angry now. I was angry when it happened. It's just disgusting. What are you going to do?"
:D

Fonziie 2014-04-18 12:05

Ny MMA-tråd (varning för spoilers!)
 
Riktigt bra avsnitt av TUF19, flera som såg lovande ut.

Ska bli kul att följa, vart mycket skräp på tuf-fronten sista tiden.

Roligaste viktklasserna i mitt tycke också. :D

cero 2014-04-18 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 6960243)
Gillar intervjuerna med deltagarna innan matcherna. Kul att se vad dom har för syn på sporten. En del säger ju att det är en jäkla uppoffring och andra säger att dom älskar det dom gör. Tror att dom som gillar det dom gör kommer längst.

Håller med. Dessa killar är oerhört filosofiska. Mina favorit var:

"We get to punch eachother in the face without it being illegal, what a beautiful thing."

På 3 minuter lyckades producenterna bekräfta alla fördomar som finns om fighters. :D

Skämt åsido så hoppas jag på att man får se mer träning denna gången.

Doctor Snuggles 2014-04-18 16:20

Det som snarare var intressant var att många sade att de i princip måste vara panka för att "jaga drömmen", mao att de har bättre alternativ till att tjäna pengar. Vilket är en lite intressant dynamik, och kanske förklarar varför det finns så många bra brassar, där det ofta mer handlar om att överleva och få ett bättre liv. Undrar om vi kommer börja få se fler talanger från fattiga länder.

Agitator 2014-04-18 17:32

Sedan har vi gudkomplexet. Hela tiden gud gud gud.

Fint!

spoon 2014-04-18 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 6960881)
Sedan har vi gudkomplexet. Hela tiden gud gud gud.

Fint!

Det finns ju alltid i Amerika. Måste vara bekvämt på nått sätt ändå. Sluta tänka och förlita sig på någon annan. Idiotiskt men ändå bekvämt.
Bra producerat att få fram så mycket på så kort tid får man väl säga.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

cero 2014-04-18 18:06

Tror faktist det kan vara bra med religion i sport. Kan nog bidra med drivkraft och en "higher than life"-mentalitet. Men då gäller det att man genuint tror på det och inte bara hakar på föräldrarna.

Doctor Snuggles 2014-04-18 18:25

Tror det mer handlar om att de många idrottare inte är särskilt smarta. Det finns en anledning till varför det är en stereotyp. ;)

Doctor Snuggles 2014-04-18 19:12

Apropå att inte vara smart:
Hörde precis att Munoz tydligen vart knockad i träning via ett knä samma vecka han skulle slåss mot Hamill, och satt i omklädningsrummet innan fighten och var lite snurrig.
Inte konstigt att han har börjat låta som han har en extra tunga i munnen ibland.

Bailah 2014-04-18 19:59

Såg att Houston Alexander ska slåss idag på bellator prelims. Ska bli kul och se honom igen. Snabb ko!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)