Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Hackenschmidt 2013-09-22 07:30

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6651785)
Fair point. Men min bedömning var baserad på hur deras skills spelar mot varandra, vad de båda sade innan matchen osv. 30% sounds about right, med en Jones som inte försöker bevisa en poäng genom att träna främst striking. Nästa gång kommer dessutom Alex få mycket rättvisare odds så då kommer det nog inte vara värt.


Ja, jag håller egentligen med, det var ett skämt även om det fanns en liten poäng. Jag som gissade på ca 9:1 hade uppenbart fel (och alla bookies med mig). Det ska bli kul att se oddsen för rematch. Jag tror det kan vara värt att satsa pengar då... på Jones. :)

Doctor Snuggles 2013-09-22 07:33

Det roliga är att många som tycker Alex vann, säkert också tycker att scoringen i Pride var mer rättvis. Men enligt den så vann Jones klart eftersom han nästan avslutade fighten och var starkast mot slutet. ;)

Nej, nu måste jag försöka sova lite. Helt slut.

spoon 2013-09-22 07:36

Hade inte möjlighet att sitta uppe och nu var jag tvungen att gå in och kolla hur det gick. Brukar aldrig spoila mig själv men idag var det fan omöjligt att låta bli. Verkar som man har missat den fetaste matchen någonsin som svensk. Trist men jäkligt skoj att Gus stod upp som det låter att han gjorde.

Hackenschmidt 2013-09-22 07:45

Nu är folk helt plöstsligt foliehattar p.g.a den preliminära statistikbilden som lades upp senare har ersatts med en som ger Alex färre slag. Korruption och rån. Någon måtta får det väl vara även om jag kan köpa att man tycker att Alex vann.

delta_mats 2013-09-22 09:33

Alla måste väl tydligt kunnat se att Gustavsson med lätthet tog den matchen? De 3 första ronderna vann hann bekvämt, 4:e ledde han fram till armbågen så säg att den blev lika, sista vann Jones. Matchen går över 5 ronder så det är inte lönt att spekulera i hur matchen kunnat gå om det blev en till rond.

LeBron 2013-09-22 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6651882)
Alla måste väl tydligt kunnat se att Gustavsson med lätthet tog den matchen? De 3 första ronderna vann hann bekvämt, 4:e ledde han fram till armbågen så säg att den blev lika, sista vann Jones. Matchen går över 5 ronder så det är inte lönt att spekulera i hur matchen kunnat gå om det blev en till rond.

Håller med. Riktigt vidriga domare. Jones är iofs UFCs pengako så jag är inte förvånad.

strikt 2013-09-22 12:10

Jag kastade upp armarna i soffan nyss om en ny svensk mästare.

I mina ögon hade han vunnit 3 solklarar ronder. och 4'e såg bra ut, så rätt sjukt att mästaren har så mycket fördel i dommarnas ögon när han bara vann 1½ rond av 5.

panzerpig 2013-09-22 12:24

Jämn match, Gus vann början, Jones slutet. 48-47 kan jag köpa, 49-46 tycker jag är skumt..
Bra match av Gus oavsett, han är den första som fått Jones att se mänsklig ut.
Intressant med en rematch och se vilka strategier dom kör med då.

strikt 2013-09-22 13:04

Tyckte Jones såg ut som en nybörjare i buren när han inte kunde köra sitt vanliga stuk tack vare sin storlek.

Såg riktigt dåligt ut, och Alex var för passiv och borde kört hårdare första ronderna för det märktes att JJ var väldigt avvaktande efter första ronden.

Hade velat se fullt ös som sonnen vs silva, bara efter killen och dra på honom no matter what. Det här med att överleva rond efter rond känns som skit. Fram med färre ronder och längre ronder. Så det blir mer ös i första. Antaligen är man bättre än den andra och vill det hela mer eller så är man förloraren.

Kinbote 2013-09-22 13:14

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6652192)
Tyckte Jones såg ut som en nybörjare i buren när han inte kunde köra sitt vanliga stuk tack vare sin storlek.

Såg riktigt dåligt ut, och Alex var för passiv och borde kört hårdare första ronderna för det märktes att JJ var väldigt avvaktande efter första ronden.

Det finns ju en anledning till att Alex vill jobba mycket in och ut, fastnar han på insidan för länge riskerar han att bli clinchad/nedtagen.

Tempot var överlag väldigt högt för en fight i lätt tungvikt.

Bailah 2013-09-22 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 6651882)
Alla måste väl tydligt kunnat se att Gustavsson med lätthet tog den matchen? De 3 första ronderna vann hann bekvämt, 4:e ledde han fram till armbågen så säg att den blev lika, sista vann Jones. Matchen går över 5 ronder så det är inte lönt att spekulera i hur matchen kunnat gå om det blev en till rond.

Har för mig att femman inte var en solklar Jones, men kan ha fel.
Jag ger Gus MINST 3-2, kunde även vart 4-1. Ska kolla om men ja Jones säg ut som en nybörjare.

Domarna måste gilla spinning shit mer än clean hits.
Alex skulle vart champ nu. End of story.

Och jag skulle ha 600kr mer!

eternallord 2013-09-22 13:23

När jag hörde scorecardet "49-46" så var jag helt säker på att Gustafsson vunnit. Hur i hela jävla friden kan en domare döma 49-46 Jones? Komplett sinnessjukt. Jag tycker det var 48-47 där båda hade kunnat vinna, men 49-46 Jones... nästan värre än Mayweather-fighten senast.

Drfg 2013-09-22 14:07

Löjligt :/

spas 2013-09-22 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6652216)
När jag hörde scorecardet "49-46" så var jag helt säker på att Gustafsson vunnit. Hur i hela jävla friden kan en domare döma 49-46 Jones? Komplett sinnessjukt. Jag tycker det var 48-47 där båda hade kunnat vinna, men 49-46 Jones... nästan värre än Mayweather-fighten senast.

Håller med. Kan köpa att Jones vann också det var jämnt i visa ronder men 49-46 kunde bara Alex ha fått i mitt tycke.

jontexer 2013-09-22 14:52

jag håller Gus som vinnare! var så jävla glad när fighten var slut då vi fått vår svenska viking som mästare... lyckan blev dock till vrede när de gav fighten till jones. Inte vart sååhär förbannad på flera år! tur att jag inte var hemma hos mig för då hade nog flera saker slagits sönder


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)