Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2011-12-13 16:42

http://i43.tinypic.com/293esyt.gif

Doctor Snuggles 2011-12-13 16:46

Hur funkar det med domare för UFC i andra länder än USA förresten?

cero 2011-12-13 16:51

Jense: Tog GSP som ett exempel eftersom att han väger så lite i förhållande till hur mycket han skalar av. Rumble är nog ännu värre, även om 230-siffran antagligen är när han har mycket fett på kroppen.

Upplägget för 142 är riktigt bra. Blir nästan garanterat bra matcher. Ska bli kul att se om Rumble kommer förbi motståndarna @ 185.

Jense 2011-12-13 17:23

coacherna på tuf brazil

Wanderlei silva och vitor belfort.

https://twitter.com/ufc/status/146623429162962947

Jense 2011-12-13 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5469439)
Jense: Tog GSP som ett exempel eftersom att han väger så lite i förhållande till hur mycket han skalar av. Rumble är nog ännu värre, även om 230-siffran antagligen är när han har mycket fett på kroppen.

Upplägget för 142 är riktigt bra. Blir nästan garanterat bra matcher. Ska bli kul att se om Rumble kommer förbi motståndarna @ 185.

när han väger 230lbs är han inte lean precis:

http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten...ryTAOBeach.JPG

större än barry :D

Doctor Snuggles 2011-12-13 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 5469507)
coacherna på tuf brazil

Wanderlei silva och vitor belfort.

https://twitter.com/ufc/status/146623429162962947

Wow, Dana vill verkligen pensionera Wanderlei en gång för alla.
Undrar om den kommer vara på portugisiska.

panzerpig 2011-12-13 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5468409)
Verkar f.ö. som att Overeem har stora problem med dopingtesterna just nu. Han nämnde något om att han brukar lämna och pissa hos sin egna doktor annars.

Damn, vad fan liksom, jävla fjollerier. De är minst lika rådopade båda två, vem fan bryr sig :D

Overeem är tydligen klar för matchen i UFC iaf.

Nitrometan 2011-12-13 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 5469924)
Overeem är tydligen klar för matchen i UFC iaf.

Jojomen!

Nevada State Athletic Commision har gjort ett arrangemang de är nöjda med.

Citat:

The Nevada State Athletic Commission today granted Overeem a conditional license to face Lesnar on Dec. 30, subject to a pre-fight drug test to be submitted in Europe within the next 72 hours, as well as an additional screen submitted in the U.S. when the Dutch heavyweight arrives for the contest.

Overeem's conditional license also includes two post-fight drug screen orders, to be completed less than six months after the bout.

The decision was made during Monday's Nevada State Athletic Commission monthly meeting, which took place at the Grant Sawyer State Office Building in Las Vegas.

Overeem's status for the bout was in doubt after he failed to comply with out-of-competition testing ordered by the NSAC on Nov. 17.
Citat:

Both Overeem and Lesnar were asked to submit screens, and Lesnar did so on Nov. 21. Overeem followed suit on Nov. 23, but the collected screen did not meet the commission's standards. A second test was submitted to Overeem's personal physician ("a sports doctor," according to the fighter) on Dec. 7, but the results of the screen have yet to be determined, and the NSAC admitted some doubt as to whether the sample had even been collected.

"When I got the request to test myself, I took the test straight away," Overeem, who is currently in his native Holland, tending to his ailing mother, told the commission via phone. "I went to the doctor, and he had me steroid tested. I went in for the results, which took 10 days. When I finally got the results, I submitted them, and I thought that that should be sufficient for the commission. But after a couple of days, I received notice that it was not sufficient, and I needed to do more testing. So I went back to the doctor straight away and I had my second test done with the full parameters that was provided by the NSAC, and that was taken last Wednesday, Dec. 7. The results of the test are due seven to 10 days from Dec. 7, so I'm expecting them this week."

The commission ultimately placed much of the blame for the testing delays on Overeem's assistant, Collin Lam (who admitted having no prior experience in assisting a professional athlete), who they believe exhibited a faulty sense of urgency in relaying their requests on to his client. The commissioners all expressed their belief that Overeem was being honest during his time under oath.
Det verkar ha löst sig.

Och domare...
Citat:

An afterthought to the drama surrounding Alistair Overeem's licensing situation for UFC 141, the Nevada State Athletic Commission on Monday handed out referee and judging assignments for his headlining fight on the pay-per-view card, as well as the main event of "Strikeforce: Rockhold vs. Jardine."

Veteran referee Mario Yamasaki has been assigned to Overeem vs. Lesnar while Patricia Morse-Jarman, Glenn Trowbridge and Doug Crosby will judge the UFC 141 main event.

Herb Dean, who recently was voted "Best Referee" at the 2011 World MMA Awards, is the third man in the cage for Luke Rockhold vs. Keith Jardine, and Adelaide Byrd, Marcos Rosales and Junichiro Kamijo will serve as judges for the Strikeforce main event.

Jense 2011-12-13 21:15

"...but the collected screen did not meet the commission's standard"

Va det för att han skickade blod istället för urin?

Nu får vi se om overeem tappar vikt eller inte. ska bli intressant :D

panzerpig 2011-12-13 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 5470003)
"...but the collected screen did not meet the commission's standard"

Va det för att han skickade blod istället för urin?

Nu får vi se om overeem tappar vikt eller inte. ska bli intressant :D

Tyckte jag läste nånstans att det var tvärt om (han skickade urin, andra testet var blod), men kan minnas fel.

cero 2011-12-13 22:51

Vad tror ni om Overeem? Är det möjligt att lägga på sig så mycket massa på så kort tid naturligt? Man ska tänka på att det är mycket konditionsträning samtidigt också.

Doctor Snuggles 2011-12-13 23:14

Ja, särskilt med de gener han verkar ha. Det var inte så värst kort tid heller egentligen, 2 år för att gå upp ca 30 lbs (han låg sannolikt runt 225 lbs gåvikt som lhw).

cero 2011-12-13 23:23

Hur ser du hur bra gener han har?

ManuelIT 2011-12-14 00:09

Lol på de som tror overeem är ren

Doctor Snuggles 2011-12-14 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5470414)
Hur ser du hur bra gener han har?

Förhållandet mellan hans pekfinger och ringfinger.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:57.