Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2011-05-05 20:13

Bara drama mellan coacherna inom team Dos Santos, haha.


Jag tycker inte några fighters har platsat i UFC senaste tre säsongerna. Ultimate Fighter har egentligen spelat ut sin roll, det är smidigare och troligtvis bättre som fighter att träna hårt hemma och fightas i små-organisationerna och få kontrakt på den vägen än att gambla på att spendera några veckor på TUF.

Back in the griffin' days så hade Ultimate Fighter ett syfte, att skramla fram osynlig talang men landskapet ser inte likadant ut längre i min mening.

davve 2011-05-05 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5035438)

Jag tycker inte några fighters har platsat i UFC senaste tre säsongerna. Ultimate Fighter har egentligen spelat ut sin roll, det är smidigare och troligtvis bättre som fighter att träna hårt hemma och fightas i små-organisationerna och få kontrakt på den vägen än att gambla på att spendera några veckor på TUF.

Back in the griffin' days så hade Ultimate Fighter ett syfte, att skramla fram osynlig talang men landskapet ser inte likadant ut längre i min mening.

Sant, det har du en poäng i. Men om man endast ser till vinnarna de tre senaste, dvs Nelson, McGee och Brookins så är ju dessa hyfsat bra. Har svårt att se någon motsvarighet denna säsong, men det återstår ju att se.

eternallord 2011-05-05 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 5035447)
Sant, det har du en poäng i. Men om man endast ser till vinnarna de tre senaste, dvs Nelson, McGee och Brookins så är ju dessa hyfsat bra. Har svårt att se någon motsvarighet denna säsong, men det återstår ju att se.

Med de tre senaste menade jag säsongerna efter HW-säsongen, dvs inklusive denna. Nelson är en grym HW och Brendan Schaub är inte så tokig heller, så den säsongen hade faktiskt några guldkorn.

Men McGee får väl ses som "sådär", Brookins har jag svårt att se att han ska ha någon större framgång och jag ser inte direkt några champions i denna säsongen.

davve 2011-05-05 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5035459)
Med de tre senaste menade jag säsongerna efter HW-säsongen, dvs inklusive denna. Nelson är en grym HW och Brendan Schaub är inte så tokig heller, så den säsongen hade faktiskt några guldkorn.

Men McGee får väl ses som "sådär", Brookins har jag svårt att se att han ska ha någon större framgång och jag ser inte någon direkt några champions i denna säsongen.

Ah, allright. Nej några champs är det knappast.

Får väl vara nöjd med lite mma-underhållning en gång i veckan helt enkelt.:)

eternallord 2011-05-05 20:24

Ja det är så jag ser det också. Dock så håller jag tummarna på nästa säsongen, det är ju bantam/fly-weights!

Althen 2011-05-05 20:29

Någon gammal wec fan som råkar glida på detta forum? Jag är stolt wec nuthugger n.1=D Än så länge har det gått bra för wec lättviktarna i ufc=)

Althen 2011-05-05 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5035472)
Ja det är så jag ser det också. Dock så håller jag tummarna på nästa säsongen, det är ju bantam/fly-weights!

Nästan säker på att det är bantam och feather. Tror inte ufc har bestämt sig för att införa flyweightare än =)

dared 2011-05-05 20:33

Var ett rätt bra tag som WEC allt som oftast levererade bättre galor än UFC. Gillar ändå mergern såhär i efterhand, tycker de små killarna höjer UFC-korten något faktiskt.

eternallord 2011-05-05 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av Althen (Inlägg 5035483)
Nästan säker på att det är bantam och feather. Tror inte ufc har bestämt sig för att införa flyweightare än =)

Det var en ren typo, menade givetvis feather!

Dock ska det bli kul om det faktiskt blir en 125-division, Dana har ju snackat om det tidigare.

Citat:

Ursprungligen postat av Althen (Inlägg 5035479)
Någon gammal wec fan som råkar glida på detta forum? Jag är stolt wec nuthugger n.1=D Än så länge har det gått bra för wec lättviktarna i ufc=)

Det här skrev jag efter WEC 53, nog älskar vi WEC här allt!

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4758264)
Alltså... det är bitterljuvt att WEC försvinner. Jag har tjatat länge om att dessa grabbar ska få the recognition som dom förtjänar osv, men fan, VARTENDA WEC-event jag sett sen jag började kolla på det regelbundet har levererat.

Pettis - Henderson var bland det bästa jag någonsin sett och den där sparken på slutet, vad ska man säga... fick en tår av lycka i ögonvrån.

Hatten av för WEC, underhållningsmässigt världens bästa MMA-organisation någonsin.

Edit: för övrigt min röst för Fight of the Year....


nmanradnävna 2011-05-05 20:40

Nelson var ju redan rätt etablerad som mästare i IFL och Brookins verkar aldrig utveckla något som helst försvar stående

Håller med, ser fram emot nästa säsong med "småttingarna" väldigt mycket!! Där kan det nog skrapas fram något monster

dared 2011-05-05 20:59

Mitrione har utvecklats helt ok också tycker jag. Men annars håller jag helt med, var några svaga säsonger där. Satsar de på sub 155 borde det kunna gå att hitta några tekniska krigare med gastank dock :D

Althen 2011-05-05 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5035488)
Det var en ren typo, menade givetvis feather!

Dock ska det bli kul om det faktiskt blir en 125-division, Dana har ju snackat om det tidigare.


Det här skrev jag efter WEC 53, nog älskar vi WEC här allt!

Så jävla rätt! Gillar med mergern för att ufc korten blir mkt bättre, men samtidigt finns inge wec=/ Känns som att wec killarna lägger mkt mer hjärta och fighting spirit i sina fighter, och inte bara är sega poänghoror. Wec har levererat ngra av dem bästa matcherna ngnsin. och för dem som inte sett wec rekommenderar jag starkt att dem laddar ner från wec 31-53 genast!

Doctor Snuggles 2011-05-06 00:09

Det kan dock bara vara så att sporten, ur ett tittarperspektiv, lämpar sig bättre för mindre utövare. Små fighters orkar mer, är snabbare, mer tekniska, och tack vare små handskar ändå kan knocka.

olwe 2011-05-06 08:29

Jag tror aldrig TUF har haft som avsikt att hitta talanger. Det har som avsikt att locka tittare som annars bara kollar på jersey shore. Sprida UFC till pöbeln.

Kul att HW-sässongen lyckats skaka fram några lite mer hållbara namn när den sässongen samtidigt var det mest avskyvärda TUF någonsin producerat.

Kwon 2011-05-06 21:57

GSP handling the female fans well







"I've done things to it George..."










"The things we could do George..." :D


















HÄHÄHÄ! :D


Georges St-Pierre was born on May 19, 1981 in Saint-Isidore, Quebec, to Roland and Pauline St-Pierre.

St-Pierre had a difficult childhood, attending a school where others would steal his clothes and money.

He started learning Kyokushin karate at age seven from his father and later from a Kyokushin Karate Master to defend himself against a school bully.

He took up wrestling and Brazilian Jiu-Jitsu after his karate teacher died (at this point he also trained in boxing). Before turning pro as a mixed-martial artist, St-Pierre worked as a bouncer at a Montreal night club in the South Shore called Fuzzy Brossard and as a garbageman for six months to pay for his school fees.[

St-Pierre has trained with a number of groups in a large variety of gyms throughout his fighting career. Prior to his fight with B.J. Penn at UFC 58, he trained at the Renzo Gracie Jiu-Jitsu Academy in New York City. St-Pierre received his brown belt in BJJ from Renzo Gracie on July 21, 2006.

In September 2008, St-Pierre earned his black belt in Brazilian Jiu-Jitsu under Bruno Fernandes.


St-Pierre began training with Rashad Evans, Nathan Marquardt, Keith Jardine, Donald Cerrone and other skilled MMA fighters at Greg Jackson's Submission Fighting Gaidojutsu school in New Mexico.

Some of Jackson's students accompanied St-Pierre to Montreal to help prepare him for his fight at UFC 94 against B.J. Penn at the Tristar Gym, including Keith Jardine, Nathan Marquardt, Donald Cerrone and Rashad Evans.

Georges' strength and conditioning coach is Jonathan Chaimberg of Adrenaline Performance Centre in Montréal. Georges' Head Trainer is Firas Zahabi of Zahabi MMA, out of the Tristar gym. The two have cornered all of St-Pierre's most recent bouts and remain as his close friends. Currently, St-Pierre trains in Muay Thai under Phil Nurse at the Wat in New York City.

In September 2010, St-Pierre traveled to the Philippines for the first time to promote Mixed Martial Arts to the Filipinos. He received a warm welcome for his first visit in Manila.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)