Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

hahavaffan 2008-06-04 09:20

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3025503)
Oj va bra Pulver vs Faber var.

Spoiler:
[/COLOR]

Ja jävlar alltså. Riktigt ball match. Spoil?: Trodde aldrig att Faber var så pass grym, men det kändes ju hela matchen som att om han velat, hade han kunnat gå på knock när som helst. Sån satans kondition dessutom! Tänk om han kunnat ta lika mycket spö som Pulver, då hade han klarat sig bra i UFCs LW-grupp. Vill seeeee :D

Fultjack 2008-06-04 09:49

UFC 85 på lördag. Tror ni Hughes har nån chans mot Alves?

Mago 2008-06-04 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3026990)
UFC 85 på lördag. Tror ni Hughes har nån chans mot Alves?

Absolut, men jag hoppas att Alves sparkar Hughes i småbitar.

Det bästa av allt vore iofs. om Hughes vann, för då kan det bli ett återmöte med Penn om titeln när han har tagit den från GSP. Sen är det bara Machida kvar. :D

Fultjack 2008-06-04 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3027112)
Absolut, men jag hoppas att Alves sparkar Hughes i småbitar.

Det bästa av allt vore iofs. om Hughes vann, för då kan det bli ett återmöte med Penn om titeln när han har tagit den från GSP. Sen är det bara Machida kvar. :D

Äh hoppas Hughes tar det och det blir en match mellan Serra och Hughes sen :D

Tungviktsmatchen kan bli nice också. Diggar även Bisping så den ska bli rolig att se :thumbup:

Tigerkotten 2008-06-04 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3027112)
Absolut, men jag hoppas att Alves sparkar Hughes i småbitar.

Det bästa av allt vore iofs. om Hughes vann, för då kan det bli ett återmöte med Penn om titeln när han har tagit den från GSP. Sen är det bara Machida kvar. :D

Aldrig att Bj Penn för möta GSP igen såhär tidigt(sen tror jag han kommer bli ägd om det blir returmöte), han förlorade lixom både mot Hughes samt GSP. Visst var det rätt jämna fighter, och nu när han vann mot Sherk borde han ta och dominera lite i den viktklassen innan han går upp igen.

detail 2008-06-04 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3026990)
UFC 85 på lördag. Tror ni Hughes har nån chans mot Alves?

Jag skulle då ställa mig själv frågan om Alves är redo för Hughes :Virro

Nitrometan 2008-06-06 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3026990)
UFC 85 på lördag. Tror ni Hughes har nån chans mot Alves?

Imorgon.

UFC 85.

7UP 2008-06-07 01:10

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3026990)
UFC 85 på lördag. Tror ni Hughes har nån chans mot Alves?


Alves vägde in på 174Ibs. För dåligt! Som tur är ska dom fightas ändå.

Kwon 2008-06-07 06:28


rAjj 2008-06-15 20:23

Fan vad jag ser fram emot Lesnar - Herring matchen.. Lesnar har nog hållt sig borta från vikterna och bara nött det han behöver mest av. Han kommer bli livsfarlig!

jontahontas 2008-06-15 21:05

Jag känner tyvärr att jag börja hata UFC aka WWE. Mir får titleshot efter att ha spöat Lesnar, medan Werdum verkar behöva plöja igenom allt och alla (finns det någon kvar?) innan det kanske kanske blir ett titleshot.

Anderson Silva får 7 månaders lay off innan han ska försvara titeln igen.

UFC är inte fair någonstans. Även om matcherna är äkta så är det ett jävla jippo utan någon som helst anknytning till äkta idrott. Dom som får plats är dom som är populära och säljer. Fighters som anses "tråkiga" eller kanske inte tillräckligt kända får sopor kastade till sig för att bygga upp ett namn eller blir utkastade.

Det behövs ett oberoende system vilket respektive viktklass utgår ifrån. Som det är nu så går UFC mot WWE-jippo och proffsboxning. :(

jontahontas 2008-06-16 14:00

Som uppiggning till min förra lite väl dystra post så kommer denna.

http://www.csn.se/

Hoppas alla får samma bild som jag, men ser inte han som sitter till vänster på huvudbilden nästan EXAKT likadan ut som Sean Sherk?! Är det kanske The muscle shark som sitter modell åt CSN?

Se&hör MMAs reporter Jonatan undersöker saken vidare

Nitrometan 2008-06-16 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av jontahontas (Inlägg 3046875)
UFC är inte fair någonstans. Även om matcherna är äkta så är det ett jävla jippo utan någon som helst anknytning till äkta idrott.

UFC är underhållning. Zuffa är ett företag som vill tjäna pengar.

Det har inte mycket med idrott att göra.

Visst de tränar mycket. Vältränade fighters. Men det är inte nån slags VM med fungerande ranking.

jontahontas 2008-06-16 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3047651)
UFC är underhållning. Zuffa är ett företag som vill tjäna pengar.

Det har inte mycket med idrott att göra.

Visst de tränar mycket. Vältränade fighters. Men det är inte nån slags VM med fungerande ranking.

Det var ju exakt det jag skrev :D

Men dom marknadför sig som en sport. Boxning fungerar ju dessutom likadant. Hade hellre velat se att det gick åt före detta PRIDE-hållet (minus fusket), men det går mer åt "hypa-ihjäl-dom-vi-satsar-på-och-bygg-bluff-matcher" :(

Kwon 2008-06-18 15:40

http://www.cdn.sherdog.com/_images/p...s/62/62431.jpg
http://www.cdn.sherdog.com/_images/p...s/62/62432.jpg
http://www.cdn.sherdog.com/_images/p...s/62/62439.jpg
http://www.cdn.sherdog.com/_images/p...s/62/62435.jpg
http://www.cdn.sherdog.com/_images/p...s/62/62440.jpg

jontahontas 2008-06-18 16:19

Århundradets bildserie? :D

Kwon 2008-06-20 10:26

Great Predictions for UFC 86!

För er som satsar pengar på fighterna!

freddie 2008-06-21 07:10

Tv4sport sänder inte ikväll ?

augustsson 2008-06-21 10:09

undrar det jag å, såg bara att de skulle sända "ultimate fighter" 23:00, men tror inte det är finalen då det bara vara i 1 timme

dared 2008-06-21 10:19

Man kan nog ställa sig in på att de inte sänder galan på tv4. Någon som vet en bra stream?

augustsson 2008-06-21 12:03

det kommer sändas på spike tv, så man kan dra hem sopcast eller tvu för att se det! har dock aldrig använt dessa program så jag vet inte om det är att rekommendera.

dared 2008-06-21 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av augustsson (Inlägg 3055158)
det kommer sändas på spike tv, så man kan dra hem sopcast eller tvu för att se det! har dock aldrig använt dessa program så jag vet inte om det är att rekommendera.

Har båda, sopcast är riktigt bra. Går att se via VLC, vilket krävs ibland.

Kwon 2008-06-23 07:32

http://i22.tinypic.com/91ks3d.gif

psirus 2008-06-23 08:45

haha vilken ful gif

Tigerkotten 2008-06-23 17:42

förresten så tycker jag ultimate fight night var rätt trevligt. Eller om man nu ska kalla det säsong avslutning av the ultimate fighter

kalajset 2008-07-02 22:10

I inlägg #211 länkade Kwon till ett filmklipp på YouTube som numera är borttaget, någon som såhär fyra veckor senare otroligt nog ännu minns vilka detta var? ("omdebatterad" TKD mot Muay Thai, thaiboxaren i röda doningar, TKD i svarta). *jorgen*

JJJ 2008-07-04 18:03

UFC 86 nu på lördagkväll... TV4Sport börjar kvällen 22.45 med att sända UFC 85, med andra ord en helkväll :D

Vad tror ni om matcherna?

Jackson vs Griffin

Cote vs Ameida

Guillard vs Siver

Koschek vs Lytle

Stevenson vs Tibau

Markerat = Vinnare enligt mig.

Kwon 2008-07-04 18:48

Hejjar på Rumpige

Blir dock en tuff match då Griffin är stabil.

Hank 2008-07-04 18:55

Håller på Griffin men tror på Jackson

Jag tror Ameida plockar Cote

Stevenson lär också vinna

Kouschek hoppas jag och tror vinner

De andra har jag inte så bra koll på.

Får se om man orkar sitta uppe till 6 lördagnatt.

regus 2008-07-04 19:00

Vad hände med ignashov? Han var ju grym men har inte sett honom i något k1 eller mma sammanhang på hur länge som helst.



Duffman 2008-07-04 19:13

Jag håller som fan på Forrest men jag tror att Jackson tar det på ren muskelstyrka. Men så kan ju Forrest med sin kondition kanske..... ..... äsch varför ens spekulera...

Olof 2008-07-04 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av regus (Inlägg 3077597)
Vad hände med ignashov? Han var ju grym men har inte sett honom i något k1 eller mma sammanhang på hur länge som helst.



Jag saknar också Ignashov, vilken blick den killen har.

rAjj 2008-07-04 22:26

Ja shit va det kommer smälla i UFC 86. Weigh-In Streamas live 01.00 Svensk tid Lördag morgon (om ca 1½h). Alltid kul.. Hoppas alla intresserade har sett Countdown till Morgondagens Event.. Så kul med bakgrundshistoria.. inte bara massa träning och tugg.

Tror på Rampage, hoppas på Griffin
Tror och hoppas på Cote mot Ameida
Tror och hoppas på Guillard mot Siver
Tror och hoppas på Koschek mot Lytle
Tror och hoppas på Stevenson mot Tibau
Tyson Griffin kommer våldta Marcus Aurelio
Gonzaga kommer göra likaså mot Justin McCully

7 rätt? Återstår att se :)


edit: streamingen sker på ufc's hemsida (osäker om man får länka)

Einar 2008-07-04 22:34

Vill någon pastea streams till weigh-in?

Vad härligt att någon bumpade den här tråden. Jag sökte tidigare idag och då hittade jag inte den.

Hank 2008-07-05 00:24

hittar inte streamen :/

rAjj 2008-07-05 00:27

Gå in på deras hemsida.. första "film alternativet" så står där weigh-in..
klicka där sen e det bara o köra.. men det tycks inte börjat än.

Jacksatan 2008-07-05 09:06

Citat:

Ursprungligen postat av regus (Inlägg 3077597)
Vad hände med ignashov? Han var ju grym men har inte sett honom i något k1 eller mma sammanhang på hur länge som helst.

Han har haft oerhörda problem att hålla sig ifrån flaskan. Vet att hans team brukade köra ut honom i ryska vildmarken för att träna utan att kunna ha tillgång till sprit. Grymt duktig när han var inspirerad.

Jacksatan 2008-07-05 09:11

Citat:

Ursprungligen postat av rAjj (Inlägg 3077872)
Ja shit va det kommer smälla i UFC 86. Weigh-In Streamas live 01.00 Svensk tid Lördag morgon (om ca 1½h). Alltid kul.. Hoppas alla intresserade har sett Countdown till Morgondagens Event.. Så kul med bakgrundshistoria.. inte bara massa träning och tugg.

Tror på Rampage, hoppas på Griffin
Tror och hoppas på Cote mot Ameida
Tror och hoppas på Guillard mot Siver
Tror och hoppas på Koschek mot Lytle
Tror och hoppas på Stevenson mot Tibau
Tyson Griffin kommer våldta Marcus Aurelio
Gonzaga kommer göra likaså mot Justin McCully

7 rätt? Återstår att se :)


edit: streamingen sker på ufc's hemsida (osäker om man får länka)


Då kör jag en tippning också, så får vi se vem som har flest rätt. :)

Rampage är för stark, han vinner.

Almeida kommer våldta Cote. Almeida är i samma klass som Travis Lutter på backen, och vi såg alla vad han gjorde med Cote.

Tror faktiskt Siver tar Guillard. Bara en känsla.

Koschek kommer mangla Lytle. Kommer likna Hughes Lytle-matchen tror jag.

Stevenson kör över Tibau.

Aurelio kommer bli nerbrottad av Griffin.

Gonzaga skärper till sig o vinner likaså.

Animalistic 2008-07-05 09:13

vad heter han som körde wrestling men som bytte till ufc/mma? stor som ett hus med flera medicinskåp på lager, såg hans debutmatch där han flög på utav fan men sedan förlorade

Jacksatan 2008-07-05 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av Animalistic (Inlägg 3078113)
vad heter han som körde wrestling men som bytte till ufc/mma? stor som ett hus med flera medicinskåp på lager, såg hans debutmatch där han flög på utav fan men sedan förlorade

Brock Lesnar. Tror att han kommer bli farlig framöver ändå. Lär han sig pounda ordentligt med armbågarna kommer ingen klara av att stå emot. Man måste ha i åtanke att karln väger 20 kg muskler mer än många andra tungviktare.

stevebc 2008-07-05 09:17

Var det han som punchade asmycket i sjuk "frenzy" men sen förlorade i en armbar eller liknande? Han var blond och riktigt, riktigt muskulös.

edit: Ja, men det var en kneebar såg jag nu.

Nitrometan 2008-07-05 10:22

Japp, Brock kommer att bli bra. Lite mer teknik, lite mer kondis.

Kl. 4 inatt är det UFC 86 på TV4 Sport. Kul.

regus 2008-07-05 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 3078105)
Han har haft oerhörda problem att hålla sig ifrån flaskan. Vet att hans team brukade köra ut honom i ryska vildmarken för att träna utan att kunna ha tillgång till sprit. Grymt duktig när han var inspirerad.

Riktigt tråkigt. Skulle vara kul om han skulle komma tillbaka. Vilket kanske känns rätt långsökt.

Einar 2008-07-05 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3078204)
Japp, Brock kommer att bli bra. Lite mer teknik, lite mer kondis.

Kl. 4 inatt är det UFC 86 på TV4 Sport. Kul.

Så sjukt stora händer den killen har. Att bli poundad av honom kan inte vara så jätteskönt ;). Jag tror precis som du att han kommer bli farlig framöver.

Mago 2008-07-05 14:17

Varför betar inte folk på alla matcherna? *mini

Quinton Jackson vs. Forrest Griffin - Gillar båda, men jag tror att Rampage är bättre helt enkelt. KO/TKO kanske?
Joe Stevenson vs. Gleison Tibau - Inte helt omöjligt att Tibau submittar "Daddy", men Joe tar det nog på dec.
Gabriel Gonzaga vs. Justin McCully - Gonzaga vinner nog rätt enkelt. KO/TKO.
Melvin Guillard vs. Dennis Siver - Inte helt lätt, men jag säger Guillard via TKO.
Tyson Griffin vs. Marcus Aurelio - Griffin drar väl ut ett dec, men jag hoppas verkligen på Aurelio submittar honom. Har satt lite pengar på Aurelio.
Justin Buccholz vs. Corey Hill - Mja, lite av en chansning, men jag gillar Hill. TKO kanske.
Patrick Cote vs. Ricardo Almeida - Almeida våldar Cote by submission. Har satt stålar på Almeida.
Josh Koscheck vs. Chris Lytle - Tror Koscheck by dec, men har satt pengar på Lytle.
Jorge Gurgel vs. Cole Miller - Bra match up, tror på Miller är hungrigare. Men det känns helt öppet. Dec.

Kollar nog på TV4 Sport i natt.

ManuelIT 2008-07-05 14:40

Någon som kan förklara hur Affliction Banned kan ha fajters från UFC? UFC har väl ryktet att de är rätt hårda med att inte låna ut fajters, men många som ska delta i Affliction har väl kontrakt med ufc....

jontahontas 2008-07-05 14:45

Ingen av dom har kontrakt med UFC. Har haft, men inte längre. Tim Sylvia har ju grinat högt över att han fått noll stålar, och slutligen lämnat UFC (med all rätt, Brock Lesnar fick typ 10ggr Sylvias pengar) Linland vart kickad ett par år sedan pga något byråkratiskt, men vilda rykten säger att Dana White inte gillade honom. Buentellos kontrakt har säkerligen gått ut sedan länge, han har fightats i andra organisationer senaste tiden. Sorbral likaså I guess.

Ufc 86 - jag sätter nog en 500 ing på Jackson. 1.32 på Betson, någon som sett bättre odds?

ManuelIT 2008-07-05 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av jontahontas (Inlägg 3078501)
Ingen av dom har kontrakt med UFC. Har haft, men inte längre. Tim Sylvia har ju grinat högt över att han fått noll stålar, och slutligen lämnat UFC (med all rätt, Brock Lesnar fick typ 10ggr Sylvias pengar) Linland vart kickad ett par år sedan pga något byråkratiskt, men vilda rykten säger att Dana White inte gillade honom. Buentellos kontrakt har säkerligen gått ut sedan länge, han har fightats i andra organisationer senaste tiden. Sorbral likaså I guess.

Ufc 86 - jag sätter nog en 500 ing på Jackson. 1.32 på Betson, någon som sett bättre odds?

Ah... det förklarar saken. Jag hoppades väl på för mkt :)

Men stor chans att det blir en Fedor-Couture fajt nu iaf.

palme 2008-07-05 15:41

Vill se thiago alves krossa igen :(

Mago 2008-07-05 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av jontahontas (Inlägg 3078501)
Ufc 86 - jag sätter nog en 500 ing på Jackson. 1.32 på Betson, någon som sett bättre odds?

Crazy, skulle jag aldrig våga med sådana skitodds. :)

1.4 på betfair just nu.

Tigerkotten 2008-07-05 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3078585)
Crazy, skulle jag aldrig våga med sådana skitodds. :)

1.4 på betfair just nu.

Tycker dock att inte griffin har något direkt mot Jacksson, skulle isåfall vara kondisen. Jacksson klarade sig dock bra i 5ronder mot Hendersson så.

Kwon 2008-07-05 16:50

Jag tror på Brock Lesnar.

Han är så jäkla grofv och massiv, bara han kör på snabbt, hårt och brutalt samt tränar lite mer grappling/sprawls så kommer han vinna en hel del.

rAjj 2008-07-06 00:35

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3078666)
Jag tror på Brock Lesnar.

Han är så jäkla grofv och massiv, bara han kör på snabbt, hårt och brutalt samt tränar lite mer grappling/sprawls så kommer han vinna en hel del.

TACK!

Det var bara ren orutin som gjorde att Mir kunde låsa benet på honom.. I stridens hetta så sitter inte det teoretiska vilket han nämde efter fighten. Mindre gym, mer mma och fler fighter så kommer han bli ruskig!!!

2h20m till UFC 86!!

rAjj 2008-07-06 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 3078111)
Då kör jag en tippning också, så får vi se vem som har flest rätt. :)

Rampage är för stark, han vinner.

Almeida kommer våldta Cote. Almeida är i samma klass som Travis Lutter på backen, och vi såg alla vad han gjorde med Cote.

Tror faktiskt Siver tar Guillard. Bara en känsla.

Koschek kommer mangla Lytle. Kommer likna Hughes Lytle-matchen tror jag.

Stevenson kör över Tibau.

Aurelio kommer bli nerbrottad av Griffin.

Gonzaga skärper till sig o vinner likaså.



Vad ligger i potten? ;)

palme 2008-07-06 01:40

Inte långt kvar nu :)

stevebc 2008-07-06 04:05

Noob-fråga: hur ser man UFC live? Pay-per-view?

AmericanDragon 2008-07-06 04:36

Citat:

Ursprungligen postat av stevebc (Inlägg 3079431)
Noob-fråga: hur ser man UFC live? Pay-per-view?

Vet inte hur det är i Sverige, men sänder inte tv4-sport det typ mitt i natten?


Griffin - Rampage pågår just nu!
Jag lägger mina two cents på vinst för Forrest i fjärde ronden med submission.

Nitrometan 2008-07-06 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av stevebc (Inlägg 3079431)
Noob-fråga: hur ser man UFC live? Pay-per-view?

TV4-Sport som sagt. Det enda som är bra med att ComBort bytte ut Eurosport mot TV4-Sport.


...men jag somnade... :(

stevebc 2008-07-06 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3079734)
TV4-Sport som sagt. Det enda som är bra med att ComBort bytte ut Eurosport mot TV4-Sport.


...men jag somnade... :(

Jaa! Jag har ju comhem nu. Gött mos!

palme 2008-07-06 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3079734)


...men jag somnade... :(


Då missa du riktigt blodiga fighter hehe.

Drar inga spoilers, men galan var klart sevärd.

Fultjack 2008-07-06 17:54

Jävligt nice att Forrest vann :hbang: :hbang:

Inte så bra event i övrigt imo

Kwon 2008-07-06 18:05

Hade hoppats på annat domslut i Rampage VS Forrest-matchen, men ok!

Gillade Josh Koscheck VS Chris Lytle matchen åsse.

palme 2008-07-06 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3080365)
Hade hoppats på annat domslut i Rampage VS Forrest-matchen, men ok!

Gillade Josh Koscheck VS Chris Lytle matchen åsse.

Haha ja va nice när han fick så mycket blod i håret att det gick från platinablond till orange :D

Domslutet kommer helt klart diskuteras...

Kwon 2008-07-06 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3080433)
Haha ja va nice när han fick så mycket blod i håret att det gick från platinablond till orange :D

Domslutet kommer helt klart diskuteras...

You said it bro! Kul att du är tillbaka också! :thumbup:

Tigerkotten 2008-07-06 22:44

Anser Forrest tog hem andra ronden med 10-9, visst han "ägde" ronden. Fast gjorde inte så extremt mycket på backen etc.

De andra anser jag Rampage tog hem, Griffin träffade väl me sina jabbar. Annars var det inte så mycket mera. Medans Rampage träffade ordentligt ett flertal ggr.

hahavaffan 2008-07-06 22:46

Jag tyckte det var ball att Forrest vann iaf. Synd dock att Rampages ben/knä pajade, annars hade nog matchen sett jävligt annorlunda ut.

Tigerkotten 2008-07-06 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 3080912)
Jag tyckte det var ball att Forrest vann iaf. Synd dock att Rampages ben/knä pajade, annars hade nog matchen sett jävligt annorlunda ut.

Han sa själv att han inte blev speciellt påverkad efter andra ronden, och jag får hålla me ang det. Man märkte det inte direkt rond 3,4,5

palme 2008-07-06 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 3080937)
Han sa själv att han inte blev speciellt påverkad efter andra ronden, och jag får hålla me ang det. Man märkte det inte direkt rond 3,4,5

Njaaa nog såg han lite avvaktande och passiv ut, tror knät hindra han mer än han erkände (drog han ens EN spark förutom i första ronden?), men han kan ta en förlust och vill nog inte verka gnällig. Kommer garanterat bli en till match de emellan.

Kul å se dig oxå kwon! *flex*



Vad tycker ni om Domaren Yves agerande i Josh - Chris fighten? Borde den ha brytits? Sjukt mycket blod.

Tigerkotten 2008-07-07 06:35

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3080981)
Vad tycker ni om Domaren Yves agerande i Josh - Chris fighten? Borde den ha brytits? Sjukt mycket blod.

ja, iaf ta ett avbrott för titta på cutet. Det där var lite väl nasty om du frågar mig, samt cutet såg inte så mysigt ut det heller.

babidi 2008-07-07 07:51

Äckliga joe rogan kan ju sluta favorisera fighters när han är kommentator

<rampage landar combo jabb right hook>
joe rogan: FORREST BEST MAN HE WIN MATCH BUAHHAHA

tyckte chris lytle visade riktig fighter-mentalitet f.ö

Mago 2008-07-07 08:41

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 3080904)
Anser Forrest tog hem andra ronden med 10-9, visst han "ägde" ronden. Fast gjorde inte så extremt mycket på backen etc.

De andra anser jag Rampage tog hem, Griffin träffade väl me sina jabbar. Annars var det inte så mycket mera. Medans Rampage träffade ordentligt ett flertal ggr.

Håller med. Möööjligtvis att Forrest vann sista(?) ronden också, men det skulle fortfarande vara 48-47 till Rampage isf. så..... Utbrast ett högt "VA?!" när de läste upp domslutet. :/

Tror också som palme att han inte ville gnälla. Nog såg han ut att vara påverkad av knäet i resten av matchen och domslutet var han säkert rätt pissed över också.

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3080981)
Vad tycker ni om Domaren Yves agerande i Josh - Chris fighten? Borde den ha brytits? Sjukt mycket blod.

Borde ha stoppats för att kolla cuttet ja. Kunde stoppat hela matchen också. Ganska rejält cut och Lytle hade inget att sätta emot längre. Så länge blodet inte hindrar synen så är det ju dock bra att de inte stannar bara pga. att det är mycket blod. Inte direkt så att han vara nära på att förblöda. :)

Inte så bra event, men man kan ju inte kräva att alla matcher alltid ska vara skitbra.

Jay-Z 2008-07-07 11:38

http://mmamania.com/2008/07/06/forre...ards-revealed/

palme 2008-07-07 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av Jay-Z (Inlägg 3081396)

Tackar!

Ju mer jag tänker på det desta mer tycker jag det skulle blivit en draw.

Kul avatar :)

Jay-Z 2008-07-07 12:15

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 3081402)
Tackar!

Ju mer jag tänker på det desta mer tycker jag det skulle blivit en draw.

Kul avatar :)

Ja, Valle har sin stunder när han väljer avatar. :)

Jag har så svårt att vara objektiv i frågan då jag stendiggat Griffin sedan TUF, men hade inte blivit upprörd vid en draw.

Domaren Roy Silbert verkar ha sovit sig igenom rond 1 iaf. :D

Citat:

Roy Silbert had it 49-46 with only round 4 for Jackson.

Kwon 2008-07-09 19:28

En skön bild från Wanderlei VS Iceman-matchen
http://img170.imageshack.us/img170/9806/1047xc6.jpg

Kwon 2008-07-13 23:23

Dålig stil av britterna efter Baroni's knock. Kolla efter 04:30.

Förmodligen Scotts bror och flickvän.

Hank 2008-07-14 00:29

haha keep em koming kwon:thumbup:

Duffman 2008-07-14 01:33

Hade jag varit Baroni hade jag blivit helt jävla tokig när den där idioten (Scott jansens bror) med full kraft skallar ner honom..... bra att kommentatorerna inte skräder orden om idiotfan :(

mer info här
http://www.subfighter.com/forum/view...73813&start=30

palme 2008-07-14 13:19

Skulle va kul å se Baroni möta "nuttern" i ringen. Snacka om att skämma ut sig själv och sin bror.

Dumleman 2008-07-15 22:33

Det var ett tag sedan matchen sändes så ni har säkert sett den men för de som missat kommer här en kort snutt... Rocky Marciano vs. Archie Moore *popcorn*

stevebc 2008-07-15 22:53

Dumleman: vilket klipp!!! Vilket klipp.... underbart.

daja 2008-07-16 06:45

Såg en gammal fight mellan Griffin och Bonner igår på tv4 sport, det måste vara något av det bästa jag sett. Tyvärr hittade jag ingen komplett video på matchen nu när jag ville kolla på den igen.

Kwon 2008-07-16 09:43

Stackars Quinton Rampage.

Finkan väntar?

http://www.tmz.com/2008/07/15/cops-s...nt-on-rampage/

http://dailypilot.com/articles/2008/...suit071608.txt

Hank 2008-07-16 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3096239)


Haha det där var sjukt. Bilder kan man se här - http://photos.tmz.com/galleries/rampage_arrested#22687

Kwon 2008-07-16 11:55

http://photos.tmz.com/galleries/rampage_arrested#22703

De hade inte svårt att skilja bilen från de andra.
http://farm4.static.flickr.com/3196/...aa2fbcac_o.jpg

Nitrometan 2008-07-16 12:22

Tänk om han är oskyldig?

Om det var en setup?

Det kanske inte var han som körde på de andra bilarna?






:laugh:

hahavaffan 2008-07-16 12:43

Sjuk bil!

-squat- 2008-07-16 13:55

Vänster framdäck såg ju fint ut.

palme 2008-07-17 00:43

Såg ju inte ut som han gjorde motstånd iaf. Snuten vet nog vem det är, därför han såg så skitnödig ut.

Pudzianovski 2008-07-17 19:49

Fedor vs Tim snart igång ! Det blir kul :thumbup:

Vem vinner tror ni? (Fet stil ovan på mitt tips)

erik_strid 2008-07-17 20:18

Jag tror att Fedor kommer att vinna.

-squat- 2008-07-17 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Pudzianovski (Inlägg 3098838)
Fedor vs Tim snart igång ! Det blir kul :thumbup:

Vem vinner tror ni? (Fet stil ovan på mitt tips)

Går det att se matchen i det svenska tv-utbudet eller på nätet?

rAjj 2008-07-17 20:26

Rampage ser lite ut där han ligger.. kan, mot förmodan, ha med bilen att göra (?)
FNISS

palme 2008-07-17 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av rAjj (Inlägg 3098916)
Rampage ser lite ut där han ligger.. kan, mot förmodan, ha med bilen att göra (?)
FNISS

Tävlar ju runt 90-95kg så är inte en skitstor kille direkt...

Kwon 2008-07-19 08:41

Heath "Texas Crazy Horse" Herring tränar inför Brock Lesnar-fighten.

http://www.mmalatest.com/news/article.php?id=116 <--- Filmis

Så vad har du i Protein-drinken? Det e lite bee pollen, greens och "a lot of things i can't tell you guys". :D

jontahontas 2008-07-19 12:54

Känns segt såhär dagen innan att få veta att Alexander E. inte får vara med i morgon :(

erik_strid 2008-07-19 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av jontahontas (Inlägg 3101088)
Känns segt såhär dagen innan att få veta att Alexander E. inte får vara med i morgon :(

Vafan...Varför får han inte det?:S

erik_strid 2008-07-19 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av erik_strid (Inlägg 3101123)
Vafan...Varför får han inte det?:S

Såg på fightermags sida nu. Låter ju lite konstigt att dem inte hade fixat licensen tidigare.

jontahontas 2008-07-19 13:47

Det verkar som om något dök upp precis innan invägningen typ. Segt hur som helst, jag hade hypat mig med att just ha läst den skruttlånga intervjun med honom från Sherdog (tror jag). Han verkar inte sådär jättesympatisk direkt.

Duffman 2008-07-19 14:30

Kunde man ju räknat ut med röven när man också tagit sig igenom den där bautaintervjun med Aleksander.... Gary Goodrigde ersätter visst...


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)