Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tigerkotten 2008-02-14 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 2818618)
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE E

http://www.mmaweekly.com/absolutenm/...5691&zoneid=13
Bättre LW-division än UFC direkt. :)

Ska bli kul att se tuneringarna iaf helt klart :) Om divisionen är bättre än UFC eller inte ja det e en annan fråga ;) Men den e iaf helt klart bra.



Tycker det e trist att Crocop la av i UFC.

Tigerkotten 2008-02-14 12:37

Citat:

Mirkos manager Ken Imai:
Ken Imai:
"In japan the press concferences are often helt in front of the fans. For all of them, Mirkos appearance was a very emotional experience."
"Only 3 hours before the conference we recieved a letter from the UFC president Dana White, were it was confirmed that UFC are willing to break the contract with Mirko under one condition, that Mirko returns to the UFC when hes ready"

And Mirko wants to, he confirmed it himself to us, return to the UFC.


Mirko Crocop:
"I will continue to train in the cage that i have in my gym, cause im going back to the UFC. I went because i couldnt wait anymore. I asked to fight as soon as possible, on the 1 of March, but they offered my to fight in may or later. I wantet a rematch with Gonzaga in Zagreb (capital of Croatia), but he lost to Werdum and it therefore never happened. Im in great shape, I have bulked up, I way 105 kg and I want to fight as soon as possible."


And if he wants to fight again as soon as possible (UFC), he will need to finish his new contract without a mistake.

"Mirko is not allowed to loose. After 3 wins all the doors will be open"

Amongst the wishes will certainly be a rematch with Fedor, but he will have to fight like thunder from 15 of March if he wants to deserve that fight.

Mirko knows that a lot of people will say that hes running from the octagon.

"In my last 2 fights i mentally blocked. Before the fights i was empty, depressive and I hated myself"

CC wants to fight in the UK again:
"im sorry for dissapointing my engslish fans who recieved my as a king. And therfore i want to fight in front of them again. I cant go back in time, but my time will come again"


Source (croatian newspaper):

http://www.sportal.hr/vld/sportal/os...13000/index.do
info

Pdaddy 2008-02-14 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Pdaddy (Inlägg 2818667)
Hur skall man lyckas för att se matchen mellan Tank Abbot och Cimbo Slice på Lördag då ??

Det blir nog en fin match, tror på Cimbo, men Abbot kan ju alltid veva till. Ja tror nog cimbo kommer ta ner han på marken, han fattar nog att det är menigslöst att stå upp mot en annan brawler.

M

BOLLIBUMPA

svaaaaraaaa *gah!*

Tigerkotten 2008-02-14 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av Pdaddy (Inlägg 2819622)
BOLLIBUMPA

svaaaaraaaa *gah!*


Vet ej om det går att skriva upp sig på http://www.mma-tv-pro.com/


Men annars får du skaffa irc (www.mirc.com) sen på servern ircnet finns kanalerna #mma.se #mma #ufc

När eventet kommer bli kommer säkert folk ge länk till en stream.
Du har också efnet att välja på och där kanalerna #mma-tv #ufc #mma


Lycka till

olwe 2008-02-14 20:15

Men asso, Tank Abbot? Är inte han 100 år och värdelös?

regus 2008-02-14 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 2819922)
Men asso, Tank Abbot? Är inte han 100 år och värdelös?

Han är fet, stark och galen. Räcker långt ibland. :D

Tigerkotten 2008-02-17 04:05

o nu e eventet igång

Chaan 2008-02-17 04:19

Någon som fått fram en länk?

hahavaffan 2008-02-17 10:16

Har ni sett matchen än? Finns fullt på Youtube nu...

Spiffy 2008-02-17 12:37

vad "heter" eventet?

Chaan 2008-02-17 13:23

Lång, spännande match.

Tigerkotten 2008-02-17 15:00

rätt kul endå när Kimbo slängde iväg mouthpiece :) Tycker Tank ramlar lite skumt på slutet där, bara sprattlar till på ett mysko sätt. Men han märkte väl att han åkte på däng.

Spiffy 2008-02-17 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 2824766)
rätt kul endå när Kimbo slängde iväg mouthpiece :) Tycker Tank ramlar lite skumt på slutet där, bara sprattlar till på ett mysko sätt. Men han märkte väl att han åkte på däng.

Ja tyckte också det såg skumt ut. Som om Tank kände att det här går inte så bra, bäst att inte resa mig igen.

Pdaddy 2008-02-17 17:26

Det var inte hans tanskydd han kasta iväg, utan det var nåt skit som en i publiken kastade in medans dommaran bröt vid nackslagen.
Alltså inget annnat, Kimbo va lack för att dommaren bröt igen pga av detta, för då fick ju stridsvagnen mer vilotid.

M

regus 2008-02-17 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 2824766)
rätt kul endå när Kimbo slängde iväg mouthpiece :) Tycker Tank ramlar lite skumt på slutet där, bara sprattlar till på ett mysko sätt. Men han märkte väl att han åkte på däng.

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 2824805)
Ja tyckte också det såg skumt ut. Som om Tank kände att det här går inte så bra, bäst att inte resa mig igen.

Man behöver inte ramla knallfall/totalt livlöst när man knockas.

Spiffy 2008-02-17 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av regus (Inlägg 2825034)
Man behöver inte ramla knallfall/totalt livlöst när man knockas.

Det är det väl ingen som sagt?

regus 2008-02-17 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 2825039)
Det är det väl ingen som sagt?

Jo. Ni.
"Buäää han dog ju inte och han reser sig inte upp. MEEES"
Jag
"Han blev utslagen fast han inte dog."

Spiffy 2008-02-17 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av regus (Inlägg 2825044)
Jo. Ni.
"Buäää han dog ju inte och han reser sig inte upp. MEEES"
Jag
"Han blev utslagen fast han inte dog."

jag (vi?) han blev nerslagen men inte knockad och hade kunnat kämpa vidare om han verkligen hade velat.

stargate 2008-02-17 17:54

Jag tror han var trött. Haha jag tror faktiskt jag har bättre kondis än den gubben, iof väger jag inte lika mycket heller men ska man fightas mot kimbo borde man nog träna lite kondition också....

regus 2008-02-17 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 2825060)
jag (vi?) han blev nerslagen men inte knockad och hade kunnat kämpa vidare om han verkligen hade velat.

Jag räknade att han blev nerslagen några gånger innan. Tills han blev slagen så han hamna med ansiktet neråt.
Tror du att det "bara" är att studsa upp efter man har blivit nerslagen bara man har viljan?

Ondskapelsen 2008-02-17 18:01

1% energi kvar i musklerna, GET UP, IT'S ALL IN THE MIND!!
Haha. Regus lilla, de e klart, bara o resa sig!

regus 2008-02-17 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Ondskapelsen (Inlägg 2825088)
1% energi kvar i musklerna, GET UP, IT'S ALL IN THE MIND!!
Haha. Regus lilla, de e klart, bara o resa sig!

Nog mer 1% kvar av hans hjärnsubstans. :) (nej jag tror inte att hjärnan flyger ut)

Hade det vart en boxningsmatch hade han säkert kunnat ta räkning och resa på sig efter ett par sekunder. Men man har ju inte dom sekunderna i en ufc-match.

Duffman 2008-02-17 18:09

frågan är om Tank är slut nu, i så fall vad ska han göra då?

regus 2008-02-17 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Duffman (Inlägg 2825106)
frågan är om Tank är slut nu, i så fall vad ska han göra då?

Gå upp 40kg, åka till japan och vara med i K1 :D

Tigerkotten 2008-02-17 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Duffman (Inlägg 2825106)
frågan är om Tank är slut nu, i så fall vad ska han göra då?

men lol, Tank har varit slut i många många år. Han är bara en brawler, men i början i UFC kunde han nyttja brottningen till viss del.

Tigerkotten 2008-02-17 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av regus (Inlägg 2825044)
Jo. Ni.
"Buäää han dog ju inte och han reser sig inte upp. MEEES"
Jag
"Han blev utslagen fast han inte dog."

alltså titta när han faller, han går ner sen ser det ut som han gör en fotbollsfilmning o sprattlar till.

regus 2008-02-17 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 2825141)
alltså titta när han faller, han går ner sen ser det ut som han gör en fotbollsfilmning o sprattlar till.

1.56 får han en smäll där han nästan går i golvet. 2.03 händer det igen. sen runt 2.10 får han smällen där han går ner. Jag ser inget sprattel. Förutom rekylen från fallet. Han får en rak höger av en kille som väger 110kg efter han har fått rätt många hårda träffar av en kille som väger 110kg.

Det jag ser är att han blir groggy, försöker hålla balansen, ramlar. Och är borta ur matchen.

tntballe 2008-02-17 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av regus (Inlägg 2825158)
1.56 får han en smäll där han nästan går i golvet. 2.03 händer det igen. sen runt 2.10 får han smällen där han går ner. Jag ser inget sprattel. Förutom rekylen från fallet. Han får en rak höger av en kille som väger 110kg efter han har fått rätt många hårda träffar av en kille som väger 110kg.

Det jag ser är att han blir groggy, försöker hålla balansen, ramlar. Och är borta ur matchen.

+1

Sista bensprattlet är väl bara att hans ben inte vill lyda honom

Rahf 2008-02-17 19:35

Folk verkar inte fatta just hur svårt det är att kontrollera sin kropp efter x antal slag mot hakan. För många räcker det med en örfil så börjar benen skaka. Jag tycker Tank stod pall hyfsat bra. Sen att han var värdelös igenom hela matchen var en annan sak, Kimbo var mycket snabbare.

Mago 2008-02-18 21:35

Alltid varit kär i Yves Edwards så det blev allt lite blött i trosorna. :hbang:

WEC 32 var för övrigt ett bra event.

jontahontas 2008-02-18 21:54

Yves Edwards började verkligen skina igen asså! Eller a, hur man nu ska säga det. Killen förtjänar allt gott han får. Jag skulle såå gärna se honom som titelinnehavare någon gång.

Synd att Kimbo och Tank ska ta upp så mycket av uppmärksamheten trots att ingen av dom är ens i närheten av den fighter Yves är. Att Kimbo ska bli MMA-proffs och i sin nya karriär får möta Tank är ett skämt. Riktig pajasmatch var det.

delta_mats 2008-02-18 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av jontahontas (Inlägg 2827538)
Yves Edwards började verkligen skina igen asså! Eller a, hur man nu ska säga det. Killen förtjänar allt gott han får. Jag skulle såå gärna se honom som titelinnehavare någon gång.

Synd att Kimbo och Tank ska ta upp så mycket av uppmärksamheten trots att ingen av dom är ens i närheten av den fighter Yves är. Att Kimbo ska bli MMA-proffs och i sin nya karriär får möta Tank är ett skämt. Riktig pajasmatch var det.



Nu har ju Kimbo dock bevisat att han är seriös med sin satsning och inte ska ha sånt värdelöst motstånd längre. Kanske dags att kasta in en fighter som faktiskt kan MMA och dessutom håller sig i god form och inte är 10 år efter sin topp.

Pudzianovski 2008-02-18 22:07

Blir ju intressant att se någon som är bra på marken mot Kimbo, blir kul att se hur länge han kan klara sig då.

Rabia 2008-02-23 02:25

Citat:

The Cold War between US and Mother Russia, well Ukraine actually
http://i15.tinypic.com/6to4mdw.gif
Så jävla skön den gifen är (:

Mago 2008-03-14 23:01

DREAM 1 imorgon!
En bunte fina fighter.

Gesias Calvancante vs. Shinya Aoki - Ruggigt motstånd, men jag håller på min darling Aoki.
Ikuhisa Minowa vs. Gwan Lee - Vet inget om Gwan Lee så det får bli Minowa (även att han suger.. :))
Tatsuya Kawajiri vs. Kultar Gill - Kawajiri är soet.
Kazuyuki Miyata vs. Luis Buscape - Inte heller så bra, men vem fan är Buscape?
Joachim Hansen vs. Koutetsu Boku - Norge power!
Eddie Alvarez vs. Andre 'Dida' Amade - Dida borde kunna ro hem det.
Hayato Sakurai vs. Hidetaka Monma - Mr. Inzano Sakurai tar det lätt.
Katsuhiko Nagata vs. Artur Oumakhanov - Väldigt rysk.
Mitsuhiro Ishida vs. Bu Kyung Jung - Borde gå ganska lätt.
Mirko Cro Cop vs. Tatsuya Mizuno - Våga inte förlora Cro Cop!

(Gud vilka givande kommentarer.. :))

moue 2008-03-15 01:17

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 2875895)
DREAM 1 imorgon!
En bunte fina fighter.

Gesias Calvancante vs. Shinya Aoki - Ruggigt motstånd, men jag håller på min darling Aoki.
Ikuhisa Minowa vs. Gwan Lee - Vet inget om Gwan Lee så det får bli Minowa (även att han suger.. :))
Tatsuya Kawajiri vs. Kultar Gill - Kawajiri är soet.
Kazuyuki Miyata vs. Luis Buscape - Inte heller så bra, men vem fan är Buscape?
Joachim Hansen vs. Koutetsu Boku - Norge power!
Eddie Alvarez vs. Andre 'Dida' Amade - Dida borde kunna ro hem det.
Hayato Sakurai vs. Hidetaka Monma - Mr. Inzano Sakurai tar det lätt.
Katsuhiko Nagata vs. Artur Oumakhanov - Väldigt rysk.
Mitsuhiro Ishida vs. Bu Kyung Jung - Borde gå ganska lätt.
Mirko Cro Cop vs. Tatsuya Mizuno - Våga inte förlora Cro Cop!

(Gud vilka givande kommentarer.. :))

var sänds dessa fighter

Mago 2008-03-15 01:57

Citat:

Ursprungligen postat av moue (Inlägg 2876064)
var sänds dessa fighter

Vet inte. Får se galan i efterhand, var det nu än må vara.

7UP 2008-03-30 00:21

Vad tror ni om nattens Elite XC/Strikeforce?

Frank Shamrock vs. Cung Le
Joey Villasenor vs. Ryan Jensen
Jesse Jones vs. Jesse Gillespie
Gilbert Melendez vs. Gabe Lemley
Luke Stewart vs. Tiki Ghosn
Mike Pyle vs. Wayne Cole
Darren Uyenoyama vs. Anthony Figueroa
Drew Fickett vs. Jae Suk Lim
Marlon Sims vs. Billy Evangelista


Ska bli skoj att se Melendez igen.

Nitrometan 2008-04-08 20:37

Vet inte om den passar här. Men är det nån som tittar på "Fight Quest" på Discovery?

Gillar idén. Två snubbar som åker runt och testar olika kampsporter. Som "Rallarsving" fast meer seriöst på fightingen och inte lika mycket fjant.

Ikväll ska snubbarna tydligen lära sig boxas franskt.

Tricce 2008-04-08 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 2921644)
Vet inte om den passar här. Men är det nån som tittar på "Fight Quest" på Discovery?

Gillar idén. Två snubbar som åker runt och testar olika kampsporter. Som "Rallarsving" fast meer seriöst på fightingen och inte lika mycket fjant.

Ikväll ska snubbarna tydligen lära sig boxas franskt.

Har tyvärr inte Discovery hade lätt gluttat annars men alltså Rallarsving va ju kungligt! :D

Nitrometan 2008-04-08 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Tricce (Inlägg 2921663)
Har tyvärr inte Discovery hade lätt gluttat annars men alltså Rallarsving va ju kungligt! :D

Det här är inte lika roligt som Rallarsving. Men de slåss mer.

hahavaffan 2008-04-08 20:46

Fight Quest är coolt!



Nån som såg UFC Fight Night nu senast? Sjukt bra! Eller som börjat se Ultimate Fighter säsong 7? Verkar också bli riktigt ball.

Och UFC 83 Serra mot GSP kommer bli slakt!

Fultjack 2008-04-08 21:01

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 2921667)
Fight Quest är coolt!



Nån som såg UFC Fight Night nu senast? Sjukt bra! Eller som börjat se Ultimate Fighter säsong 7? Verkar också bli riktigt ball.

Och UFC 83 Serra mot GSP kommer bli slakt!

Jo senaste Fight nighten var riktigt bra faktiskt :thumbup:

UFC 83 kommer bli jävligt nice också :D

jontahontas 2008-04-08 21:05

Jag följer allt med spänning! Hoppas stenhårt på att Matt Serra försvarar sin titel!

rife 2008-04-08 21:32

Officiellt att Fedor ska möta Tim Sylvia i Juli.

http://www.sherdog.com/news/news.asp?n_id=12220

vsson 2008-04-08 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av hahavaffan (Inlägg 2921667)
Fight Quest är coolt!



Nån som såg UFC Fight Night nu senast? Sjukt bra! Eller som börjat se Ultimate Fighter säsong 7? Verkar också bli riktigt ball.

Och UFC 83 Serra mot GSP kommer bli slakt!

Har sett första avsnittet av tuf 7, en riktigt SUPRIS i första avsnittet! Kommer bli den bästa säsongen hittills tror jag!


:hbang:

jontahontas 2008-04-08 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av rife (Inlägg 2921793)
Officiellt att Fedor ska möta Tim Sylvia i Juli.

http://www.sherdog.com/news/news.asp?n_id=12220

Den ser man fram emot! Hatad eller inte, Tim Sylvia är ändå top5 i HW i världen och kommer vara det särklass bästa motståndet Fedor mött på VÄLDIGT länge.

Jag kommer dock gråta och skära mig i handleden om Sylvia sprawlar, jabbar står och trycker lite bur (om det nu är bur) och tar ett decision efter 15 min.

Rahf 2008-04-08 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 2921644)
Vet inte om den passar här. Men är det nån som tittar på "Fight Quest" på Discovery?

Gillar idén. Två snubbar som åker runt och testar olika kampsporter. Som "Rallarsving" fast meer seriöst på fightingen och inte lika mycket fjant.

Ikväll ska snubbarna tydligen lära sig boxas franskt.

Hahaha savate är den roligaste kampsporten jag någonsin sett. Jimmy Smith får dock en rätt saftig smäll i det avsnittet.

Fight Quest finns att få tag på om man snokar runt, bra och lärorik serie anser jag. Det är klart att de missar en massa detaljer men det grundläggande får dem med.

hahavaffan 2008-04-08 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av jontahontas (Inlägg 2921711)
Jag följer allt med spänning! Hoppas stenhårt på att Matt Serra försvarar sin titel!

Nä, fyfan. Hoppas och vet att GSP kommer knäcka Serra på mitten. Och det ska bli FINT att se :D


Vsson: håller med dig norrland :hbang:

rife 2008-04-08 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av jontahontas (Inlägg 2921843)
Den ser man fram emot! Hatad eller inte, Tim Sylvia är ändå top5 i HW i världen och kommer vara det särklass bästa motståndet Fedor mött på VÄLDIGT länge.

Jag kommer dock gråta och skära mig i handleden om Sylvia sprawlar, jabbar står och trycker lite bur (om det nu är bur) och tar ett decision efter 15 min.

Jo, lite mer motstånd än Fedors förra motståndare får han ju nu :)

selmir 2008-04-08 22:13

Hoppas Serra vinner, och i 84 att B.J. Penn krossar Sean Sherk.Vill inte se sönderdupade Sean Sherk vinna. i 85 hoppas jag att Rashad Evans slår Chuck Liddell. i 87 så hoppas jag på Brock Lesnar mot Mark Coleman.. Brock Lesnar är GROF!!

ManuelIT 2008-04-08 22:18

åååååh vad jag ser fram emot att se sylvia bli mörbultad av fedor

selmir 2008-04-08 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 2921898)
åååååh vad jag ser fram emot att se sylvia bli mörbultad av fedor


Njaa inte så säker på det , sylvia är en mycket underskattad fighter (i mina ögon) och han är nog grymt sugen på att visa vad han går för. Fedor har inte mött bra motstånd på ett bra tag. Men de blir nog en spännande match*drool*

hahavaffan 2008-04-08 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av selmir (Inlägg 2921890)
Hoppas Serra vinner, och i 84 att B.J. Penn krossar Sean Sherk.Vill inte se sönderdupade Sean Sherk vinna. i 85 hoppas jag att Rashad Evans slår Chuck Liddell. i 87 så hoppas jag på Brock Lesnar mot Mark Coleman.. Brock Lesnar är GROF!!

GSP är ju så mycket coolare än Serra :( Och jag hoppas att The iceman liddell knockar Rashard evans, det vore fint :D Men annars håller jag med dig.

Hank 2008-04-08 22:31

Var hittar ni schema och grejer? Kan man se matcherna online? och slutligen, hur gamla är fighterna som visas på tv4 sport ideligen?

dared 2008-04-08 23:17

Jag tror inte att Sylvia och Fedor blir speciellt jämt. Visst S. brukar lyckas bättre än vad hans fysik/teknik visar, men Fedor är brutalt mycket bättre imo.

Kabuto 2008-04-08 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av Tricce (Inlägg 2921663)
Har tyvärr inte Discovery hade lätt gluttat annars men alltså Rallarsving va ju kungligt! :D

Fyfan vad dåligt det är att dom inte gör nya rallarsving :( :(

Håller just på att titta genom alla avsnitt för 3e gången.

Kabuto 2008-04-08 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 2921928)
Var hittar ni schema och grejer? Kan man se matcherna online? och slutligen, hur gamla är fighterna som visas på tv4 sport ideligen?

Det är ofta nya grejer på tv4 sport.. Men en del gamla också, lättast att googla på turneringen du tittar på ;)

Tigerkotten 2008-04-09 05:35

Gillar inte Sylvia alls, men jag hoppas han tar det iaf. Vilken jäkla boom det skulle vara inom MMA då.

Jacksatan 2008-04-09 08:49

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 2922052)
Gillar inte Sylvia alls, men jag hoppas han tar det iaf. Vilken jäkla boom det skulle vara inom MMA då.

bomb?

Jag tror inte han är chanslös, faktiskt.

Jacksatan 2008-04-09 08:50

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 2921928)
Var hittar ni schema och grejer? Kan man se matcherna online? och slutligen, hur gamla är fighterna som visas på tv4 sport ideligen?

www.mmabloggen.se brukar följa det mesta

Kräket 2008-04-26 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 2922185)
www.mmabloggen.se brukar följa det mesta

Fan måste tacka för tipset om mmabloggen.se! Har blivit en av mina måste-besöka-dagligen-hemsidor. Riktigt bra hemsida för att hålla sig lite uppdaterad.

Hursomhelst måste jag fråga. Såg idag på mmabloggen.se om Frank Shamrocks skador. Föga förvånande är väl att utövarna får dras med skador. Mer förvånande är hur de ändå förmår träna trots sina skador. Särskilt med hänsyn till att ett exv. brutet ben aldrig blir "fullständigt" återställt.

Kör dom liksom på i sin träning trots smärta och de risker som träning med skador medför? Är min förvåning ett uttryck för att jag i själva verket är mesig när det gäller mina egna skador och mitt sätt att handskas med dessa? Frågan är intressant då jag själv tränar lite BJJ och styrketränar. Råkar därför själv ut för lite skador titt-som-tätt...

Jacksatan 2008-04-26 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av Kräket (Inlägg 2954775)
Fan måste tacka för tipset om mmabloggen.se! Har blivit en av mina måste-besöka-dagligen-hemsidor. Riktigt bra hemsida för att hålla sig lite uppdaterad.

Hursomhelst måste jag fråga. Såg idag på mmabloggen.se om Frank Shamrocks skador. Föga förvånande är väl att utövarna får dras med skador. Mer förvånande är hur de ändå förmår träna trots sina skador. Särskilt med hänsyn till att ett exv. brutet ben aldrig blir "fullständigt" återställt.

Kör dom liksom på i sin träning trots smärta och de risker som träning med skador medför? Är min förvåning ett uttryck för att jag i själva verket är mesig när det gäller mina egna skador och mitt sätt att handskas med dessa? Frågan är intressant då jag själv tränar lite BJJ och styrketränar. Råkar därför själv ut för lite skador titt-som-tätt...

priset man kan få betala för att träna halvskadad eller skadad kan bli väldigt högt på lång sikt. De där killarna har en vinnarskalle som man själv aldrig kommer i närheten av, så de kör säkert på halvskadade många gånger.

Nitrometan 2008-04-26 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 2954782)
priset man kan få betala för att träna halvskadad eller skadad kan bli väldigt högt på lång sikt. De där killarna har en vinnarskalle som man själv aldrig kommer i närheten av, så de kör säkert på halvskadade många gånger.

Så är det nog. Sen får de ju betalt för att fightas och då gäller det ju att fightas...

hahavaffan 2008-04-26 12:59

Chuck Liddel är ju skadad, så det blir inget av att The Iceman goes to England :(:(:(

Så fint att GSP krossade Serra btw :)

Tigerkotten 2008-04-26 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 2922183)
bomb?

Jag tror inte han är chanslös, faktiskt.

ja bomb :)

Ne han har såklart en chans alltid, men däremot är ju inte hans takedown defence den bästa. Jag tror Fedor vinner på sub.

Jacksatan 2008-04-26 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 2955035)
ja bomb :)

Ne han har såklart en chans alltid, men däremot är ju inte hans takedown defence den bästa. Jag tror Fedor vinner på sub.

Jag håller inte med. Nogueira fick ju kämpa hårt för att få ner honom på marken. Jeff Monson lyckades inte hamna i nån offensiv position på honom. Men visst, nog tror jag Fedor kan ta ner honom. Frågan är hur länge han kan hålla ner honom också.

Tigerkotten 2008-04-26 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av Jacksatan (Inlägg 2955264)
Jag håller inte med. Nogueira fick ju kämpa hårt för att få ner honom på marken. Jeff Monson lyckades inte hamna i nån offensiv position på honom. Men visst, nog tror jag Fedor kan ta ner honom. Frågan är hur länge han kan hålla ner honom också.

Minns inte direkt matchen, men har för mig att Nog gick mycket stående mot honom. Samt ang Monson så kom han inte nära Sylvia pga han vågade inte direkt heller, samt att hans stående sög den fighten.

7UP 2008-05-01 12:59

Inte MMA men jag kikade på Melvin Manhoef vs Remy Bonjasky nyss. Från Amsterdam galan 26/4. Riktigt underhållande fight! Det vevades på ordentligt.

kalajset 2008-05-23 21:27

Slänger ut en fråga här i hopp om att någon vet: Varför verkar inte TV4 Sport sända UFC alls längre ? - har de sagt något om detta "officiellt" ?

Tricce 2008-05-23 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av kalajset (Inlägg 3006737)
Slänger ut en fråga här i hopp om att någon vet: Varför verkar inte TV4 Sport sända UFC alls längre ? - har de sagt något om detta "officiellt" ?

Va snackar du om? :D

http://www.dagenstv.com/se/chart/?ch...dat=2008-05-24

Nä, tydligen så har dom riktigt mycket publik på MMA sändningarna på TV4 Sport. Så de tänkte se till att utöka det, inte minska.
Dom prata om det i sitt "ombudsprogram".

kalajset 2008-05-25 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av Tricce (Inlägg 3006887)
Va snackar du om? :D

http://www.dagenstv.com/se/chart/?ch...dat=2008-05-24

Nä, tydligen så har dom riktigt mycket publik på MMA sändningarna på TV4 Sport. Så de tänkte se till att utöka det, inte minska.
Dom prata om det i sitt "ombudsprogram".

Oj då.. :D

Lustigt, de har inte sänt någon UFC alls de senaste veckorna, (började kika på det i vintras på de flesta veckokvällar vad jag minns), vad jag har sett, och när jag försökte kika på TV4's hemsida angående detta så hittade jag inget matnyttigt. (Skummade bara, var för lat för att söka vidare - frågade här). Men det var ju bara bra att de inte lagt ner det!

dared 2008-05-26 15:28

Kortet för Afflictions första gala ser ju onekligen väldigt starkt ut. Vilken jäkla HW-fighters de har fått in.


Affliction 1: Banned, July 19 in Anaheim:
Fedor Emelianenko vs. Tim Sylvia mmmmmmmmmmmmmmmmm
Josh Barnett vs. Pedro Rizzo
Paul Buentello vs. Aleksander Emelianenko
Matt Lindland vs. Fabio Nascimento
Renato "Babalu" Sobral vs. Mike Whitehead
Antonio Rogerio Nogueira vs. Vernon "Tiger" White
Ben Rothwell vs. TBA (Rumored - Andrei Arlovski)

Kabuto 2008-05-26 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av kalajset (Inlägg 3009059)
Oj då.. :D

Lustigt, de har inte sänt någon UFC alls de senaste veckorna, (började kika på det i vintras på de flesta veckokvällar vad jag minns), vad jag har sett, och när jag försökte kika på TV4's hemsida angående detta så hittade jag inget matnyttigt. (Skummade bara, var för lat för att söka vidare - frågade här). Men det var ju bara bra att de inte lagt ner det!

Senaste i lördags och söndags sände dom ju? UFC brukar ha uppehåll på minst 1 månad.

psirus 2008-05-26 19:03

GIANT SILVA MMA Legend
http://www.youtube.com/watch?v=pvoElSkzgMo

detail 2008-05-26 20:06

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3011230)

HAHA, så dålig.

Kwon 2008-05-30 13:18

Smooth
http://i227.photobucket.com/albums/d...dspringgif.gif

Kwon 2008-06-01 15:06

EliteXC, Colossus reagerar.
http://i297.photobucket.com/albums/m...amroni/ear.gif

Hank 2008-06-01 15:17

Haha de var fan rätt att stoppa den där fighten Kwon. Hans öra höll ju fan på att ramla av :D. Alltid underhållande att se Kimbo slåss även om jag inte tror han kan mäta sig med tungviktarna i UFC

psirus 2008-06-01 15:57

BS stop, han hade troligen blivit knockad ändå men låt de avsluta matchen själva. Men stand upen i rond 2 va ännu värre. Fick Colossus 15-20 sek på sig i side?

Mago 2008-06-01 16:28

Har en känsla av att de hade blivit tillsagda på förhand att stoppa fighterna lite snabbare för att inte framstå som för barbariska nu när det sändes prime time på CBS för första gången.

Spiffy 2008-06-01 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3022039)
Har en känsla av att de hade blivit tillsagda på förhand att stoppa fighterna lite snabbare för att inte framstå som för barbariska nu när det sändes prime time på CBS för första gången.

Då kunde dom lika bra stoppat den i slutet av andra kan man ju tycka.

hahavaffan 2008-06-01 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3021933)

Sjukt att han höll sig så lugn där. Det är väl iofs därför han är en av dom bättre domarna! Undrar hur Big John hade tagit det... svarat med en skallning kanske? :D Hur som så hade man väl aldrig vågat det där på honom.

Chokehold 2008-06-01 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3021933)

He got balls :hbang: :D

Tigerkotten 2008-06-01 23:10

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3022000)
BS stop, han hade troligen blivit knockad ändå men låt de avsluta matchen själva. Men stand upen i rond 2 va ännu värre. Fick Colossus 15-20 sek på sig i side?

+1 skitstoppage

Sen Smith vs Lawler var trist slut me :/

Kwon 2008-06-02 00:28

Fedor o Alex körde MegaMASS
http://www.alex.mixfight.ru/images/photos/975.jpg

dared 2008-06-02 02:29

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3022000)
BS stop, han hade troligen blivit knockad ändå men låt de avsluta matchen själva. Men stand upen i rond 2 va ännu värre. Fick Colossus 15-20 sek på sig i side?

+1

Jävlar vad Thomson kan ta smällar, va några klockrena som han luta sig in mot.

Örat såg riktigt äckligt ut.

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3022039)
Har en känsla av att de hade blivit tillsagda på förhand att stoppa fighterna lite snabbare för att inte framstå som för barbariska nu när det sändes prime time på CBS för första gången.

aa jag tror det också.



Grym bild Kwon :thumbup:

Pdaddy 2008-06-02 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av Lyoto Machida (Inlägg 3023318)
Big Dan borde stoppat Kimbo i slutet av andra.

Nä, de va ju inte så Big bastard gjorde en massa skada tycker ja.. Han kunde ha gjort betydligt mer.

M

Mago 2008-06-02 23:41

WEC 34 var ett bra event om man är sugen på lite mer MMA.

dared 2008-06-03 00:20

Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 3024754)
WEC 34 var ett bra event om man är sugen på lite mer MMA.

Najs, det hade jag glömt. Tack för påminnelsen.

dared 2008-06-03 15:10

Oj va bra Pulver vs Faber var.

Spoiler:

Pulver kan verkligen ta smällar alltså shit, Faber var rätt klart bättre, men Pulver var nästan lika imponerande på ett sätt. Skulle vara kul och se Faber mot några av de mindre LWs i UFC. Synd att han är så liten. Ruggigt bra allround.

detail 2008-06-03 16:44

Någon som har en aning om helgens wec eller elitexc gala sändes på TV4 Sport?

hahavaffan 2008-06-03 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 3024789)
Najs, det hade jag glömt. Tack för påminnelsen.

Var fasken ser man detta?

Kwon 2008-06-03 18:42

Kimbo VS Colossus
http://i25.tinypic.com/2dqr6rt.jpg

RösböJunior 2008-06-03 19:02

...hur går det för "buakaw" those -days?

Rellos_87 2008-06-03 19:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 3025912)
Kimbo VS Colossus

Jag blir helt hypnotiserad av hur Colossus öra viftas i luften. :krampus

Mago 2008-06-03 19:36

Chilla med våldsamma gif:ar Kwon. :)
Remember what happened to the last thread!

dared 2008-06-03 21:19

Det är rätt sick och ta sånna smällar, speciellt när man lutar sig in i slagen, samt att de sitter väldigt bra.

Hank 2008-06-03 21:42

Ja, han gungar ju till ordentligt i skallen, helt ofattbart faktiks :D

mij82 2008-06-04 07:50

Citat:

Ursprungligen postat av RösböJunior (Inlägg 3025955)
...hur går det för "buakaw" those -days?

Det undrar jag också, vore grymt kul med en match mellan Buakaw och Yodsenklai, Yod som Ian eller om det var den andre kommentatorn påstod var världens bäste thaiboxaren just nu.

För övrigt, var det nån mer som kollade på K1 i helgen? SATAN vad rippad Ole Laursen var, 72Kg på 178cm verkar otroligt, han såg fan biffigare ut... :Virro


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)