Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Från harpalt till He-Man (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=226289)

Bob90 2018-07-17 18:33

Uppvärmning, men kortare eftersom det är så jävla varmt ute.

Chins, armhävningar, handledscurl med skivstång, hängande knälyft, sittande tåhäv, handledscurl med hantel, hammercurl i kabelhiss, biceps i kabelhiss, rotatorkuffarna, baksida axlar och benspark.

Bob90 2018-07-19 20:28

Uppvärmning.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg 5x5

Handledscurl med stång (supersetat med hammer curl med 12 kg hantlar, typ 10 reps vardera arm)
20 kg x15
20 kg x15
22,5 kg x12
25 kg x12
30 kg 3x10ish

Stående tåhäv, några slarviga skadeförebyggande set biceps i kabelhiss, rotatorkuffar, baksida axlar, plankan och sidoplankan.

Bob90 2018-07-21 09:42

Löpning.

Bob90 2018-07-22 18:39

Uppvärmning.

Juck/"hip thrusts"???
20 kg x8
40 kg 5x8

Handledscurl med stång (flexor) supersetad med hammer curls 11 kg hantlar kanske 8-10 reps per arm?
20 kg x15
25 kg x15
27,5 kg 4x12

Chins, armhävningar, sittande tåhäv, sittande tåcurl?? (tränar alltså tibialis anterior), handledscurl (extensor) med hantel, lite biceps/triceps i kabelhiss, baksida axlar, lite turkish getup, rotatorkuffar, plankan och sidoplankan.

Provar att lägga till lite hip thrusts ett tag för att se om det funkar med allt. Spontant så ogillar jag övningen och har alltid gjort. Ser konstig ut, känns konstig, bökig setup osv :p

Och dum som jag är körde jag även turkish get up så om jag får ökade/provocerade symptom så vet jag inte vilken övning det beror på *facepalm* Vikten kändes väldigt ganska låg men det är en helt ny övning och vågar inte köra vettig progression innan jag vet att jag kan göra den symptomfritt.

baktung 2018-07-22 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7955324)
Provar att lägga till lite hip thrusts ett tag för att se om det funkar med allt. Spontant så ogillar jag övningen och har alltid gjort. Ser konstig ut, känns konstig, bökig setup osv :p

Testa köra dom som jag gjorde om du har möjlighet. Då blir setupen inte alls jobbig.

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7950257)
Höftlyft på crunchbänk

40, 60 kg anpassning
80 kg 2x8

Lätt dagens bästa upptäckt. Kom på att jag kunde lägga mig "åt andra hållet" på crunchbänken och köra höftlyft i böjracket med krokarna så nära golvet som möjligt. Det blev verkligen top notch. Bekvämt för ryggen och smidigt att lyfta av och på stången. Mycket lyckat experiment.

Går eventuellt använda en vanlig bänk också. Det viktiga är att man har stången på en ställning så man slipper böka sig under.

Bob90 2018-07-22 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7955326)
Testa köra dom som jag gjorde om du har möjlighet. Då blir setupen inte alls jobbig.



Går eventuellt använda en vanlig bänk också. Det viktiga är att man har stången på en ställning så man slipper böka sig under.

Ja jag körde med en vanlig bänk, hur menar du att man ska kunna ha stången på en ställning?

Är nog bara ovana för mig, körde också utan någon kudde eller dylikt först, ganska oskönt med bara stången så försökte med "korven" men kändes inge bra så hittade någon dynliknande grej som funkade bättre. Lossnar nog :D

Bob90 2018-07-25 18:21

Skippar att skriva uppvärmning varje gång, ganska underförstått att man värmer upp lite :p.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x3
52,5 kg x3
53,5 kg 5x3
42,5 kg x7

Höftjuck (kände varken ökade symptom eller träningsvärk förra gången så provar att höja med 10 kg)
20 kg x8
40 kg x8
45 kg x8
50 kg 5x8

Stående tåhäv, kabelrodd, rotatorkuffar, baksida axlar, armhävningar, plankan och sidoplankan.

Fortfarande en del bök med hip thrusten, men uppåt går bättre nu och känns som jag får en bättre placering under utförandet. Det är mer i slutet när man ska få bort stången som är lite pysslig.

baktung 2018-07-25 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7955338)
Ja jag körde med en vanlig bänk, hur menar du att man ska kunna ha stången på en ställning?

Är nog bara ovana för mig, körde också utan någon kudde eller dylikt först, ganska oskönt med bara stången så försökte med "korven" men kändes inge bra så hittade någon dynliknande grej som funkade bättre. Lossnar nog :D

Här ett par metoder att använda ställningen på. Perfekt för att komma in under stången enkelt. Jag kör typ som tjejen men hon har en väldigt hög rackhöjd så det ser lite besvärligt ut ändå att lägga tillbaka stången. Sen ligger jag på en crunchbänk (som lutar) så jag ligger skönare med ryggen och kan flytta mig bakåt efter att jag rackat av.

https://www.youtube.com/watch?v=tXjhaxF1OO0

https://www.youtube.com/watch?v=izkZIgy6qgk

Bob90 2018-07-25 21:30

Jag har nog funderat på något liknande. Typ vanliga (vad fan heter det egentligen) "krokarna" på ställningen som de gjorde. Fan va omständlig övningen ska vara då! Men vill man spräcka jeans så måste man ju jobba lite också :p

baktung 2018-07-25 22:26

Jag använder de vanliga krokarna. Inte säkerhetsstoppen som i klippen.

Jisses vad jag ska spräcka jeans år 2019. Ska bygga så makalöst mycket böjröv att till och med Shanice Williams tappar hakan!

Bob90 2018-07-27 15:28

Löpning med "endast" 6 dagars vila nu. Funkar det bra ska jag prova att hålla det varannan eller varje vecka nu. Dvs nu vilar jag 7 dagar från löpningen, sen nästa gång 6 dagar igen. Eller 6 dagar direkt. Får se.

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7956260)
Jag använder de vanliga krokarna. Inte säkerhetsstoppen som i klippen.

Jisses vad jag ska spräcka jeans år 2019. Ska bygga så makalöst mycket böjröv att till och med Shanice Williams tappar hakan!

Shanice Williams? *jorgen*

baktung 2018-07-27 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7956719)
Shanice Williams? *jorgen*

Jag tänkte förstås som så att mörkhyade kvinnor ofta har stora rumpor och att det borde finnas någon med det populära afroamerikanska flicknamnet Shanice och det vanligaste afroamerikanska efternamnet Williams som helt enkelt besitter en väl tilltagen ankstjärt. Men visst, det var en befogad Jörgen du postade där. *hug*


Bob90 2018-07-28 16:22

Höftjuck (Samma vikt som förra gången då jag fick ökade symptom under natten, dock gav det sig inte till känna något mer efter. Men varningsklocka för försiktighet.)
20 kg x8
40 kg x8
50 kg 6x8

Armhävningar, hängande knälyft, plankan, enarmsrodd i maskin, rotatorkuffar och baksida axlar.

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7956862)
Jag tänkte förstås som så att mörkhyade kvinnor ofta har stora rumpor och att det borde finnas någon med det populära afroamerikanska flicknamnet Shanice och det vanligaste afroamerikanska efternamnet Williams som helt enkelt besitter en väl tilltagen ankstjärt. Men visst, det var en befogad Jörgen du postade där. *hug*


Ah, fair enough :D

Bob90 2018-07-31 18:27

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x5
52,5 kg x3
55 kg x2
57,5 kg 4x1
45 kg x6-7

Höftjuck supersetat med typ 5-6 chins
20 kg x8
40 kg x8
45 kg x8
50 kg x8
55 kg 3x8

Benspark, sittande vadpress, handledscurl för extensorer, lite biceps för armbågarna, lite rotatorkuffar, baksida axlar, plankan och sidoplankan.

Har börjat få en ganska omysig huggande smärta i höften, tror det är höftjucken som är boven. Blir antagligen spänd i någon liten muskel eller nåt. Ska prova att köra lite utåtgrejer för höften och kanske foamrolla lite och se om det blir bättre. Annars får jag lägga övningen på hyllan ett tag tills det gått över.

Bob90 2018-08-01 21:35

Handledscurl med skivstång (flexorer) supersetat med hammer curl 11 kg hantel
20 kg x12 + 10 reps per arm
22,5 kg x12 + 10 reps per arm
25 kg 4x10 + 10 reps per arm "per superset"

Utfallsgång, armhävningar, rotatorkuffar, enarmsrodd i maskin, kabelrodd.

Har tagit typ 1½ veckas uppehåll från dedikerad underarmsträning. Fick ont i fingerlederna, kändes som att senorna eller något på fingrarnas ovansida vad lite inflammerade eller något. Hoppas det inte blossar upp igen. Annars får jag prova att vila nån vecka igen och kanske köra utan superset och/eller sänka vikten, reps, sets etc och se hur det utvecklar sig.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)