Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träningsjournaler & Bilder (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Från harpalt till He-Man (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=226289)

Bob90 2017-12-10 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7862432)
Tråkigt att komma in här och läsa att det inte blivit bättre för dig. Men jag är sjukt imponerad av hur väl du håller igång träningen, jag hade bara lagt mig platt i sängen tills det gick över :D Kämpa på, hoppas det blir bättre!

Haha japp, intet nytt på västfronten :d

Snudd på att det inte kan kallas för träning, men jag tror det hjälper för att minimera styrkeförlusterna och begränsa kroppsliga förfalledt :p

Det har faktiskt blivit bättre om jag jämför med typ september/oktober, men det är ljusår bort från att jag ska vara nöjd med tillvaron ;)

blåvitt 2017-12-11 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7862498)
Haha japp, intet nytt på västfronten :d

Snudd på att det inte kan kallas för träning, men jag tror det hjälper för att minimera styrkeförlusterna och begränsa kroppsliga förfalledt :p

Det har faktiskt blivit bättre om jag jämför med typ september/oktober, men det är ljusår bort från att jag ska vara nöjd med tillvaron ;)

Du tränar ju mer än vad jag gör, och jag är fullt frisk :D Gött att höra att det inte är sämst iaf. Några framsteg med sjukvården?

Bob90 2017-12-11 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7862725)
Du tränar ju mer än vad jag gör, och jag är fullt frisk :D Gött att höra att det inte är sämst iaf. Några framsteg med sjukvården?

Haha, känns som jag knappt får till 2 tillfällen per vecka, så då kan du gott öka lite :p

Njä skulle jag inte säga. Väntat väldigt länge på att få hem en uppföljningsremiss för neurologiska undersökningarna från neurologmottagningen, bör nog ringa dit och kolla om dem glömt mig eller nåt.

Förra sjukgymnastbesöket var lite märkligt, det kändes riktigt bra på förmiddagen och tidig eftermiddag dagen efter men sen framåt kvällen så var det som vanligt igen och så har det hållit i sig.

Nytt besök i slutet av veckan, så då får vi la se vad som händer.

blåvitt 2017-12-11 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7862861)
Haha, känns som jag knappt får till 2 tillfällen per vecka, så då kan du gott öka lite :p

Njä skulle jag inte säga. Väntat väldigt länge på att få hem en uppföljningsremiss för neurologiska undersökningarna från neurologmottagningen, bör nog ringa dit och kolla om dem glömt mig eller nåt.

Förra sjukgymnastbesöket var lite märkligt, det kändes riktigt bra på förmiddagen och tidig eftermiddag dagen efter men sen framåt kvällen så var det som vanligt igen och så har det hållit i sig.

Nytt besök i slutet av veckan, så då får vi la se vad som händer.

Fler tillfällen får jag ju till, men jag håller ju på och rullar runt på yogamattor och grejer, du trycker upp tunga vikter i luften! *flex*

Det borde du göra! Känner flera som varit med om att ha blivit bortglömda i väntan på remiss!

Hoppas på framsteg för dig *hug*

Bob90 2017-12-12 09:12

Tunga och tunga, såg du min jämförelse på förra sidan? :P
Aa får nog göra det.

Tackar *hug*

Bob90 2017-12-15 20:18

Rodd 700m.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
48,5 kg x5
47,5 4x5

Vändningar (supersetat med enarmspressmedkettlebellochfelsidauppgivetvis)
60 kg x3
70 kg 4x3

Benspark, stående vadhäv, kabelrodd, hängande knälyft supersetat med plankan och lite kärlek till rotatorkuffarna.

Har även fått insikten att jag blivit oaptitligt fet när jag skymtade en knubbsäl i spegeln. Uppskattningsvis har jag gått ner ca 3-4 kg muskler och gått upp typ 47 kg fett på ett år, give or take.

Bob90 2017-12-17 13:02

Kort löptur i ganska lågt tempo eftersom jag förmodligen inte borde springa pga nervskit tillika halvförkyld. Men det var så fint väder att jag liksom var tvungen.

Bob90 2017-12-19 19:48

Rodd 700m

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
47,5 kg x3
50 kg x3
52,5 kg x3
55 kg 2x2
52,5 kg 3x3

Lite häng i ringar, benspark, stående tåhäv, sittande tåhäv/vadtjosan, enarmspress med hantel, enarmsdrag i maskin, lite biceps för armbågarna, rotatorkuffar, baksida axlar, plankan och sidoplankan.

Bob90 2017-12-19 19:49

Tänkte utnyttja tentaperioden till att försöka träna lite oftare. Typ köra presspasset (dvs enda riktiga övningen jag typ kan göra xD) var 3e eller 4e dag, men slänga in typ lite mer assistansövningar, mer core eller sånt skoj (._.) mellan.

Bob90 2017-12-20 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7867074)
Rodd 700m

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
47,5 kg x3
50 kg x3
52,5 kg x3
55 kg 2x2
52,5 kg 3x3

Lite häng i ringar, benspark, stående tåhäv, sittande tåhäv/vadtjosan, enarmspress med hantel, enarmsdrag i maskin, lite biceps för armbågarna, rotatorkuffar, baksida axlar, plankan och sidoplankan.

Glömde också att jag körde typ 40 kg x8-10 efter sista 3an i pressen.

Bob90 2017-12-21 17:26

Lyckats klicka bort mitt jävla inlägg 2 ggr nu.

Kort och gott, uppvärmning med rodd, längre och högre tempo än vanligt.
Cirkelträning med enarmspress, chins, armhävningar, hopprep, L-sit, plankan/sidoplankan, hängande knälyft osv osv. Avslutade med lite handledscurls, sittande vader och kabelrodd. Noterade en boxningssäck (tyvärr i gruppträningssalen) jag tänkte göra mig bekant med vid senare tillfälle.

Känner mig också smutsig av att inte ha rört en skivstång på hela passet.

Så, spara stäng.

Bob90 2017-12-23 21:34

500m rodd som uppvärmning.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
48,5 kg 5-6x5

Benspark, stående tåhäv, lite triceps/biceps i kabelhiss, rotatorkuffar, woodchoppers, viktad plankan och sidoplankan, häng i räcke.

Bob90 2017-12-25 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7853644)
Fan va trött jag blev efter alla armhävningar, har inte kunnat köra pga vänster armbåge i flera år, men har märkt att den inte knäpper och har sig om jag har tränat ett tag. Ska se hur jag reagerar på det rent "nervmässigt", funkar det bra så ska jag börja köra armhävningar regelbundet ett tag och se.

Armhävningar verkar funka bra hittills, så vi fortsätter med det.

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7867857)
Noterade en boxningssäck (tyvärr i gruppträningssalen) jag tänkte göra mig bekant med vid senare tillfälle.

Idag blev det lite säck.

Daugens
1000m rodd i högre tempo än vanlig uppvärmning (tror jag höll mig på ca 43m/s eller vad fan det brukar stå).

Cirkelträning med chins, armhävningar, hopprep och plankan i typ 30 min och sen kötta lite på säck. Mestadels slag men även lite sparkar, hoppas jag inte får sota pga höga sidosparkar rent nervmässigt.

blåvitt 2017-12-25 21:11

Är i sthlm veckan efter nyår! Klarar du av att klättra?

Bob90 2017-12-25 21:24

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7869393)
Är i sthlm veckan efter nyår! Klarar du av att klättra?

Rent fysiskt ja, även om jag är tjock och svag nu :p Beror lite på datum. Har 2 tentor veckan efter den veckan :P Men vafan liksom, man kan ju inte plugga hela dagen ändå.

blåvitt 2017-12-25 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7869395)
Rent fysiskt ja, även om jag är tjock och svag nu :p Beror lite på datum. Har 2 tentor veckan efter den veckan :P Men vafan liksom, man kan ju inte plugga hela dagen ändå.

Jaaa, det där kan du skjuta på :naughty: Kan hojta till när vi närmar oss rent datummässigt så ser vi hur det ser ut då?

Bob90 2017-12-25 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7869406)
Jaaa, det där kan du skjuta på :naughty: Kan hojta till när vi närmar oss rent datummässigt så ser vi hur det ser ut då?

Som tur är det på måndag+tisdag också :d

Aa hojta till när du vet mer exakt så ser vi hur det ser ut rent pluggmässigt för mig :P

Bob90 2017-12-26 10:53

Hmm spontan reaktion så var det en dålig idé att köra på säck. Fick domningar deluxe i överkroppen inatt. Var nog uppe var 1-2 timma och skakade liv i armarna :D
Lite otippat så klarade sig benen utmärkt dock.

blåvitt 2017-12-26 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7869417)
Som tur är det på måndag+tisdag också :d

Aa hojta till när du vet mer exakt så ser vi hur det ser ut rent pluggmässigt för mig :P

Låter bra! Om jag hade haft med mig crashpaden upp hade vi kunnat klättra ute men den ligger tvr kvar på öland den här gången :/

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7869528)
Hmm spontan reaktion så var det en dålig idé att köra på säck. Fick domningar deluxe i överkroppen inatt. Var nog uppe var 1-2 timma och skakade liv i armarna :D
Lite otippat så klarade sig benen utmärkt dock.

Gillar att du ändå testar dig fram bland diverse övningar i en desperat jakt efter något som funkar :D

Bob90 2017-12-26 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7869661)
Låter bra! Om jag hade haft med mig crashpaden upp hade vi kunnat klättra ute men den ligger tvr kvar på öland den här gången :/



Gillar att du ändå testar dig fram bland diverse övningar i en desperat jakt efter något som funkar :D

Är man desperat så är man, det kroppsliga förfallet är ju sedan länge ett faktum både till känslan och i spegeln. Jag är inte vad vid att känna "veckad" hud eller "valkar" kring nacke/hals eller på mage när man vänder/vrider på sig. Likaså dallrar det lite kring bålen när man rör sig ibland, känns sjukt störigt :P

Någonstans så begriper jag ju inte heller varför vissa saker provoceras. Om det är något kring en kota i ländryggen så kan jag ju köpa att marklyft, böj, utfall med skivstång provocerar. Men att armar och händer skulle börja "Kramp-domna" när jag sover för att jag slagit typ 10 min på säck 8 timmar innan begriper jag inte :d

Bob90 2017-12-27 12:35

Kort löpning.

Bob90 2017-12-28 18:20

500m rodd.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
48,5 kg - Grejar jag 5x5 nästa gång också så ska jag börja jobba mig tillbaka mot 5or på 50 kg igen.
40 kg x7?

Provade hängande benlyft istället för knälyft, som jag misstänkte så fick jag lite känningar i vänster ben, men det relevanta är om det påverkar mig "till sängs" och till vardags när jag tex sitter ner. Annars kan det få ge lite känningar. Supersetat med sidoplankan.

Benspark, enarmsrodd i maskin, rotatorkuffar, axelrehabstjosan (tror inte den har nåt riktigt namn), biceps för armbågarna, sittande vadhäv supersetat med handledscurl och avslutning med plankan.

Bob90 2017-12-28 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7870586)
Provade hängande benlyft istället för knälyft, som jag misstänkte så fick jag lite känningar i vänster ben, men det relevanta är om det påverkar mig "till sängs" och till vardags när jag tex sitter ner. Annars kan det få ge lite känningar.

Japp, fick tillbaka konstig känsla i vänster ben och den där molande smärtan. Får skippa raka ben och hålla mig till knälyft då.

Bob90 2017-12-30 17:42

Lite smått misslyckat.

Börjar värma upp och sen ljuder:
"Kära medlemmar, nu stänger vi för idag, välkomna åter imorgon!"
Det är tydligen lördag idag.
Hann få till 700m rodd.

Bob90 2017-12-31 15:30

Idag gick det bättre! Nu hade jag 2 timmar på mig istället för 5 minuter.

1000m rodd i högt tempo som uppvärmning.

5 "varv" med cirkelträning där ett varv bestod av:

Citat:

5 chins
20 armhävningar
typ 1-2 min hopprep
5 st "enarmspress-med-kettlebell-med-fel-sida-upp-för-att-träna-handledsstabilitet-och-få-lite-mer-träningsvolym-för-axlar-och-triceps-för-att-gynna-pressen"
Sidoplankan tills jag ledsnade
Sen vart det lite stående tåhäv, lite biceps för armbågarna, baksida axlar, hängande knälyft och plankan.

Såg en skitduktig tjej köra split och andra coola grejer i romerska ringar. Jag vill också. Så snart nervgrejset försvunnit ska jag ta upp gymnastikambitionerna.

Bob90 2018-01-03 02:02

Käkat mindre "kaloririk" mängd mat (framförallt kolhydrater och fett kanske) senaste 2-3 veckorna. Bytt ut typ några nävar pasta/ris/potatis mot bönor och grönsaker och generellt sett käkat lite mindre portioner än vanligt i ett försök att anpassa kaloriintaget till min nuvarande mycket lägre (sen åtminstone maj/juni) aktivitetsnivå.

Fan va ovant det är att gå runt och vara hungrig i längre perioder och lägga sig hungrig. Normalt sett brukar jag bara käka nåt när jag är hungrig mellan/efter målen eller åtminstone ha massa munchies tillgängliga :P

Bob90 2018-01-03 16:50

500m rodd i uppvärmning.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x3
53,5 kg 3x3
40 kg x8-10?

Benspark, häng i räcke med alternerande 1 och 2 händer, stående vadpress, kabelrodd, lite triceps och biceps, rotatorkuffar, axelrehab, plankan och sidoplankan.

baktung 2018-01-03 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7873393)
Fan va ovant det är att gå runt och vara hungrig i längre perioder och lägga sig hungrig. Normalt sett brukar jag bara käka nåt när jag är hungrig mellan/efter målen eller åtminstone ha massa munchies tillgängliga :P

Övergången mellan dieter är jobbig. För mig gäller även från deff till bulk. Plötsligt ska man börja äta mer och tänka mindre på vad man stoppar i sig. Känns som man bara svullnar upp ett par veckor av skräpet man börjar stoppa i sig igen.

Bulk -> deff är förstås snäppet värre. Jag brukar behöva öka Theralen-dosen på kvällen för att kunna somna när jag slår om till en energifattigare diet. Men när jag väl kommer in i deffen så trivs jag med den och längtar inte ens efter fetare mat. Känner mig renare liksom.

Bob90 2018-01-04 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7873890)
Övergången mellan dieter är jobbig. För mig gäller även från deff till bulk. Plötsligt ska man börja äta mer och tänka mindre på vad man stoppar i sig. Känns som man bara svullnar upp ett par veckor av skräpet man börjar stoppa i sig igen.

Bulk -> deff är förstås snäppet värre. Jag brukar behöva öka Theralen-dosen på kvällen för att kunna somna när jag slår om till en energifattigare diet. Men när jag väl kommer in i deffen så trivs jag med den och längtar inte ens efter fetare mat. Känner mig renare liksom.

Ja verkligen. Jag vill ha mina munchies! *gah!*
För mig är det dock inte tal om "onyttig" vs "nyttig" mat, utan snarare mängden mat. Jag har inget problem med att äta "rent"/cleant"

baktung 2018-01-04 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7874670)
Ja verkligen. Jag vill ha mina munchies! *gah!*
För mig är det dock inte tal om "onyttig" vs "nyttig" mat, utan snarare mängden mat. Jag har inget problem med att äta "rent"/cleant"

Jag äter kanske inte direkt onyttigt heller men under bulk blir det mycket smörgåsmat istället för att bara köra ris och havregryn som basföda vilket jag gör under deff. Huruvida vetemjöl är mindre cleant än ris tål väl annars att diskuteras. Sen är det knappast den vitaste formfranskan jag stoppar i mig heller. På jobbet däremot har jag flera som kör direkt ohälsosamma dieter. En kille kör munkar och Coca Cola till lunch nästan varje dag, kombinerat med multivitamintabletter.

Bob90 2018-01-04 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7874682)
Jag äter kanske inte direkt onyttigt heller men under bulk blir det mycket smörgåsmat istället för att bara köra ris och havregryn som basföda vilket jag gör under deff. Huruvida vetemjöl är mindre cleant än ris tål väl annars att diskuteras. Sen är det knappast den vitaste formfranskan jag stoppar i mig heller. På jobbet däremot har jag flera som kör direkt ohälsosamma dieter. En kille kör munkar och Coca Cola till lunch nästan varje dag, kombinerat med multivitamintabletter.

Jag käkar väldigt lite bröd hemma någon enstaka knäckemacka kanske, vetemjöl intar jag nästan bara i form av pannkakor med massa sylt på :P Tyvärr blir det inte mer ofta än en gång i månaden på sin höjd..

Men socker är ju 100% gainz! :hbang: Sjuka gainz precis runt bålen, abzen med socker i tanken växer som ingen annan muskel :Virro

baktung 2018-01-04 21:56

Klart buken växer av socker. Alla organ blir ju inflammerade och svullnar upp. Och större mage ger ju bättre knäböj så det kan bara vara win!

Bob90 2018-01-05 17:47

1000m rodd i lite högre tempo än vid skivstångspass som uppvärmning.

Vi fortsätter med cirkelträningen.

5-7 varv där ett varv är 6 st chins, 20 st armhävningar, någon/några minuter hopprep, sidoplankan. Blev lite distraherad av att det var så mycket nytt folk runt pga nyår, var tvungen att flytta runt 3-4 ggr så jag tappade koll på antal "varv".

Men det är bra, brukar vara ganska ont om folk (för att vara ett gym) och det finns absolut plats för mer om jag jämför med förra året. Så det är bra att gymmet säkras så att de tycker det är värt att fortsätta driva centret (ingen aning om det varit på tal att lägga ner, men tycker det har varit lite tomt med tanke på ytan/potentialen). Kul att det börjat så många nya tjejer på gymmet också :p Men nog om det.

Avslutade med lite häng i ringar, både 2 och 1 hand på ringarna, handstående och lite kabelrodd.

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7874744)
Klart buken växer av socker. Alla organ blir ju inflammerade och svullnar upp. Och större mage ger ju bättre knäböj så det kan bara vara win!

Folk har ju missuppfattat det här med att det är stora biceps man ska ha, det är ju stor mage som räknas. Alla säger ju att "coren" är det viktigaste liksom!

Bob90 2018-01-05 17:54

Undrar för övrigt om jag underskattat hur vidrigt jobbigt cirkelträning kan vara eller om jag är i sämre form än jag tidigare trott.

Bob90 2018-01-07 12:52

Kort och lugnt löppass. Lite halsont, snuvig osv, så var mest bara för att hålla igång belastningen av benhinnorna/vaderna eller vad som nu har spökat genom åren, nu när jag faktiskt verkar bli av med det * ta i trä*.

Bob90 2018-01-07 18:28

Bah. Hatar sånt här. Imorgon skulle jag vilja köra nästa presspass, men har tenta och sjukgymnast efter tentan och vill inte köra efter sjukgymnasten, så får nog bli på tisdagen istället. Men jag har tenta dagen efter och brukar sova lite eller ibland mycket sämre efter att jag har tränat pga nervtjosan, så då "bör" jag egentligen vänta med att träna tills efter tentan på onsdagen. Men då är man mosig i skallen, har slut på energi och ganska hungrig, så då kommer passet kanske inte bli lika bra som om jag hade kört det imorgon. :D

#Opti-pusslet

blåvitt 2018-01-07 23:22

Enkelt löst: Träna innan måndagstentan, det kommer dessutom ge bättre tentaresultat än om du släpar dig dit raka vägen från sängen!

Bob90 2018-01-08 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7876460)
Enkelt löst: Träna innan måndagstentan, det kommer dessutom ge bättre tentaresultat än om du släpar dig dit raka vägen från sängen!

Tentan börjar kl 0800, gymmet öppnar 0630. Hinner ju knappt låsa skåpet innan jag måste börja dra :(

Bob90 2018-01-09 18:42

Fick lite känningar i benhinnorna från löpningen. Kan vara att jag underskattat hopprepet dagarna innan. Har inte hoppat hopprep och löpt under samma period, så där får jag vara lite försiktig.

500m rodd som uppvärmning.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
48.5 5x5 bra, då ska jag börja nosa på 50 kg igen.
40 kg x5

Benspark, häng i ringar alternerande 1 och 2 händer, rotatorkuffar, sittande tåhäv, handledscurl, hängande knälyft och plankan.

Bob90 2018-01-13 10:07

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7865193)
Har även fått insikten att jag blivit oaptitligt fet när jag skymtade en knubbsäl i spegeln. Uppskattningsvis har jag gått ner ca 3-4 kg muskler och gått upp typ 47 kg fett på ett år, give or take.

Morgonvikt på 70(.4) kg, så minus typ 2 kg sen en månad tillbaka genom att inte överäta och skippa typ snacks/munchies varje kväll :p. Kanske inte så otippat med tanke på att jag brukar ha ganska svårt att gå upp i vikt.

Bob90 2018-01-13 17:51

500m rodd som uppvärmning.
Brukar hoppa över att skriva detta, men för skojs skull så kör vi ett litet "avslöjande". Jag kör också en en hel del axelflaxande innan jag börjar pressa. Så.. Cat's out of the bag :naughty:

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x3
52,5 kg x1
53,5 kg x1
55 kg x1
56 kg x1
57,5 kg 3x1 sådärja, nu är singlarna tillbaka där treorna brukade vara :P
40 kg x7

Stående tåhäv, armhävningar, några chins, enarmsrodd i maskin, rotatorkuffar och plankan. Bensparken var upptagen när jag ville ta den så sket i det och tar det nästa gång.

Hade kanske kunnat köra singlar på något kilo tyngre, typ 58,5 eller åtminstone garanterat flera "set". Men valde att "säkra" eftersom jag försöker strukturera upp pressträningen istället för att jaga gamla vikter eller kötta på onödigt hårt istället.

blåvitt 2018-01-13 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7879415)
500m rodd som uppvärmning.
Brukar hoppa över att skriva detta, men för skojs skull så kör vi ett litet "avslöjande". Jag kör också en en hel del axelflaxande innan jag börjar pressa. Så.. Cat's out of the bag :naughty:

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x3
52,5 kg x1
53,5 kg x1
55 kg x1
56 kg x1
57,5 kg 3x1 sådärja, nu är singlarna tillbaka där treorna brukade vara :P
40 kg x7

Stående tåhäv, armhävningar, några chins, enarmsrodd i maskin, rotatorkuffar och plankan. Bensparken var upptagen när jag ville ta den så sket i det och tar det nästa gång.

Hade kanske kunnat köra singlar på något kilo tyngre, typ 58,5 eller åtminstone garanterat flera "set". Men valde att "säkra" eftersom jag försöker strukturera upp pressträningen istället för att jaga gamla vikter eller kötta på onödigt hårt istället.

Flaxande eller flexande? Olika grader av pinsamt ;)

Kul med viktnedgången och att pressen är på väg tillbaka! Hoppas nerverna inte straffar dig för prestationen bara *flex*

Bob90 2018-01-14 01:25

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7879425)
Flaxande eller flexande? Olika grader av pinsamt ;)

Kul med viktnedgången och att pressen är på väg tillbaka! Hoppas nerverna inte straffar dig för prestationen bara *flex*

Flexa vad :d

Nä flaxande :P Typ bak, fram, både bak och fram unilateralt, rulla axlarna och lite annat. Tackar! Tror inte jag är uppe på de vikterna att pressen provocerar mer än den gör vanligtvis :p
Det är mer om jag skulle köra push press eller tom stöt. Stöt har jag inte vågat göra sen typ maj/juni, för jäääävlar va det provocerade. Men det är ju en så pass dynamisk och "okontrollerad" rörelse.

Bob90 2018-01-16 18:50

1000m rodd.

Lite cirkelträning igen.
Typ 5 varv av:
5 enarmspress på 24 kg kettlebell, hopprep typ 1-3 min och sidoplankan på ?? sek/min.

Körde även enarmspressen med ohyggligt långt namn, benspark, kabelrodd, sittande tåhäv, handledscurls, rotatorkuffar, baksida axlar och en obskyr rehab/prehabövning för axlarna. Avslutade med lite vanlig plankan.

blåvitt 2018-01-16 19:10

Hur går det med kosten? Har spegelbilden börjat rulla åt rätt håll igen?

Bob90 2018-01-16 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7881088)
Hur går det med kosten? Har spegelbilden börjat rulla åt rätt håll igen?

Tycker mig inte se något större förfall i spegeln (annat än kanske kärlekshandtag, "magrutorna" är fortfarande kvar), det är mest att jag känner/ser typ veck kring kinder/hals och framförallt nedre delen av magen när jag sitter ner eller böjer mig fram som jag inte är van vid :d

Framförallt så tror jag inte det händer så mycket på tre dagar :p Men jag skulle gissa på att det går åt rätt håll.

blåvitt 2018-01-16 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7881098)
Tycker mig inte se något större förfall i spegeln (annat än kanske kärlekshandtag, "magrutorna" är fortfarande kvar), det är mest att jag känner/ser typ veck kring kinder/hals och framförallt nedre delen av magen när jag sitter ner eller böjer mig fram som jag inte är van vid :d

Framförallt så tror jag inte det händer så mycket på tre dagar :p Men jag skulle gissa på att det går åt rätt håll.

Det låter ju inte så farligt! Då är du fortf i bättre form än mig :) Ah har det bara gått tre dagar, sjukt

Bob90 2018-01-16 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7881121)
Det låter ju inte så farligt! Då är du fortf i bättre form än mig :) Ah har det bara gått tre dagar, sjukt

3 dagar sen du frågade senast dvs :P Jag har väl "tänkt på" mängden mat jag stoppar i mig sen typ en vecka innan jul eller vad det nu var. Och av ekonomiska skäl kan jag inte köpa något annat än mat, så jag "slipper" oroa mig om munchies :p Men det betyder inte att jag inte vill ha något att tugga på varje vaken minut :d

blåvitt 2018-01-17 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7881177)
3 dagar sen du frågade senast dvs :P Jag har väl "tänkt på" mängden mat jag stoppar i mig sen typ en vecka innan jul eller vad det nu var. Och av ekonomiska skäl kan jag inte köpa något annat än mat, så jag "slipper" oroa mig om munchies :p Men det betyder inte att jag inte vill ha något att tugga på varje vaken minut :d

Se på fan, det har jag helt glömt bort att jag frågat om :D hahah jaa, studentekonomi är ett utmärkt sätt att hålla formen i schack!

Bob90 2018-01-21 18:23

Uppvärmning med 500m rodd och Axelflaxel™

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg 5x5 se där, var inte alls lätt, 5e reppen var skapligt seg men det gick. Trodde jag skulle behöva kötta på med färre sets först enligt tidigare uttalande:

Benspark, stående tåhäv, kabelrodd, biceps/triceps i kabelhiss, rotatorkuffar, baksida axlar och lite plankan.

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7881333)
Se på fan, det har jag helt glömt bort att jag frågat om :D hahah jaa, studentekonomi är ett utmärkt sätt att hålla formen i schack!

Haha, vi börjar nå den åldern när man glömmer saker :p
Japp, den blir självreglerande! :d

blåvitt 2018-01-22 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7883697)
Haha, vi börjar nå den åldern när man glömmer saker :p
Japp, den blir självreglerande! :d

Säg inte så :em:
Verkligen! Dock har en kompis till mig precis fått en förskottsbetalning på nåt målarkonstjobb så han bjuckar på sjukt mycket götta, inte nice. Min diet bygger ju inte alls på någon slags förmåga till självbehärskning :D

Bob90 2018-01-24 19:27

Ännu ett "Hopp och lek"-pass.

1000m rodd som uppvärmning.

Något cirkelträningsliknande upplägg där 1 "varv" utgjordes av typ:
20 armhävningar
5 "långtnamnpåövningmentypenarmspressmedkettlebellfa stfelsidaupposv"
någon/några minuter hopprep
sidoplankan i typ 30-60 sek eller nåt.

Minns inte hur många varv det blev, skulle tippa på typ 4-5 sen spårade jag ut och larvade mig med hopprep bara. Typ för att få ordning på "krisskross" eller vad det heter. Googlade krisskross och det var tydligen en rappduo som bestod av två barn, så kanske inte heter så.

Sen sittande tåhäv, handledscurl, biceps i kabelhiss för armbågarna, enarmsrodd i maskin, rotatorkuffar, baksida axlar, plankan.

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7884373)
Säg inte så :em:
Verkligen! Dock har en kompis till mig precis fått en förskottsbetalning på nåt målarkonstjobb så han bjuckar på sjukt mycket götta, inte nice. Min diet bygger ju inte alls på någon slags förmåga till självbehärskning :D

Haha, jag kommer inte ihåg om jag var äldre eller yngre än dig. Är jag äldre så står jag fortfarande för påståendet, är jag yngre så får jag backa på den punkten :d

"Seefood-dieten" mao? :p

blåvitt 2018-01-28 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7885201)
Haha, jag kommer inte ihåg om jag var äldre eller yngre än dig. Är jag äldre så står jag fortfarande för påståendet, är jag yngre så får jag backa på den punkten :d

"Seefood-dieten" mao? :p

Jag är 92a :naughty:

Hahaha, exakt!

Bob90 2018-01-28 17:44

500m rodd och Axelflax™

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x3
53,5 kg 5x3 Ville höja till 55kg men kändes som att det skulle bli för sega och grindiga reps då.
42,5 kg x8ish?

Häng i ringar i varierande 1 och båda händer på 3 omgångar, benspark, stående tåhäv, bicepcurls med stång (självklart i böjracket) för armbågen, kabelrodd, rotatorkuffar, baksida axlar och halvhjärtat plankan, gav mig för att höger hälsena/vad började bråka eller nåt.

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7886876)
Jag är 92a :naughty:

Hahaha, exakt!

Dåså. Jepp! Du börjar bli senil :devil::d

Bob90 2018-01-30 10:06

Morgonvikt 69,8.

blåvitt 2018-01-30 10:30

Hur går det med kosten? Har spegelbilden börjat rulla åt rätt håll igen?

Bob90 2018-01-31 17:11

500m rodd + axelflaxande.
Det var egentligen "hopp och lek" på schemat men blev lite press istället.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x5
52,5 kg x3
55 kg x1
57,5 kg x1

Push press
60 kg x3
65 kg x2

Lite armhävningar, enarmspress med hantel upp till 24 kg, handledscurl, rotatorkuff, en axelrehabgrej och plankan.

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7887783)
Hur går det med kosten? Har spegelbilden börjat rulla åt rätt håll igen?

Har slutat "svälta" mig, gjort bedömningen att om jag skippar mitt dagliga "snacksintag" (typ chips, glass, kex, etc) så kommer det fortsätta gå åt rätt håll :p

Vad gäller spegelbild, ingen aning. Speglarna spricker innan jag hinner titta efter :(

blåvitt 2018-02-01 07:36

Meh :( det var ett skämt om min senilitet. Kolla inlägget på toppen av sidan

Bob90 2018-02-01 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7888733)
Meh :( det var ett skämt om min senilitet. Kolla inlägget på toppen av sidan

Vi tycker om dig ändå fast du är mer senil än Dory.

Bob90 2018-02-02 07:01

Fått ganska ont i knäna, särskilt höger sen igår. Måste ha gjort något konstigt under pushpressen fast det var låg vikt. För jag har inte gjort något konstigt under vardagen och det är den enda nya variabeln i träningen.

Ska prova lårcurl nästa gång som ett experiment (har inte kört dem sen typ juni då jag kopplat övningen till provocering av nerverna). Dels för att se om nerverna funkar, men mest för att jag vet att det hjälpt mina knän tidigare. Kommer dock bli sittandes, som jag aldrig provat förut. Gymmet har ingen liggande.

Bob90 2018-02-03 16:20

500m rodd och lite axelflax.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
47,5 kg x5
50kg 5x5 faaan va seg sista reppen blev på varje set

Rotatorkuffar, kabelrodd och hopprep. Jag börjar få ett ganska bra flow i repet nu, krisskross börjar sitta rätt bra också.

https://signspecialist.com/decals/be...20094-0089.gif

Bob90 2018-02-07 17:12

Rodd 500m och flaxande.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x3
52,5 kg x3
55 kg x3
55 kg 3x2
42,5 kg x8
40 kg x5

Hopprep, enarmspress med hantel, chins, stående tåhäv, triceps/biceps, rotatorkuffar, baksida axlar, armhävningar och plankan.

blåvitt 2018-02-08 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7888746)
Vi tycker om dig ändå fast du är mer senil än Dory.

Hahaha! Lite så jag kände mig också när skämtet inte verkade ha gått fram :D

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7889984)
500m rodd och lite axelflax.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
47,5 kg x5
50kg 5x5 faaan va seg sista reppen blev på varje set

Rotatorkuffar, kabelrodd och hopprep. Jag börjar få ett ganska bra flow i repet nu, krisskross börjar sitta rätt bra också.

https://signspecialist.com/decals/be...20094-0089.gif

Gillar införandet av bilder i journalen. Mer sånt!

Bob90 2018-02-08 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av blåvitt (Inlägg 7892399)
Hahaha! Lite så jag kände mig också när skämtet inte verkade ha gått fram :D



Gillar införandet av bilder i journalen. Mer sånt!

Haha :d

Lite bilder kan ju förhöja kvalitet när träningen håller låg kvalité :p

Det slog mig precis hur absurt långt det där hopprepet är i förhållande till flickans längd :d

Bob90 2018-02-11 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7892537)
Haha :d

Lite bilder kan ju förhöja kvalitet när träningen håller låg kvalité :p

Det slog mig precis hur absurt långt det där hopprepet är i förhållande till flickans längd :d

Varit sjuk sen i fredags typ. Ont i kroppen, väldigt trött, hosta, snuva, huvudvärk, ont i halsen etc, klassisk "man flu" :p

Får se hur det blir med träning, hade egentligen tänkt köra på måndag, men avvaktar nog åtminstone till tisdag för att se om det är på väg upp eller på väg ner. Känns det bättre under måndagen så tränar jag på tisdag, men det blir nog bara singlar i pressen (känns dock som att jag inte kommer orka köra 57.5-58.5 kg som planerat, men vi får se) kanske lite ben i maskin och rehab. Inget ansträngande eller med hög volym och absolut inte hopprep.

Bob90 2018-02-12 07:54

Morgonvikt 70 prick.
Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7893678)
Varit sjuk sen i fredags typ. Ont i kroppen, väldigt trött, hosta, snuva, huvudvärk, ont i halsen etc, klassisk "man flu" :p

Får se hur det blir med träning, hade egentligen tänkt köra på måndag, men avvaktar nog åtminstone till tisdag för att se om det är på väg upp eller på väg ner. Känns det bättre under måndagen så tränar jag på tisdag, men det blir nog bara singlar i pressen (känns dock som att jag inte kommer orka köra 57.5-58.5 kg som planerat, men vi får se) kanske lite ben i maskin och rehab. Inget ansträngande eller med hög volym och absolut inte hopprep.

Mja, känner mig lite piggare i kroppen och knoppen men hostan och näsan är värre. Dagsformen på tisdagen får avgöra om det blir lite träning eller inte.

baktung 2018-02-12 08:54

Själv har jag gått och väntat hela vintern nu på att insjukna. Tänkt att "nästa vecka kommer det". Men har lyckats hålla mig frisk sen i början av oktober nu.

Krya påre!

Bob90 2018-02-12 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7893872)
Själv har jag gått och väntat hela vintern nu på att insjukna. Tänkt att "nästa vecka kommer det". Men har lyckats hålla mig frisk sen i början av oktober nu.

Krya påre!

Ja, värsta är ju när man "lever" med typ 200 pers i samma salar typ 8 timmar om dagen, blir en sjuk så kommer någon vara sjuk tills det blir sommar :p Alltid folk som sitter och hostar och snorar runt en. Haft två svängar denna vinter bara, när jag jobbade kunde man gå typ 2 år utan att bli sjuk :d

Tack!

Bob90 2018-02-16 19:12

Först idag blev det lite körande, gick bättre än väntat, trodde jag skulle vara svag(are) som tusan, men var inte så farligt.

Rodd 500m (väldigt lugnt) och så lite axelflax.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5 Velade om jag skulle köra på 47.5 kg istället pga att jag precis varit/är sjuk men höjde till 50 kg istället.
50 kg 4x5
50 kg 1x4 vilade för lite, kom upp fel i vändningen, hade glömt träningsshorts så fick köra i jeans osv osv *insert excuses* jag hade helt klart en femma i mig men gick inte "because reasons"
40 kg xtyp7?

Häng i räcke, alternerande en och två händer, ville egentligen köra i ringarna men grottmongot hade ställt om ringarna igen (är nån jävla snefuntad idiot som alltid sätter ringarna på lite olika höjder som jag får korrigera tillbaka varje gång). Hur jävla svårt ska det vara att ha lite ögonmått *slap*

Och så lite enarmspress med den där övningen som har ett rysligt långt namn, stående vadhäv, kabelrodd, rotatorkuffarna och struntade i benspark för ett en snubbe satt och smsade där i 15 min, sen när han gick så satte sig en annan gubbjävel och gjorde precis samma sak. Orkade inte gnälla :d

Bob90 2018-02-21 18:30

Rodd ca 500m och lite axelflax.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
50 kg x3 aj i ländryggen
52,5 kg x3 mer aj i ländryggen
55 kg x3 ännu mer aj i ländryggen, provar att sänka lite
53,5 kg x2 ännu mer aj i ländryggen
40 kg x0, avbröt när jag lyfte stången

Surt, stången rörde på sig bra under uppvärmningen, var länge sen 40 kg flög upp lika lätt. Men har haft lite stelhet och smärta i ländryggen sen söndagen ungefär. Men det blev bevisligen värre att att köra skivstång.

Resterande passet gjorde initialt skitont i ländryggen eftersom varje steg strålade ut som ett knivhugg utåt sidorna, men blev lite bättre efter. I skrivande stund är det dock mycket värre än innan jag gick till gymmet.
Nåväl.

Hopprep, armhävningar, sidoplankan, lite enarmspress med fel sida upp osv tjohej, rotatorkuffarna, enarmsrodd i maskin, plankan, benspark och sittande vadpress. Fick den där konstiga pisksnärtsdomningen/pirrningen i några reps, så jag började peta och dra lite i muskeln medan detta hände bara för att laborera. Det verkar vara någon sena eller muskel eller nåt som liksom glider runt lite konstigt. Om jag ska beskriva det utan någon koll alls på anatomin.

Känns för övrigt sådär optimalt med skarp ländryggssmärta när jag ska sitta framåtböjd i typ 30 min eller vad lumbalpunktion nu tar att genomföra. Och sen sitta i skolan på det. Blä.

Och jag måste köpa ett hopprep, jag är så jävla less på gymmets utbud. Antingen är dem alldeles för lätta (typ bara en tunn liten metallvajer som man kan bita av) eller så får man välja ett av dem där hopprepen vars högsta önskan i livet är att tvinna ihop sig hela tiden.

baktung 2018-02-21 19:45

Ryggskott? Vad gjorde du i söndags som gav dig ländryggssmärta? Så drygt med just ländsmärta. Det är verkligen det största beviset på att man gjort nånting helt fel på gymmet, ungefär "men din sopa, skyll dig själv som inte kan lyfta". Ehm, dock bra gjort att du orkade hoppa hopprep med sån smärta... *spy*

Jag såg också att du inte verkade ha fått något vidare svar på vad dina besvär kan bero på, efter att ha varit hos neurolog. En lättnad såklart men ändå fortsatt hopplöst läge med en sjukgymnast som känner sig lika maktlös som alla andra. Kommer du söka dig till en ännu duktigare sjukgymnast eller till någon annan slags vårdgivare? Nåt kinesiskt naturmumbojumbo kanske? Verkligen så långt ifrån vetenskap som möjligt?

Bob90 2018-02-22 09:19

Morgonvikt 69.5 kg..
Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7898701)
Ryggskott? Vad gjorde du i söndags som gav dig ländryggssmärta? Så drygt med just ländsmärta. Det är verkligen det största beviset på att man gjort nånting helt fel på gymmet, ungefär "men din sopa, skyll dig själv som inte kan lyfta". Ehm, dock bra gjort att du orkade hoppa hopprep med sån smärta... *spy*

Jag såg också att du inte verkade ha fått något vidare svar på vad dina besvär kan bero på, efter att ha varit hos neurolog. En lättnad såklart men ändå fortsatt hopplöst läge med en sjukgymnast som känner sig lika maktlös som alla andra. Kommer du söka dig till en ännu duktigare sjukgymnast eller till någon annan slags vårdgivare? Nåt kinesiskt naturmumbojumbo kanske? Verkligen så långt ifrån vetenskap som möjligt?

Haha ja det vet jag inte. Gjorde inget i söndags och har ju inte kört på gymmet sen i fredags. Det skulle ju kunna ha hänt något under fredagen som jag först märkte på söndagen, men jag vet inte. Kanske konstig hållning under vändning osv pga byxor som inte tillät bra rörlighet. Ja med tanke på att det kändes som att bli knivhuggen i varje steg så kan man tycka att hopprep känns som en dålig idé. Men vad gör man inte för att få lite träning i sig :d
Nä men det funkade "typ" okej, så länge jag höll bra hållning.

Ja alltså, det är ju testet idag som kommer skriva mig fri från något neurologiskt, eller inte. Men förmodligen ser allt normalt ut och då är jag klar hos neurologen. Jag skulle kanske vilja göra en VEP också för att reda ut det här med synnedsättningen, men vi får se.

Får väl ge mig tillbaka till husläkaren igen och jag har inbokade tider hos sjukgymnasten till slutet av mars ungefär. Så vi får se vad som händer, jag har ingen aning :P

Nja, att få sugkoppar, akupunktur och dricka konstiga teér känns inte så produktivt. Jag försöker mig nog på ytterligare en sjukgymnast, alternativt naprapat eller tom kiropraktor. Fast det är nog för dyrt, de ska ju ha typ 650 kr per besök, jämfört med sjukgymnasten som går på frikortet...

baktung 2018-02-22 12:10

Kul att höra vad en kvackare har att säga om inte annat. Har du tur får du nåt konstigt att stoppa i dig. Jag gick till en homeopat en gång och fick granuler av Radium Bromatum. Nåltortyren kan du ju undvika...

Bob90 2018-02-22 20:57

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7898979)
Kul att höra vad en kvackare har att säga om inte annat. Har du tur får du nåt konstigt att stoppa i dig. Jag gick till en homeopat en gång och fick granuler av Radium Bromatum. Nåltortyren kan du ju undvika...

Har redan kvackat med en kvackare, gick ju till en "osteopat" typ 2 ggr :p
Najs, homeopati är ju lite som att dricka kranvatten. Lika mycket läkemedel i typ :d

Har fått lite akupunktur (av en naprapat) och tydligen svarat bra på det. Men att använda akupunktur till annat än att stimulera typ muskler är jag skeptisk till. Fick el-akupunktur (notera att ordet "elak" finns med utan bindestrecket) av en sjukgymnast, inte ett fan.

Har blivit bokstavligen och bildligt torterad av en sjuksköterska med el för att testa nervledningsförmåga. Det var nog den mest smärtsamma undersökningen jag gjort :P

Varken skolan, studentekonomin eller stoltheten tillåter mig att uppsöka kvackare för "nöjets" skull. Visst har jag passerat desperation, men det finns ju olika grader i helvetet också!:D

Bob90 2018-02-25 22:24

Kände mig inte så taggad att dra till gymmet eftersom jag fortfarande har ont i ryggen (dock har det blivit bättre) och har typ sträckt högra ljumsken långt upp eller nåt.

Länge känt av något litet konstigt där vid hängande knälyft men eftersom jag inte har några besvär just nu så kände det tydligen för att blossa ut nu :D

Så det blev bara lite armhävningar hemma idag.

Bob90 2018-02-27 10:01

Morgonvikt 68,9. Det var jäkligt länge sen det stod 68 kg på vågen, kommer bli smalfet om det här fortsätter :d

Bob90 2018-02-28 00:05

Fortf ont i ljumsken och ländryggen. Wopdido.

500m rodd, axelflax.

Pga ryggen skippar jag skivstång något pass, så försökte typ emulera med enarmspress istället. Körde även rätt mycket hopprep mellan varje övning for shits and giggles.

Enarmspress med kettlebell
12 kg x6
16 kg x6
20 kg x6
24 kg 5x5

Sidoplankan, häng i ringar med både 2 och 1 hand på, stående vadhäv (lättare vikt pga ländryggen), triceps med rep och pinne i kabelhiss, bicepcurls i kabelhiss och rotatorkuffarna.

Har märkt att det som gör mest ont är att sitta, gå och böja mig fram eller flexion i höften.

Att gå i trappor eller springa känns inte särskilt ont alls faktiskt. Men att gå är inte så skönt. Riktigt förvånad över att det kan gå från typ knivhuggskänsla när jag går till helt symtomfri när jag går/springer upp för en rulltrapa eller nåt. Spännande, hade förväntat mig att det skulle vara typ tvärtom :d

Bob90 2018-03-02 17:54

Lite armhävningar idag bara.

Bob90 2018-03-04 20:39

Fortf för ont i ryggen för att jag ska "våga" köra med skifvstång så jag tog det också ganska lugnt överlag.

500m rodd och lite axelflax.

Enarmspress med hantel
16 kg x5
20 kg x5
22 kg x5
24 kg x5
26 kg x3 (bara 2 på vänster, wtf. Trodde jag var starkare i vänster eftersom höger alltid hamnar efter i press med stång.)
20 kg x5

Hopprep med lite allt möjligt mellan jag "vilade", typ armhävningar, farmers walk (med 40 kg kettlebells, var lite osäker på hur det skulle kännas i ryggen men visade sig vara störst problem med svettiga händer och inget magnesium för greppet istället) och sidoplankan.

Sen lite stående tåhäv i maskin och rodd i kabelhiss, sen fick jag jäkligt bråttom så hann inte göra något mer.

Bob90 2018-03-06 19:03

Jo, jag fick nog sota för antingen farmers walk eller stående vadpressen (kände att det högg till lite i länden vid varannan rep typ). Ryggen är inte mysigare idag så att säga.

Nåja.

500m rodd och lite flaxande.

Enarmspress med kettlebell typ 4x7-8 på 20 kg, häng i ringar med 1-2 händer på, ganska mycket hopprep, lite plankan, benspark, sittande vadhäv, handledscurl, rotatorkuffar, baksida axlar, lite biceps för armbågarna och enarmsrodd i maskin.

Så ingen skivstång den här gången heller, känner mig lite smutsig.

Bob90 2018-03-12 01:41

Ville träna igår, men har tenta idag, tis och ons ._.
Kanske tränar imorgon, men borde nog fokusera på plugget. Får ev bli på onsdag efter sista tentan istället...

Det kliar i händerna och brinner i själen när jag tänker på att jag tvingats ta paus från sista skivstångsövningen jag kunde utföra och den som dessutom ligger mig närmast om hjärtat. Precis när jag också vänt den dalande styrkekurvan så att den blivit plan eller tom börjat riktas upp tillbaka mot "forntida glansdagar".

Bob90 2018-03-15 01:05

500m rodd och lite uppvärmning för axlarna.

Enarmspress med hantel, upp till 3a på 26 kg.
Rätt mycket hopprep, lite sidoplankan, enarmspressmedkettleupponerosv, triceps, biceps, baksida axlar, rotatorkuffar, kabelrodd och så var det bra så.

Bob90 2018-03-16 21:44

Var tvungen att springa lite drygt 2 km för att hinna till en grej, blev inte ens andfådd trots ganska högt "ojvadjagärsen"-tempo. Kan det vara hopprepet förtjänst att jag fått lite kondis eller hade jag bara en bra kondisdag? Jag blir ju inte särskilt trött när jag hoppar längre om jag inte kör lite "tricks". Har inte tänkt på att hopprep kan bygga kondition *jorgen*

baktung 2018-03-16 22:53

Intressant visningsbild du har förresten. Väldigt lärorika formler liksom. Måste vara nån jätteviktig jeppe som lärde oss att man kunde stapla symboler sådär fint. Man kan ju nästan tro att det har nån relevans för det fortplantningsakuta livet vi lever.

Hur gick tentorna? :)

Bob90 2018-03-16 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7910286)
Intressant visningsbild du har förresten. Väldigt lärorika formler liksom. Måste vara nån jätteviktig jeppe som lärde oss att man kunde stapla symboler sådär fint. Man kan ju nästan tro att det har nån relevans för det fortplantningsakuta livet vi lever.

Hur gick tentorna? :)

Maxwells ekvationer *cupid*
I grova tag så beskriver dem den klassiska elektrodynamiken (en del av elektromagnetismen), men det ser lite snitsigt ut i en minimalistisk form sådär.
Det roliga är att nu när man läst analys i flera variabler så vet man vad tecknen (∇, x och ·, nablaoperator, kryssprodukt respektive skalärprodukt) innebär och betyder. Dock så är ju själva ekvationerna fortfarande ett jävla mysterium om man ska gå in på en djupare nivå än typ ytspänning :d
Men det kommer jag förhoppningsvis få reda på i hösten/våren 18/19 :p

Tentorna gick åt helvete, hade sovit för lite i vanlig ordning och pluggat lite för lite, hade otur med talen som kom på tentan och fick hjärnsläpp under ena tentan och glömde bort en viktig definition på andra. Men jag klarar mig förhoppningsvis iafl och det är ju det viktigaste. Man kommer ändå behöva repetera en del under sommaren inför hösten liksom.

Som tur är för klena/underpresterande studenter som mig så är det i sverige ganska generöst med omtentor :d

Bob90 2018-03-18 17:31

500m rodd och lite axelvärmning.

Skriver ut enarmspressen som en "riktig" övning for the luls.

Enarmspress med hantel
1x6 13 kg
1x6 17 kg
5x6 kg

Jävla massa hopprep varvat med chins, armhävningar, sidoplankan och häng i ringar. Sen lite benspark, sittande tåhäv, handledscurls, tricep pushdowns och plankan.

Bob90 2018-03-18 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7911085)
500m rodd och lite axelvärmning.

Skriver ut enarmspressen som en "riktig" övning for the luls.

Enarmspress med hantel
1x6 13 kg
1x6 17 kg
5x6 kg

Jävla massa hopprep varvat med chins, armhävningar, sidoplankan och häng i ringar. Sen lite benspark, sittande tåhäv, handledscurls, tricep pushdowns och plankan.

Så bra gick det. 5x6 20 kg ska det stå.

Bob90 2018-03-20 22:30

500m rodd och axeluppvärmning.

Enarmspress med hantel
1x5 15 kg
1x5 20 kg
1x5 22 kg
1x5 24 kg
1x3 26 kg (på vänstern klarade jag bara en??? Så jag sänkte till 24 igen)
2x3 24 kg

Lite cirkel med hopprep, armhävningar, plankan och utfallsgång utan vikter. Får se om den sistnämnda provocerar benen, eller knäna. Annars så ska jag börja köra det ett tag, är ju fan så mycket "roligare"/bättre benträning än att enbart hålla sig benspark.

Och biceps/triceps i kabelhiss, rodd i kabelmaskin (med rak stång och underhandsgrepp) och rotatorkuffarna.

baktung 2018-03-21 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7910299)
Maxwells ekvationer *cupid*
I grova tag så beskriver dem den klassiska elektrodynamiken (en del av elektromagnetismen), men det ser lite snitsigt ut i en minimalistisk form sådär.
Det roliga är att nu när man läst analys i flera variabler så vet man vad tecknen (∇, x och ·, nablaoperator, kryssprodukt respektive skalärprodukt) innebär och betyder. Dock så är ju själva ekvationerna fortfarande ett jävla mysterium om man ska gå in på en djupare nivå än typ ytspänning :d
Men det kommer jag förhoppningsvis få reda på i hösten/våren 18/19 :p

Tentorna gick åt helvete, hade sovit för lite i vanlig ordning och pluggat lite för lite, hade otur med talen som kom på tentan och fick hjärnsläpp under ena tentan och glömde bort en viktig definition på andra. Men jag klarar mig förhoppningsvis iafl och det är ju det viktigaste. Man kommer ändå behöva repetera en del under sommaren inför hösten liksom.

Som tur är för klena/underpresterande studenter som mig så är det i sverige ganska generöst med omtentor :d

Det där var just grekiska och det har jag för närvarande inga ambitioner att försöka lära mig. Men det känns tryggt att det finns både nablaoperatorer och nobla typer som genomför operationer, kan man väl konstatera. *flex*

Det låter i alla fall som att du börjar smygförälska dig i ämnet du valt att snöa in dig på och det är bestämt något positivt, även det. Säg gärna till när du har löst mysteriet med symbolsnurret så kanske du kan förklara vitsen med eländet.

Surt om tentan sket sig. Det är inte ovanligt att man hamnar strax över eller under gränsen. Av någon anledning brukar gränserna vara ganska utstuderat satta. Jag missade på läkarprogrammet min allra första tenta som gällde 19 högskolepoäng cellbiologi med ynka 2 poäng (60 för godkänt) men sen dess har jag alltid klarat mig antingen precis eller med hyfsat betryggande marginal.

Bob90 2018-03-21 22:36

Fan va otränad man är i benen, fick rätt duktigt med träningsvärk (jag vet, det är inte kvitto på någonting, men skitsamma!) av vanlig utfallsgång (typ 3-4 x50m) *facepalm* Men så går det om man inte tränat annat än lite benspark då och då..

Benen blev värre samma kväll, men jag tänker spela dum och prova nästa gång igen bara för att bekräfta att det faktiskt är en dålig idé. För benträningen känns sjukt nödvändig :D

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7912958)
Det där var just grekiska och det har jag för närvarande inga ambitioner att försöka lära mig. Men det känns tryggt att det finns både nablaoperatorer och nobla typer som genomför operationer, kan man väl konstatera. *flex*

Det låter i alla fall som att du börjar smygförälska dig i ämnet du valt att snöa in dig på och det är bestämt något positivt, även det. Säg gärna till när du har löst mysteriet med symbolsnurret så kanske du kan förklara vitsen med eländet.

Surt om tentan sket sig. Det är inte ovanligt att man hamnar strax över eller under gränsen. Av någon anledning brukar gränserna vara ganska utstuderat satta. Jag missade på läkarprogrammet min allra första tenta som gällde 19 högskolepoäng cellbiologi med ynka 2 poäng (60 för godkänt) men sen dess har jag alltid klarat mig antingen precis eller med hyfsat betryggande marginal.

Aa ena tentan sket sig faktiskt. Hoppas att den andra gick bättre :D

Haha det är rena rama grekiskan mao :p

Usch, 19 hp kurs låter drygt. Mesta vi har kommer ha (utöver kandidat och master exjobb) är typ 11 hp.
Det jobbiga är ju att vi alltid läser minst 3 kurser samtidigt *rolleyes*, så det är svårt att prioritera tiden och ligga i någorlunda fas.

Bob90 2018-03-22 00:34

För övrigt kört lite kondition 21/3.

Bob90 2018-03-22 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7913027)
Aa ena tentan sket sig faktiskt. Hoppas att den andra gick bättre :D

Den andra gick bra :d

Bob90 2018-03-26 18:55

Ryggen känns mycket bättre, så testade att köra lite lätt press med skivstång idag.

500m rodd och axelvärmning.

Press
20 kg x5
40 kg 2x5
45 kg 5x5
40 kg x5

Hopprep, armhävningar, sittande vadpress, utfallsgång, enarmsrodd i maskin, kabelrodd med underhandsgrepp, biceps/triceps i kabelhiss, rotatorkuffar, baksida axlar, plankan och sidoplankan.

Får se om utfallsgången provocerar fram benen för mycket även denna gång, då ska jag prova att göra den kanske mest osexiga övningen, juck med stång, och se om det funkar istället. Känns för övrigt mycket skönare i kroppen när man fått köra med lite skivstång :D

Kommer ihåg på den gamla goda tiden när jag tex missade att köra böj och bara körde marklyft och militärpress, var samma känsla. Man känner sig liksom "klar" på ett annat sätt, skippar man någon övning så känns det som att något fattas eller saknas. Vet inte om det är något hormonpåslag som drar igång eller om det bara är psykiskt, men is good shit.

baktung 2018-03-26 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7913027)
Aa ena tentan sket sig faktiskt. Hoppas att den andra gick bättre :D

Haha det är rena rama grekiskan mao :p

Usch, 19 hp kurs låter drygt. Mesta vi har kommer ha (utöver kandidat och master exjobb) är typ 11 hp.
Det jobbiga är ju att vi alltid läser minst 3 kurser samtidigt *rolleyes*, så det är svårt att prioritera tiden och ligga i någorlunda fas.

Grattis till att den andra gick bättre! :thumbup:

Ja, det var drygt. Ingen vill ju köra på den tentan, men jag var helt ointresserad av studierna och fick skylla mig själv. Sen pluggade jag under sommaren och gjorde omtenta veckan före terminsstart. Då klarade jag mig ungefär lika precis som jag hade missat första försöket. En termin senare hoppade jag.

Bob90 2018-03-27 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av baktung (Inlägg 7915494)
Grattis till att den andra gick bättre! :thumbup:

Ja, det var drygt. Ingen vill ju köra på den tentan, men jag var helt ointresserad av studierna och fick skylla mig själv. Sen pluggade jag under sommaren och gjorde omtenta veckan före terminsstart. Då klarade jag mig ungefär lika precis som jag hade missat första försöket. En termin senare hoppade jag.

Tackar ^^
Usch, ja den har jag också gjort en gång, plågat sig igenom utan att typ plugga och sen hoppat av. Nu är jag så dum att jag är tillbaka på samma utbildning igen också :d

Citat:

Ursprungligen postat av Bob90 (Inlägg 7915483)
Får se om utfallsgången provocerar fram benen för mycket även denna gång, då ska jag prova att göra den kanske mest osexiga övningen, juck med stång, och se om det funkar istället.

Hmm, initialt ingen provocering. Jag ändrade dock lite på utförandet och stretchade piriformis som besatt hemma igår efter gymmet och vet ju inte om det bara var en slump med provoceringen från förra gången. Så tre obekanta och en ekvation, olösligt ekvationssystem och vet därmed inte vad som stämmer :laugh:

Bob90 2018-03-28 19:55

Lite kondition.

Bob90 2018-03-30 20:29

Sedvanlig uppvärmning.
Fortfarande lite känningar i ryggen som jag inte kan avgöra om de är faktiska eller inbillade men väljer att ta det fortsatt väldigt lugnt.

Press
20 kg x5
40 kg x5
45 kg x5
47.5 kg 5x5

Stående vadpress, kabelrodd, triceps och biceps för armbågarna, rotatorkuffar, plankan och sidoplankan.

Bob90 2018-04-02 16:43

Vanliga uppvärmningen.

5 "varv" med hopprep, armhävningar och chins. Utfallsgång+planka, sittande vadhäv, lite biceps för armbågarna, rotatorkuffar, baksida axlar och sidoplankan.

Bob90 2018-04-02 23:30

Hmm kände mig rätt urvattnad i gymmet och börjar ana varför. Haft ett stadigt ökande halsont sen jag kom hem *jorgen*
Hells no, har inte tid att bli sjuk nu :nono:

blåvitt 2018-04-03 07:35

Följer inte din journal jättenoggrant pga tidsbrist men har du börjat få någon kartläggning över vad det är som provocerar nerverna? Kikar förbi sthlm i helgen om du känner för att klättra lite


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)