Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2010-12-21 21:21

Vi har en mismatch av episka proportioner på gång i UFC snart, headlinern Lil Nog vs Tito Ortiz. Lil Nog förlorade precis en promotional "up-and-comer"-bout mot Bader och Ortiz, som kommer vara nästan 5 år från sin senaste vinst, kommer bli så hårt våldtagen i alla hål.

Denna fighten tar hand om två flugor i en smäll:
1) Slänger tillbaks Lil Nog "in the mix"
2) Legitimerar Ortizs "cut" och gör det ännu svårare för en annan organisation att plocka upp honom efter han får sina walking papers.

ManuelFerrara 2010-12-21 21:38

Finns ingen mismatch att prata om i det fallet. Båda två är sedan länge på dekis.

eternallord 2010-12-21 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelFerrara (Inlägg 4765002)
Finns ingen mismatch att prata om i det fallet. Båda två är sedan länge på dekis.

Ja givetvis, Nogueira som var på en 7-fight win streak inför Bader-fighten (som jag och många andra anser att han vann, dock anser jag också att han förlorade fighten mot Brilz så det går väl jämt upp) mot Ortiz som har gått 5 fighter och lika många år utan vinst, det är ju inte alls en mismatch... ahem.

ManuelFerrara 2010-12-21 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4764791)
I smell some Zuffa brewin'!

Fantastisk argumentation där runt omkring Leben - är din poäng att han är en brawler och därför inte en mismatch? Vad babblar du om?
Silva var väldigt hypad när han slogs mot Leben, och han fick slåss tidigt om titeln pga sina meriter. Att han inte nått sin fulla potential har inget med saken att göra, för med det man redan visste var det en match som GJORD för fyrverkerier, vilket var exakt vad Dana ville. Antingen skulle Leben med sin bärsärkastil få in en knock, eller så skulle Silva plocka sönder honom. Vad man inte kanske förväntade sig var exakt hur mycket Leben skulle bli utklassad, men enligt dina mått på en mismatch så var det en sådan.
Lyssna bara på vad Rogan säger under matchen: "That was what I was talking about, Silva is a different kind of striker." Ja, man trodde verkligen Leben skulle vara bra matchat motstånd.


Visst kom Brock fram när det var tanigt i HW, men det ändrar inte på faktum att han var en potentiell kassako och slängdes snabbt fram i ledet pga det. Varför tror du Dana såg skitnödig ut efter Cain hade vunnit? Han var uppenbarligen inte särskilt nöjd, eftersom Brock var en utmärkt bad guy och drog folk.
Att Brock verkade ha potential pga sin atletisism, och blev listad som etta osv visar bara hur lite man kan veta om man bara kollar på hur någon verkar vara, och inte på faktiska meriter.

Om Babalu var värd det eller inte enligt dig, har inget med saken att göra, vi snackar mismatches pga färdigheter nu.

Nej, Toney var en freakmatch för att tjäna pengar, genom att bl a dra in mer boxningsfans, punkt slut.
Varför tror du Corkle fick co-main event en match efter underkortet mot en ganska urtvättat Hunt? För att han är bra på att snacka skit, och drar folk. Ergo, cash money.

Scott Smith är säkerligen en gatekeeper, även om jag inte anser att han är lika dålig som du gör (inte för jag är särskilt intresserad av honom) men att bara klaga på att Strikeforce använder gatekeepers är bara löjligt - återigen har UFC gjort det hur många ggr som helst.

And I smell some Zuffa hate.

Har du problem med läsförmågan? Som jag skriver på ett svar från dig är att Leben var en up and comer och för att tyda så att du förstår så innebär det att han hade mycket vind i seglet i form av flera vinster. Silva var hypad av det riktigt inbitna, men faktum är att han var en relativt okänd fighter innan karriären tog fart i UFC. Är du medveten om att när du beskriver dessa fighter så gör du det i nutid, vi pratar om dåtid. Att sedan båda Silva och Leben har utvecklats åt detta håll som du visar på är en annan femma.
Absolut inte, då ingen av det två var bland världens bästa fighters.

Du verkar ha svårt att förstå vad mismatch innebär? En mismatch är när det på förhand mer eller mindre är avgjort vem som kommer vinna. Strikeforce senaste gala bestod av flera sådana matchningar med tex Lindland-Lawler och Daley-Smith. Jag tänker inte gå in i detalj gällande dessa matcher, eftersom då känner jag mig som en papegoja som upprepar saker.

Jag förstår inte vad Brock har med denna diskussion att göra? Du styr ifrån ämnet. Ditt personliga agg mot Brock kan du behålla för dig själv.

Exakt och jag har inte hävdat något annat. Däremot är inte Toney relevant i denna diskussion. Det är och förblir en one of a kind-match.

Nej det är inte enligt mig. Det råder stor enighet om att Babalu har sina bästa år bakom sig. Han lever precis som Tito på gamla meriter.

Nu styr du utanför ämnet. Vi kan snacka profits i alla oändlighet, men diskussionen kretsar kring mismatches.

Scott Smith som gatekeeper? Vet du ens vad det ordet innebär?
Scott Smith är inte ens en midcarder. Jag har inte ens nämnt ordet gatekeeper, det var du som tog upp det!

ManuelFerrara 2010-12-21 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4765026)
Ja givetvis, Nogueira som var på en 7-fight win streak inför Bader-fighten (som jag och många andra anser att han vann, dock anser jag också att han förlorade fighten mot Brilz så det går väl jämt upp) mot Ortiz som har gått 5 fighter och lika många år utan vinst, det är ju inte alls en mismatch... ahem.


Det där är en personlig åsikt. Jag tycker Bader vann klart och i matchen mot Brilz så hade Nog som du säger ytterst tur med domslutet. Vinst eller förlust, han har inte imponerat i sina två senaste matcher. Han har sett ute lite som sin broder, långsam och seg.

Tjuckot 2010-12-21 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelFerrara (Inlägg 4765002)
Finns ingen mismatch att prata om i det fallet. Båda två är sedan länge på dekis.

Blandar ihop de två bröderna?

Doctor Snuggles 2010-12-21 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelFerrara (Inlägg 4765061)
And I smell some Zuffa hate.

Har du problem med läsförmågan? Som jag skriver på ett svar från dig är att Leben var en up and comer och för att tyda så att du förstår så innebär det att han hade mycket vind i seglet i form av flera vinster. Silva var hypad av det riktigt inbitna, men faktum är att han var en relativt okänd fighter innan karriären tog fart i UFC. Är du medveten om att när du beskriver dessa fighter så gör du det i nutid, vi pratar om dåtid. Att sedan båda Silva och Leben har utvecklats åt detta håll som du visar på är en annan femma.
Absolut inte, då ingen av det två var bland världens bästa fighters.

Du verkar ha svårt att förstå vad mismatch innebär? En mismatch är när det på förhand mer eller mindre är avgjort vem som kommer vinna. Strikeforce senaste gala bestod av flera sådana matchningar med tex Lindland-Lawler och Daley-Smith. Jag tänker inte gå in i detalj gällande dessa matcher, eftersom då känner jag mig som en papegoja som upprepar saker.

Jag förstår inte vad Brock har med denna diskussion att göra? Du styr ifrån ämnet. Ditt personliga agg mot Brock kan du behålla för dig själv.

Exakt och jag har inte hävdat något annat. Däremot är inte Toney relevant i denna diskussion. Det är och förblir en one of a kind-match.

Nej det är inte enligt mig. Det råder stor enighet om att Babalu har sina bästa år bakom sig. Han lever precis som Tito på gamla meriter.

Nu styr du utanför ämnet. Vi kan snacka profits i alla oändlighet, men diskussionen kretsar kring mismatches.

Scott Smith som gatekeeper? Vet du ens vad det ordet innebär?
Scott Smith är inte ens en midcarder. Jag har inte ens nämnt ordet gatekeeper, det var du som tog upp det!

Lär dig föra ett logiskt och vettigt resonemang så ska du se att jag hänger med. Silva VAR känd som en fantastisk striker redan vid Leben matchen, är det så svårt att få in i skallen? Att han var okänd för folk i USA har inget med saken att göra. Överhuvudtaget. Vad frågan var, eftersom du inte verkar förstå det, var om det var en mismatch eller inte baserat på deras då kända färdigheter, och tror du seriöst att Dana/UFC inte hade ngn koll på hur sjukt duktig han var när de kontrakterade honom? Tror du verkligen deras kunskap om honom var på samma nivå som average redneck UFC-fan? Leben var den absolut bästa matchningen för Silva, och jag tvivlar seriöst på att UFC trodde ngn annan än Silva skulle stå som segrare.

Ja, och alltså har UFC gjort en massa mismatchningar. Brock snackar jag om därför att det handlar om pengar när man gör matchningar, varför man ibland ger lätta fights åt vissa fighters. Man bygger upp vissa fighters eftersom de har en potential att gå till toppen och om de då har en bra record med många spektakulära avslut så är det lättare att sälja in dem. Seriöst, det är inte så svårt. Du verkar f.ö. inte fatta att jag inte bara snackar om kortet var mismatchat eller inte, utan att Dana's gnäll på det är löjligt då UFC isf gör exakt samma sak själva.

Henderson är knappast på toppen av sin karriär heller. I vilket fall så var det knappast säkert vem som skulle gå segrande ur matchen, även om jag också skulle ge Henderson en fördel.

Gatekeeper betyder mer eller mindre "an experienced 3rd rate fighter that they use to test whether a fighter the organization just acquire is up to task to play with the 'big boys'". Vill du ha det till ngt annat så får du nog ge en referens.

Alla matcher kan inte vara perfekt matchade heller, så jag förstår inte riktigt problemet. Du får det att låta som de matchade totala amatörer med proffs, vilket är ungefär vad Dana "tycker", som återigen bara är ett löjligt försök att diskreditera SF.

Doctor Snuggles 2010-12-21 22:30

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelFerrara (Inlägg 4765069)
Det där är en personlig åsikt. Jag tycker Bader vann klart och i matchen mot Brilz så hade Nog som du säger ytterst tur med domslutet. Vinst eller förlust, han har inte imponerat i sina två senaste matcher. Han har sett ute lite som sin broder, långsam och seg.

Eh, sade du inte precis att mismatch betyder "när det på förhand mer eller mindre är avgjort vem som kommer vinna". Så du menar helt seriöst att du/folk tror att Tito har en bra chans att vinna?

Kwon 2010-12-21 22:34

Nuförtiden kan man varken räkna med Tito eller Crocop när det gäller "säkerhet" att vinna :D

ManuelFerrara 2010-12-21 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4765122)
Lär dig föra ett logiskt och vettigt resonemang så ska du se att jag hänger med. Silva VAR känd som en fantastisk striker redan vid Leben matchen, är det så svårt att få in i skallen? Att han var okänd för folk i USA har inget med saken att göra. Överhuvudtaget. Vad frågan var, eftersom du inte verkar förstå det, var om det var en mismatch eller inte baserat på deras då kända färdigheter, och tror du seriöst att Dana/UFC inte hade ngn koll på hur sjukt duktig han var när de kontrakterade honom? Tror du verkligen deras kunskap om honom var på samma nivå som average redneck UFC-fan? Leben var den absolut bästa matchningen för Silva, och jag tvivlar seriöst på att UFC trodde ngn annan än Silva skulle stå som segrare.

Ja, och alltså har UFC gjort en massa mismatchningar. Brock snackar jag om därför att det handlar om pengar när man gör matchningar, varför man ibland ger lätta fights åt vissa fighters. Man bygger upp vissa fighters eftersom de har en potential att gå till toppen och om de då har en bra record med många spektakulära avslut så är det lättare att sälja in dem. Seriöst, det är inte så svårt. Du verkar f.ö. inte fatta att jag inte bara snackar om kortet var mismatchat eller inte, utan att Dana's gnäll på det är löjligt då UFC isf gör exakt samma sak själva.

Henderson är knappast på toppen av sin karriär heller. I vilket fall så var det knappast säkert vem som skulle gå segrande ur matchen, även om jag också skulle ge Henderson en fördel.

Gatekeeper betyder mer eller mindre "an experienced 3rd rate fighter that they use to test whether a fighter the organization just acquire is up to task to play with the 'big boys'". Vill du ha det till ngt annat så får du nog ge en referens.

Alla matcher kan inte vara perfekt matchade heller, så jag förstår inte riktigt problemet. Du får det att låta som de matchade totala amatörer med proffs, vilket är ungefär vad Dana "tycker", som återigen bara är ett löjligt försök att diskreditera SF.

Det har ingen som helst betydelse eftersom detta var för flera år sen och ingen av dessa två fighters var etablerade i världstoppen. Därför finns det inget som heter mismatches i detta sammanhang. Men ditt resonemang kan man ju säga att i stort sätt alla Cains motståndare varit mismatches då det inte haft skuggan av en chans. Visste vi det på förhand? Nej det visste vi inte. Vad kan vi dra för slutsats? Att man aldrig kan veta hur bra vissa fighters kommer bli. Både Silva och Leben hade en positiv uppgång under denna period. Varken Matt Lindland eller Scott Smith har det. Båda två är mil ifrån världstoppen.

Ja men vad har pengar och Brock att göra med mismatches? Förklara vad i diskussionen är relavant i förhållande till Strikeforce.
Men fortfarande, vad i detta har att göra med Strikeforce redan etablerade namn. Det finns ingen som skulle byggas upp här. Utan det handlade bara om att få fram knockar.

Nej det är han inte. Men han är fortfarande bland de tio bästa i världen och har en grym högerslägga och tung ground and pound.

Att beskriva Scott Smith som gatekeeper är ju bara löjligt. Kom igen nu, du kan mycket bättre än så här.

Det var precis vad som gjordes. Både Scott Smith och Matt Lindland är långt ifrån världstoppen.

ManuelFerrara 2010-12-21 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4765141)
Eh, sade du inte precis att mismatch betyder "när det på förhand mer eller mindre är avgjort vem som kommer vinna". Så du menar helt seriöst att du/folk tror att Tito har en bra chans att vinna?

Har du grava tolkningsproblem?

Doctor Snuggles 2010-12-22 00:17

Suck. Utmattande troll är utmattande. Du har sagt emot dig själv och varit så inkonsekvent och fört helt orimliga argument att det inte ens är underhållande eller vettigt att fortsätta svara på längre.

ManuelFerrara 2010-12-22 00:26

Du blandar ju ihop saker gång på gång och går ifrån ämnet. Klart som fan det blir jobbigt att föra en vettig diskussion.

Jag vidhåller att Strikeforce senaste gala var en orgie av mismatches. Är man så desperat att få till stånd underhållande matcher så får man väl börja leasa in K-1 fighters.

Azklund 2010-12-22 15:17

GSP on top! Rätt eller fel?

http://www.sherdog.com/news/rankings...d-Top-10-28930

-squat- 2010-12-22 15:50

UFC till Sverige?
 
Citat:

Tillstånd för Internationell Pro MMA

Svenska MMA Förbundet har erhållit tillstånd för Internationell Professionell MMA. Det innebär bland annat armbågar, upkicks, footstomps och 60 sekunders rondvila. I förlängningen innebär detta att internationella galor kan genomföras i Sverige.
http://www.smmaf.se/news.asp?NewsID=4064
:hbang:


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)