Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

JockeKillen 2010-08-06 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4517666)
Får jag fråga alla bjj-utövare var de köper sina Gis? jag är sugen på att köpa en vulkan men känner att plånboken inte riktigt håller med...

Även intresserad av vale tudo-shorts men tycker att de alltid är så jäkla dyra!

Jag köpte den senaste på jabb.se. Jag kan också rekommendera chokem pearl weave.

Kwon 2010-08-06 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4517359)
Jag gillar Roy Nelson mycket. Tyvärr tror jag att han får däng.


You bet bro! Senior Tres Santos is for Real!


olwe 2010-08-06 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av JockeKillen (Inlägg 4517837)
Jag köpte den senaste på jabb.se. Jag kan också rekommendera chokem pearl weave.

Ja, den verkar ju vara prisvärd! Då komemr jag undan iaf 500kr billigare än om jag kör vulkan så det är helt klart ett alternativ.

Det här med gi-storlekar är ju också lite förvirrande. web-shopparna har en förklaringlista där de försöker förklara vad exempelvis A3 betyder. Men de skriver en vikt och en längd. Jag ska enligt dem ha A4 p.g.a. längd men A3 om man går efter vikt. jag är 190cm och väger ca 83kg. Någon som vill ge tipps?

AronP 2010-08-06 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4517823)
Varför ska han få det?

För att han ska ta sig i kragen, ta vara på taangen och prestera bra. Matcher där han bara gör dansar omkring och gör sig till åtlöje är tråkiga och se på, drar ner sporten. killen har ju kapaciteten att D O M I N E R A.

Skulle couture förlora mot toney så skulle inte det vara så jävla stor grej med tanken på att couture verkligen är på slutet av sin karriär. Matchen är snarare ett väldigt bra sätt för ufc att känna av hur bra toney är så dom senare vet hur dom ska promota honom.

cero 2010-08-06 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 4517880)
För att han ska ta sig i kragen, ta vara på taangen och prestera bra. Matcher där han bara gör dansar omkring och gör sig till åtlöje är tråkiga och se på, drar ner sporten. killen har ju kapaciteten att D O M I N E R A.

Skulle couture förlora mot toney så skulle inte det vara så jävla stor grej med tanken på att couture verkligen är på slutet av sin karriär. Matchen är snarare ett väldigt bra sätt för ufc att känna av hur bra toney är så dom senare vet hur dom ska promota honom.

Ta sig i kragen, ta vara på chansen och prestera bra? Detta är Silva vi snackar om. Förutom sista matchen så har han ju lekt med i princip hela mellanvikts divisionen. Om det är någon som ska ta vara på en chans så är det hans motståndare som oftast inte har alls mycket att komma med! Demian maia tex. Att stå och cirkulera under fem ronder tycker jag inte är att ta vara på någonting. Nu var det lite synd om alla PPV's och folk som hade rest för att se honom (Anderson) göra det han är bäst på, men annars tycker jag inte att han behöver ett "wake up call" - ge honom riktigt motstånd så ska vi se att han vaknar. Står man och sparrar med en livlös docka (Demian) är det lätt hänt att man tramsar runt lite.

Citat:

Skulle couture förlora mot toney så skulle inte det vara så jävla stor grej med tanken på att couture verkligen är på slutet av sin karriär. Matchen är snarare ett väldigt bra sätt för ufc att känna av hur bra toney är så dom senare vet hur dom ska promota honom.
Tycker det skulle bli en ganska stor grej med tanke på att Toney är en boxare som går in i ringen under mma-regler. Är två olika sporter. Skulle man kasta in någon mma-snubbe i boxningringen och han skulle vinna mot någon som motsvarar Randy, skulle det vara helt otroligt.

delta_mats 2010-08-06 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4517871)

You bet bro! Senior Tres Santos is for Real!



Det är rätt fräckt att titta på när det slås på pads, märk väl att tränaren slår minst lika mycket tillbaka så det där härliga ljudet uppstår.

cero 2010-08-06 16:30

Countdown UFC 117 - Anderson Silva vs Chael Sonnen

40 minuter lång:
http://www.mma-core.com/videos/_Coun...011923&tid=107

dared 2010-08-06 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4517894)
Tycker det skulle bli en ganska stor grej med tanke på att Toney är en boxare som går in i ringen under mma-regler. Är två olika sporter. Skulle man kasta in någon mma-snubbe i boxningringen och han skulle vinna mot någon som motsvarar Randy, skulle det vara helt otroligt.

Iofs, men grejen är att boxare ALLTID har knock-out chans i MMA (de kan använda deras främsta vapen mao) medans en MMA fighter måste gå in och vinna på boxning i en boxningsfight (vilket inte på samma sätt är vad de är bäst på).

En närmre motsvarighet (till MMA-fighter slå boxare i boxningsfight) tycker jag då vore om en boxare skulle vinna mot en MMA-snubbe med en submission eller något, exempelvis Toneyplatan :D Det vore något!!

..
Ang. Toney som has been så är han champ i alla viktklasser mellan cruiserweight och HW. Han kommer även bli den första som är boxningschamp och UFC-champ någonsin. (Alltså bästa fightern på planeten enligt egen utsago)

Dessutom är han 6 år yngre än Couture :D

Jag är en believer och tror på Kwons prediction!!

cero 2010-08-06 17:33

Tror absolut att Toney kan ha en chans och hoppas verkligen på vinst! Men som sagt, MMA är en helt annat sport och skulle Randy börja kramas kan det bli ett helvette för Toney som inte alls är van vid detta. Sedan kan det vara svårt att boxas så bra som han gör om han hela tiden oroar sig för nedtagningar, sparkar, och armbågar. Den chansen Toney har är att få till en smäll på dom få tillfällen dom står upp, för att sedan mata på med serier och gå på knockout. Randy kommer säkert vilja springa in i clinch direkt, för att sedan få det till marken (captain obvious :D). Att stå upp med Toney skulle ju bara få honom att se ut som en clown. Vi är alla belivers, TONEYPLATA UP IN 'DIS!

Doctor Snuggles 2010-08-06 17:36

Jag går emot strömmen och tippar på att Burgerroy Halvnelson kommer vinna. Fast återigen mest för att det vore hur kul som helst om han fick slåss mot Brock och knäcka honom och Dana samtidigt. ;)

cero 2010-08-06 17:55

Alltså angående Roys mage. Är det så att han tycker det är mysigt att gå runt med den formen, eller har han problem med maten? Så jävla roligt att en atlet på denna nivån går runt med en mage större än den värsta öldrickande soffpotatisens. Fast jag håller med Snuggles, hur kul vore det inte om han slog Brock och smekte sin mage full med hamburgare mot en sur Dana White vid sidan.

Tonto 2010-08-06 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4517286)
War alla!!

nej, WAR BRAZIL!


/a fellow team toney-er. orkar dock inte byta avatar.

cero 2010-08-06 18:21

Komigen, byt avatar nu! WAR TONEY.

Edit: Känns lite roligt att jag snackar så mycket om Toney med tanke på att en av dom bästa cardsen på länge kommer nu imorn! BRING IT ON ANDERSON SILVA, AND.. uhm.. chael sonnen.

panzerpig 2010-08-06 19:02

Chael Sonnen vs. Anderson Silva
Jon Fitch vs. Thiago Alves -tror på Alves men håller på Fitch :)
Rafael Dos Anjos vs. Clay Guida
Ricardo Almeida vs. Matt Hughes -Tror på Almeida men håller på Hughes :)
Roy Nelson vs. Junior Dos Santos - Tror på Dos Santos men håller på Nelson. Nelson är för skön, tror denna match-up är ett försök från Dana att "göra sig av med" Nelson, vinner Nelson kommer Dana bli tokig, tänk om han får titeln, då lär han få möta utmanare varje UFC tills han förlorar ;)

AronP 2010-08-06 19:02

Haha jag blir galen på era avatarer, har inte en aning om vem jag argumenterar med :)
Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4517894)
Ta sig i kragen, ta vara på chansen och prestera bra? Detta är Silva vi snackar om. Förutom sista matchen så har han ju lekt med i princip hela mellanvikts divisionen. Om det är någon som ska ta vara på en chans så är det hans motståndare som oftast inte har alls mycket att komma med! Demian maia tex. Att stå och cirkulera under fem ronder tycker jag inte är att ta vara på någonting. Nu var det lite synd om alla PPV's och folk som hade rest för att se honom (Anderson) göra det han är bäst på, men annars tycker jag inte att han behöver ett "wake up call" - ge honom riktigt motstånd så ska vi se att han vaknar. Står man och sparrar med en livlös docka (Demian) är det lätt hänt att man tramsar runt lite.

Han har lekt med dom flesta, men det är inga roliga matcher om vi ser tillbaka. Den enda roliga på senare tid är den mot Forrest, en kille som springer rakt in i knytnävarna på sin motståndare. Grejen med Silva är så pass bra så att han skulle kunna dominera matcher offensivt - jag menar vilken annan fighter skulle kunna göra slag mot knäna på sin motståndare och komma undan med det? Men han vägrar anfalla, istället dansar han runt och spelar pajas. Sen kan man väl försvara det på samma sätt som man försvarar GSP, varför fightas den matchen som motståndaren vill? Mot det kan man svara att GSP iaf är aktiv och tar fighten till den han möter och ändå skapar en aktiv match. Skulle en motståndare till Silva enbart dansa runt så skulle det inte hända ett skit i den matchen. På marken och i clinchen kan en domare dela på folk för att skapa en aktiv match, finns tyvärr inget liknande för den vanliga standupen. Silva är så pass bra så att han skulle kunna skapa roliga aktiva matcher.

Citat:

Tycker det skulle bli en ganska stor grej med tanke på att Toney är en boxare som går in i ringen under mma-regler. Är två olika sporter. Skulle man kasta in någon mma-snubbe i boxningringen och han skulle vinna mot någon som motsvarar Randy, skulle det vara helt otroligt.
Nej det är inte två olika sporter fullt ut. Modifierad boxning är en del av mma och man kan vara framgångsrik i mma med enbart boxning, alla matcher startar stående och på avstånd. Kan toney hålla det avståndet med hjälp av sin boxning så har han en god chans. Couture är inte bra som i gamla dar och jag kan inte minnas en enda god takedown från avstånd av honom på senare tid. Väl i clinchen blir det en annan sak. Couture är inte så mycket att hänga i granen längre, har sett helt slut ut i både mot Vera och Coleman. dared hade bra synpunkter också.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)