Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Jense 2010-04-13 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4298263)
Jag vill inte va Tank. Han ser ut som den där korta killen som var fackombud på ditt jobb..

Haha, skillnaden är väl ungifär 200kg i bänken. men annars har du rätt, de är väldigt lika. Vem är krampus lik är frågan. Emmanuel Yarborough? Nate Diaz?

Doctor Snuggles 2010-04-13 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4298282)
Jag tror ärligt talat att han blev trött.

Ja, typ dumpat allt adrenalin och vart loj.

cero 2010-04-13 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 4298088)
knappast, brock är ljusår starkare, och skulle de mötas som de väger nu skulle brock kasta runt honom som en trasdocka. det är för stor skillnad och storlek..

Håller med. Även om Silva är sjukt teknisk och well-rounded så känns det som att Brock skulle kasta ner honom på marken utan vidare bekymmer, kontrollera honom där och bara fortsätta ground-n-pound tills matchen är slut. Frank Mir är ju också bra på marken, men han hade inte en chans! För övrigt så är det ju en jävla skillnad på tex Griffin som är LHW och Brock när det gäller styrka och storlek.

Nitrometan 2010-04-14 09:26

Jahapp.

http://i39.tinypic.com/16aazye.jpg

Anderson Silva sa tydligen elaka saker till Demian Maia under matchen.

http://www.mixedmartialarts.com/mma....ail&blog=23210

cero 2010-04-14 16:15

Citat:

Silva also yelled “Cade o jiu jitsu?” to Maia, which literally would translate to “Where is your jiu jitsu?”
HAHA tyckte detta var ganska roligt faktist!

Doctor Snuggles 2010-04-14 16:20

Jag förstår inte riktigt vad Silva tyckte maia sa som var så respektlöst.. Att han skulle ta en arm eller ett ben? Trodde Silva att han menade allvar och ville amputera Silva? Är det upprörande för en brasse för att många därnere är fattiga och har amputerade extremiteter? De kanske säljs på svarta marknaden? Silva kanske har en släkting utan armar?

Jagärsvag 2010-04-14 16:20

Vilken skit.
Hoppas han åker på däng snart, vill inte se den långa mannen förstöra fler matcher.

eternallord 2010-04-14 16:26

Det sorgliga är ju att Dana fattade för en stund och drog upp Silva i LHW och slängde in Griffin som han vet skulle fortsätta ånga på framåt. Men varför ge upp den strategin och slänga ner honom i middleweight igen mot en på förhand given förlorare som Maia? Bortom mitt förstånd. Skit i bältet, ge Anderson riktiga utmaningar. Vill han ha Frank Mir? Släng in honom mot Mir!

Doctor Snuggles 2010-04-14 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Jagärsvag (Inlägg 4300330)
Vilken skit.
Hoppas han åker på däng snart, vill inte se den långa mannen förstöra fler matcher.

Förstör? Du förstår att detta inte är WWF, va? Han är en fighter, och det står honom fritt att slåss hur han vill. Titta dessutom på hur Maias ansikte såg ut efter matchen. Visst förväntade man sig mer, men det är ändå en sport man kollar på, inte teater. Skyll istället på Dana som inte ger honom ordentligt motstånd, om du nu vill se bättre matcher.

Dana har också nu fått en hel del kritik för sitt agerande som jämfördes med en wrestlingpromotors. Jag kan faktiskt hålla med om att han agerade ej särskilt professionellt när han i princip spydde galla över sin egen gala.

Jagärsvag 2010-04-14 16:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300360)
Förstör? Du förstår att detta inte är WWF, va? Han är en fighter, och det står honom fritt att slåss hur han vill. Titta dessutom på hur Maias ansikte såg ut efter matchen. Visst förväntade man sig mer, men det är ändå en sport man kollar på, inte teater. Skyll istället på Dana som inte ger honom ordentligt motstånd, om du nu vill se bättre matcher.

Dana har också nu fått en hel del kritik för sitt agerande som jämfördes med en wrestlingpromotors. Jag kan faktiskt hålla med om att han agerade ej särskilt professionellt när han i princip spydde galla över sin egen gala.

Har jag påstått att det är WWF eller?
Jag tycker han är tråkig och förstör matchen, hans senaste matcher har varit katastrofalt tråkiga.
Han slåss ju knappt något.

Jag tycker självklart att det ska vara tillåtet att reta sin motståndare och leva rövare i ringen men inte springa iväg, gömma sig bakom domaren och sedan efter fighten inte stå för vad man gjort utan att lova publiken en bättre fight nästa gång. Hur många gånger ska vi höra det?

cero 2010-04-14 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300329)
Jag förstår inte riktigt vad Silva tyckte maia sa som var så respektlöst.. Att han skulle ta en arm eller ett ben? Trodde Silva att han menade allvar och ville amputera Silva? Är det upprörande för en brasse för att många därnere är fattiga och har amputerade extremiteter? De kanske säljs på svarta marknaden? Silva kanske har en släkting utan armar?

Lät som något in-övat tal han hade skapat för att komma med någon någorlunda okej ursäkt.

Breadboy 2010-04-14 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300360)
Förstör? Du förstår att detta inte är WWF, va? Han är en fighter, och det står honom fritt att slåss hur han vill. Titta dessutom på hur Maias ansikte såg ut efter matchen. Visst förväntade man sig mer, men det är ändå en sport man kollar på, inte teater. Skyll istället på Dana som inte ger honom ordentligt motstånd, om du nu vill se bättre matcher.

Dana har också nu fått en hel del kritik för sitt agerande som jämfördes med en wrestlingpromotors. Jag kan faktiskt hålla med om att han agerade ej särskilt professionellt när han i princip spydde galla över sin egen gala.

+ 1

Dana är minst lika weird/dum som Silva. Silva är dessutom bara en fighter och förväntas inte vara särskilt intelligent. Jag tycker att han är grym ändå eftersom han är bra på det han gör när han vill till skillnad från ... ja.

Doctor Snuggles 2010-04-14 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av Jagärsvag (Inlägg 4300377)
Har jag påstått att det är WWF eller?
Jag tycker han är tråkig och förstör matchen, hans senaste matcher har varit katastrofalt tråkiga.
Han slåss ju knappt något.

Jag tycker självklart att det ska vara tillåtet att reta sin motståndare och leva rövare i ringen men inte springa iväg, gömma sig bakom domaren och sedan efter fighten inte stå för vad man gjort utan att lova publiken en bättre fight nästa gång. Hur många gånger ska vi höra det?

Men varför skulle han gå in och byta slag eller kramas på marken om han känner att det skulle innebära en risk? Han vinner ju som han gör, även om det kan vara tråkigt att se. Det är fortfarande en sport, även om det finns ett underhållningsmoment. Personligen så tycker jag det är för mycket boxningspromotion över det hela, där organisationen bestämmer vem som skall fightas. Då är K-1 bättre där man kör turneringar.

Senaste matcher förresten - matchen mot Griffin var tråkig?

davve 2010-04-14 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4300360)
Han är en fighter, och det står honom fritt att slåss hur han vill.

Tycker inte det är riktigt så enkelt.

Snarare att; det står honom fritt att slåss hur han vill så länge han gör sitt bästa för att vinna.

Doctor Snuggles 2010-04-14 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 4300492)
Tycker inte det är riktigt så enkelt.

Snarare att; det står honom fritt att slåss hur han vill så länge han gör sitt bästa för att vinna.

Nej, det står honom fritt att slåss precis hur han vill så länge det inte finns klausuler mot något slags förfarande i ringen. Primärt handlar det endast om att vinna, inte om man gör det med sitt "bästa" eller inte. Sekundärt handlar det om att vinna med underhållningsvärde. Det skulle dock inte förvåna mig om Dana inför sina egna klausuler som bötar fighters för "osportsmannamässigt beteende" i ringen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)