Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

svenbanan 2017-05-14 05:51

Nu ska vi se om Stipe faller i nån slags fälla att stå och boxas lite för mycket med JDS.

Det var visst inget misstag att göra det...

An Iron Soul 2017-05-14 05:53

Det är frustrerande att se hur överlägsen Joanna är trots att hon är en så pass endimensionell i sin fighting stil.
Uppenbarligen räcker det till att försvara sin titel gång på gång via DC, det får jag ge henne.

Det som talar för henne är att viktklassen är så pass ung och att dom andra ligger så långt efter.
Men det dröjer nog inte länge innan hon får möta en person som kan utnyttja sina nedtagningar på ett bättre sett. Att faktiskt kunna etablera och vara ett hot på marken.

Joanna knockar inte sina motståndare i första taget heller.
Jag tror inte ens du behöver jaga nedtagning som en galning utan det funkar säkert att vara mer avvaktande och bara vänta in en spark.

Just eftersom Joanna sällan har vikt övertag eller kroppen för grappling. Hon försvar sig bra med armbågar och knän.
Men när hon blir tryckt mot buren så måste det f*n i mig gå att få ner henne på marken.

Jag ser det inte som någon omöjlighet. Men kvinnlig MMA ligger så fruktansvärt långt långt långt efter.. Jag väntar fortfarande på den första riktiga skolade MMA-generationen.

Korvryttaren 2017-05-14 11:42

Har tungvikt tappat allt eller är Stipe gud? Joggade hem vinsten mot JDS och har dominerat dom 4 senaste matcherna fullständigt. Cain Velasquez enda som kan utmana?

xan 2017-05-14 16:05

Varför blev Alvarez inte diskad? Förstår ej. Spelar väl ingen roll om det är "accidental" eller inte? :confused:

Tricklew 2017-05-14 16:23

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7764175)
Varför blev Alvarez inte diskad? Förstår ej. Spelar väl ingen roll om det är "accidental" eller inte? :confused:

Man singlar mest en slant vad gäller regler i mma, ingen vet hur de ser ut, inte domarna heller.


Joanna såg riktigt bra ut, att kalla henne ensidig tycker jag känns lite fel, hon är mer mångsidig än tex Yair som folk är väldigt taggade på. Är hon ensidig så är varannan ufc-fighter det, att du inte tar ner folk betyder inte allt.

Stipe vs Dos Santos såg inte bra ut, jösses vad de såg slöa och klumpiga ut.

Önskar att Maia vs Masvidal hade varit 5 rundor, extremt spännande men känns inte som att man fick se tillräckligt.

Tricklew 2017-05-14 18:07

Om ni inte såg Jason Knight mot Chas Skelly på prelims så missade ni något, extremt bra.

Sherman mot Coulter på prelims var också intressant, bra är nog inte rätt ord, men intressant.

An Iron Soul 2017-05-14 18:34

Så trist fight, backa, backa, jabba, springa iväg, backa, jabba, springa iväg..
Hon är duktig på Muay Thai men allting är så förutsägbart att det inte ens blir kul att titta på längre.
Och hon behöver inte implementera nya saker till sitt game just p.g.a att hon är så pass överlägsen. Hon har aldrig blivit testat på riktigt.

Det är alldeles uppenbart att det är att få ner henne på marken som är nyckeln till vinst.
Hon är lätt i kroppen. En person med fysiskt övertag och reach advantage.

Någon Re-match lär nog inte vara aktuellt på bra länge för hennes tidigare motståndare.

T.e.x var Karolina Kowalkiewicz ordentligt upp hypead som utmanare men det hände bokstavligen inte ett skit.


Vinnaren mellan Karolina Kowalkiewicz och Claudia Gadelha får säkert en titelchans.
Men jag ser hellre att UFC bestämmer sig för att låta Joanna vila upp sig och ge möjligheten till tjejerna i viktklassen gå några matcher.
Låta dom få rutin. Annars känns det helt meningslöst att slänga in en dom mot Joanna.

Tricklew 2017-05-14 18:55

Men det var väl ändå inte många som gav Karolina en chans? Hon hade inte riktigt visat på något som antydde att hon skulle vara en utmaning, att man trodde Andrade skulle vara mer av en utmaning känns vettigt dock, var rätt svårt o förutse att Joanna skulle vara så exceptionell på att hålla distansen. Skärde fina vinklar och straffade Andrade när hon klev in regelbundet, jämför detta med fotarbetet vi såg i matchen efter. ;)

http://31.media.tumblr.com/77373e15b...0vkjo1_500.gif

xan 2017-05-14 19:02

Haha man borde göra ett videoklipp med alla slag Andrade missade och visa det i slowmotion a lá Mayweather. :D

oath5 2017-05-14 19:05

Grym gala!

svenbanan 2017-05-14 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7764175)
Varför blev Alvarez inte diskad? Förstår ej. Spelar väl ingen roll om det är "accidental" eller inte? :confused:

Det var nåt klipp där Herb Dean pratade med nån överkucku vid sidan av oktagonen precis innan han meddelade vad resultatet skulle bli. Då sade han att han hade varnat Alvarez att han inte kunde knäa så (jag antar han pratade om knät där han hade ena handen i marken) men inte var säker på att Eddie hörde honom. Han sade också nåt om att Eddies knän från början var "fair" eller nåt sådant. Det verkar som om kombinationen av detta gjorde att han tyckte det skulle bli no contest.

Rogan sade nåt om att han trodde Herb missuppfattat reglerna, eller glömde bort att de inte skulle köra efter "nya reglerna" eller nåt liknande. Dvs det ska tydligen finnas två regeluppsättningar, där det i den ena uppsättningen är tillåtet att knäa ifall motståndaren har en hand i marken, men inte tillåtet i den andra uppsättningen.

Jag fattar dock inte hur nåt av det kan påverka att man inte blir diskad då man knäar nån som har knä och hand i marken. Det har väl aldrig varit tillåtet?

xan 2017-05-14 19:29

Citat:

Jag fattar dock inte hur nåt av det kan påverka att man inte blir diskad då man knäar nån som har knä och hand i marken. Det har väl aldrig varit tillåtet?
Det är så jag uppfattar det också. Dat confusion. Hoppas matchen blir ändrad, Dustin ska ha en vinst.

svenbanan 2017-05-14 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av An Iron Soul (Inlägg 7764235)
Så trist fight, backa, backa, jabba, springa iväg, backa, jabba, springa iväg..
Hon är duktig på Muay Thai men allting är så förutsägbart att det inte ens blir kul att titta på längre.
Och hon behöver inte implementera nya saker till sitt game just p.g.a att hon är så pass överlägsen. Hon har aldrig blivit testat på riktigt.

Det är alldeles uppenbart att det är att få ner henne på marken som är nyckeln till vinst.
Hon är lätt i kroppen. En person med fysiskt övertag och reach advantage.

Någon Re-match lär nog inte vara aktuellt på bra länge för hennes tidigare motståndare.

T.e.x var Karolina Kowalkiewicz ordentligt upp hypead som utmanare men det hände bokstavligen inte ett skit.


Vinnaren mellan Karolina Kowalkiewicz och Claudia Gadelha får säkert en titelchans.
Men jag ser hellre att UFC bestämmer sig för att låta Joanna vila upp sig och ge möjligheten till tjejerna i viktklassen gå några matcher.
Låta dom få rutin. Annars känns det helt meningslöst att slänga in en dom mot Joanna.

Vad är det för slags mutant du tänker dig ska ha både större räckvidd och vara starkare i kroppen än Joanna? Igår såg vi ju hur en tjej som är starkare i kroppen ser ut. Dvs kortare och mer muskulös. Ifall Andrade vore lika lång som Joanna (men i övrigt var lika stark i förhållande till sin kroppslängd/kroppsvikt) så skulle hon ju bli mycket tyngre. Dvs hon skulle väl troligen inte hamna i samma viktklass. Dessutom skulle ju Joanna fortfarande vara kvickare och ha sitt rörelsemönster som hjälper henne få ännu större räckvidd.

EDIT: Jag tror Andrade kanske kan spöa Joanna nån gång i framtiden, ifall hon skaffar sig lite mer teknisk finess så hon faktiskt connectar med sina bomber och granater. Han kändes ju livsfarlig ända in i sista ronden, trots att Joanna kontrollerade matchen. Det hade ju räckt med ett felsteg från henne så hade matchen kunnat ta slut.

svenbanan 2017-05-14 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7764271)
Det är så jag uppfattar det också. Dat confusion. Hoppas matchen blir ändrad, Dustin ska ha en vinst.

Det enda jag kan tänka mig är väl om det har nåt att göra med att Herb begick nåt slags misstag baserat på vilken regeluppsättning som användes, och att detta misstag (vad nu det skulle kunna vara) gör att hela upprinnelsen till knäna kan anses vara domarens fel.

Jag har dock ingen aning om vad det skulle kunna vara. Men det kanske finns nåt konstigt byråkratiskt "loophole".

eternallord 2017-05-17 19:22

Sjukt snygg spinning hook kick KO. Riktigt vacker teknik med setupen:



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)