Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

svenbanan 2016-12-05 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7684186)
Det känns som Conor gör en mycket bättre variant på handen mot folk.

Sopan du pratar om tar folk konstant i ansiktet och skiter i det för i slutändan är det worst case varning.

Kontentan är att man borde göra alla regelbrott så länge det skadar sin motståndare. Bara man lyckas knocka sin motståndare i slutändan så är det lugnt.

Då spelar det ju ingen roll ifall man grabbar tag i buren som en dåre eller petar någon i ögonen. Så länge det påverkar fightens utgång så är det värt det ifall man får övertaget till ett lättare avslut.

Ja, så funkar det ju i alla sporter. Man får anpassa reglerna så sporten ser ut som man vill ha den. Blir straffen tillräckligt hårda så blir regelbrotten ju till slut inte värda att sätta i system.

Folk tar ett taktiskt gult kort för att hindra kontring i fotboll. Men man gör inte längre samma brutala nedsparkningar som var mer regel än undantag på åttiotalet, eftersom man nu åker på rött kort direkt för sådant, medans man på den tiden drog på sig frispark och ibland gult, medans Maradona ligger med söndersparkade smalben på gräsmattan. Däremot tycker ju folk fortfarande chansen att inte åka dit för doping gör det är värt att dopa sig.

cero 2016-12-05 03:09

En av de bästa match-ups på väldigt länge:


Bailah 2016-12-05 03:13

Gillade Ryan Hall. Skön dude.

cero 2016-12-05 03:18

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7684314)
Gillade Ryan Hall. Skön dude.

Kom du fram till detta efter att ha sett den matchen? :D

Bailah 2016-12-05 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7684315)
Kom du fram till detta efter att ha sett den matchen? :D

Yes han måste slippat under min radar. Ser sällan tuf så.

High1ander 2016-12-05 20:57

Schysst bodyslam KO vid 2.25

http://mmajunkie.com/2016/12/legacy-...ampaign=facebo

cero 2016-12-06 21:20

Cyborg blev erbjuden två titelmatcher @ 145 av UFC, men tackade nej till bägge med denna förklaring:

Citat:

In my last weight cut I almost died. I was in the bathtub cutting weight, and I thought, ‘I will die in this bathtub.’ It was the worst weight cut in my life. My nutritionist George Lockhart, who, by the way, is a UFC employee, didn’t do an effective job with this birth control pill he indicated saying that would help me. But thank God, in a war, I made weight, cutting 24 pounds in a week. My body was retaining a lot of water. The last time I spoke with George Lockhart was in the locker room before my fight. He disappeared after the fight. I’m not working with him anymore.
http://i36.photobucket.com/albums/e4...pswjlnuipe.png

MMA-fighters måste vara de mest desperata/målmedvetna maddafackas på denna planet.

Inte för att slå en död häst, men blir vi någonsin av med eländet som är viktcuttning? Även om det går med diverse tester, hur gör man med alla viktklasser som måste ändras? Ur konsumenternas perspektiv blir det väldigt rörigt och all pågående specifik marknadsföring måste avbrytas och göras om.

Rikard Jansson 2016-12-06 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7685058)
Cyborg blev erbjuden två titelmatcher @ 145 av UFC, men tackade nej till bägge med denna förklaring:



http://i36.photobucket.com/albums/e4...pswjlnuipe.png

MMA-fighters måste vara de mest desperata/målmedvetna maddafackas på denna planet.

Inte för att slå en död häst, men blir vi någonsin av med eländet som är viktcuttning? Även om det går med diverse tester, hur gör man med alla viktklasser som måste ändras?

Invägning en timme före fight så blir det mycket mindre attraktivt att klippa vikt :)

cero 2016-12-06 21:24

Editerade mitt inlägg och lade till lite text.

Citat:

Ursprungligen postat av Rikard Jansson (Inlägg 7685061)
Invägning en timme före fight så blir det mycket mindre attraktivt att klippa vikt :)

Hur gör vi med alla idioter som kommer klippa vikt ändå och potentiellt dö i buren? Inte ens med nuvarande system kan man försäkra att allas hjärnor är fullt hydrerade i tid. :/

Spiffy 2016-12-06 21:55

Om hon nu tycker det är så svårt att cutta 24 pounds på en vecka, så kanske hon skulle planera lite bättre.

cero 2016-12-06 21:59

Hon är väl rädd att bli av med all muskelmassa och styrka som steroiderna gav. :D

Sheogorath 2016-12-06 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7685064)
Editerade mitt inlägg och lade till lite text.



Hur gör vi med alla idioter som kommer klippa vikt ändå och potentiellt dö i buren? Inte ens med nuvarande system kan man försäkra att allas hjärnor är fullt hydrerade i tid. :/

Darwin award

Tricklew 2016-12-06 23:37

Appropå 206, är detta den bästa preview UFC har gjort hittills?



:laugh:

qreno 2016-12-06 23:38

Uppehåll på klubben från och med nästa vecka, hur kan jag träna så effektivt som möjligt hemma och på gymmet?

Kör intervaller, explosiv träning (mycket ben), skuggboxning och hopprepp, finns även en stående säck som jag kan öva kombinationer på men känns som att utvecklingen kommer stanna av då sparrande emot något som rör sig och gör motstånd ger en mycket mer i samband med mitsar men jag har ingen att köra med, tips på vad mer jag kan göra?

Tricklew 2016-12-06 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av qreno (Inlägg 7685159)
Uppehåll på klubben från och med nästa vecka, hur kan jag träna så effektivt som möjligt hemma och på gymmet?

Kör intervaller, explosiv träning (mycket ben), skuggboxning och hopprepp, finns även en stående säck som jag kan öva kombinationer på men känns som att utvecklingen kommer stanna av då sparrande emot något som rör sig och gör motstånd ger en mycket mer i samband med mitsar men jag har ingen att köra med, tips på vad mer jag kan göra?

Ät bara burgaren, skippa pommes.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)