Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2015-07-02 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7381476)
Det största problemet är att fighters får inte göra IV längre. Jag vet dock inte om han gjorde det, men många gör.

Går det ens att rehydrera 20 lbs utan IV så snabbt?

Agitator 2015-07-02 20:23

Haha



https://youtu.be/nqhn-sOOdEA?t=5m48s

5 min 45 in. Då börjas fullkontakten visnigen, var lite impad över bådas smällar faktiskt.

Skön dolphan är. Se om jag hittar uppvisningen han pratar om också.

Doctor Snuggles 2015-07-02 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7381556)
Går det ens att rehydrera 20 lbs utan IV så snabbt?

Det är frågan.

spoon 2015-07-03 00:16

Förstår att det ligger pr i att ha invägningen en dag innan men det hade varit gött att ha invägning samma dag som tävlingen. Både ohälsosamt med såna bantningen och en sidosport som inte borde behövas.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Tricklew 2015-07-03 01:14

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7381754)
Förstår att det ligger pr i att ha invägningen en dag innan men det hade varit gött att ha invägning samma dag som tävlingen. Både ohälsosamt med såna bantningen och en sidosport som inte borde behövas.

Skickat från min D5803 via Tapatalk


Så hade man det i boxningen förr, verkade rent av ännu farligare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Agitator 2015-07-03 01:46

Bara sätta i kontraktet att man 2 veckor innan officiell invägning ska väga max 2 kg ifrån sin tävlingsvikt sedan mäta sig varje dag officiellt via ufc. Tvinga fighters att vara på plats. På så sätt tvingas man till att vara mer hälsosam till matchdagen.

Låter lite omständigt, men på något sätt kan man ta fram en vettig tidsram och en vikt man måste hålla.

Kanske kräva matchvikten 2 veckor innan match, failar man den så avdrag på vinstpengar eller något vid olika nivåer.

Sedan hålla den vikten plus minus 1 kg fram till officiell invägning.

Vettefan, men borde gå ta fram upplägg som är vettiga och kontrollerbara som gör att fighters slutar med dessa galna cuts.

Agitator 2015-07-03 02:38


mottat 2015-07-03 02:53

http://i.imgur.com/11PlwR3.jpg

Chael är en rolig snubbe.

Doctor Snuggles 2015-07-03 14:37

http://streamable.com/vhjz

Conor on Conan.

eternallord 2015-07-03 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7381764)
Bara sätta i kontraktet att man 2 veckor innan officiell invägning ska väga max 2 kg ifrån sin tävlingsvikt sedan mäta sig varje dag officiellt via ufc. Tvinga fighters att vara på plats. På så sätt tvingas man till att vara mer hälsosam till matchdagen.

Låter lite omständigt, men på något sätt kan man ta fram en vettig tidsram och en vikt man måste hålla.

Kanske kräva matchvikten 2 veckor innan match, failar man den så avdrag på vinstpengar eller något vid olika nivåer.

Sedan hålla den vikten plus minus 1 kg fram till officiell invägning.

Vettefan, men borde gå ta fram upplägg som är vettiga och kontrollerbara som gör att fighters slutar med dessa galna cuts.

Det enda det här hade lett till hade varit att fighters dels hade varit uttorkade konsekvent under två veckor och dels hade fått begränsa sitt matintag för att inte fluktuera för mycket i vikt. Troligtvis ännu farligare än en hård weight cut innan. Weight cuts är tyvärr en sån grej som det inte finns en bra och säker lösning på mer än att fighters får igenom något sorts "gentelmanna-kontrakt" där alla är överens om att fightas på sin naturliga vikt. Vilket såklart aldrig kommer att ske...

cero 2015-07-03 15:10

Förhoppningsvis uppfinner man någon enkel och praktisk metod för att snabbt mäta vätskenivåer, det är nog det enda sättet att stoppa vätsketömningar. Dock hade det skapat total kalabalik i organisationernas viktklasser, så det kommer nog inte hända på ett tag..

cero 2015-07-03 15:23

Lol vad smaskigt det här kommer bli för den som vinner.


eternallord 2015-07-03 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 7382032)
Förhoppningsvis uppfinner man någon enkel och praktisk metod för att snabbt mäta vätskenivåer, det är nog det enda sättet att stoppa vätsketömningar. Dock hade det skapat total kalabalik i organisationernas viktklasser, så det kommer nog inte hända på ett tag..

Jag tror förbudet mot IVs om träder i kraft i Oktober är tillräckligt för att orsaka kalabalik. McGregor tex pratar ju om att hans weight cut är totalt horribel, tänk hur det blir utan IV? Skulle inte förvåna mig om typ 20% av alla fighters blir tvungna att hoppa upp en viktklass i höst.

Doctor Snuggles 2015-07-03 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7382031)
Det enda det här hade lett till hade varit att fighters dels hade varit uttorkade konsekvent under två veckor och dels hade fått begränsa sitt matintag för att inte fluktuera för mycket i vikt. Troligtvis ännu farligare än en hård weight cut innan. Weight cuts är tyvärr en sån grej som det inte finns en bra och säker lösning på mer än att fighters får igenom något sorts "gentelmanna-kontrakt" där alla är överens om att fightas på sin naturliga vikt. Vilket såklart aldrig kommer att ske...

Jo, det finns mycket bättre lösningar än vad som sker nu. Hydration-test, kroppsfett-test, baseline vikt man inte får gå under etc. Det sker inom collegebrottning just nu. CSAC kommer börja testa ett dylikt system på amatörer nästa år.

I vilket fall, det skulle vara bra för HW, om de flesta LHW:s måste flytta upp.

mottat 2015-07-03 16:38

Jag tror inte så många kommer flytta upp viktklass endast för dom inte får använda IV, Tror snarare att dom kommer stanna kvar men att deras prestation och ork i matcherna kommer försämras.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)