Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Grazzafukkinrazzi 2014-04-18 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6961392)
Att signa Cyborg vore helt idiotiskt ur UFCs perspektiv.

Äh, anser man att Ronda har övervägande stor chans att dänga henne så vore det ganska vettigt då man kan hypa matchen till helt sanslösa höjder som den största grudge-matchen i UFC's historia!!!11one

Kan Dana sitta och säga att rivaliteten mellan Chael och Wand är den största i UFC's historia kan jag inte ens föreställa mig vad han och Rogan kommer sitta och säga innan matchen mellan Ronda och Cyborg.

Vilson 2014-04-18 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6961393)
Jo, det är exakt vad det betyder, även om jag inte säger att det kommer ske på under en minut. Underskattar inte alls Cyborg, men du underskattar Rondas judo. Finns ju fan video på henne när hon slänger Karo.

MEN LÄGG NEEEER! Klart som fan Ronda har grym judo men sluta hänvisa till att hon "slänger Karo". Dom sparras... Det har ingenting med nånting att göra! Lär dig detta!
Med din logik borde du höja Holly Holm till typ den bästa fightern i världen för att hon fått in en högerkrok på Jon Jones när dom sparrades.

Doctor Snuggles 2014-04-19 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6961401)
MEN LÄGG NEEEER! Klart som fan Ronda har grym judo men sluta hänvisa till att hon "slänger Karo". Dom sparras... Det har ingenting med nånting att göra! Lär dig detta!
Med din logik borde du höja Holly Holm till typ den bästa fightern i världen för att hon fått in en högerkrok på Jon Jones när dom sparrades.

Tagga ner en smula, gubben.
Ja, dem sparras, men dem sparras hårt, det är hyffsat jämnt och Karo är typ fem mil bättre än Cyborg på judo. Det kallas att extrapolera, look it up.
Cyborg blev reversad av Carano in i full mount, som sagt, och det tog henne 4 ronder att vinna rematchen mot en oatletisk och mindre Coenen (som förlorat mot Miesha), och mycket av fighten skedde i clinch där Cyborg inte såg särskilt mycket förbättrad ut och fortfarande använde sin styrka mer än teknik.

Doctor Snuggles 2014-04-19 00:08

Bellator börjar nu.

Vilson 2014-04-19 00:12

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6961405)
Tagga ner en smula, gubben.
Ja, de sparras, men de sparras hårt, det är hyffsat jämnt och Karo är typ fem mil bättre än Cyborg på judo. Det kallas att extrapolera, look it up.
Cyborg blev reversad av Carano in i full mount, som sagt, och det tog henne 4 ronder att vinna rematchen mot en oatletisk och mindre Coenen (som förlorat mot Miesha), och mycket av fighten skedde i clinch där Cyborg inte såg särskilt mycket förbättrad ut och fortfarande använde sin styrka mer än teknik.

I did look it up och problemet är att du är kass på att extrapolera då du hänvisar till saker som, hur mycket du än vill, inte spelar nån roll. Ronda tar inte ner Karo om Karo inte vill bli nertagen, punkt.

Doctor Snuggles 2014-04-19 00:16

Wow, nice knock.

Doctor Snuggles 2014-04-19 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6961410)
I did look it up och problemet är att du är kass på att extrapolera då du hänvisar till saker som, hur mycket du än vill, inte spelar nån roll. Ronda tar inte ner Karo om Karo inte vill bli nertagen, punkt.

Nej, du förstår fortfarande inte innebörden av ordet, eller kan dra rimliga slutsatser. Även om han bara går 50% (med tanke på hur båda flyger så verkar det som han inte håller tillbaka så enormt mycket), så är det fortfarande 40% mer än vad Cyborg kan åstadkomma. Ingenstans säger jag att Ronda skulle vinna en Judo-match med Karo, det är inte poängen.

Vilson 2014-04-19 00:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6961415)
Nej, du förstår fortfarande inte innebörden av ordet, eller kan dra rimliga slutsatser. Även om han bara går 50% (med tanke på hur båda flyger så verkar det som han inte håller tillbaka så enormt mycket), så är det fortfarande 40% mer än vad Cyborg kan åstadkomma. Ingenstans säger jag att Ronda skulle vinna en Judo-match med Karo, det är inte poängen.

Vad du säger är att med allt vad Karo är så lyckas fantastiska Ronda ändå kasta honom och det är lika dumt som att säga "Holly Holm har ändå fått in massa träffar på självaste Jon Jones" för att förklara hur bra striker hon är. Begriper du inte att även Cyborg hade fått kasta Karo om de sparrats?

Slutsatsen, att Ronda är grym på judo är självklart inget jag motsätter mig men sluta älta Rondas prestationer mot killar i sparringsituationer. Du låter dum för alla som har minsta koll och de som inte har koll kanske faktiskt tror på dig.

Doctor Snuggles 2014-04-19 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6961418)
Vad du säger är att med allt vad Karo är så lyckas fantastiska Ronda ändå kasta honom och det är lika dumt som att säga "Holly Holm har ändå fått in massa träffar på självaste Jon Jones" för att förklara hur bra striker hon är. Begriper du inte att även Cyborg hade fått kasta Karo om de sparrats?

Slutsatsen, att Ronda är grym på judo är självklart inget jag motsätter mig men sluta älta Rondas prestationer mot killar i sparringsituationer. Du låter dum för alla som har minsta koll och de som inte har koll kanske faktiskt tror på dig.

Men herregud, Ronda "fick" inte kasta honom, eller få ner honom via trip. Det var inte teknikdrillning. Båda tillfällen så försökte han aktivt att undvika kasten, eller göra ett motkast, även om han uppenbarligen inte körde fullt ut. Och nej, skulle Karo sparras ungefär lika hårt mot Cyborg så tvivlar jag starkt på att hon skulle få ner honom.
Och lägg ner med härskartekniken, det är bara löjligt.

Vilson 2014-04-19 00:47

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6961424)
Men herregud, Ronda "fick" inte kasta honom, eller få ner honom via trip. Det var inte teknikdrillning. Båda tillfällen så försökte han aktivt att undvika kasten, eller göra ett motkast, även om han uppenbarligen inte körde fullt ut.
Och lägg ner med härskartekniken, det är bara löjligt.

Jag vet att det inte var drillning men min poäng stämmer inte mindre för det. Även i sparring så hade Cyborg eller vilken random mmatjej som helst också kunnat (jag undviker ordet "fått" eftersom du blev upprörd) kasta Karo, det är lite så sparring funkar. Lägg ner med ältandet av Rondas obetydliga sparringbedrifter så lägger jag gärna ner med vad du nu tycker är härskarteknik.

Doctor Snuggles 2014-04-19 01:03

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6961426)
Jag vet att det inte var drillning men min poäng stämmer inte mindre för det. Även i sparring så hade Cyborg eller vilken random mmatjej som helst också kunnat (jag undviker ordet "fått" eftersom du blev upprörd) kasta Karo, det är lite så sparring funkar. Lägg ner med ältandet av Rondas obetydliga sparringbedrifter så lägger jag gärna ner med vad du nu tycker är härskarteknik.

Nej, det är så drillning funkar. Sparring funkar som match-simulering. Han skulle behöva gå typ 5-10% för att det dina påståenden ska stämma, och då är det i princip drillning. Det är förstås möjligt att de sparrats tusen gånger och detta är den enda gången som hon fick ner honom (mer eller mindre) två gånger, men det är inte särskilt sannolikt.
Och återigen, nej, skulle han gå lika hårt som han gör här så skulle inte random mma-tjej få ner honom mer än 2 ggr på tusen, om ens.

Och vem är det som ältar egentligen? Jag nämnde det förbigåendes och du fick spel. Jag argumenterar bara emot din enligt mig inkorrekta karakterisering.

Doctor Snuggles 2014-04-19 01:09

Ouch, horribel knäskada på bellator.

Doctor Snuggles 2014-04-19 02:00


Bailah 2014-04-19 02:24

Denna fighten kan bli bra!

Doctor Snuggles 2014-04-19 02:25

Vart Houston fighten inställd?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)