Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

nitz 2014-04-13 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6952896)
Dock såg han väl inte alltid så bra ut i vinst? Längesen jag såg hans gamla matcher, men fick han inte en hel del styrk och sedan vann på submission sent? Dessa vinster kanske är mer "legendariska" än skickliga.

Nej han var ju inte direkt känd för att komma oskadd ur matcherna :D.
Dock hade han en bra hake samt bra guard game.
Lite svårt att inte att kalla det för en viss form av skicklighet när man kammar hem den mängden vinster han gjorde ;).
Nu är två av problemenen att han inte har så bra haka längre och guard är inte riktigt lika hett i mma som det var förr.

Doctor Snuggles 2014-04-13 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6952895)
Nogueira var riktigt bra back in the day.
Han mötte best of the best på den tiden i pride och vann mot de flesta, dock har tiden sprungit ifrån honom litegrann och han har tagit lite väl mycket skada.

Han var mer hård och tålig än skicklig, även om han förstås inte var dålig.
Att han var rankad nr 1 vid tiden då Fedor slog honom säger mer om mma vid den tidpunkten.

nitz 2014-04-13 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6952898)
Han var mer hård och tålig än skicklig, även om han förstås inte var dålig.
Att han var rankad nr 1 vid tiden då Fedor slog honom säger mer om mma vid den tidpunkten.

Såhär ser jag det snarare:
Skulle han vara bäst idag även om han vore i sin prime? Nej det skulle han inte.
Men på den tiden var han inte överskattad för då var han i den absoluta toppen.

Doctor Snuggles 2014-04-13 01:01

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6952893)
Vem är det som inte är rättvis nu? *grr27*

Rörde sig klumpigt och inte som en naturlig atlet?! Värsta jag hört. Sedan hade han ju så klart en ful fysik, men det har ju inte så mycket med saken att göra.

Ska läsa igenom artikeln, tackar.



Vem är det?


Ja, titta på denna graciösa gasell. Titta hur han tar hörnorna som en veritabel Nureyev (eftersom du säkert inte vet vem det är; en världsberömd rysk balettdansör).



Abo, killen:
http://www.bloodyelbow.com/2014/4/10...-rights-issues

Doctor Snuggles 2014-04-13 01:08

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6952899)
Såhär ser jag det snarare:
Skulle han vara bäst idag även om han vore i sin prime? Nej det skulle han inte.
Men på den tiden var han inte överskattad för då var han i den absoluta toppen.

Nu menar jag mer tekniskt, att han skulle ha en sådan fantastisk jiujitsu. Tyckte jag aldrig. Tyckte mer att han vann på hakan. Men visst, jag kanske jämför orättvist. Jag kollade inte på honom när det begav sig, utan dömer i efterhand.

Doctor Snuggles 2014-04-13 01:15

Spongs benbryt var tydligen värre än Silvas, "shattered":
http://www.mmafighting.com/2014/4/12...in-at-glory-15

Surt.

nitz 2014-04-13 01:21

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6952903)
Nu menar jag mer tekniskt, att han skulle ha en sådan fantastisk jiujitsu. Tyckte jag aldrig. Tyckte mer att han vann på hakan. Men visst, jag kanske jämför orättvist. Jag kollade inte på honom när det begav sig, utan dömer i efterhand.

Fast hans bjj var faktiskt ändå bra, inte bästa evern men, har du sett matchen mot Werdum?
Annars rekommenderar jag den :) (dock var det lääääänge sen jag såg den så den kanske inte har åldrats väl sen dess).

Men som sagt, hans stil med att äta slag och jaga submissions tror jag inte hade varit lika bra i dagens mma :)

cero 2014-04-13 01:21

Citat:

Ja, titta på denna graciösa gasell. Titta hur han tar hörnorna som en veritabel Nureyev (eftersom du säkert inte vet vem det är; en världsberömd rysk balettdansör).
Hahah vad fan har du hittat. Svårt att inte fnittra av att se en halvknubbig man springa på lera med en fallskärm hängades bakom sig. :D

Ärlig talat så vet jag inte vad du syftar på. Han var smidig och koordinerad i buren. Väldigt explosiv, utmärkt uthållighet, bra reflexer. Hur rörde han sig inte som en "naturlig atlet"? :confused:

Kongo är ett bättre exempel på en atletisk svart herre tycker du?

nitz 2014-04-13 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6952901)
Ja, titta på denna graciösa gasell. Titta hur han tar hörnorna som en veritabel Nureyev (eftersom du säkert inte vet vem det är; en världsberömd rysk balettdansör).

Garvade hårt åt den kommentaren :D även fast jag gillar Fedor.

Doctor Snuggles 2014-04-13 01:42

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6952906)
Hahah vad fan har du hittat. Svårt att inte fnittra av att se en halvknubbig man springa på lera med en fallskärm hängades bakom sig. :D

Ärlig talat så vet jag inte vad du syftar på. Han var smidig och koordinerad i buren. Väldigt explosiv, utmärkt uthållighet, bra reflexer. Hur rörde han sig inte som en "naturlig atlet"? :confused:

Kongo är ett bättre exempel på en atletisk svart herre tycker du?

Svårt att förklara. Hans benrörelser såg "gubbiga" ut. Var plattfotad och lite kobent.

T.ex. här, inte bästa exemplet kanske, men ser stundvis inte särskilt smidig ut eller att han har en bra balans:

Doctor Snuggles 2014-04-13 01:50

Citat:

Ursprungligen postat av nitz (Inlägg 6952908)
Garvade hårt åt den kommentaren :D även fast jag gillar Fedor.

Alltså, jag säger det med kärlek. ;)
Jag gillar också Fedor, faktiskt mer pga att han just ser ut och ibland rör sig som en lönnfet mysfarbror. Gjorde det än mer coolt att han var obesegrad så länge (även om Arona kanske egentligen vann).

cero 2014-04-13 12:56

Inte så svårt att hitta sådana klipp med de flesta om man är selektiv. Men nog om det, jag vet inte ens hur vi gick från att prata om dåliga kort till att diskutera hur kobent Fedor är.

Här är en bättre vinkel på Spongs skada:



Hört något om hur lång rehabilitering det blir?

Och lol på hans ansiktsuttryck. "You've got to be kidding me"

Doctor Snuggles 2014-04-13 14:12

Marina Shafirs ej kobenta pro-debut:

Doctor Snuggles 2014-04-13 14:40

Vad jag undrar är hur bra man kan förebygga ett benbryt. Hur mycket kan man härda smalbenet a la sparka på palmträd osv?
Visserligen så är bensparkar relativt ovanliga inom MT om jag förstått det rätt, kanske just av denna anledning.

cero 2014-04-13 16:26

Vad är hennes bas? Hon ser ut att ha ganska bra teknik i slagen också:



Ang benbryt så tror jag inte det går att göra så mycket. Handlar nog mest om att inte få in en "perfekt" träff på motståndarens knä (eller smalben för den delen) där allt momentum hamnar rakt på ditt eget smalben. Härdning är väl mest för smärtans skull?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)