Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2014-03-18 18:22

Fan, ville så gärna att Lawler skulle vinna :(

Doctor Snuggles 2014-03-18 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6918402)
Fan, ville så gärna att Lawler skulle vinna :(

Hade domare varit lite bättre så hade han vunnit. Eller åtminstone hade det varit en draw.

Bailah 2014-03-18 18:27

Har bara sett fighten en gång å då var jag rätt trött. Men minns att det var tight iaf.

cero 2014-03-18 18:55

Var kommer Robbies nyfunna motivation ifrån? Han har verkligen eleverat hela sin karriär, vilket är ovanligt efter så många matcher.

Doctor Snuggles 2014-03-18 18:57

Kollar om den igen nu, och ger Johnny första ronden via kontroll, men minimalt.
Den andra ronden är en draw imo. Hendricks är mer aktiv, men typ 70% av hans träffar missar eller är parerade/rullade, och Lawler träffar med hårdare slag.
Den tredje ronden var närmre än vad jag mindes, trots att Hendricks var ute på fötterna.
Den fjärde däremot så träffade Hendricks knappt alls trots att han slängde en del, medan han blev söndertuggad med många rena träffar som bl a skadade hans öga ordentligt. Åtminstone en av dem ronderna är 10-8 imo (d.v.s. som 10-8 borde ges ut i mma, inte enligt nuvarande praxis).
Sista var 10-9 Hendricks.
Så, typ:

Lawler - Hendricks
9-10
10-10
10-9
10-8
9-10

48-47 Lawler

cero 2014-03-18 19:00

Om du måste ge rond 2 till någon, vem blir det då?

Doctor Snuggles 2014-03-18 19:04

Jesus.
Nej, men jag vet inte.
Robbie träffar de hårdare och renare slagen, men Hendricks är mycket mer aktiv.
Jag kan se ett argument för att båda vinner.
Jag kan också se ett argument för att den sista ronden är 10-8 Hendricks, vilket gör fighten till ett draw.
Eller att om man bedömer matchen som helhet, att den som ledde på slutet och antagligen skulle ha vunnit om matchen fortsatte, är Hendricks.
Om Hendricks armbåge hade varit ok så hade han antagligen fått några fler takedowns, så jag har inget problem med att han vann, rent "moraliskt" sett.

Är dock lite nyfiken på hur boxningsfans ser matchen, för just att större delen skedde i nära distans och med en massa handtrapping. Den var rätt unik för mma.

Doctor Snuggles 2014-03-19 01:04


Charleston 2014-03-19 07:39

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6918465)
Var kommer Robbies nyfunna motivation ifrån? Han har verkligen eleverat hela sin karriär, vilket är ovanligt efter så många matcher.

Hörde i Joe Rogans podcast när "War Machine" var gäst att Lawler aldrig sparras. Dom snackade om att det var ovanligt men i det långa loppet förmodligen smart. Sparring av hård typ är förmodligen inte så hälsosamt för hjärnan. Kanske att Lawler med sin evnentuellt friskare hjärna kan fortsätta sin utveckling mer framgångsrikt.

eternallord 2014-03-19 07:54

Citat:

Ursprungligen postat av Charleston (Inlägg 6919170)
Hörde i Joe Rogans podcast när "War Machine" var gäst att Lawler aldrig sparras. Dom snackade om att det var ovanligt men i det långa loppet förmodligen smart. Sparring av hård typ är förmodligen inte så hälsosamt för hjärnan. Kanske att Lawler med sin evnentuellt friskare hjärna kan fortsätta sin utveckling mer framgångsrikt.

Hörde också detta och vi pratade om det för några sidor sen, men sen läste jag på bloodyelbow i en intervju med hans tränare att Robbie hade återvänt till sparring sen han kom tillbaka till UFC.

Charleston 2014-03-19 08:59

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6919179)
Hörde också detta och vi pratade om det för några sidor sen, men sen läste jag på bloodyelbow i en intervju med hans tränare att Robbie hade återvänt till sparring sen han kom tillbaka till UFC.

Aha, intressant. Tack för rättelsen.

eternallord 2014-03-19 09:52

Här är artikeln för dom som är intresserade:

http://www.bloodyelbow.com/2014/3/13...ers-resurgence

cero 2014-03-19 17:23

Lyssnade precis på JRE med War Machine. Lol, trashigare människa får man leta efter.

Gårdagens avsnitt med Matt Serra:


Fonziie 2014-03-19 17:50

Vad tror herrarna om helgens re-match? Sjukt ointressant i mitt tycke även om första matchen var riktigt underhållande. :d

Hendo ger hela 2,85 ggr pengarna.

Doctor Snuggles 2014-03-19 18:03

Så länge det blir en knock inom 2 ronder så man slipper se en ålderdomsdans.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)