Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Herr Oberst 2013-12-30 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av strikt (Inlägg 6799411)
Weidman vann inte i mina ögon.


http://www.thedebutanteball.com/wp-c...012/03/667.jpg


Lite som en religiös ultrataliban. Ingenting som biter :)
2 matcher och båda slutade med smärta för Silva. Man kan inte besegras tydligare än så.

Krampus 2013-12-30 15:38

Om någon sparkar av sitt eget ben på dig är du det tuffare materialet. Mer besegrad kan man inte bli.

eternallord 2013-12-30 15:39

Äh, ingen av fighterna var en fluke. Silva förlorade rond 1 i båda, blev tokknockad i den första fighten och fick betala dyrt för att han upprepade gånger kastade legkicks utan setup i den andra fighten. Weidman gjorde utmärkt ifrån sig och jag hoppas att han krossar Vitor.

Krampus 2013-12-30 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 6798547)
Alltså LOL på Tates gameplan mot Ronda??

Börjar med ett rätt okontrollerat brawl i nära position, sedan slappa sparkar i nära position så hon blir nedtagen, sedan försöker hon själv gå på nedtagningar gång på gång mot någon som är överlägsen i de lägena + är helt nasty med armbars...

Allt detta när hon faktiskt träffade rätt bra med den lilla boxningen vi fick se. Jag det fattar inte...

Verkligen konstigt..


Att inte skaka hand var dåligt. Även om jag tyckte att hon förde sig ok i intervjun efteråt. Tate vill tacka för matchen och Ronda säger ju att hon respekterar Tate för fightern hon är, så det blir lite motsägande.

eternallord 2013-12-30 16:07

För mycket awesome i en bild

Doctor Snuggles 2013-12-30 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6799458)
Äh, ingen av fighterna var en fluke. Silva förlorade rond 1 i båda, blev tokknockad i den första fighten och fick betala dyrt för att han upprepade gånger kastade legkicks utan setup i den andra fighten. Weidman gjorde utmärkt ifrån sig och jag hoppas att han krossar Vitor.

Jo, båda resultaten var en fluke eftersom det var låg sannolikhet på dem, på sina olika sätt. Det är definitionen av en fluke.

Doctor Snuggles 2013-12-30 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 6799470)
Verkligen konstigt..


Att inte skaka hand var dåligt. Även om jag tyckte att hon förde sig ok i intervjun efteråt. Tate vill tacka för matchen och Ronda säger ju att hon respekterar Tate för fightern hon är, så det blir lite motsägande.

Hon har sin egen militärt strikta ideologi om hur man behandlar människor. Påminner mig om vissa söderkisar jag kännt. ;)
Jag tycker det är awesome, en riktigt skön överemotionell bad ass som inte bryr sig om sitt rykte, och som krossar alla.

eternallord 2013-12-30 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6799516)
Jo, båda resultaten var en fluke eftersom det var låg sannolikhet på dem, på sina olika sätt. Det är definitionen av en fluke.

Definition: A lucky or improbable occurrence, with the implication that the occurrence could not be repeated.

Att KOn inte skulle upprepas faller direkt, eftersom Weidman nästan gjorde om det i första ronden. Även checken faller av samma anledning eftersom han checkade med lika stor precision mer än en gång.

Doctor Snuggles 2013-12-30 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6799525)
Definition: A lucky or improbable occurrence, with the implication that the occurrence could not be repeated.

Att KOn inte skulle upprepas faller direkt, eftersom Weidman nästan gjorde om det i första ronden. Även checken faller av samma anledning eftersom han checkade med lika stor precision mer än en gång.

Nej, det är inte KO:n i sig själv som är en fluke, utan först och främst hur den skedde. Seriöst, det måste du väl inse själv, eller trollar du nu? Ingen hade förväntat sig att Silva skulle spela apa till den löjliga grad, han har aldrig gjort sådana tekniska misstag tidigare, aldrig blivit knockad förut, samt det såg också ut som det inte var ett tränat move utan Weidman bara slängde ut Brock-karate-hammerfisten pga han var obalanserad. Hela detta scenario är väldigt otypiskt.
Dessutom, att han nästan blev knockad igen säger inte så mycket om första gången. Det är ganska vanligt att en fighter som blir tungt knockad i slutet av sin karriär inte har mycket till haka efter det.

Bailah 2013-12-30 17:11

Väldigt tragiskt. Kommer han tillbaka (vilket jag inte tror) så kommer det ju definitivt inte bli för titlen och han kommer inte vara densamma. Tyckte även i denna fighten att han var väldigt annorlunda. Han var inte fluid som han brukar, han körde relativt aggresivt (Inte bara counterstrikar) sen om den här "knocken" där han nästan var ute i första ronden som alla snackar om. Jag tyckte inte den var så farlig. Han blev slagen på örat, han var väl ute i en halv sekund / sekund. Sen drog han guard och hade det rätt bra där. Tog inte massa med skada, rullade med slagen och körde även rätt offensivt från guard.

Andra ronden såg han bättre ut, började hitta lite mer reach och rytm. Sen smällde det ju. Väldigt tråkigt.

Ja, jag är Silvas antagligen största fanboy men jag är inte ignorant. Första fighten där förlorade han. Pga pajaseri, helt klart. Tar inget ifrån Weidman, han är duktigt. Men jag tycker inte att han "förtjänar" att vara den som dethronar Silva.

Andra fighten, ja det var en freak accident. MEN Weidman blockade bra/fint som ledde till skadan. Så än en gång, jag tar inget ifrån Weidman han är den nya champen. Dock tror jag han inte kommer vara en ny legend. Jacare, Vitor, Machida är där och de är fan farliga.

Jag personligen ville att Silva skulle vinna denna fighten och sen retira. Mycket farliga contenders nu.

Första förlusten för mig var jobbigare känslomässigt. För det var bara så dumt. Denna gången var det mer "faaan.. Nu kommer vi aldrig få njuta av hans fenomenala fighter i ringen igen"
Väldigt tragiskt att den absolut bästa och mest underhållande fightern i ufc's histora karriär slutade så. Han var värdig att gå ut på topp.

Nu får ju min andra plats favorit flytta upp (preliminärt) till första plats och va där för mig!

War Aldo.

okeej 2013-12-30 18:11

Många som snackar om att Machida kommer vara en farlig match för Weidman, har folk glömt att han först ska möta Mousasi? :P Räknar folk helt ut han eller?

Tricklew 2013-12-30 18:31

Får se om han kommer förbi Belfort, är väll han som står först i kön?

Weidman gjorde bra ifrån sig, och oavsett hur det gick till så besegrade han Silva två gånger, med det sagt så tror jag inte att han kommer stå på tron länge och vara en lång mästare.

CrazyJoeDavola 2013-12-30 18:54

Silva hade tur som klarade sig från att bli KO i första ronden vara ju på håret, skulle han komma tillbaka så kan jag tänka mig att det sitter ganska mycket i skallen när han ska spara någon igen, speciellt om det skulle vara mot Weidman, inte så att man glömmer bort den smärtan när benet går av.

qozmox 2013-12-30 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av okeej (Inlägg 6799647)
Många som snackar om att Machida kommer vara en farlig match för Weidman, har folk glömt att han först ska möta Mousasi? :P Räknar folk helt ut han eller?

ha va flummigt.
igår, då jag såg galan (168) så snackade vi lite om Mousasi,
och om hur konstigt det var att han fick matchen mot Gustafsson,
som då int blev av, men att man sen int hört ett jotta om kisen efter det.

Petoria 2013-12-30 19:00

Förstår inte hur man kan kalla det en fluke. Silva sparkade, Weidman checkade sparken.

Finns en anledning till att thaiboxare väldigt sällan kör med full kraft på bensparkar.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)