Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kinbote 2013-12-29 06:40

Ja det var lite av ett antiklimax, Dana lär ju inte vara allt för nöjd med det slutet.
Dock är det Weidman som leder matchen klart innan skadan...
Dessutom har han gjort mig smått förmögen efter dessa två matcher. :cool:

strikt 2013-12-29 06:41


Doctor Snuggles 2013-12-29 06:44

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6798283)
Håller med, Silva körde bokstavligen över honom i rond 1 och Weidman var jävligt nära att bli avslutad där *whatever*

Skulle Silva vara lite yngre och ha en bättre haka fortfarande så.
Även nu så är det svårt att säga vad som skulle ha skett om matchen fortsatt.
Detta avslut var ju en en på miljonen chans, typ.

Hackenschmidt 2013-12-29 07:02

Skulle och skulle, om vi ska låtsas så tror jag att ifall man hade tagit nya odds i rondvilan så hade inte längre Weidman varit underdog.

Weidman var den bättre fightern i båda matcherna. Aldrig i trubbel, tog ner Silva i båda, knockade Silva i den första och nästintill i den andra. Det såg ut som Silva var knockad i minst en halv sekund men det tål väl att ses om igen.

okeej 2013-12-29 07:05

Fram till benet gick av så tycker jag fighten fortfarande var 50/50 oavsett vad som hände i första ronden, Chael slog väl ner Silva typ 3gr i första fighten?

okeej 2013-12-29 07:07

http://distilleryimage0.ak.instagram...f0157e9c_8.jpg


:(:(:(

Hackenschmidt 2013-12-29 07:11

Citat:

Ursprungligen postat av okeej (Inlägg 6798292)
Fram till benet gick av så tycker jag fighten fortfarande var 50/50 oavsett vad som hände i första ronden, Chael slog väl ner Silva typ 3gr i första fighten?

Eh, hur kan en fight i början av rond 2 inte bedömas av vad som hände i rond 1 eller vad menar du?

Rond 1
Weidman: Fler sig. strikes, 1 takedown, 1 knockdown
Silva: Färre sig. strikes, 0 takedowns, 0 försvarade takedowns (?) 0 knockdowns

okeej 2013-12-29 07:14

Jag menar att jag tyckte det var 50/50 i början av rond 2.

Doctor Snuggles 2013-12-29 07:16

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6798294)
Eh, hur kan en fight i början av rond 2 inte bedömas av vad som hände i rond 1 eller vad menar du?

Rond 1
Weidman: Fler sig. strikes, 1 takedown, 1 knockdown
Silva: Färre sig. strikes, 0 takedowns, 0 försvarade takedowns (?) 0 knockdowns

Du vet väl själv att man aldrig vet hur det kommer sluta förrän det slutar. Särsklit i mma. Särskilt med Anderson.

Hackenschmidt 2013-12-29 07:31

Även om matchen slutade på ett tråkigt vis så har Weidman två gånger visat att han kan neutralisera Anderson, ta ner honom, gnp'a honom, rocka honom och t.o.m knocka honom.
Det klart att vad som helst kan hända i MMA, det är inte min poäng över huvud taget. Även om alla nötter till MMAfans kommer gasta om tur så kan väl åtminstone vi välja att titta på det som faktiskt går att uttala sig om. Weidman slogs bättre fram till "incidenterna", båda gångerna. Om Silva hade dominerat Weidman i första ronden och sedan brytit benet hade det kanske varit annorlunda.

Hackenschmidt 2013-12-29 07:33

Ariel Helwani ‏@arielhelwani 29m
"Anderson is yelling at the top of his lungs on the stretcher backstage. I've never heard anything like that. A horrible sound."

Hoppas de fick i honom ordentligt med morfin och snabbt :(

Doctor Snuggles 2013-12-29 08:04

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6798299)
Även om matchen slutade på ett tråkigt vis så har Weidman två gånger visat att han kan neutralisera Anderson, ta ner honom, gnp'a honom, rocka honom och t.o.m knocka honom.
Det klart att vad som helst kan hända i MMA, det är inte min poäng över huvud taget. Även om alla nötter till MMAfans kommer gasta om tur så kan väl åtminstone vi välja att titta på det som faktiskt går att uttala sig om. Weidman slogs bättre fram till "incidenterna", båda gångerna. Om Silva hade dominerat Weidman i första ronden och sedan brytit benet hade det kanske varit annorlunda.

Du missar poängen. I den första matchen så var inte Silva där mentalt, och i denna så var det en "freak accident" och fram tills dess så hade han sett bättre ut än i förra. Oavsett hur bra Weidman gjorde ifrån sig så lämnar det fortfarande frågor som hur det skulle sett ut om det fortsatt.

okeej 2013-12-29 08:25

http://3.bp.blogspot.com/-cQCJ8YWhk9...s1600/0000.gif


Undra vad Vitor tänker när han ser Anderson åka förbi där? Hans fru står med mobilen o filmar också.

Doctor Snuggles 2013-12-29 08:44

Fuck you, leg, serves you right for knocking me out. Vitor a lion.
?

jego 2013-12-29 09:41

Gött att se weidman dominera även 2:a matchen!!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)